LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff / Afterpay

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Juels
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2010 11:02

Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door Juels »

Mijn vraag is of er nog meer mensen zijn die negatieve ervaringen met Lindorff / Afterpay hebben? Dat zoveel grote bedrijven (KPN, Bart Smit, Kleertjes.com) met dit bedrijf in zee gaan. Door negatieve ervaringen schijnen mensen geen bestellingen meer bij deze bedrijven te plaatsen.

Er worden oude dossiers door Lindorff / Afterpay opgekocht, daar dan extreem hoge kosten bij aangeplakt en op een agressieve manier ingevorderd. Het rechtssysteem wordt op deze manier extra belast.

Een onderzoeksburo is alle kwesties aan het verzamelen, dus dat is wel positief.

m.kooper
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2010 12:04

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door m.kooper »

Ik heb inderdaad dezelfde klacht. Ik had voor mijn zoon een waveboard gekocht, bij Bart Smit. Heb deze voor ik op vakantie ging betaald (eind juni)Op dagtekening 25juni kreeg ik een eerste herinnering, kwam bij mij binnen toen ik het waveboard net betaald had, dus heeft elkaar gekruist herinneringskosten €7,50. Op 14 juli kreeg ik een laatste herinnering van afterpay. Voor die laatste herinnering moest ik € 15,= administratiekosten betalen. Op de rekening was ook te zien dat het waveboard betaald was. Bleef over een bedrag van € 22,50. Ik dacht hier is een fout gemaakt en ben direct contact gaan zoeken met afterpay, zonder succes. Er werd niet gereageerd op mijn mail. Nu vandaag komt de post en tot mijn verbazing zit er een envelop bij van Lindorff met een rekening van € 59,50, zonder uitleg hoe ze aan dit bedrag komen. In de brief staat dat afterpay bv de vordering op mij heeft verkocht en overgedragen aan Lindorff. Heeft iemand ervaring? Weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Aan de ene kant denk ik betalen dan heb ik de ellende verder niet, want moet er niet aan denken dat er een deurwaarder aan mijn deur komt.Maar het is niet terecht en ik moet net als iedereen hard werken voor mijn centen. Eigenlijk is het zo dat ze mij nu aan het afpersen zijn, tenminste zo voelt het en bedacht misschien moet ik eens aangifte gaan doen voor afpersing. Ze maken mij, met een agressieve benadering een beetje bang. Een ding heb ik in ieder geval wel geleerd en dat is dat ik nooit meer iets koop via internet van winkels die samenwerken met afterpay.

Romers
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:09

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door Romers »

Nu vandaag komt de post en tot mijn verbazing zit er een envelop bij van Lindorff met een rekening van € 59,50, zonder uitleg hoe ze aan dit bedrag komen. In de brief staat dat afterpay bv de vordering op mij heeft verkocht en overgedragen aan Lindorff.
Uw verhaal klinkt alsof er besloten is om eens flink mee te liften op mensen hun vakantiebudget. Met betalen zou ik me nog even terughoudend opstellen als ik u was. De data die u noemt hebben allemaal betrekking op dit jaar? Dus binnen 2 maanden is de koop gesloten, het incassobureau ingeschakeld, en de vordering verkocht?! Dus de opvolger van de opvolger van de schuldeiser staat al bij u op de stoep voordat de garantietermijn van het waveboard überhaupt is afgelopen?

Allereerst: wanneer liep de betalingstermijn af die u voor het waveboard had, en op welke datum is er precies betaald? Over de eerste herinnering durf ik niets te zeggen, maar de tweede herinnering ontving u zeker al nadat Bart Smit de betaling had ontvangen. De hoogst denkbare schuld die u ooit heeft gehad is daarmee € 7.50,=, nog even afgezien van de vraag of het redelijk is om dat voor een herinnering te vragen. Dat moet u in uw achterhoofd houden als u zich bedenkt wat u te vrezen heeft van een rechter. Een hogere vordering heeft Afterpay nooit op u gehad, en kan die dus ook niet aan Lindorff hebben verkocht.

