LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EOS Nederland BV

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
jasper1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2010 18:01

EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door jasper1974 »

Ik heb net een factuur van EOS Nederland BV binnen gekregen waarin wordt vermeld dat ik meerdere aanmaningen heb gehad en dat ik binnen 8 dagen dien te betalen. Het gaat om een incasso opdracht van Pabo. De toon is dreigend en het taalgebruik klopt ook niet helemaal.

Nu heb ik eerst moeten opzoeken wat Pabo voor bedrijf is en ja, ik weet zeker dat ik daar nooit iets besteld heb.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken om duidelijk te maken dat deze vordering werkelijk niet voor mij is? En heeft iemand anders ook een dergelijke factuur ontvangen?

Iemand tips of reacties?

ho-zwendel
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 18:40

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door ho-zwendel »

Hi, Jasper ik heb hetzelfde. Zojuist binnengekomen een incasso van dat bedrijf EOS uit Tilburg. Wil geld innen voor PABO. Ik heb nooit iets besteld bij PABO dat is zeker. Ben benieuwd hoe ze aan mijn naam komen.

Erg achterlijk allemaal.

Jaren geleden ook van die sukkels gehad die dachten dat ze zo voor La Dot geld konden krijgen. Ieder jaar probeerden ze het. Ik heb gewoon niet gereageerd.

Zal wel hetzelfde zijn, ze gokken op een slaapkop die het niet in de gaten heeft, dus iedereen waarschuwen. Erg gemeen allemaal.

red_bull
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2007 15:26

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door red_bull »

Ook ik heb een brief ontvangen van EOS Nederland B.V.
Bij mij gaat het ook om rekening van pabo. Hier heb ik ook nooit iets besteld of geleverd gekregen. De brief gaat als volgt:

Betreft: Incasso-opdracht van: Pabo
Totaalbedrag inclusief kosten en rente tot op heden: 264.94

Zoals u bekend is, heeft EOS Nederland B.V. u medegedeeld dat u aansprakelijk wordt gehouden voor uw openstaande schuld bij pabo.

Herhaaldelijk is getracht u duidelijk te maken dat deze niet is afbetaald. Dit heeft u kennelijk niet goed begrepen.
Om deze reden is uw dossier aan onze afdeling overhandigd.

Wij zijn ons bewust van de mogelijkheid dat u zich in een moeilijke situatie zou kunnen bevinden, maar dit neemt niet weg, dat ook onze opdrachtgever recht heeft op het door u verschuldigde bedrag.

Gaarne zouden wij uw schuldeiser willen laten blijken dat u toch welwillend bent om de vordering te voldoen.
U moet dan wel onmiddelijk met uw betalingen beginnen of deze voortzetten, zodat er geen extra kosten voor u behoeven te ontstaan doordat er gerechtelijke procedures opgestart moeten worden.

U dient daarom het verschuldigde bedrag binnen 8 dagen na ontvangst van dit schrijven, met aangehechte acceptgirokaart, te voldoen.

In afwachting verblijft,

hoogachtend,

Mr. P.C. de Kruijff


De dagtekening staat op 9-9-2010 en ik heb hem vandaag 14-9-2010 ontvangen.

Ik wil graag weten wat ik hiermee aan moet en ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die een soortgelijke brief hebben ontvangen.

avec
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 19:56

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door avec »

@red_bull

Verander het bedrag en het bedrijf Pabo in Otto. Vandaag hebben wij dus precies dezelfde brief ontvangen. Opgemaakt door medewerker D.A.E. Vos. En ook op de 9de verstuurd.

Mijn vrouw heeft vandaag de post geopend en schrok zich wild. En direct naar EOS gebeld. Daar werd vertelt dat het om een oude rekening gaat van 2000. In dat jaar zijn we verhuist en kregen we het verwijt dat we vergeten waren het nieuwe adres door te geven. En dat alle post betreft Otto naar het oude adres waren gestuurd. Lijkt me wat ver gezocht, juist omdat ons telefoonnummer hetzelfde is gebleven.

Nog meer mensen? En wat is wijsheid om dit af te handelen?

coolchris
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2009 17:31

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door coolchris »

@ allen,

Ik heb ook zo'n zelfde brief gekregen vandaag, voor de Pabo, bedrag € 528,65

Nooit iets besteld bij de Pabo en ook staat er in de adressering 'Mevrouw' terwijl ik toch echt een man ben.

Wat moet ik hiermee?

