LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tkb incasso oplichting?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
sjobui
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jul 2011 11:20

Re: Tkb incasso oplichting?

Ongelezen bericht door sjobui »

Nee, er zit geen rekening afschrift of factuur van de ANWB bij.
Alleen een brief met verzoek van betaling en het bedrag.

Alleen telefonisch gereageerd en niet schriftelijk.
Ging van uit dat dit een geval van een oplichting was omdat ANWB geen openstaande vorderingen had. Zal morgen ANWB nog eens hierover bellen voor de zekerheid.

MAXIEM

Re: Tkb incasso oplichting?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

sjobui

De sleutel ligt bij de ANWB. Als je van hen zwart op wit krijgt, dat ze geen vordering hebben, dan is het incassobureau onrechtmatig bezig en hoef je uiteraard niks te betalen.

Maxiem.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Tkb incasso oplichting?

Ongelezen bericht door Jolijn »

sjobui schreef:Nee, er zit geen rekening afschrift of factuur van de ANWB bij.
Alleen een brief met verzoek van betaling en het bedrag.

Alleen telefonisch gereageerd en niet schriftelijk.
Ging van uit dat dit een geval van een oplichting was omdat ANWB geen openstaande vorderingen had. Zal morgen ANWB nog eens hierover bellen voor de zekerheid.
Het lijkt me toch een kleine moeite om via het contactformulier op de TKB site uw bevindingen, ook die met de ANWB, mee te delen.

sjobui
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jul 2011 11:20

Re: Tkb incasso oplichting?

Ongelezen bericht door sjobui »

Als ik morgen afdoende antwoord krijg van de ANWB stuur ik een bericht naar TKB. Mvg

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Tkb incasso oplichting?

Ongelezen bericht door sacredfour »

@sjobui
Mocht dit een geval zijn van oplichting of onbevoegdheid, dan zou ik deze gegevens graag willen gebruiken in de toetsing van incassobureaus als pseudovertegenwoordigers. Dus sjobui hou ons op de hoogte.

sjobui
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jul 2011 11:20

Re: Tkb incasso oplichting?

Ongelezen bericht door sjobui »

Nou had ik dinsdag de ANWB gebeld met de vraag of ik echt niets had open staan. Na verschillende keren doorgeschakeld te worden kwam ik bij de alarmcentrale. Hier bleek ik dus toch wat open te hebben staan. Het was een factuur van garagekosten in frankrijk. Ze hebben namelijk bij de ANWB geen inzage in openstaande facturen bij de alarmcentrale. Daarom dat bij ANWB werd beweerd dat ik niets open had staan. En volgens iemand van de ANWB bleek dat TKB nog vrij nieuw was en niet iedereen op de hoogte was. Nou handig, als ik eerder iemand van de ANWB had gehad die deskundiger was dan had ik niet zoveel moeite hoeven te doen.
Wel nog TKB gebeld met de vraag waarom niet een factuur mee was gestuurd. Hier kreeg ik een antwoord op dat ze dat niet deden maar op aanvraag was het wel te krijgen. In ieder geval iedereen bedankt voor de moeite en ondersteuning. Mvg

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Tkb incasso oplichting?

Ongelezen bericht door sacredfour »

Als dit de eerste keer is dat je van deze rekening te horen krijgt, is er geen reden voor incassokosten.Is er eerder een rekening naar jouw verstuurd, dan zal je deze beter kunnen betalen, anders betaal alleen de garage rekening aan de ANWB. Laat ons weten hou het afloopt!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Tkb incasso oplichting?

Ongelezen bericht door Jolijn »

@ sacredfour. Beter betalen? Ligt er ook nog even aan hoe hoog de incasso(+ evt. andere) kosten zijn die in rekening worden gebracht.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Tkb incasso oplichting?

Ongelezen bericht door sacredfour »

Natuurlijk Jolijn! Op dit forum en op het internet is genoeg informatie te vinden over de hoogte van de incassokosten.

sjobui
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jul 2011 11:20

Re: Tkb incasso oplichting?

Ongelezen bericht door sjobui »

Tja, het is een rekening van 2009. Ik weet niet meer of er meerdere aanmaningen zijn geweest. Toen was mijn privé leven nogal hectisch. Ik heb nu maar gewoon betaald. De rekening was 52 euro en de incassokosten 40 euro. Zonde van het geld.
Als de alarmcentrale me maar eraan herinnerd had. Het was geen onwil van mijn kant. Zo zie je maar de ANWB is je beste vriend !!

Mike43
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 aug 2011 11:56

Re: Tkb incasso oplichting?

Ongelezen bericht door Mike43 »

TKB incasso is inderdaad een aggressief clubje. Ze sturen elke week een aanmaningsbrief en bellen elke 3e dag. Ook zaterdagochtend vroeg en door de week 's avonds. Houden zich aan geen enkele gedragscode. Als je ze hier op aanspreekt, wordt de hoorn er op gegooid. Slecht voor het imago van de ANWB dat ze daar hun debiteuren-beheer hebben geplaatst. Wij hadden gewoon tijdig opgezegd, maar is blijkbaar niet goed verwerkt. Klagen kan bij http://www.nvio.nl

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Tkb incasso oplichting?

Ongelezen bericht door puma73 »

Mike43 schreef:TKB incasso is inderdaad een aggressief clubje. Ze sturen elke week een aanmaningsbrief en bellen elke 3e dag. Ook zaterdagochtend vroeg en door de week 's avonds. Houden zich aan geen enkele gedragscode. Als je ze hier op aanspreekt, wordt de hoorn er op gegooid. Slecht voor het imago van de ANWB dat ze daar hun debiteuren-beheer hebben geplaatst. Wij hadden gewoon tijdig opgezegd, maar is blijkbaar niet goed verwerkt. Klagen kan bij http://www.nvio.nl
Klagen bij de nvio heeft geen enkele zin, is totaal niet onafhankelijk. Is door de incassocowboys zelf opgericht en de grootste incassoboef, intrum justitia is de voorzitter. Weggegooid geld.

Nog nooit van iemand gehoord dat hij gelijk kreeg van dit boeventuig

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tkb incasso oplichting?

Ongelezen bericht door ArneLH »

Mike43 schreef:Klagen kan bij http://www.nvio.nl
En vooral aangeven dat je geen uitspraak van de Raad van Toezicht wilt, dat gaat je namelijk €50 'klachtgeld' kosten.

Qternocq
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2013 12:22

Re: Tkb incasso oplichting?

Ongelezen bericht door Qternocq »

Ik heb een prima ervaring met TKB welke niet overeenkomt met de vele berichten die ik op het internet voorbij zie komen. Ik begrijp dat mensen snel boos of wantrouwend zijn richting een incassobureau. Ik heb ook direct Unigarant (dochter ANWB) gebeld met de vraag of dit terecht was of niet en dat bevestigde ze direct. TKB was erg behulpzaam en emailde me op aanvraag de originele facturen van Unigarant. Ook wezen ze me er op dat wanneer ik op de website inlogde (gegevens werden via de originele brief van TKB meegezeonden) ik de facturen ook kon inzien. Hun specificaties zijn erg helder. Mijn wantrouwen kwam voort uit het niet meezenden van de originele factuur in eerste instantie en uit het feit dat het om zaken ging van meer dan een jaar geleden die ik me stomweg niet goed kon herinneren.

Gesloten