LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door GJvdZ »

artus7 schreef:De printer is ongeveer 6 jaar oud. Het gaat hier echter niet om een goedkope printer van rond de 60 euro, maar om een 'Pro' printer van rond de 600 euro en als je dan met een heleboel onbruikbare cartridges blijft zitten voelt dat niet goed en blijf ik het aanbod van € 25 een lachertje vinden.
Er zijn GEEN drivers voor Windows 10, ook niet op de link die in een reactie staat.
Veel inkt in voorraad nemen is een keuze geweest van TS. Dat kan je Canon (of welke leverancier dan ook) niet verwijten. Het is ook nergens voor nodig. Als consument is er geen nood aan de man als de inkt op een onhandig tijdstip op is. De andere dag, of in het ergste geval na 2 dagen heb je nieuwe in huis. Gezien de leeftijd van de printer had het ding ook defect kunnen gaan, en dan had je ook met die inkt gezeten.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gewoon die 25 euro accepteren als extra meevallertje en de opties gebruiken die er zijn middels een virtuele oplossing, zoals al eerder door Zomer1 aangegeven. Dan heb je én een werkende printer én geld op de koop toe.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door crazyme »

artus7 schreef:De printer is ongeveer 6 jaar oud. Het gaat hier echter niet om een goedkope printer van rond de 60 euro, maar om een 'Pro' printer van rond de 600 euro en als je dan met een heleboel onbruikbare cartridges blijft zitten voelt dat niet goed en blijf ik het aanbod van € 25 een lachertje vinden.
Er zijn GEEN drivers voor Windows 10, ook niet op de link die in een reactie staat.
PROBEER nu eerst eens die windows 8 drivers. Canon ondersteund cq garandeert dit niet, maar dat boeit niet wanneer het gewoon werkt.

Met een waterpomptang kun je ook een pot pindakaas openen, maar Calvé adviseert het niet.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door crazyme »

En verder is het gebruikelijk om voor een upgrade te kijken of jouw randapparatuur ondersteund wordt door het nieuwe besturingsysteem. Dat is verzuimd.
Ook had je de mogelijkheid om binnen 1 maand terug te keren naar windows 7 (bij de gratis upgrade naar 10)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door olaf79 »

artus7 schreef:Het blijkt dat Canon voor mijn Pixma Pro 9500 printer geen drivers meer aanmaakt voor Windows 10.
Probleem is dat ik nu met 10 geinstalleerde cartridges en 8 reserve cartridges zit ter waarde van ongeveer € 200.
Canon bood mij aan ter compensatie een voucher op te sturen van € 25 !!!
Wat een ongelooflijke waardeloze service, dat je als bedrijf het lef hebt dit aan te bieden. Is dit arrogantie of gewoon maling hebben aan je klanten?
In ieder geval was dit mijn laatste Canon product wat ik heb aangeschaft.
chris
Probeer het eens met de windows 8.1 drivers in compatibility modus. Goede kans dat het werkt.
Zo niet probeer dan eens de ingebouwde drivers van Windows 10. Goede kans dat het werkt.

Zo niet, dan kun je de printer vervangen en de cartridges verkopen. Die zijn vast nog wel flink wat waard.

Barries
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2008 17:16

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door Barries »

Mijn Canon Ixus 750 camera is ook niet geschikt voor Windows 10. Advies Canon: schaf een SD kaartlezer aan en je kunt je foto's alsnog bekijken.
Berend van Delden

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom: als je nog niet overgestapt ben: vooral niet doen dus.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door newmikey »

Ik zou eigenlijk het topic liever veranderen in "Windows 10 niet geschikt voor Canon printer" - lijkt me een stuk dichter bij de waarheid...

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:Kortom: als je nog niet overgestapt ben: vooral niet doen dus.
De tijd om dat nog te doen is ook vrijwel verstreken ;)

Ome Robbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2016 15:16

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door Ome Robbie »

artus7 schreef:Het blijkt dat Canon voor mijn Pixma Pro 9500 printer geen drivers meer aanmaakt voor Windows 10.
Probleem is dat ik nu met 10 geinstalleerde cartridges en 8 reserve cartridges zit ter waarde van ongeveer € 200.
Canon bood mij aan ter compensatie een voucher op te sturen van € 25 !!!
Wat een ongelooflijke waardeloze service, dat je als bedrijf het lef hebt dit aan te bieden. Is dit arrogantie of gewoon maling hebben aan je klanten?
In ieder geval was dit mijn laatste Canon product wat ik heb aangeschaft.
chris
Ik sluit me aan bij eerdere reacties.

