LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubieuze handelwijze Lindorff incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Consu_123_menten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2010 14:46

Dubieuze handelwijze Lindorff incasso

Ongelezen bericht door Consu_123_menten »

Het betreft een zaak van mijn dochter.
In febr. 2009 kreeg zij geheel onverwacht een aanmaning om een bedrag van enkele duizenden euro's binnen 5 dagen over te maken. De reden van de vermeende vordering stond er niet bij. De inhoud is hierbij verder niet van belang. Wel dat gebleken is dat het om een niet bestaande vordering ging en dat Lindorff willens en wetens toch probeert om het bedrag te innen. Komt bij dat als de vordering terecht zou zijn geweest, deze al lang verjaard was. Nu betaling uitbleef, dreigde Lindorff in aug/sept. met een deurwaarder. Het is inmiddels december en Lindorff laat niets meer van zich horen. Als Lindorff denkt dat ze sterk stond, dan had mijn dochter waarschijnlijk al kort na de laatste aanmaning bericht gehad van een deurwaarder. Als je tegen beter weten geld probeert te innen terwijl je weet dat je daar geen recht op hebt, dan is dat gewoon een poging tot oplichting en maakt Lindorff zich dus schuldig aan een strafbaar feit. Hoeveel mensen zouden op de handelwijze van Lindorff toch maar betaald hebben? Lindorff wekt op z'n minst de schijn een criminele organisatie te zijn, die nodig gestopt moet worden. En dat opereert dan ook onder de vlag van de NVI. Schandalig.

berooid
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:58

Re: Dubieuze handelwijze Lindorff incasso

Ongelezen bericht door berooid »

Heb het ook al een paar keer aan de stok gehad met die Lindorff.
Aangetekende brief sturen met bewijs van ontvangst en verder negeren die oplichtersbende.

BartSBB
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:28

Re: Dubieuze handelwijze Lindorff incasso

Ongelezen bericht door BartSBB »

Consu_123_menten schreef:Hoeveel mensen zouden op de handelwijze van Lindorff toch maar betaald hebben?
Het lijkt me dat dat er maar zeer weinig, misschien zelfs 0 zijn. Niemand betaalt toch zomaar enkele duizenden euro's, terwijl hij niet eens weet waarvoor dit is? Zeker niet als je gewoon zelf weet dat je niks besteld o.i.d. hebt voor dat bedrag.

Ik vind het wel maar een vreemde situatie dat er niks stond vermeld over waarom er betaald moest worden..

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Dubieuze handelwijze Lindorff incasso

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

BartSBB
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:28

Re: Dubieuze handelwijze Lindorff incasso

Ongelezen bericht door BartSBB »

Pindakaaspotje schreef:duizende euro's uiteraard niet.. maar ik denk wanneer je 100 brieven verstuurd met een aanmaning van zeg 150 euro, dat een aanzienlijk deel zal betalen.
Ook als er geen vermelding bij staat waar het over gaat? Je betaalt toch niet als je niet weet waar je voor betaalt?

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Dubieuze handelwijze Lindorff incasso

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag consu_123_menten,

Onlangs heeft u een bericht achtergelaten op dit forum betreffende een vordering van uw dochter.

Graag zou ik uw klacht in behandeling willen nemen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mailbericht aan mij toe te zenden zodat ik contact met u of met uw dochter kan opnemen? Mijn e-mailadres is [email protected].

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Dubieuze handelwijze Lindorff incasso

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Lindorff heeft het systeem overgenomen van de voormalige transconto. Het systeem kent dubbele dossiers ofwel komt één en de zelfde vordering meerdere keren voor. Ik kan voor de cliënt schrijven wat ik wil, geen antwoord nog commentaar. Zo'n schoon fregat zo diep gezonken. Ik denk dat we de betalingen maar even stop zetten tot dat het euvel is opgelosst.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Dubieuze handelwijze Lindorff incasso

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Consu_123_menten schreef:... En dat opereert dan ook onder de vlag van de NVI. Schandalig.
Dat zegt wellicht wat over de NVI?
Kijk hier naar de leden, en vergelijk dat eens met de incasso ondernemingen het meest vertegenwoordigt (in negatieve zin) op dit forum...

Het NVI is opgericht door een aantal incasso ondernemingen. Dit is dus geenszins een onafhankelijke instantie. En gedraagt zich daar ook naar: het NVI negeert de veel genoemde staffel uit het rapport Voor-werk II door hun leden toe te staan (hilarisch, toch?) 25 euro dossierkosten te berekenen bovenop de buitengerechtelijke kosten als gespecificeerd in genoemde staffel.

Zo kan iedere gek een incasso onderneming beginnen, en ook een stichting om zichzelf en wellicht wat geselekteerde vrienden een keurmerk te geven.

Laat u zich niet voor de gek houden!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Dubieuze handelwijze Lindorff incasso

Ongelezen bericht door snepke »

Het NVI is een slager die z'n eigen vlees keurt.
Het NVI is er door en voor incassoburo's.
De klant wordt altijd in het ongelijk gesteld,het incassoburo doet nooit niets fout

Consu_123_menten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2010 14:46

Re: Dubieuze handelwijze Lindorff incasso

Ongelezen bericht door Consu_123_menten »

Leuk zo'n aanbod van u mevr. Bosch. Mijn dochter heeft door de handelwijze van Lindorff al genoeg slapeloze nachten gehad. Bovendien weet je maar nooit of er na verloop van ik weet niet hoeveel weken of maanden ineens weer een brief van Lindorff op de mat ligt. U begrijpt dat mijn dochter helemaal niet op wat voor manier dan ook kontakt met Lindorff wil hebben. Lindorff moet eerst maar eens een cursus klantenservice en communicatie volgen en beter haar huiswerk doen. Maffiaachtige praktijken zoals intimidatie komt bij gerenommeerde incassobureaus niet voor. Het is verder een feit dat Lindorrf in de rechtspraak opvallend vaak negatief in het nieuws komt en door de rechter wordt teruggefloten. Wat bij mijn dochter gebeurde was toen betaling uitbleef er uiteindelijk werd gedreigd met een rechtszaak, maar dat je daar vervolgens niets meer van hoort. Stond Lindorff toch niet zo sterk? Hieruit blijkt dat Lindorff sterk is om mensen onder druk te zetten en als zij dan haar vermeende vordering niet kan innen, je er niets meer van hoort. Het woord "excuses" komt in hun woordenboek niet voor.
Het zal niet de laatste keer zijn dat Lindorff in het nieuws is/komt.

Consu_123_menten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2010 14:46

Re: Dubieuze handelwijze Lindorff incasso

Ongelezen bericht door Consu_123_menten »

Als aanvulling wil ik nog vermelden dat Lindorff een aangifte terzake poging tot oplichting kan verwachten.

Gesloten