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door jolanda77 »

een vordering uit het jaar 2000 nou nou als uw kunt aan tonen dat uw alles heb door gegeven dan hebben zij een probleem wie eist moet bewijsen dus hun moeten met bewijsen komen angezien het gaat om een vordering uit het jaar 2000 dan hebben ze pech het is dan echt verjaard das dan jammer voor hun

meltjuh30
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 21:09

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door meltjuh30 »

ik kreeg vandaag dus ook zo`n brief..met een zogenaamde factuur van 7,5 jaar geleden... een bedrag van156.64 euro ...ook van de pabo,maar in het begin van dat jaar was ik verhuisd en nooooit iets besteld bij de pabo en nu nog niet..
dus ik belle naar hun ..ik moet zelf een verweerbrief maken terwijl zij mij geen nota willen doen over wat ik daar dan besteld zou moeten hebben..die vrouw kapte mij af..vond haar belachelijk aan de telefoon en was mijn vragen aan het ontwijken..wilde niet mee werken en ik weet dat iets verjaart na 5 jaar..ze krijgen van mij niks..wil eerst bewijzen zien..daarna zie ik wel weer..
mijn brief is van 09-09-2010 net als ieder ander merk ik wel

groetjes melanie

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door snepke »

Consumenten aankoop verjaard na 2 jaar.
Een abo verjaard na 5 jaar.

b.voorn
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2010 22:00

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door b.voorn »

Vandaag heb ook ik een brief ontvangen van EOS Nederland BV, hierin word mij medegedeeld dat ik een openstaande incasso heb lopen bij Otto bv van een bedrag van €1700,53 welke is doorgegeven aan EOS Nederland bv.

Ik heb nog nooit een aankoop gedaan bij Otto bv en heb nog nooit een aanmaning ontvangen van hen.

Tevens is op ons adres nog een brief gearriveerd van EOS Nederland BV op naam van een oud bewoner van ons huis, hoewel wij hier al zes jaar wonen. Hierin word verzocht een bedrag van €2224,37 over te maken.

dit lijkt mij een poging tot oplichting. heeft iemand bewijs gekregen van de verschuldigde bedragen. ik neem morgen contact op met de politie om aangifte te doen.

stefan1982
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 feb 2010 15:21

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door stefan1982 »

b.voorn schreef:Vandaag heb ook ik een brief ontvangen van EOS Nederland BV, hierin word mij medegedeeld dat ik een openstaande incasso heb lopen bij Otto bv van een bedrag van €1700,53 welke is doorgegeven aan EOS Nederland bv.

Ik heb nog nooit een aankoop gedaan bij Otto bv en heb nog nooit een aanmaning ontvangen van hen.

Tevens is op ons adres nog een brief gearriveerd van EOS Nederland BV op naam van een oud bewoner van ons huis, hoewel wij hier al zes jaar wonen. Hierin word verzocht een bedrag van €2224,37 over te maken.

dit lijkt mij een poging tot oplichting. heeft iemand bewijs gekregen van de verschuldigde bedragen. ik neem morgen contact op met de politie om aangifte te doen.

Dat uitje kan je je besparen, nemen toch geen aangifte op.

jasper1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2010 18:01

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door jasper1974 »

Bedankt voor de reacties. Dit riekt naar oplichting.

Ik heb gisteravond contact opgenomen met Pabo en de gegevens doorgegeven. Het blijkt dat zij mijn adres niet kennen (klopt, heb idd nooit iets besteld). Ik heb een kopie van de factuur doorgestuurd zodat zijzelf ook contact kunnen opnemen met EOS. Wellicht is het verstandig om zelf ook contact op te nemen met Pabo.

Ook al is Pabo een bedrijf met een eh, bijzonder product, zij zullen als serieuze onderneming ook niet willen dat er uit hun naam fantoomfacturen worden verstuurd. Zij zullen dan zelf ook een onderzoek instellen. Tenminste, daar ga ik maar vanuit.

b.voorn
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2010 22:00

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door b.voorn »

Vervolg na eerdere post:

Zojuist gebeld met eos kreeg de heer/ mevrouw vos niet aan de lijn.
callcenter medewerker zag fout in het systeem, en na wat zeuren van mij verklaarde hij dat de vordering bedoeld was voor een oud bewoner van mijn huis, die hier al min. 7 jaar niet meer woont. (sowieso is de vordering dus verjaard).

Medewerker heeft op mijn verzoek beloofd mij uit het systeem te verwijderen evenals mijn adres en telefoonnummer en toegezegd dit schriftelijk te bevestigen. Afwachten of dit ook zal gebeuren.....

Cyberduck
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2010 16:37

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Cyberduck »

Wat bovenstaande situaties betreft is de kans groot dat het om een vordering gaat die veroorzaakt is door een nieuwe bewoner van uw oude adres óf een vorige bewoner van uw huidige adres. Wellicht heeft die op uw naam of adres spullen besteld en nooit betaald.

Daarom adviseer ik ook om eenmalig een aangetekende brief te sturen waarin u de vordering afwijst als u zeker weet dat u nooit te maken heeft gehad met de opdrachtgever van het incassobureau waarvan u brieven krijgt.

Laat het incassobureau maar aantonen dat er een vordering op u bestaat. De kans dat ze dat kunnen is denk ik niet zo groot. Vermoedelijk proberen ze dan ook om mensen bang te maken met hun brieven zodat er betaald wordt om van het gedoe af te zijn.

Succes met alles.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Gezien het feit dat er zoveel overeenkomsten zijn, en de verzend (print?)datum gelijk zijn, is dit of een hele grote fout - of een bewuste en geplande poging tot oplichting.