Als Lindorff u wil dagen, zal zij wel een goed verhaal moeten hebben voor de rechter, en een bewijs van een onbetaalde overeenkomst waaruit alle geëiste bedragen voortvloeien. U kunt beginnen met een brief aan Lindorff te sturen waarin u opgave vraagt van al deze kosten, en vervolgens weerspreekt u ALLES, eventueel op die 7.50 na. Na een aantal brieven zou u die 7.50 kunnen betalen, maar op al het meerdere heeft Bart Smit, Afterpay of Lindorff nooit recht gehad, en of ze voor die 7.50 naar de rechter gaan...?
Aan de ene kant denk ik betalen dan heb ik de ellende verder niet
Bingo!! Dit is waarom de incasso industrie zo'n big business is, incassodirecteuren er zo warmpjes bijzitten, en er zoveel incassobureautjes als paddestoelen uit de grond schieten, en uw vordering misschien op dit moment alweer verkocht is en maandag de dreigbrief van de Jong om 93,85 te betalen alweer op de mat ligt!!

boelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:04

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door boelie »

deze zal ook ff een tijdje kosten erop gooien en t dan vervolgens gaan doorsturen naar bhk-de jong in groningen en deze zal dan uiteindelijk overgaan tot dagvaarding.

twilight
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2010 09:13

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door twilight »

Oproep aan alle consumenten, ga geen betaling aan met afterpay.
dit zijn oplichters, sturen tijdens aan vakantie periode direct hun dosier door aan een incasso bedrijf, waar ze waarschijnlijk zelf ook nog geld aan verdienen.

betaling kruiste de herrinering, en hop er kwam 7,50 euro erbij
deze alsnog betaald , sturen ze weer een herriniring.
helaas waren we toen net op vakantie, dus na terug komst een aanmaning van 52 euro

dit is echt niet normaal.
het gekochte produkt was een kinderfiets van 80 euro bij intertoys.

daarom deze oproep om niets meet te bestellen wij webshops die zaken doen bij afterpay.

m.kooper
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2010 12:04

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door m.kooper »

Beste Twilight,

Mijn verhaal is hetzelfde als u verhaal. Ik heb het advies gevolgd van Romers (reactie op mijn verhaal) en 7 euro 50 overgemaakt en verteld dat ik ze voor de rest van het bedrag wel zou zien bij de rechter als zij dat de moeite waard vinden. Tot nu toe niets meer gehoord, maar weet natuurlijk niet of ik er nu echt vanaf ben of dat ze straks weer verder gaan. Vraag me af of ik in dat geval geen aangifte van stalking kan doen :?: Ik hoorde dat een bureau onderzoek aan het doen was naar Lindorff/afterpay, wie weet daar meer van en kunnen wij onze ervaring daar ook kwijt? Hoe brengen we dit onder de aandacht bij TV? Ik ben wat dit betreft echt een leek, maar vind het abnormaal dat dit gebeurd en zou er graag, samen met anderen lotgenoten meer werk van willen maken. Wie is expert?

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door Lindorff »

Lindorff reageert;

Wij hebben geconstateerd dat enkele gebruikers van dit forum negatieve klantervaringen hebben met de diensten van AfterPay B.V. en/of (in combinatie met) Lindorff B.V.

Graag willen wij in samenwerking met AfterPay B.V. uw klacht oplossen. Indien u contact opneemt met ons via ons e-mailadres [email protected] dan zullen wij uw klacht in behandeling nemen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en zien uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

afdeling klachten
Lindorff B.V. en AfterPay B.V.

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door Quisquid »

Heeft het wel zin naar Lindorff toe te reageren?

