LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EOS Nederland BV

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Ikkebosman
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2017 11:54

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Ikkebosman »

Ik heb 4 zaken openstaan bij EOS.. en ik was al aan het afbetalen. Nu wil ik graag een overzicht, zijn ze telefonisch niet meer bereikbaar en het mailadres bestaat niet.... iemand enig idee wat ik nu moet doen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ikkebosman schreef:Ik heb 4 zaken openstaan bij EOS.. en ik was al aan het afbetalen. Nu wil ik graag een overzicht, zijn ze telefonisch niet meer bereikbaar en het mailadres bestaat niet.... iemand enig idee wat ik nu moet doen?
Kijk eens of er meer contact opties zijn:
http://www.incassobureau-in.nl/tilburg/eos-nederland
http://www.nvio.nl/leden/eos-nederland-bv - al verwijst deze naar een .COM site, en op die site : https://www.eos-solutions.com/company/l ... worldwide/ staat dat ze helemaal niet in Nederland zitten.

Neem anders eens contact op met het juridisch loket - want voor zover ik weet heb je gewoon recht op een overzicht.

Ricksonja
Berichten: 71
Lid geworden op: 07 aug 2010 15:49

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Ricksonja »

Als ik het goed begrepen heb heeft eos alles uit handen gegeven aan direct pay.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ricksonja schreef:Als ik het goed begrepen heb heeft eos alles uit handen gegeven aan direct pay.
Maar zou iemand die een regeling heeft lopen dan niet daarvan op de hoogte gebracht moeten worden?

Ricksonja
Berichten: 71
Lid geworden op: 07 aug 2010 15:49

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Ricksonja »

Je zou zeggen van wel, wel. Neem anders contact op met direct pay, misschien kunnen ze je hier meer over zeggen

willempie0909
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2013 17:23

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door willempie0909 »

vorige week een brief van Beate Uhse op de deurmat. EOS Nederland bv had ons dossier in behandeling gehad en dit was niet volledig afgesloten. Nu heeft volgens de brief Beate Uhse het dossier overgedragen aan Doet Finance bv.

Nu heb ik een ochtendje overal naartoe gebeld om eens wijzer te worden over wat voor vordering er uberhaupt wordt gecommuniceerd.
Mijn eerste telefoontje was naar EOS Nederland bv (gevonden via de vrienden van google). Hier kwam een volledig adres tevoorschijn in tilburg met hun telefoonnummer. Na 2 keer te horen dat het nummer niet te bereiken was heb ik hier de hoop al eens opgegeven.

Mijn tweede telefoontje was naar Beate Uhse. Hier kreeg ik contact met een mevrouw die zich monique noemde. Achternaam werd verder niet vermeldt. Ik heb hier de hele kwestie mee besproken, maar zoals eerder hier op het forum al vermeldt kunnen en mogen deze medewerkers zogenaamd niks vertellen over de vorderingen of de producten die besteld zouden zijn. Dit ook omdat het geblokkeerd zou zijn voor hun omdat alles bij Doet Finance zou liggen. Ik vroeg oook onder welk e-mailadres mijn vrouw bekend stond bij hun. Dit werd met een beetje hangen en wurgen doorgegeven toen mijn vrouw even aan de telefoon kwam. Mevrouw was sowieso niet gecharmeerd van het feit dat wij het niet eens waren met een uitstaande vordering die volgens ons ook de grootste onzin is. Door omstandigheden kunnen en mogen wij gewoonweg niet kopen op afbetaling. Mevrouw monique verbrak ook zeer abrupt ons gesprek.

Nu werd het dus tijd om maar een te horen wat Doet finance te vertellen had. Hier meldde zich een goede meneer die zich Jordi noemde. Ook met hem heb ik de kwestie even besproken. Ik moest dus even een referentienummer achterlaten zodat hun in hun archief op zoek kunnen gaan naar mijn dossier. Dus dit is niet per direct uit een computer te vissen? Volgens Meneer Jordi was de brief een aanbod van Beate Uhse om alsnog minder te betalen dan de volledige hoofdsom. Dit bedrag dienen we dan voor 24 januari over te maken aan Doet Finance. Maar ik zal nu wel eerst ongeveer 3 dagen moeten wachten totdat Doet finance Met bewijsstukken kan komen of me uberhaupt kan vertellen wat er besteld zou zijn..... Ook deze meneer was het een beetje moe en verbrak dus ook vrij abrupt de verbinding.

Nu was ik dus vergeten te vragen bij Beate Uhse Wanneer hun precies vanuit EOS Nederland de overdracht hebben laten plaatsvinden naar Doet finance. Dus ik bel wederom Beate Uhse bv. Hier krijg ik een voor mij toch wel vrij bekende stem, maar nu met de naam Wendy. Ik heb meteen de vraag gesteld: Ik zou graag even willen weten wanneer het dossier van mijn vrouw naar Doet finance is overgedragen? Mevrouw weet per direct zonder enige gegevens na te vragen mij te vertellen (op een vrij botte toon opeens) dat het dossier vorige week is doorgezet naar Doet Finance bv. toen ik vroeg hoe ze dit zo zonder enige twijfel meteen kon vertellen en dat ze ook wel erg bekend klonkl was mevrouw zeer gefrustreerd en er kwam een aardig dwingende toon dat ik doet finance maar moest gaan bellen. Hier heb ik zelf maar eens snel de verbinding verbroken.

Nu was er nog 1 ding wat mij enigzins dwars zat. EOS Nederland. aangezien er op dit forum wordt verwezen naar hun site wat www.eos-nederland.com zou moeten zijn en ik op de grote overkoepelende site van de eos group wereldwijd terecht kwam. Nu heb ik eens gebeld naar een belgische afdeling van eos met de vraag of er iets bekend is van een Nederlandse EOS die momenteel nog zou opereren. Het antwoord was overduidelijk: Nee niets van bekend.....

Wat moet ik met deze hele kwestie? ik krijg nergens enig bevredigend antwoord en zal moeten wachten wat Doet finance gaat uitvogelen.

Wie kan me hier enigzins raad in geven?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: EOS Nederland BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Het is nog steeds zo dat wie eist, bewijst.
Dus, stap 1 is per mail of fax de eiser op de hoogte te stellen dat u meent dat zij abuis zijn. En indien er een vordering is, dan gelieve alle documentatie (factuur, kopie herinnering en aanmaning) aan u ter beschikking te stellen.
Zonder deze = geen vordering.

En als zij alsnog deze toezenden - controleer op correctheid, en of er eventueel gerommeld is (photoshop of zo) om het echter te laten lijken.

En - lees soortgelijke topics door voor meer tips.

Gesloten