LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EOS Nederland BV

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Maik1977
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2010 19:04

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Maik1977 »

jasper1974 schreef:Ik heb net een factuur van EOS Nederland BV binnen gekregen waarin wordt vermeld dat ik meerdere aanmaningen heb gehad en dat ik binnen 8 dagen dien te betalen. Het gaat om een incasso opdracht van Pabo. De toon is dreigend en het taalgebruik klopt ook niet helemaal.

Nu heb ik eerst moeten opzoeken wat Pabo voor bedrijf is en ja, ik weet zeker dat ik daar nooit iets besteld heb.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken om duidelijk te maken dat deze vordering werkelijk niet voor mij is? En heeft iemand anders ook een dergelijke factuur ontvangen?

Iemand tips of reacties?
Hi Jasper heb je al gebeld met Pabo?

coolchris
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2009 17:31

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door coolchris »

Hallo allemaal,

Na een telefoontje naar EOS bleek dat een volgende bewoner iets op mijn naam besteld had, want op het bestelmoment woonde ik daar allang niet meer. De vraag kwam of ik aan kan tonen dat ik daar toen niet woonde... "Ja, dat kan ik, zal ik een uittreksel uit het bevolkingsregister sturen?". Antwoord van EOS: "Nee, is niet nodig. Wij zullen de vordering verwijderen. Sorry voor het ongemak.".

Kijk, ik werd ook niet heel vrolijk van deze brief, maar overal worden fouten gemaakt. Als je in een vriendelijk gesprek elkaar begrijpt, lost het zich (althans in mijn geval) makkelijk op.

Ik ben door EOS keurig geholpen met het oplossen van deze fout.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

coolchris schreef:Hallo allemaal,

Na een telefoontje naar EOS bleek dat een volgende bewoner iets op mijn naam besteld had, want op het bestelmoment woonde ik daar allang niet meer. De vraag kwam of ik aan kan tonen dat ik daar toen niet woonde... "Ja, dat kan ik, zal ik een uittreksel uit het bevolkingsregister sturen?". Antwoord van EOS: "Nee, is niet nodig. Wij zullen de vordering verwijderen. Sorry voor het ongemak.".

Kijk, ik werd ook niet heel vrolijk van deze brief, maar overal worden fouten gemaakt. Als je in een vriendelijk gesprek elkaar begrijpt, lost het zich (althans in mijn geval) makkelijk op.

Ik ben door EOS keurig geholpen met het oplossen van deze fout.
Chris,

Dan heb je mazzel.
Maar omdat er spontaan een groter aantal mensen zich met een identiek verhaal meld - geloof ik niet echt in een foutje.
En, hoeveel die zich NIET gemeld hebben, en ook een onterechte rekening kregen - zullen deze uit angst betaald hebben?
Gaat EOS deze nog terugbetalen?

Teddy010
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:21

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Teddy010 »

Zojuist een brief van een collega gelezen, die zou iets bij de Otto hebben gekocht voor 300 euro, en nu met incasso kosten erbij is er een bedrag verschuldigd van 1800 euro.

De opmaak en het taalgebruik in de brief doen niet echt geloofwaardig aan, ook is toegevoegd een schuldverklaring die je moet ondertekenen.

Teken nooit zomaar een schuldverklaring!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Teddy010 schreef:Zojuist een brief van een collega gelezen, die zou iets bij de Otto hebben gekocht voor 300 euro, en nu met incasso kosten erbij is er een bedrag verschuldigd van 1800 euro.

De opmaak en het taalgebruik in de brief doen niet echt geloofwaardig aan, ook is toegevoegd een schuldverklaring die je moet ondertekenen.