Eigen ervaring: ik werd bijna twee en een half jaar geleden gebeld door iemand die begon naar mijn voorletters te vissen (die je gewoon uit de telefoongids op kunt lepelen). Ik dacht eerst aan het zoveelste callcenter (die doen dat allemaal) en wilde alweer neerleggen. Geen zin in telefonische colportage. Maar die persoon vertelde van Lindorff te zijn, dat Lindorff een incassobureau was (ik had er tot dan toe nooit van gehoord) en dat Lindorff voor UPC bij mij onbetaalde rekeningen moest innen. Ik ben nooit klant van UPC geweest en eerdere, abusievelijke nota's waren door UPC al meer dat twee jaar eerder (de verjaringstermijn voor consumentenvorderingen) teruggedraaid, wat ik vertelde.
De Lindorffmedewerker beloofde mij de nadere informatie toe te sturen.

Maar ik kreeg nooit inzicht in de vermeende nota's, noch in een eventueel contract waaruit de verschuldigdheid zou blijken. Alleen maar een standaardbriefje dat "ondanks eerdere aanmaningen" nog geen betaling was verkregen (opmerkelijk woordgebruik voor een eerste contact) en het verzoek een niet-uitgesplitst totaalbedrag te betalen. Welk bedrag was de vermeende nota en welk bedrag betrof kosten?

Brieven van mij werden door Lindorff niet beantwoord. Brieven van mij aan UPC werden ook niet beantwoord.
Ineens, na driekwart jaar, kwam er een briefje van Lindorff dat UPC de nota "op EUR 44,03 na" had teruggedraaid.
De mededeling van UPC werd echter niet meegezonden.
Een motivering waarom de nota slechts gedééltelijk werd teruggedraaid, evenmin.
Of ik die EUR 44,03 nog maar even wil betalen.

Ik herkende het bedrag van EUR 44,03 echter als hget maximumbedrag dat in redelijkheid aan incassokosten in rekening mag worden (Rapport Voorwerk II) gebracht bij vorderingen tot 250 euro.

Onder het mom van een gedééltelijk door UPC ingetrokken vordering met het verzoek het verschil nog te betalen, was de vordering dus waarschijnlijk helemáál ingetrokken [en mogelijk door Lindorff zelf, als Lindorff de vordering heeft opgekocht; Lindorff schrijft echter alsof Lindorff niet heeft opgekocht, maar in opdracht handelt]. En bij een vordering van nul euro horen géén kosten! Ook niet onder het mom van een nog openstaande restantschuld. De kosten moet men maar bij de opdrachtgever in rekening brengen en niet óók - dubbelop - bij de schuldenaar die geen schuldenaar blijkt te zijn.

Geen openheid van zaken, geen duidelijkheid, niet reageren op brieven en ten onrechte proberen kosten in rekening te brengen voor een ingetrokken vordering!. Zonder te zeggen dat dat zulke kosten betreft (en suggererend dat dat een restantvordering betreft). Als dat de bedrijfscultuur bij Lindorff is, noem ik dat oplichting!
En daarbij suggereren dat UPC dat zo bepaald heeft (zonder ook dáárvan een bewijsje mee te sturen).
Nog afgezien van de onbeschofte manier van benaderen.
Dit is buitengewoon RATTIG en past niet bij een professionele organisatie die Lindorff toch wil uitstralen?

Ik heb toen niet meer gereageerd. In de veronderstelling dat Lindorff ook wel wist dat deze vordering - alleen kosten, terwijl de eigenlijke vermeende vordering door de schuldeiser was ingetrokken - oninbaar is. Een eventuele dagvaarding kon ik met vertrouwen tegemoetzien. Lindorff liet een jaar lang (!) niets mee van zich horen. Toen ineens een briefje dat er inzake UPC "nog een bedrag openstond", dat door rente inmiddels zou zijn opgelopen. Wéér geen uitsplitsing.
Het kon niets anders betreffen dan deze kosten voor een niet-bestaande vordering.
Wel werd intimiderend medegedeeld dat bij niet-betaling "een deurwaarder ingeschakeld zou worden". Alsof die iets kan doen zonder vonnis.
Vervolgens kwam er ook, met weinig gevoel voor privacy, een automatisch telefoonbombardement van een computer van Lindorff dat er nog een openstaande schuld stond. Dat is bij de wilde spinnen af. Met alle risico dat niet de schuldenaar, maar anderen die hier helemaal niets mee te maken hebben, de telefoon opnemen. Denk aan huisgenoten, de thuishulp, visite, personeel, een doorgeschakelde telefoon, enz. Áls men al het goede telefoonnummer heeft.
Buitengewoon intimiderend en het geeft je het gevoel opgejaagd en achtervolgd te worden en dat je nergens meer rust hebt. Dit is écht over de grens!

