LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LAVG inncasso en tele2

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

LAVG inncasso en tele2

Ongelezen bericht door wolk4life »

Afgelopen week krijg ik tot mijn verbazing een brief in de bus van lavg incasso
Volgens tele2 heb ik in 2007 een telefoon abbonnement gehad en de rekening hiervan bedraagt 817euro. Ik heb nooit in me leven een abbonnement bij tele2 gehad dus was nogal erg verbaasd. Me vriend zegt nog dat zal wel een foutje zijn gewoon even na toe bellen. Ik bel de volgende dag allereerst sta je daar erg lang in de wacht uiteindelijk werd ik doorverbonden. Ik vertel aan deze onvriendelijke meneer dat ik nooit een abbonnement heb gehad bij tele2 en dat ik t nogal heel erg vreemd vind dat ik dan toch zo'n brief krijgt. Ook melde ik erbij dat hun mij dan maar eens bewijzen moesten opsturen. zoals kopieen van mijn tele2 contracten met mijn handtekening. Nee het was niet aan hun om te bewijzen dat ik t was ik moest maar bewijzen dat ik t niet was Ik melde m dat t wel degelijk aan hun was tenslotte beweren hun iets en willen hun geld van mij. Ik ben absoluut niet van plan om ook maar voor iets te betalen wat ik niet gedaan heb. Ik weet 1000% zeker dat ik never nooit een abbo heb afgesloten. IK heb ook maar meteen verteld dat ze maar richting rechtbank moeten gaan en dinsdag breng ik t na mijn advocaat.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: LAVG inncasso en tele2

Ongelezen bericht door snepke »

Niet bellen ,alles schriftelijk doen i.v.m bewijslast.
Aangetekend versturen,of per mail(leesbevestiging)
Wie eist,bewijst.
Laat ze maar contracten e.d opsturen.

stofzuigertje

Re: LAVG inncasso en tele2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit incasso bureau koopt onbetaalde rekeningen en probeerde zo te verdienen.
Het zal wel een verhuist en onvindbaar persoon zijn.

Ze hebben dus iemand met zelfde of ongeveer zelfde naam en proberen deze allen te benaderen en hopen de wanbetaler zo te vinden.

Dus stuur niets, vraag eventueel de gegevens die Tele2 bij inschrijving kreeg dus geboorte datum en officiële naam dus alle letters, als ze die niet hebben kun je deze gewoon negeren en bij oud papier leggen.
Retour afzender mag ook.

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: LAVG inncasso en tele2

Ongelezen bericht door wolk4life »

ik weet dat ze geen contracten zouden kunnen tonen met mijn handtekening enz enz enz... want ik heb t niet gehad...
Schriftelijk was ik ook van plan alleen ik laat m meteen door me advocaat sturen vooral omdat ze zo ontiegelijk onbeschoft en brutaal waren aan de telefoon.
Een hoop mensen springen meteen in de stress en trappen er mischien wel in en zullen gaan betalen maar ik niet

Romers
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:09

Re: LAVG inncasso en tele2

Ongelezen bericht door Romers »

ik weet dat ze geen contracten zouden kunnen tonen met mijn handtekening enz enz enz... want ik heb t niet gehad...
Schriftelijk was ik ook van plan alleen ik laat m meteen door me advocaat sturen vooral omdat ze zo ontiegelijk onbeschoft en brutaal waren aan de telefoon.
Heeft u ook geen Versatel gehad? Want die zijn in 2007 door Tele2 overgenomen.
Kunt u uit de brief opmaken of ze namens Tele2 de incasso doen of dat ze deze vordering hebben opgekocht en dus voor eigen rekening handelen?

Als u echt helemaal zeker weet nooit enig produkt te hebben gehad van één van de bedrijven waaruit Tele2 is voortgekomen die deze 817 euro rechtvaardigt, dan kunt u in principe ook helemaal niks doen. Er is dan geen betalingsverplichting, en die kan ook niet zomaar ontstaan doordat u nu niks doet nadat lavg out of the blue plotseling voor uw neus staat. Advocaatkosten zou ik er dan ook zeker NIET aan besteden. Gratis bijstand vanuit uw verzekering kan natuurlijk wel.