Teken nooit zomaar een schuldverklaring!
van 300 naar 1800?? Dat is zowiezo compleet van de pot gerukt, en kan nooit waargemaakt worden - toch oplichting?

red_bull
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2007 15:26

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door red_bull »

Beste allen,

Na bijna anderhalve maand heb ik opnieuw een brief binnengekregen van EOS. Deze keer is hij niet voor mij bestemd maar voor mijn vriendin. Allereerst klopt de aanhef al niet; de voorletter is van mijn vriendin maar de achternaam is van mij. Maar we zijn helemaal niet getrouwd, alleen samenwonend. Vreemd naar mijn idee.

Het gaat weer om een rekening van de Pabo. Wij hebben nog nooit iets besteld of geleverd gekregen. De brief gaat als volgt:

Betreft: incasso-opdracht van Pabo
voor een bedrag van 267,20 inclusief de tot op heden berekende kosten en rente.

Hierbij deel ik u mede dat het door u verschuldigde bedrag ad 267,20 als volgt wordt gespecificeerd:

Aanhoofdsom 84.23
Administratie- en incassokosten 33.47
Rente 149.50
Kosten gevolmachtigde 0.00
Dus in totaal 267.20
Tot op heden is doo u voldaan 0.00
Overige vereveningen 0.00
Zodat nog door u verschuldigde is een bedrag van 267.20

Ondanks vele aanmaningen bent u niet bereid gebleken laatstgenoemd bedrag te voldoen. U bent herhaaldelijk in kennis gesteld van het feit dat rechtsmaatregelen worden overwogen. Wij delen u mede dat uw schuldeiser ons opdracht heeft gegevende vordering te incasseren.
Wij stellen u mitsdien reeds nu voor alsdan in gebreke met de mededeling dat bovendien aanspraak zal worden gemaakt op vergoeding van alle gerechtelijke kosten en rente tot op de dag der algehele voldoening. Wij kunnen slechts voornoemde maatregelen opschorten indien en voor zover gemeld bedrag ad 267.20 binnen 5 dagen na ontvangst van dit schrijven op onderstaande girorekening is bijgeschreven.
Wij verzoeken u gebruik te maken van aangehechte acceptgirokaart. Teneinde een betalingsregeling overeen te komen, zult u een met redenen omkleed verzoek daartoe per omgaande moeten indienen.

Hoogachtend,

Mr. P.C. de Kruijff


De dagtekening staat op 21-10-2010 en ik heb hem vandaag 26-10-2010 ontvangen. Zijn er meerdere mensen met eveneens dezelfde brief?

Voor de duidelijkheid; ik heb vorige keer niets gedaan tegen of met de brief. Ik heb geen contact opgenomen met EOS of Pabo. Ik heb geen dagtekeningen / aanmaningen of brieven gekregen omdat ik niets heb laten weten of heb betaald.

Maar toch heb ik nu het gevoel dat ze het op een andere manier proberen. Maar ze krijgen geen cent van mij!

Zijn er meer mensen die opnieuw een brief hebben gekregen of op een andere manier is benaderd door EOS.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Red Bull,

heb je de andere nog?

In dat geval zou ik niet afwachten, maar met beiden naar de politie gaan, dit topic printen - en melden dat ze proberen je op te lichten / af te persen (door te dreigen met maatregelen...)

red_bull
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2007 15:26

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door red_bull »

@ Guardian

Ja die andere heb ik nog. Ik heb ze net naast elkaar gelegen en toen viel mij op dat allebei de acceptgironummers hetzelfde zijn en de registratienummers zijn ook beide hetzelfde terwijl allebei de brieven aan twee verschillende mensen zijn gestuurd. Alhoewel de geaddresseerde hebben beide dezelfde achternaam maar andere voorletters. Als je het mij vraagt.... er is hier iets niet in de haak!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ red_bull - dat zou bevestigen dat het inderdaad of een super domme blunder is, of een bewuste, en gehaaide, poging tot oplichting.

Pabo is zo`n sexartikelen shop - je wil natuurlijk niet dat je voor zoiets naar de rechter moet - sommige mensen zouden om schaamte te voorkomen betalen.