Weer Lindorff aangeschreven. Geen reactie.
Nog een keer Lindorff aangeschreven en nu tévens de directie maar: weer neemt men niet eens de moeite te reageren.
Ook de schuldeiser aangeschreven (UPC), maar ook die zwijgt als het graf.

Ik heb nu door deze wijze van optreden van Lindorff zóveel tijd en moeite in deze zaak gestoken (wat niet nodig was geweest bij een correcte handelwijze van Lindorff, naar eigen zeggen namens UPC), dat het mij redelijk lijkt als nu wéér geen antwoord komt, een symbolische tegenvordering in te dienen, zowel bij Lindorff als bij UPC. Dat heb ik hen ook laten weten. En men neemt wéér de moeite niet te antwoorden.

Zo ga je niet met mensen om!

Ik leg deze tegenvordering ook voor aan mijn rechtsbijstandsverzekering.
Mocht Lindorff alsnog met een dagvaarding komen voor de kosten van een niet-bestaande vordering, dan kan deze tegenvordering "in reconventie" worden ingediend. En anders kan ik de vordering altijd nog "los" indienen (en een incassobureau inschakelen tegen dit incassobureau - en UPC). Nu wordt het een zaak van de langste adem.

Een klacht indienen zou ik niet via het e-mailadres van de klachtenafdeling van UPC doen. Daarme geef je alleen maar je eigen e-mailadres prijs, met het risico dat je een intimiderend e-mailbombardement van Lindorff krijgt om je aan je "schuld" te herinneren. Bovendien is er alle kans dat incassobureaus persoonsgegevens doorverkopen. Daar zul je ook niet op zitten te wachten.

Enfin, de zaak loopt nog.

Heb je een klacht over Lindorff, stuur die dan aan Lindorff per gewone post. Niet pe re-mail. En sta erop dat je schriftelijk antwoord krijgt. Informeer ook de Consumentenbond (tenzij de klacht goed wordt afgewikkeld, maar mijn ervaringen zijn anders), zodat die een dossier "Lindorffpraktijken" kan aanleggen.

En UPC? Daarvan ontvang ik de laatste tijd wel andere post: reclame of ik klant wil worden. Na deze ervaring met Lindorff (namens UPC) en UPC zelf als je dat bedrijf meerdere malen aanschrijft en nooit antwoord krijgt, heb ik het daar voorlopig wel mee gehad.

P.S. Opmerkelijk dat Lindorff zelf hier ook op het forum actief is. Al dik 2½ jaar. Een teken aan de wand dat Lindorff er behoefte aan heeft zijn eigen blazoen op te poetsen?

dem007
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2010 15:25

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door dem007 »

Ook wij hebben onlangs met deze praktijken te maken gehad. De betaling en de herinnering hebben zich gekruist. Ivm met vakantie niet direct betaald. Op de betalingsherinnering die al na 4 dagen na het verstrijken van de 14 dagen binnen kwam werd al meteen € 10,00 administratie kosten in rekening gebracht. Hier heb ik niets mee gedaan omdat de rekening al betaald was. Na 2 weken weer een nieuwe factuur met € 10,00 administartie kosten en € 12.50 sommatiekosten. Klacht ingestuurd naar de "klantenservice" maar hier wordt niet op gereageerd.
Ik heb om een hoop ellende te voorkomen de € 22,50 maar betaald.
Afterpay er trouwens erg goed in het antidateren van haar facturen waardoor je een kortere betalingstermijn hebt dan aangegeven.
Ronduit krimineel om voor een factuurbedrag van € 90,00 binnen 4 weken € 22,50 een kosten door te berekenen terwijl de originele factuur gewoon zij het een paar dagen te laat betaald is.

Simbaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2010 23:14

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door Simbaa »

Ook ik heb een soortegelijke negatieve ervaring met BartSmit/Afterpay/Lindorff.
Kinderstepje gekocht, na herinnering betaald ex de 7,50 euro aanmaankosten. In e-mailwisseling geraakt over die aanmaankosten. Moesten voor de 30ste juli betaald zijn. In afwachting van een antwoord van hun kant (Afterpay) toch maar de 7,50 euro betaald. Krijg 2 augustus een antwoord dat ik toch moet betalen. Heb in antwoord daarop aangegeven dat ik betaald had en ervan uitging dat de kwestie daarmee was afgedaan. Nooit meer antwoord ontvangen maar 3 weken later wel een brief van Lindorff dat ik 52 euro moet betalen.
Tot op heden heb ik dat niet gedaan. Al 2 mailtjes naar Lindorff gestuurd maar daar krijg ik geen antwoord op.
Wat mijn vraag eigenlijk is: heeft iedereen netjes het incassobureau betaald of zijn er mensen die het er op aan hebben laten komen en de boel voor de rechter hebben uitgevochten. Ik lees namelijk genoeg over alles wat in rekening wordt gebracht maar nooit echt hoe het is afgelopen.
En wat zou jullie advies zijn? De 52 euro betalen of de uitdaging aangaan. Want alles je alles goed bekijkt is het allemaal natuurlijk te belachelijk voor woorden.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Simbaa schreef:Ook ik heb een soortegelijke negatieve ervaring met BartSmit/Afterpay/Lindorff.
Kinderstepje gekocht, na herinnering betaald ex de 7,50 euro aanmaankosten. In e-mailwisseling geraakt over die aanmaankosten. Moesten voor de 30ste juli betaald zijn. In afwachting van een antwoord van hun kant (Afterpay) toch maar de 7,50 euro betaald. Krijg 2 augustus een antwoord dat ik toch moet betalen. Heb in antwoord daarop aangegeven dat ik betaald had en ervan uitging dat de kwestie daarmee was afgedaan. Nooit meer antwoord ontvangen maar 3 weken later wel een brief van Lindorff dat ik 52 euro moet betalen.
Tot op heden heb ik dat niet gedaan. Al 2 mailtjes naar Lindorff gestuurd maar daar krijg ik geen antwoord op.
Wat mijn vraag eigenlijk is: heeft iedereen netjes het incassobureau betaald of zijn er mensen die het er op aan hebben laten komen en de boel voor de rechter hebben uitgevochten. Ik lees namelijk genoeg over alles wat in rekening wordt gebracht maar nooit echt hoe het is afgelopen.
En wat zou jullie advies zijn? De 52 euro betalen of de uitdaging aangaan. Want alles je alles goed bekijkt is het allemaal natuurlijk te belachelijk voor woorden.
Dus, als ik het goed lees, heb je alles uiteindelijk betaald binnen de gestelde termijn?

Maak dan een kopie van die betalingen (zorg dat datum goed te lezen is) en stuur eenmalig dit naar het incassoburo.
Geef aan dat betaald is, verwijs naar de bijlage(n) en verzoek ze vriendelijk de incasso opdracht stop te zetten, daar aan alle voorwaarden is voldaan.

Per mail zou moeten kunnen, maar eventueel per brief - al zou ik dat dan aangetekend doen (handtekening retour) in verband met het spontaan 'niet aangekomen' zijn van brieven.

Geef aan dat je binnen een redelijke termijn (14 dagen) uitsluitsel / bevestiging wenst (ook weer schriftelijk).