Ik zou als u zeker weet niets bij pabo (of otto) besteld te hebben (pabo verkoopt sexspeeltjes, o.a. - dat weet je wel neem ik aan :twisted: ) dan zou ik via mail, fax of aangetekend schrijven (ivm bewijs) deze claim afwijzen, en eisen dat men binnen 10 dagen na dagtekening een bevesting stuurt dat er geen incassacties meer lopen - omdat anders aangifte gedaan zal worden van poging tot afpersing (dreigen met acties zoals gerechtelijke procedures is ook een vorm van afpersing, helemaal omdat dit voor een aantal in elk geval - duidelijk foute/valse facturen zijn). Een kopie van deze brief /fax/mail kan dan naar pabo - die zullen inderdaad hun goede naam niet echt te grabbel gegooid willen zien.

e-mieltje
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 okt 2009 20:00

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door e-mieltje »

Geen probleen red-bull en de anderen.
Niet op reageren.
Blijven ze bij EOS Nederland BV vervelend dan Mr. P.C. de Kruijff uitnodigen voor een gesprek en hem vervolgens een gepeperde rekening sturen voor de extra kennis die hij opgedaan kan hebben voor wat betreft de Nederlandse taal. Kan me niet voorstellen dat iemand die bevoegd is de titel Mr. te voeren onze taal zodanig SLECHT beheerst als weergegeven in de bedoelde brief.

walter47
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2010 09:44

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door walter47 »

Beste Jasper,

Ik heb ook zo'n brief van EOS nederland bv gekregen met een incasso opdracht van Pabo. Bij het telefonisch contact met deze onderneming, heb ik gevraagd of zij de stukken van bestelling en eerdere aanmaning konden sturen/mailen. Echter bleek het een foute handeling van de computer te zijn. Deze aanmaning kon als niet verstuurd worden beschouwd. Tevens wordt er een bevestiging gestuurd van de foute aanmaning naar mijn adres.
Dus ik denk dat het wel meevalt,maar we wachten af.
Ik zou ook gewoon om bewijzen vragen van wat je allemaal hebt besteld.
Succes, Walter

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Schorpioen »

stefan1982 schreef:
b.voorn schreef:Vandaag heb ook ik een brief ontvangen van EOS Nederland BV, hierin word mij medegedeeld dat ik een openstaande incasso heb lopen bij Otto bv van een bedrag van €1700,53 welke is doorgegeven aan EOS Nederland bv.

Ik heb nog nooit een aankoop gedaan bij Otto bv en heb nog nooit een aanmaning ontvangen van hen.

Tevens is op ons adres nog een brief gearriveerd van EOS Nederland BV op naam van een oud bewoner van ons huis, hoewel wij hier al zes jaar wonen. Hierin word verzocht een bedrag van €2224,37 over te maken.

dit lijkt mij een poging tot oplichting. heeft iemand bewijs gekregen van de verschuldigde bedragen. ik neem morgen contact op met de politie om aangifte te doen.

Dat uitje kan je je besparen, nemen toch geen aangifte op.
Met de wetenschap dat er meerdere brieven verzonden zijn en dat als er naar EOS gebeld wordt, het zou gaan om een fout van de computer (Computers maken gen fouten) zou ik toch zeker aangifte gaan doen. Mogelijk met een verwijzing naar dit onderwerp.
Als iedereen er zo over denkt als u en geen aangifte doet, blijven deze oplichters actief

stefan1982
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 feb 2010 15:21

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door stefan1982 »

Doelde er meer op dat de politie in dit soort zaken geen aangifte opneemt

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

stefan1982 schreef:Doelde er meer op dat de politie in dit soort zaken geen aangifte opneemt
Bij mijn weten is men verplicht aangifte op te nemen.
Je zou het op fraude kunnen gooien, of (poging tot) afpersing (men dreigt met maatregelen als u niet betaald).

Tevens zou ik een mail sturen naar de "opdrachtgever" waarin u deze sommeert binnen 10 dagen bewijs van de openstaande rekening te sturen - en anders bevestigd (per mail/brief) dat er geen openstaande rekening is.
Als opdrachtgever tot een strafbaar feit zouden zij ook aangepakt kunnen worden.

Als je aangifte gaat doen, neem dan een print mee van dit topic.
Zo kan men bij de politie zien dat dit niet een eenmalig iets is - maar dat er op grotere schaal geklungeld word.

Maik1977
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2010 19:04

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Maik1977 »

Hallo Allemaal,

Ook ik heb vandaag een brief ontvangen van Eos, of € 166,62 wil betalen voor een vordering die ik open zou hebben staan bij Bon Prix, waarzal je zeggen, inderdaad mijn eigen reactie ook.Ik heb gebeld met Bon Prix, zij kennen mij net zo mijn als dat ik hun ken.

Ik heb de hulpbrief van de Radar site al aangepast en deze gaat morgen aangetekend naar Tilburg. Lekker verhaal dit net voor de vakantie! :(

Ik hou jullie op de hoogte!

Gesloten