Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Nijogeth

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb nog steeds het vermoeden dat TS niets aan die videokaart gaat hebben. Daar zit namelijk een hashrate limiter op. Een echte gamer had het gedoe met de videokaarten wel gesnapt. Het opschorten van de bestellingen van sommigen is namelijk gedaan om ervoor te zorgen dat de kaarten bij gamers gaan komen en niet bij cryptominers.

De kaarten die hier namelijk voorbij komen zijn of veel duurder en beter, terwijl de vergelijkbare versies (waar AZERTY de klanten waarschijnlijk mee wil helpen) ook zo'n limiter hebben. Toevallig een collega-gamer gesproken die de 3080 had besteld en deze heeft netjes een aanbod gehad om een alternatief te bestellen voor een vergelijkbare prijs (daar wordt wel flink ingeteerd op de kleine marge, maar is ook klantenbinding), maar ook dan komt ie in een wachtrij, maar wordt wel de originele besteldatum gebruikt. Overigens niet bij AZERTY, maar ik verwacht dat deze echt wel hetzelfde doen.

De reden dat deze kaarten massaal uit de verkoop zijn gehaald, is juist om nieuwe varianten die niet geschikt zijn voor cryptominers uit te brengen. Ik vind dit een geweldige ontwikkeling, laten we daar dan ook achter gaan staan. Zodat de juiste kaarten op de juiste plek komen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
19 apr 2021 17:45
Als we stoppen over die 🚘, kunnen we misschien ook stoppen over die kaart. :lol: Ik denk dat de Ts het nu wel weet.
Dat vraag ik me, gezien zijn afwezigheid, zelfs nog af.

Celestral

Ongelezen bericht door Celestral »

crazyme schreef:
19 apr 2021 19:31
https://tweakers.net/nieuws/180624/foto ... arten.html

Er komt een opvolger aan.

Succes met de discussie.
Dat is daadwerkelijk de "Titan" versie van de kaart. Die zou normaliter apart geproduceerd worden en in een andere prijsklasse vallen. Deze versie bestaat bijna altijd naast de reguliere versie (zie ook 2080 vs 2080 Ti etc.). Er is echter wel een "vervanger" voor de geannuleerde kaart. Deze vervanger heeft alleen een andere achterplaat omdat de andere steeds kapot ging :? Gezien dat een rechtstreekse revisie/aanpassing is van het voorheen bestaande product blijf ik erbij dat het bizar is dat ze alle gedane bestellingen laten vallen zonder enige vorm van compensatie of laten staan voor de revisie.

Nijogeth

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. De Z is wel degelijk een andere kaart. Deze heeft een hogere kloksnelheid en gebruikt een hoger wattage.

Het is een beetje als een Ford Fiesta bestellen en als deze niet meer wordt geleverd om een Ford Focus voor dezelfde prijs te eisen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nijogeth schreef:
20 apr 2021 19:11
Het is een beetje als een Ford Fiesta bestellen en als deze niet meer wordt geleverd om een Ford Focus voor dezelfde prijs te eisen.
Om bepaalde mensen maar voor te zijn, het schijnt dat die vergelijk niet mag. Daarbij ligt de productie stil van de Focus, er zal dus nog een maatje groter besteld moeten worden zonder meerprijs.

Celestral

Ongelezen bericht door Celestral »

Eh nee:
"According to MSI, there are no differences between the 3080 X and Z Trio in terms of clock rates (GPU and RAM) - the only difference would be found in the backplate (change from graphene to metal)."

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
19 apr 2021 21:30
hashrate limiter
Hier heb ik uitleg nodig. Zijn gewone videokaarten geschikt om cryptomunten te genereren?

Nijogeth

Jablan schreef:
20 apr 2021 21:57
Nijogeth schreef:
hashrate limiter
Hier heb ik uitleg nodig. Zijn gewone videokaarten geschikt om cryptomunten te genereren?
Ze worden er in elk geval voor gebruikt.

Nijogeth

Celestral schreef:
20 apr 2021 21:56
Eh nee:
"According to MSI, there are no differences between the 3080 X and Z Trio in terms of clock rates (GPU and RAM) - the only difference would be found in the backplate (change from graphene to metal)."
Eh ja.
1815 om 1830 MHz en 340 om 370 watt. En ook is de Z lichter.

Het mooie is dat MSI een website heeft waar alle gegevens op staan.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

Jablan schreef:
20 apr 2021 21:57
Nijogeth schreef:
hashrate limiter
Je kunt gewoon ff googlen hoe cryptomunten worden gemined/geminet(?). Ik heb het een paar jaar geleden ook gedaan, ben bij 10 bitcoins opgehouden. Toen waren ze nog niet zoveel waard als nu, en toen waren de videokaarten die ik gebruikte ( speciaal moederbord voor gemaakt, ook nog, omdat je het beste de graka's kunt koppelen voor sneller effect ) duurder dan die 10 bitcoins. En door de komst van accelerators is die generatie graka's onbruikbaar voor het minen.

Plaats reactie