Bewaar alle correspondentie, afschriften en verzendbewijzen bij elkaar.
Sommige incassoclubjes willen nog wel eens onterecht doorzeuren.

m.kooper
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2010 12:04

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door m.kooper »

Beste Simba,

Ik heb gereageerd op de reactie van de klantenservice een paar berichten terug.
Ik zal je de uitkomst vertellen:
Ik kreeg binnen een dag antwoord:
Zij vertelde dat zij gelijk hadden wat de betreft de kosten die zij berekend hadden, dit had ik tenslotte kunnen lezen in de voorwaarden, dus de € 59,50 (orgineel € 7,50 herinneringskosten) waren terecht. Maaaaar omdat ik alsnog de eerdere herinneringskosten van €7,50 had betaald is de rest mij kwijt gescholden. Nu moest ik natuurlijk erg dankbaar zijn niet dus!! Het is voor mij alleen maar een bevestiging dat het niet zo nauw genomen wordt met de consument. En elke cent die ze binnen krijgen van een consument die uit angst maar snel betaald is mooi meegenomen, want ik weet zeker dat ze de consumenten die inmiddels een veel te hoog bedrag hebben betaald omdat ze ervan af wilden zijn echt niet terug gaan betalen. Dus niet betalen, zeg ze maar dat je ze graag ontmoet in de rechtzaal. Echt niet dat ze voor € 7,50 een hele procedure op gaan starten.

PatriciaH
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2010 12:39

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door PatriciaH »

jemig ben ik toch niet de enige met slechte ervaring met lindroff,
Nou mijn zaak was helemaal mooi.
Ik had naar zeggen van hun een mobiele telefoon bij T-Mobile afgesloten in 2006 en in maart dit jaar kreeg ik de eerste incasso daar van.
Aangezien dat ik al zo lang dat er mobiele telefoons zijn nog nooit een abonnement er op gehad heb vond ik de zaak wel erg vreemd. Ik eerts gebeld met T-Mobile die mij niets over het vermeende contract konden vertellen alleen maar dat ik een prepaid had van hun ( waht overig ook klopt die heb ik al sinds 2004) , verder konden ze ook niets vinden over een openstaande vordering op mijn adres. Ik gebeld naar Lindorff die konden mijn telefonisch niets vertellen omdat hun de vordering weer bij een ander incassobureau hadden neergelegd.
Ik naar het andere bureau gebeld en daar alle informatie opgevraagd inclusief het vermeende mobiele telefoon contract. Ik kreeg van hen de informatie niet over de telefoon maar het zo me worden toe gezonden omdat het dossier bij Lindorff lag.
Ik heb drie weken gewacht op die informatie maar die kwam maar niet. Ik weer gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik een brief zou krijgen waar de datum op stond wanneer het op de rol bij het kanton gerecht in Nijmegen stond.
Idd die brief vond ik de volgende dag al op mijn deurmat.
Ik netjes in een brief aan de rechter mijn kant van het verhaal vertelt en dat ik geen inzege krijg in het aangelegde dossier over mij en t-mobile. Ook maakte ik de rechter duidelijk dat ik nooit een mobiele telefooncontract heb gehad .

De rechter in deze zaak sommeerde Lindroff en het andere incasso bureau het vermeende contract te produceren en na 2 maanden gewacht te hebebn op de volgende rechtszitting kreeg ik een brief dat de zaak ontvankelijk was verklaart omdat ze niet het vermeende contract konden laten zien( wat ik niet anders had verwacht want dat is er nooit geweest.)

Ik ben blij dat ik niet zomaar ben gaan betalen maar het wel eerst goed uit gezocht heb anders had ik nu nog betaald voor iets dat ik nooit gehad heb en krijg dan je geld maar eens terug.
Mijn advies is dan ook vraag gewoon het aangelegde dossier op omdat zien over alles wel klopt en is er onduidelijkheid over iets laat het voorkomen en leg het de rechter uit. want ook de incassobureaus moeten bewijzen dat jij echt degene bent die het verschuldigt bedrag moet betalen ( denk aan valse namen op afgesloten contracten)

