LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
khali-witch
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2011 12:29

zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Ongelezen bericht door khali-witch »

Hoi,wij zitten bij de stadsbank onder budgetbeheer- kopie overeenkomst netjes naar ggn gestuurd, maar nu wil ggn in 1 keer bijna 6.000,- binnen 3 werkdagen ontvangen of ze gaan over tot beslag legging!!!! :shock:
Is dit intimidatie of iets anders?? :?

TK Dw RMH
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:03

Re: zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Ongelezen bericht door TK Dw RMH »

In 1 keer??? wat een schoften.. en dat zonder eerst een heel trraject met allerlei juridische verplichtingen zoals een dagvaarding en vonnis, u zomaar aanschrijven met dreiging tot beslag??

Waar gaat dat heen..

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

6.000 euro is wel een enorm bedrag.


Als je onder budgetbeheer valt wil het helemaal nog niet zeggen dat je schulden niet (af)betaald hoeven te worden.

Alleen in WSNP geldt dat er een akkoord is gesloten met de schuldeisers, en de schulden worden bevroren.
Het lijkt alsof GGN dit niet wil afwachten en snel probeert te incasseren. ( wat niet zal lukken lijkt me)

Is er overigens een gerechtelijk vonnis ?
edit, fout verwijderd LtE
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 22 nov 2011 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Ongelezen bericht door sephora30 »

Net wat Leo zegt, dat je onder budgetbeheer staat wil niet zeggen dat je je schulden niet hoeft te betalen.
Heb je het al doorgegeven aan je budgetconsulent?

khali-witch
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2011 12:29

Re: zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Ongelezen bericht door khali-witch »

Nee er is geen gerechtelijke vonnis! :twisted:
Maar toch......we hebben nog een dochter en we hebben het nu al krap dus ik denk niet dat het in 1 keer afbetaald kan worden :roll:
Zodra de brief binnen viel heb ik gemaild!!!!!
De schuldeisers vallen onder de CEBUS afdeling van de Kredietbank Nederland en wij mogen derhalve ook niets regelen of betalen (ze zijn in onderhandeling in de minnelijke traject met de schuldeisers), dus onze handen zijn gebonden! :cry:
Laatst gewijzigd door khali-witch op 23 mar 2011 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Incasso_deskundige
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:05

Re: zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Ongelezen bericht door Incasso_deskundige »

@TK Dw RMH

Indien je daadwerkelijk t.k.-gerechtsdeurwaarder bent, had ik toch echt op een meer genuanceerde reactie gehoopt en ik denk ook dat dat van je verwacht zou mogen worden in een dergelijke functie. Uit het originale bericht blijkt immers geheel niet dat er nog geen sprake is van een vonnis. Ook het tegendeel wordt niet gesteld, maar toch...
(dat er geen vonnis zou zijn wordt pas later duidelijk)

Daarnaast mag ook voldoende bekend zijn dat iedere schuldeiser in beginsel betaling 'ineens' mag eisen en dat een betalingsregeling geen recht is van een schuldenaar, maar een gunst kan zijn van een schuldeiser!

Misschien goed om in de toekomst zorgvuldiger en genuanceerder te reageren op berichten om zo je eigen naam en die van je beroepsgroep niet te grabbel te gooien!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Ongelezen bericht door Chanmaster »

U kunt de deurwaarder verzoeken om conform art. 475 rv. te handelen.
Verdere discussie is overbodig.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Ongelezen bericht door puma73 »

Het lijkt me onder budgetbeheer moeilijk afspraken maken voor deze mensen, dat zal degene moeten doen die de gelden beheert.

Bovendien is beslaglegging nog niet aan de orde dus ook jouw oplossing niet

TK Dw RMH
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:03

Re: zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Ongelezen bericht door TK Dw RMH »

@Incasso_deskundige

TS doet voorkomen dat dit het eerste is waar hij mee geconfronteerd wordt en dat ze over drie dagen beslag gaan leggen. Ik probeerde inderdaad op een sarcastische manier duidelijk te maken dat het wel erg vreemd is dat dit het eerste is wat er bij ts op de deurmat ligt van die schuldeiser. De dw kan niet dreigen met beslaglegging als hij het niet waar kan maken, dus ga ik er vanuit dat er een vonnis is en een heel traject aan vooraf is gegaan, u wel bekend. Mocht dat niet zo zijn dan spijt het me, mij zo op mijn gevoel te hebben uitgelaten.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Ongelezen bericht door Pavlova »

Chanmaster schreef:U kunt de deurwaarder verzoeken om conform art. 475 rv. te handelen.
Verdere discussie is overbodig.
Wat bedoel je precies daarmee?
TK Dw RMH schreef:@Incasso_deskundige

