LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 32GB SD Card gekocht maar niet geleverd (Bundol)

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
acpanther
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2011 16:16

32GB SD Card gekocht maar niet geleverd (Bundol)

Ongelezen bericht door acpanther »

Wie kent dit ook. Je koopt op de website van Bundol 3 SD-kaartjes van 32GB voor € 4,95/stuk. Waarom 3? Omdat de verzendkosten bij 3 stuks hetzelfde is als bij 2 stuks, al heet dat bij Bundol verzend- en verwerkingskosten (€ 3,95).
Je doet betalen met Afterpay, omdat je natuurlijk eerst wil zien of je ook daadwerkelijk wat geleverd krijgt. Uiteindelijk krijg je je bestelling thuis in een goedkope bruine envelop met postzegel van € 0,78 (!). Zitten er maar 2 SD-kaartjes in de envelop. Je reclameert dat netjes, en ze beloven jou om het ontbrekende SD-kaartje na te sturen. Echter binnen 14 dagen na levering krijg je een mail van Afterpay om de zending te betalen. Om een boete tegen te gaan, betaal je alvast de factuur, ook omdat Bundol belooft heeft om het 3e SD-kaartje na te sturen.
Echter na ruim 2 maanden heb ik nog steeds het 3e SD-kaartje niet binnen en reageert Bundol niet meer op mijn mails, ondanks dat men zegt altijd te reageren op mails.
Wat kan ik nu nog doen om alsnog Bundol te pushen om het ontbrekende SD-kaartje naar mij op te sturen?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 32GB SD Card gekocht maar niet geleverd (Bundol)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u in uw order er echt 3 heeft staan is het natuurlijk niet slim geweest om alles al te betalen. Op dit manier kon u een ultimatum stellen binnen welke tijd de ontbrekende nagestuurd moest worden en u daarna pas ging betalen voor het aantal ontvangen stuks.

Het enige dat u nu nog kunt doen is het sommeren tot nakomen van de order, oftewel het leveren van 3 stuks. Mocht dit niet binnen bv 2 weken gebeuren eist u het teveel betaalde bedrag terug. Mocht dit niet werken zou het uitbesteed kunnen worden aan een incassoburo.

Maar ja, aan de andere kant, een bedrijf dat zo enorm schreeuwt en aanbiedingen heeft van €39,95 nu voor € 4,95 kan ik echt niet serieus nemen.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 32GB SD Card gekocht maar niet geleverd (Bundol)

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik haal zulk soort dingen altijd in de stenen winkel. Kan je gelijk zien wat je meekrijgt.

Maar ja, schijnbaar willen vele altijd nog het goedkoopste van het goedkoopste en dan zijn die aanbiedingen van Bundol natuurlijk niet te weerstaan......

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: 32GB SD Card gekocht maar niet geleverd (Bundol)

Ongelezen bericht door Jetsertje »

acpanther schreef:Wie kent dit ook. Je koopt op de website van Bundol 3 SD-kaartjes van 32GB voor € 4,95/stuk.
Goede kans dat de SD-kaartjes niet beschikken over de geadverteerde 32GB's. Deze bevatten vaak aangepaste firmware waardoor apparatuur wel aangeeft dat het om een SD-kaart van 32GB's gaat, maar in werkelijkheid zit er dan bijvoorbeeld maar 8GB's aan opslagcapaciteit in. Dit kun je testen met het programma H2testw https://www.heise.de/download/product/h2testw-50539

Dat zou ik sowieso even doen voordat je belangrijke data op de kaart gaat opslaan. Als die 8 GB's vol zitten, wordt de kaart nog steeds gevuld en andere data overschreven. Dan zijn je belangrijke foto's ineens weg of corrupt..
[quote[
Waarom 3? Omdat de verzendkosten bij 3 stuks hetzelfde is als bij 2 stuks
[/quote]
Niet zo gek, toch? Meeste webwinkels hebben een vast bedrag of gratis bij besteding van een bepaald bedrag, zoals Bol.com bij € 20,-. Koop je daar onbeperkt producten omdat de verzendkosten toch hetzelfde is?
al heet dat bij Bundol verzend- en verwerkingskosten (€ 3,95). Je doet betalen met Afterpay, omdat je natuurlijk eerst wil zien of je ook daadwerkelijk wat geleverd krijgt. Uiteindelijk krijg je je bestelling thuis in een goedkope bruine envelop met postzegel van € 0,78 (!).
Wist je dat postzegels onder de Postwet vrij zijn van belasting, maar dat als een verkoper verzendkosten in rekening brengt, hierover wel belasting in rekening moet brengen en die ook moet afdragen?

Kwam ik een tijd terug ook achter toen ik ergens wat had gekocht, vervolgens € 2,95 verzendkosten moest betalen, terwijl het om een envelop ging met een port betaald logo. Het gewicht was goed voor 3 postzegels waarvoor je als normaal € 2,34 voor betaalt. Als de verkoper dan niet wilt verliezen op de verzendkosten, moet hij de consument € 2,83 laten betalen met een BTW tarief van 21%. Dan nog een paar centen voor de envelop en die € 2,95 was ineens heel logisch.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 32GB SD Card gekocht maar niet geleverd (Bundol)

Ongelezen bericht door BL2 »

......Goede kans dat de SD-kaartjes niet beschikken over de geadverteerde 32GB's. Deze bevatten vaak aangepaste firmware waardoor apparatuur wel aangeeft dat het om een SD-kaart van 32GB's gaat, maar in werkelijkheid zit er dan bijvoorbeeld maar 8GB's aan opslagcapaciteit in....
Kunt u deze stelling / beschuldiging / aanname in dit specifieke geval bij de kaartjes van Bundol met bewijzen onderbouwen ?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 32GB SD Card gekocht maar niet geleverd (Bundol)

Ongelezen bericht door Moneyman »

En dan te bedenken dat je voor een tientje een 32GB kaart van SanDisk hebt... ik snap werkelijk niet dat dit soort goedkope zooi bij dergelijke shops gekocht wordt.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: 32GB SD Card gekocht maar niet geleverd (Bundol)

Ongelezen bericht door Jetsertje »

BL2 schreef:
......Goede kans dat de SD-kaartjes niet beschikken over de geadverteerde 32GB's. Deze bevatten vaak aangepaste firmware waardoor apparatuur wel aangeeft dat het om een SD-kaart van 32GB's gaat, maar in werkelijkheid zit er dan bijvoorbeeld maar 8GB's aan opslagcapaciteit in....
Kunt u deze stelling / beschuldiging / aanname in dit specifieke geval bij de kaartjes van Bundol met bewijzen onderbouwen ?
Ik zeg niet dat het zo is, wel dat er een goede kans bestaat dat dit hier het geval is. Vandaar ook de tip om dit op zijn minst te testen voordat er straks belangrijke data verloren gaat..

Gesloten