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door jolanda77 »

ik zal uw zeggen op met de uitspraak van de rechter naar het politie buro
aangiften doen van opligting en afpersing


dit is weer een tegen slag voor de firma lindorff
en mevrouw bos
zie je maar zij moeten met bewijsen komen
doen ze dat niet tja dan hebben ze een probeleem bij de rechter

adamdtp
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2007 18:06

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door adamdtp »

Ik kreeg een brief van lindorff waarin vermeld dat na meerdere aanmaningen men mij in gebreke stelde betreffende een schuld aan UPC. Ik heb nooit een aanmaning ontvangen.
Meteen Lindorff gebeld en kreeg te horen dat het een schuld aan UPC betrof van 15 jaar geleden!!!!!
Nu weet ik dat toen alle rekeningen van UPC door mij betaald zijn.
Ik vertelde de Lindorff medewerker dat als zij doorgingen met deze oplichtingspraktijken ik naar de polite zou stappen en aangifte zou doen. Na paar weken kreeg ik een briefje van Lindorff met de mededeling dat UPC geen info meer kon produceren betreffende de openstaande rekening en ik daarom niets meer, ook geen incassokosten, hoefde te betalen.

Dus met maar 1 telefoontje was ik er van af!

[Laatste deel van het bericht verwijderd door de Moderator]

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Ik heb momenteel toevallig een client die aankwam met twee vorderingen van KPN met verschillende dossiernummers maar het gaat om 1 vordering. Nee zegt de medewerker van Lindorff het zijn twee aparte dossiers. Ik heb geprobeert hen aan het verstand te peuteren dat hun bewering helemaal niet kan kloppen.
Je krijgt bij KPN geen kans om twee telefoonrekeningen van enkele duizende euro's op dezelfde naam te maken. Uit de boekhouding blijkt dat er alleen een huisaansluiting is geweest. Mobiel werd betrokken van een andere provider.
Let op mensen!

Al7
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 okt 2010 13:30

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door Al7 »

Alle verhalen komen me erg bekend voor. Ik heb een bestelling gedaan, waarvoor faktuur is verstuurd met datum 29 december. Op 4 februari heb ik de betaling verricht. Inderdaad buiten de betalingstermijn. Op 5 februari herinnering ontvangen dat faktuur nog niet betaald was en dat er € 7,50 aanmaningskosten bovenop kwamen. Ik had de faktuur inmiddels al betaald (betaling en herinnering kruisen elkaar), dus ik vind het onzin om achteraf nog eens € 7,50 voor een herinnering te betalen. Ik heb dat ook aan ze voorgelegd. AfterPay heeft daar geen boodschap en en heeft de aanmaningskosten opgehoogd naar € 22,50 en de vordering is vervolgens aan Lindorff doorverkocht. Incassokosten er bovenop, dus de vordering bedraagt inmiddels € 59,60. Ik heb eind april een mail gestuurd en aangegeven dat ik alleen betaal als dit middels een gerechterlijke procedure aan mij wordt opgelegd. Met andere woorden, start maar een rechtszaak. Via de mail antwoord gekregen dat Lindorff verwacht binnen 15 dagen te kunnen reageren. Begin september (we leven dan vier maanden later)een brief ontvangen dat uiterlijk half september betaald moet zijn. Half september (na verstrijken eerste termijn) een nieuwe brief dat uiterlijk eind september betaald moet zijn. Nog voor verstrijken van termijn telefoontje gekregen van een medewerkster over openstaande bedrag. Valt geen woord mee te wisselen (inhoudelijk over de zaak dan), dus gesprek zonder succes voor Lindorff beëindigd. Volgende dag valt een brief in de bus met de mededeling dat uiterlijk 1 oktober (vandaag dus) betaald moet zijn, anders wordt de incassoprocedure voortgezet. Er gaat ook vandaag niet betaald worden, dus ik ben benieuwd.........

avante
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 sep 2010 09:51

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door avante »

Hallo, ik heb toevallig afgelopen week ook een thread geopend over mijn (lopende) ervaringen met AfterPay/Lindorff. Welke net zo positief zijn als die van jullie;) (thread: Incasso - mag dit??)