TS doet voorkomen dat dit het eerste is waar hij mee geconfronteerd wordt en dat ze over drie dagen beslag gaan leggen. Ik probeerde inderdaad op een sarcastische manier duidelijk te maken dat het wel erg vreemd is dat dit het eerste is wat er bij ts op de deurmat ligt van die schuldeiser. De dw kan niet dreigen met beslaglegging als hij het niet waar kan maken, dus ga ik er vanuit dat er een vonnis is en een heel traject aan vooraf is gegaan, u wel bekend. Mocht dat niet zo zijn dan spijt het me, mij zo op mijn gevoel te hebben uitgelaten.
Ik ben bang dat het sarcasme er nog niet dik genoeg bovenop gelegd was :lol:. Overigens adviseer ik TS eerst eens na te gaan of er echt niet een (verstek)vonnis is. Deurwaarders weten heel goed dat men zonder vonnis niet met beslaglegging moet gaan dreigen en dat doen ze dus ook niet zomaar.
Laatst gewijzigd door Pavlova op 30 mar 2011 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mischien ook handig :

GGN heeft ook een incassotak meen ik me te herinneren.
Van WIE komt de "U moet betalen" brief precies?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De schuldenaar heeft het recht om aan het incassobureau of de deurwaarder te verzoeken om conform art. 475 RV te handelen. Dit maakt dat belanghebbende conform de beslagvrijevoet moet leven. Is er reeds een beslaglegger dan dient de nieuwkoer zich daarachter te scharen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Ongelezen bericht door puma73 »

dan zal er eerst een titel moeten zijn chanmaster, leer eerst eens lezen voor je overal je zinloze advies neerzet.

er staat trouwens nog een vraag open voor je in een ander draadje, dat negeer je maar voor het gemak?

khali-witch
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2011 12:29

Re: zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Ongelezen bericht door khali-witch »

Het is opgelost, GGN vertoonde spierballen maar zijn afgedropen nadat CEBUS hun heeft afgeblaft! Budgetcoach zei dat het een intimidatiepoging is om te kijken of we echt bij KBNL zitten?!

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Sarcasme is niet voor iedereen weggelegd.
Helaas.

Voor de volledigheid, het is niet ongebruikelijk conservatoir beslag te leggen alvorens te gaan dagvaarden, om redenen die ik in het licht van de aanwezige experts hier als vanzelfsprekend mag beschouwen.

Uiteraard komt er dan nog steeds een rechter aan te pas, maar die toetst de vordering die wellicht ten gronslag ligt aan het verzoek om conservatoir beslag te mogen leggen slechts summierlijk. En, nog belangrijker, de verweerder in een dergelijk verzoek hoeft hierin niet gekend te worden, en wordt dat over het algemeen ook niet, tenzij het verzoek een beslag op loon betreft.

Met andere woorden, aankondigen van een beslag zonder het voorhanden zijn van een executoriale titel berust ondanks regelmatige andere berichtgeving op dit forum niet enkel op spierballentaal of het geloof in sprookjes, en dient afhankelijk van de situatie niet te lichtvaardig opgenomen te worden.

En zonder verder de details van deze zaak te kennen, een conservatoir beslag kan ik in een degelijk geval goed plaatsen, het is een substantieel bedrag, en wellicht bestaan er vermogenscomponenten welke onder invloed van een stadsbank of wat dan ook geliquideerd gaan worden (niet ongebruikelijk), aldus de verhaalsmogelijkheid voor de schuldeiser in kwestie verkleinend.
Maar dat is slechts speculatie.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Ongelezen bericht door Radar »

Verschillende berichten zijn verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Onwettelijke, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen zijn niet toegestaan.

khali-witch
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2011 12:29

Re: zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Ongelezen bericht door khali-witch »

@ Adsolvum:
De cliënten van GGN zijn akkoord gegaan met de betalingsvoorstel van CeBuS en wel "slechts" 1 week nadat GGN is afgedropen!
Dus het was wel spierballentaal om te checken of ze ons niet bang genoeg konden krijgen om alsnog te proberen meer geld te kunnen innen.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Dat is mooi, denk ik.
Het valt GGN evenwel niet kwalijk te nemen hun clienten belangrijker te vinden dan andere schuldenaren, en alsnog te proberen e.e.a. binnen te harken. Die clienten hebben immers recht op het verschuldigde.
Dat deze clienten uiteindelijk akkoord zijn gegaan is inherent aan waar het traject wat u volgt mogelijk eindigt, de WSNP, dan valt er nog maar weinig te kiezen.
Overigens, geen WSNP, geen schone lei, en zonder de schone lei komt GGN hier vast nog eens op terug.

khali-witch
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2011 12:29

Re: zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Ongelezen bericht door khali-witch »

Waarschijnlijk niet aangezien CZ akkoord gegaan is met het betalingsvoorstel dat is overhandigd. Er is aan omij verteld door CeBuS dat als CZ na deze traject probeert te vorderen op deze dossier, dat niet ontvankelijk wordt verklaard als het voorkomt, omdat ze akkoord zijn gegaan met deze voorstel in de minnelike traject. Dit is ook bevestigd door SHV. Of zitten ze me dingen op de mouw te spelden?

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: zitten bij stadsbank maar ggn wil nu 6000 euro

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Als CZ akkoord is gegaan de schuld te verlagen en van het meerdere af te zien heeft CZ zich hier ook aan te houden. althans kan CZ hier aan gehouden worden.
Het e.e.a. valt of staat met de inhoud van en de bewoordingen gebruikt in het akkoord.
Ik ga er maar van uit dat Cebus, gezien hun stelligheid, dit dan goed op poten heeft gezet.

Gesloten