Maar helemaal niks zou ik niet doen. Vooruitlopend op een eventuele rechtszaak staat u sterker als u LAVG nu aangeeft dat ze het verkeerd hebben. Schrijf ze in ieder geval een brief waarin u ze meldt dat u nooit een produkt heeft afgenomen en dat het blijkbaar om een persoonsverwisseling gaat. Als het gaat om een aangekochte vordering zou ik ook u aanraden om ze onder verwijzing naar artikel 35 lid 1 van de Wet Bescherming Persoonsgegevens te verzoeken om inzage te verschaffen in de persoonsgegevens die ze van u houden. Om op zeker te spelen kunt u deze aangetekend versturen, maar het kan ook zonder. Hou dan wel even in de gaten of u er toch een ontvangstbevestiging van krijgt. Want ook in dat geval staat u voldoende sterk voor de rechter.

Bij alle dreigementen die u in de toekomst gaat ontvangen moet u zich bedenken dat er in het Nederlands rechtssysteem geen mechanisme bestaat dat er voor zorgt dat als een incassobureau op een gegeven moment besluit dat u zonder een geleverde tegenprestatie plotseling een schuld zou hebben, dat dit dan uiteindelijk ook door een rechter in een vonnis zou worden bevestigd.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: LAVG inncasso en tele2

Ongelezen bericht door Mendoza »

ik weet dat ze geen contracten zouden kunnen tonen met mijn handtekening enz enz enz... want ik heb t niet gehad...
Schriftelijk was ik ook van plan alleen ik laat m meteen door me advocaat sturen vooral omdat ze zo ontiegelijk onbeschoft en brutaal waren aan de telefoon.
Een hoop mensen springen meteen in de stress en trappen er mischien wel in en zullen gaan betalen maar ik niet
Waarom schakel je een advocaat in? Zonde geld.

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: LAVG inncasso en tele2

Ongelezen bericht door wolk4life »

ik heb rechtsbijstand

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: LAVG inncasso en tele2

Ongelezen bericht door wolk4life »

Romers schreef:
ik weet dat ze geen contracten zouden kunnen tonen met mijn handtekening enz enz enz... want ik heb t niet gehad...
Schriftelijk was ik ook van plan alleen ik laat m meteen door me advocaat sturen vooral omdat ze zo ontiegelijk onbeschoft en brutaal waren aan de telefoon.
Heeft u ook geen Versatel gehad? Want die zijn in 2007 door Tele2 overgenomen.
Kunt u uit de brief opmaken of ze namens Tele2 de incasso doen of dat ze deze vordering hebben opgekocht en dus voor eigen rekening handelen?
Nee ik heb ook geen Versatel gehad.
Er staat in t begin van de brief

Tele2 blablablabla heeft onderstaande vordering op u overgedragen aan Bos incasso BV bij akte van cessie van 4juni 2010
Ingevolge deze cessie kunt u openstaande vorderingen uitsluitend rechtsgeldig en bevrijdend voldoen door betaling blablablabla
Nou ik betaal niets!! lol
Ik heb van bos incasso ook niet 1 brief gehad of wat dan ook.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: LAVG inncasso en tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Work4life,

Uit je bericht op dit forum begrijp ik dat er een vervelende situatie is ontstaan aangezien jij nooit een contract hebt afgesloten en je nu wel een brief van incasso thuis gestuurd krijgt. Graag zou ik deze zaak uit willen zoeken. Ik denk dat je geen klantnummer hebt aangezien je geen klant bent geweest en daarom zou ik graag je postcode/huisnummer willen ontvangen van je huidige adres en oude adres (tenminste als je eerst ergens anders woonde). Kun jij mij misschien laten weten op welk product het van ons zou moeten gaan, mobiel, internet & bellen of 3 in 1 (met tv).