Alleen al daarom zou je aangifte moeten doen - om die (bange) mensen te helpen.

red_bull
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2007 15:26

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door red_bull »

We weten op dit moment nog niet wat we moeten doen. We willen wel even afwachten om te kijken of er op dit forum nog meer mensen reageren met hetzelfde verhaal.

Tevens twijfelen we eraan of mijn ex (voorletter M) misschien iets heeft besteld met mijn achternaam. We zijn nu al 6,5 jaar uit elkaar, maar tijdens onze relatie acht ik haar er wel toe in staat om daar iets te bestellen op mijn naam. Ik weet dit natuurlijk niet zeker maar mogelijk is het wel. Ze kan het niet na onze relatie hebben besteld aangezien ik ben verhuisd naar een andere stad en die brieven toch echt bij mij aankomen en niet bij haar. Vragen aan haar... is geen optie. Maar is het in dit geval niet al verjaard?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Red -

dat verklaart niet waarom je eerder eenzelfde brief kreeg met een andere tenaamstelling.

Gezien andere reacties in dit topic, zou ik inderdaad of aangifte doen, of helemaal niets.

(Natuurlijk wel alles bewaren)

Didi1
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:33

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Didi1 »

We weten op dit moment nog niet wat we moeten doen.
Wellicht eens contact opnemen met het bedrijf en vragen hoe dit zit ipv hier een beetje in het wilde weg te speculeren?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Didi1 schreef:
We weten op dit moment nog niet wat we moeten doen.
Wellicht eens contact opnemen met het bedrijf en vragen hoe dit zit ipv hier een beetje in het wilde weg te speculeren?
Didi - en bevestigen dat je zo`n brief ontvangen hebt?
Gezien de verhalen van anderen hier - komen deze "aanmaningen" uit het niets - gewoon omdat mensen geen klant zijn bij de 'eiser'.

Zeker gezien de persoon die dezelfde brief kreeg- op 2 verschillende namen - moet er bijna wel sprake zijn van opzet - of hun computersysteem is zo hopeloos dat het nalatigheid is.

Didi1
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:33

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Didi1 »

Tja zo kun je het ook zien, maar als ik zo iets zou krijgen zou ik toch willen weten wat er aan de hand is.
Misschien is het inderdaad wel nalatigheid/een fout. En als je van jezelf weet dat je geen schuld hebt kunnen ze je toch nooit dwingen tot betalen?
Persoonlijk zou ik er wel degelijk achteraan, maar goed dat is misschien voor iedereen anders...of ik ben gewoon heel nieuwsgierig :lol:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Didi1 schreef:TjMisschien is het inderdaad wel nalatigheid/een fout. En als je van jezelf weet dat je geen schuld hebt kunnen ze je toch nooit dwingen tot betalen?
Snap ik.
Maar, als ik zo`n ding krijg - terwijl ik nooit wat bij een van de hier genoemde bedrijven iets besteld heb (Otto of Pabo) - dan is 'geen actie' ook nog een optie.
Juist omdat ik niets besteld heb.

Petty75
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2010 22:36

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Petty75 »

Mijn vader belde mij vanmiddag met de mededeling dat er een brief van het incasso bureau EOS was binnen gekomen.

De brief was bestemd voor de ERVE van mevr ........
Ik schrok hier erg van maar kon mij eigen ook niet voorstellen dat mijn moeder ooit bij Otto wat besteld had voor z`n groot bedrag.
Ook mijn vader vond het vreemd en wij hadden gelijk het idee dat het wel eens om oplichting kon gang.

Mijn vader heeft de brief naar mij op de post gedaan (ik woon niet in de buurt) zodat ik er morgen de brief kan nalezen.
Het zat mij niet lekker en heb contact opgenomen met Otto en wat wij al dachten klopt. mijn moeder komt niet in het systeem voor.