Mijn verhaal komt wel overeen met veel wat ik hierboven las. Ik wil graag in dit forum het volgende voorleggen, en vragen wat jullie kijk daarop is.
De betalingsvoorwaarden van AfterPay beschrijven aangaande betalingsachterstand het volgende:

“Het voor uw aankopen verschuldigde bedrag dient binnen een termijn van 14 dagen na factuurdatum door AfterPay B.V. ontvangen te zijn. Indien u niet binnen deze termijn betaalt is het verschuldigde bedrag direct opeisbaar en bent u zonder nadere ingebrekestelling in verzuim.”

Direct hierop volgt:

Indien u binnen 14 dagen na factuurdatum niet hebt betaald, stuurt AfterPay B.V. u een e-mail om u te wijzen op overschrijding van de betalingstermijn. Indien u aan deze herinnering geen gehoor geeft, stuurt AfterPay B.V. u een schriftelijke herinnering en is AfterPay B.V. gerechtigd het verschuldigde bedrag op te hogen met administratiekosten. Indien u ook aan deze herinnering geen gehoor geeft, en AfterPay B.V. u een sommatie moet sturen, zullen de administratiekosten nogmaals worden verhoogd.”

Nu wil het dat ik, net als de meeste andere hier, niet binnen 14 dagen betaald heb. Wel heb ik direct na het ontvangen van de 1e herinnering betaald (ong. 21 dagen na bestelling). Echter bij die 1e herinnering heeft AfterPay meteen maar administratiekosten in rekening gebracht.
Maar volgens mij zijn hun eigen voorschriften hier erg duidelijk over: slechts als men aan de 1e herinnering geen gehoor geeft, stuurt AfterPay een tweede herinnering en slechts vanaf die 2e herinnering zullen zij het verschuldigde bedrag op hogen met administratiekosten.

Sowieso; 5,- 7,50 tot 15,- voor het versturen van een 'even de achternaam veranderen-mail' en andere voorgetypte brieven...Ik wou dat ik zoveel verdiende in 20 seconden...wat een mooie bijdragen aan de maatschappij leveren dit soort bureau's toch. Ik heb wel eens gelezen dat de incasso-branche meer dan 200 miljoen per jaar onterecht incasseert; toch wel cijfers om trots op te zijn, niet;)

Anyhow; wat denken jullie dat de waarde is/ zou moeten zijn, van bovenstaande betalingsvoorden? Of klopt mijn interpertatie niet, of mis ik een stukje relevante wetgeving hieromtrent??

Allen succes gewenst! En alvast bedankt voor reacties! Ik heb zelf net voor de 3e keer een mail gestuurd naar Lindorff om nog maar eens een overzicht van de in rekening gebrachte 'kosten' te vragen...men blijkt er overheen te lezen;)
Groeten, Robbert

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door snepke »

[quote= Ik heb zelf net voor de 3e keer een mail gestuurd naar Lindorff om nog maar eens een overzicht van de in rekening gebrachte 'kosten' te vragen...men blijkt er overheen te lezen;)
Groeten, Robbert[/quote]

Die krijg je echt niet.
Ben dik 2 jaar bezig geweest en heb nooit iets ontvangen(Lindorff),toch wel ,een dagvaarding

avante
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 sep 2010 09:51

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door avante »

@snepe.
Ik verwacht eigenlijk ook niet de gewenste reactie. De afgelopen jaren ben ik een aantal keer in dit soort situaties verzeild geraakt. Nog nooit heb ik een kostenoverzicht gezien...wat ik mij wel kan voorstellen gezien de absurde kosten die 'gemaakt' worden.
Hoe dan ook; Lindorff is aangesloten bij het NVIO. Het niet reageren op dit soort vragen staat lijnrecht tegenover die gedragsregels. En is wel iets wat ik mee zal nemen op een eventuele dagvaardiging.

Is de datum van jou al geweest? Of wanneer moet je voor de rechter verscheinen? Groet Robbert

Gesloten