Ik zie je gegevens graag tegemoet via [email protected] o.v.v. Work4life.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: LAVG inncasso en tele2

Ongelezen bericht door wolk4life »

Aangezien t iets is uit 2007 en t vanuit tele2 al na bos incasso is gegaan en die t doorverkocht hebben aan LAVG denk ik niet dat jullie van tele2 voor mij nog iets kunnen betekenen. Bovendien heb ik t gisteren al na me advocate gedaan.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: LAVG inncasso en tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Work4life,

Jammer dat ik je niet kan helpen. Indien je je toch nog bedenkt dan kun je mij bereiken via [email protected] en mij een e-mail sturen o.v.v. "work4life".

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: LAVG inncasso en tele2

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Tele2 Webcare schreef:Beste Work4life,

Jammer dat ik je niet kan helpen. Indien je je toch nog bedenkt dan kun je mij bereiken via [email protected] en mij een e-mail sturen o.v.v. "work4life".

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
En toch - is het WOLK4life - niet WORK4life...

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: LAVG inncasso en tele2

Ongelezen bericht door wolk4life »

Guardian72 schreef:
Tele2 Webcare schreef:Beste Work4life,

Jammer dat ik je niet kan helpen. Indien je je toch nog bedenkt dan kun je mij bereiken via [email protected] en mij een e-mail sturen o.v.v. "work4life".

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
En toch - is het WOLK4life - niet WORK4life...
:lol:

Dancis
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 dec 2005 20:03

Re: LAVG inncasso en tele2

Ongelezen bericht door Dancis »

is dat een standaard brief van Bos ofzo? Heb vrijdag precies dezelfde brief ontvangen met de cessie van 4juni 2010

We hebben ooit wel tele2 gehad maar dat is een hele tijd geleden en dat is afgehandeld.

Vandaag maar eens bellen waar dat over zou moeten gaan dan. En laat ze maar eens bewijzen dat er nog wat open staat want dat staat niet open

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: LAVG inncasso en tele2

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dancis schreef:is dat een standaard brief van Bos ofzo? Heb vrijdag precies dezelfde brief ontvangen met de cessie van 4juni 2010

We hebben ooit wel tele2 gehad maar dat is een hele tijd geleden en dat is afgehandeld.

Vandaag maar eens bellen waar dat over zou moeten gaan dan. En laat ze maar eens bewijzen dat er nog wat open staat want dat staat niet open
Leg pen en papier klaar, en noteer tijd, datum en vooral naam van de persoon die je spreekt. Bevestig dan de afspraken (als je die maakt) per mail / post.

Helaas, alleen bellen geeft je nog geen bewijs. Schriftelijk (mail of aangetekende post) geeft je wat bewijs in handen.

Succes.

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: LAVG inncasso en tele2

Ongelezen bericht door wolk4life »

nou als ze net zo'n mannetje als ik aan de telefoon kreeg toen ben je zo klaar met bellen.
Ik heb inmiddels mijn advocaat een fax laten sturen en je raad t al ik heb dr niets meer over gehoord.

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: LAVG inncasso en tele2

Ongelezen bericht door wolk4life »

me advocaat zit dr op die heeft ze al brieven gestuurd en faxen en ze presteren t om mij gewoon weer een vordering te sturen alleen heb ik nu nog maar 5 dagen om te betalen :lol:

Lianne1
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2010 22:47

Re: LAVG inncasso en tele2

Ongelezen bericht door Lianne1 »