Het liefste zou ik morgen contact opnemen met EOS en ze ff de waarheid te zeggen, maar dat zal wel geen goede oplossing zijn. wat kan ik het beste doen?

groetjes Petty

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Petty75 schreef: Het liefste zou ik morgen contact opnemen met EOS en ze ff de waarheid te zeggen, maar dat zal wel geen goede oplossing zijn. wat kan ik het beste doen?

groetjes Petty
Ik zou niet bellen.
Maar, stuur ze een brief of een email (email met ontvangst en leesbevestiging) eenmalig dat je ze maant hun oplichting te staken.
Als zij niet binnen 10 dagen bevestigen dat hun incassopoging fout was (10 dagen na jouw mail/brief) volgt aangifte wegens (poging tot) oplichting.

Gezien het aantal 'fouten' wat hier al gemeld is - denk ik dat hier sprake is van OF een hopeloos verward administratiesysteem, of bewuste oplichting, in naam van een incassoburo, in de hoop dat mensen uit angst betalen.

Katja74
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2010 19:25

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Katja74 »

Ben al vanaf september in "gevecht"met Eos nederland. Gesproken met mevr Teeuwen, Adriaanse en Maaijen Heel toevallig een vordering van Pabo en mijn partner 1 van Otto, beiden op dezelfde dag ontvangen. Nu ik dit hele verhaal heb gelezen ben ik ervan overtuigd dat het 1 grote oplichtingszaak is. Ook wij hebben geen producten besteld bij deze firma;s. Het laatste gesprek met Eos was gisteren, en toen ik de naam vroeg van de medewerkster waar ik mee sprak kwakte ze de haak erop!! Ook wij hadden verzuimd een adreswijziging te sturen en ook dit betreft een vordering van 7+ jaar oud!!! Men gaat nu een klantenoverzicht van Pabo opsturen...we wachten af.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Katja74 schreef:Ben al vanaf september in "gevecht"met Eos nederland. Gesproken met mevr Teeuwen, Adriaanse en Maaijen Heel toevallig een vordering van Pabo en mijn partner 1 van Otto, beiden op dezelfde dag ontvangen. Nu ik dit hele verhaal heb gelezen ben ik ervan overtuigd dat het 1 grote oplichtingszaak is. Ook wij hebben geen producten besteld bij deze firma;s. Het laatste gesprek met Eos was gisteren, en toen ik de naam vroeg van de medewerkster waar ik mee sprak kwakte ze de haak erop!! Ook wij hadden verzuimd een adreswijziging te sturen en ook dit betreft een vordering van 7+ jaar oud!!! Men gaat nu een klantenoverzicht van Pabo opsturen...we wachten af.
@ Katja,

Telefonisch dingen afhandelen is niet verstandig.
Dit omdat dergelijke bedrijven rustig van alles beloven - maar niets nakomen - en dan kunt u niets bewijzen.

Gezien andere ervaringen hier al gemeld, denk ik dat u het beste beiden een keer een mail (met ontvangst en met leesbevestiging) kan sturen om te melden dat u geen klant bent, nooit klant bent geweest, en dit ook niet zult worden - en dat zij de incassopogingen dienen te staken. Dit ook bevestigen aan u, binnen 5 werkdagen - anders volgt aangifte wegens oplichting / afpersing. (Print topic uit, en neem dit mee - en kijk ook op andere consumenten sites en OpgelichtopInternet)

paul goosen
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2010 18:42

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door paul goosen »

Nou, het bedrijf OTTO BV kan er ook wat van. In drie dagen tijd driemaal een bedrag van E 200 geincasseerd van mijn bankrekening omdat ze ZOGENAAMD een eenmalige incassomachtiging van mij hebben. Nou, dan moeten ze er wel een stapeltje van hebben. NOOIT zaken gedaan met OTTO, ik ken ze niet eens, en dat wil ik zo houden ook.
En wat doet mijn bankier:u zult wel een machtiging hebben afgegeven.
Treurig
Paul Goosen

Gesloten