De driver (met Windows 10 'meegeleverd') voor deze printer functioneert niet volledig.
Bijvoorbeeld de onderhoudsgegevens ontbreken. (inktniveaus worden niet weergegeven)
Download de 64bit Windows 8.1 driver voor de Canon 9500 Pro van de Canon website en het zou moeten werken.

http://www.canon.nl/support/consumer_pr ... 20(64-bit)

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sjohie schreef:De Pro9500 is van november 2007, en wordt sinds 2014 niet meer verkocht. De mkII versie wordt inderdaad wel ondersteund. Overigens zijn de originele cartridges online voor ~10/st te krijgen, dus die 200 euro aan geclaimde cartridges is wel wat naar boven afgerond volgens mij. Maar ik vraag me dan eerlijk af, als dit zo'n halszaak is, waarom er is geupgrade naar windows 10? Dit was een kleinzakelijk model, of tenminste een printer voor een prosumer, dit model A3 printer van ~650 euro koopt een gemiddelde consument niet, ik zou verwachten dat zo'n gebruiker zich iets zou verdiepen in de materie voordat er wordt overgestapt naar windows 10?
+1
Was Windows 7 of 8 niet goed genoeg?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Barries schreef:Mijn Canon Ixus 750 camera is ook niet geschikt voor Windows 10. Advies Canon: schaf een SD kaartlezer aan en je kunt je foto's alsnog bekijken.
Berend van Delden
Gebruikt Canon nog steeds drivers om een camera aan te sluiten? Nikon heeft het al sinds jaar en dag zo gemaakt dat een camera gewoon zichtbaar is als externe USB opslag. Werkt altijd, met iedere PC.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door Moneyman »

Canon ook, ik vermoed dat dit een al wat ouder type betreft.

stofzuigertje

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het goedkoopste is om naast Windows er Ubuntu naast te zetten op harde schijf!

Ik draai nu alleen Ubuntu, Windows staat er nog op maar....
Mijn Kleuren Laser printer/scanner/fax is professioneel apparaat van ruim 30 Kg en was ooit €2895,- Ex BTW...

Ik kreeg deze gratis omdat hij alleen XP ondersteunde en geen Win 7.
Met Cartridge en Drum erbij en die zijn ook al rond de €300,- origineel of €224 imitatie.

Nog steeds die niet nodig gehad maar deze uit 2004 komende machine werkt op XP of elke Linux versie.
Zowel de kleine Puppy Linux voor de Toshiba laptop uit 1993 die Win 95 al te zwaar vond als de huidige Ubuntu 16.04 op diverse anderen...

Ik print en scan alles op oude zooi en deze 12 jaar oude is niets mis mee.
Vermoedelijk is dat voor onze Topic starter dit ook een goede oplossing...
Alleen doorsturen via je mail box van Windows naar Ubuntu is opnieuw opstarten of 2e computer er naast....
Elke oudere kan dit aan, of je moet alles via Ubuntu gaan doen en Windows het raam uit gooien?

Zowel Microsoft als de leveranciers van Hardware als computer verkopers en printer fabrieken willen juist geen drivers leveren om de omzet
op peil te houden omdat vele printers te lang mee gaan....

Maar dankzij de diverse Linux versie's kan ik zowel de Win3.11 floppy van zowel 3.5 als 5.1" nog draaien en lezen.... als de nieuwste Win 10 dus elke
versie is via het programma Wine, een Windows simulator nog uitleesbaar en dat kan Microsoft zelf niet eens!
Er zijn oplossingen maar je moet wel even iets andere programma proberen en leren.....

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Canonprinter niet geschikt voor Windows 10

Ongelezen bericht door newmikey »

stofzuigertje schreef:...je moet alles via Ubuntu gaan doen en Windows het raam uit gooien?

Er zijn oplossingen maar je moet wel even iets andere programma proberen en leren.....
Helemaal mee eens! Ik doe al zo'n jaar of 14 niet meer met die Windows-gekte mee en kan inderdaad zelfs mijn oude scanner nog gewoon gebruiken. Een tweede voordeel bij printers is dat je de cartridges van een kleurenprinter effectiever (=langer) kan gebruiken omdat het besturingsprogramma het printen niet blokkeert als er nog 20% inkt in zit. Je bepaalt zèlf wanneer je ze vervangt. Net zoals met vrijwel alles geeft Linux je één groot en belangrijk ding: vrijheid.

Of het nu Ubuntu is of één van de andere capabele en gebruikersvriendelijke Linux distributies, overstappen is zoals stofzuigertje zegt een kwestie van leren en proberen.

Gesloten