Wilde even meedelen dat ook ik een brief van Bos Incasso B.V. op LAVG papier heb ontvangen op 2 november 2010.
Hierin stond in het geheel NIET waar ik ook maar geld schuldig was, maar wel dat ik een rekening van 194 euro diende te betalen en wel binnen 5 dagen want anders zou er een dagvaarding (a 200 euro) of een beslaglegging (minimaal 198.50) komen.
Al mijn rekeningen nagekeken, maar ik had echt alles betaald. Nooit eerder een brief ook van Bos Incasso B.V. ontvangen, wat me wel de normale procedure lijkt. Gebeld en er werd mij verteld dat ook ik een Tele2 Mobiel abonnement had afgesloten in 2007 op een adres in Utrecht (waar ik nooit heb gewoond). Hij zei dat er iemand misschien van mijn gegevens op internet gebruik had gemaakt of iets dergelijks, maar ik moest maar een mail sturen waarin ik verklaarde daar nooit te hebben gewoond. Dit alles is al zeker een maand geleden en ik heb er nooit meer iets van gehoord. Mijn gevoel zegt dat het niet helemaal in de haak is.. Kan ik dit ergens aangeven of iets dergelijks?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: LAVG inncasso en tele2

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Lianne1 schreef:Wilde even meedelen dat ook ik een brief van Bos Incasso B.V. op LAVG papier heb ontvangen op 2 november 2010.
Hierin stond in het geheel NIET waar ik ook maar geld schuldig was, maar wel dat ik een rekening van 194 euro diende te betalen en wel binnen 5 dagen want anders zou er een dagvaarding (a 200 euro) of een beslaglegging (minimaal 198.50) komen.
Al mijn rekeningen nagekeken, maar ik had echt alles betaald. Nooit eerder een brief ook van Bos Incasso B.V. ontvangen, wat me wel de normale procedure lijkt. Gebeld en er werd mij verteld dat ook ik een Tele2 Mobiel abonnement had afgesloten in 2007 op een adres in Utrecht (waar ik nooit heb gewoond). Hij zei dat er iemand misschien van mijn gegevens op internet gebruik had gemaakt of iets dergelijks, maar ik moest maar een mail sturen waarin ik verklaarde daar nooit te hebben gewoond. Dit alles is al zeker een maand geleden en ik heb er nooit meer iets van gehoord. Mijn gevoel zegt dat het niet helemaal in de haak is.. Kan ik dit ergens aangeven of iets dergelijks?
Wie eist, bewijst.
Als zij denken dat jij moet betalen, dienen ze dat te bewijzen.
Als zij dat niet kunnen / willen - dan is dat hun probleem - mogen ze je ook niet aanschrijven. Wel zou je dan aangifte kunnen doen van (poging tot ) oplichting danwel (poging tot) afpersing - dit laatste omdat ze dreigen met van alles als je niet betaald.

Bernou1
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2010 09:08

Re: LAVG inncasso en tele2

Ongelezen bericht door Bernou1 »

Hallo,

ook ik ben al een tijdje met LAVG aan het mailen/bellen e.d. omdat ik volgens hen nog kosten aan Ziggo verschuldig ben. Ik heb nog nooit een abonnement bij Ziggo afgesloten. LAVG heeft mij nu een documentje gestuurd wat volgens hen bewijst dat ik het abonnement heb opgezegd. Echt belanchelijk, wat dat documentje gaat over 2009 en vanaf 2006 woonde ik al niet meer op het adres waar ze het over hebben. Ook staat er een rekeningnummer in de brief wat niet van mij is. Ze willen nu dat ik binnen 5 dagen 100.- betaal. Wat ellende!

Ik heb ze nu maar weer gemaild dat ik nog steeds niet ga betalen en dat het docuement geen bewijs is dat ik een abonnement heb opgezegd. Hoe ver gaan deze mensen? Laat ze toch iets anders doen met hun tijd :(

Kreeg trouwens bij de tweede brief exact dezelfde brief alleen stond toen overal UPC ipv Ziggo. Met precies dezelfde data en beschuldigingen. Hier heb ik ook op gereageerd dat ik met beide bedrijven nooit iets te maken heb gehad. Van UPC heb ik toen ineens niets meer gehoord. Het Ziggo verhaal houden ze wel vol dus.

Gesloten