LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
Een afgeschermd nummer zou u sowieso niet moeten opnemen.
Zo algemeen kun je dat niet stellen, de afgelopen maanden heb ik veelvuldig contact gehad met artsen en ziekenhuizen en die bellen altijd met een afgeschermd nummer.
Das vreemd, want bij mijn artsen en ziekenhuis is het nummer juist altijd bekend. Als het belangrijk is overigens, zal de arts je voicemail inspreken en kun je zelf even terugbellen.
Zou jij een pakketje met afzender onbekend aannemen (uit India)?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door bprosman »

Zou jij een pakketje met afzender onbekend aannemen (uit India)?
Als t niet tikt wel. Overigens ben ik altijd snel klaar met dat soort gasten , OF ik vertel ze dat ik een Linux machine heb OF ik complimenteer ze met hun sexy stem, hangen ze vrij snel op, werkt ook voor ongevraagde verkooptelefoontjes 's-avonds.

adowoman
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2014 11:31

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door adowoman »

Net gebeld, 2 keer door nummer 005106107788. Een engels indiaas sprekende man beweerde vanuit Sacramento Californie te bellen. Hij zei dat ze van Microsoft waren en dat mijn pc steeds problemen en virussen aangeeft naar hen toe. Ik heb hem afgekapt en hij was er niet blij mee. Nog geen minuut later belden ze weer maar ik heb niet opgenomen. Ik geef mijn kinderen nu ook opdracht totasl geen informatie te verstrekken en gewoon op te hangen!

Baars78
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2014 15:53

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Baars78 »

Ik word ook al dagen lastig gevallen door deze telefoontjes, bijna dagelijks vandaag maar gevraagd of ze mij niet meer willen bellen.
Afgelopen week gebeld en ze begonnen met: how are you, toen ik "fine "zei herhaalde ze de vraag.
Vond ik raar dus maar op gehangen.
Ben benieuwd hoe lang dit door gaat.

Femmieke
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2014 14:55

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Femmieke »

Wij werden vanmorgen op zondag gebeld door een keurig engels sprekende dame met het telefoonnummer 00442034682. Mijn man neemt op. De dame vraagt naar mij en noemt daarbij mijn voornaam. Ik neem over, noem mijn naam en de dame in kwestie deelt mij mee dat ik aangegeven heb dat ik interesse getoond in hun bedrijf (market) Omdat ik van niets weet, zeg ik dat ik niet geinteresseerd ben en hang op.

Nu vraag ik me steeds af wat dit geweest kan zijn. Zijn er meer mensen die op deze manier benaderd zijn?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door olaf79 »

Femmieke schreef:Wij werden vanmorgen op zondag gebeld door een keurig engels sprekende dame met het telefoonnummer 00442034682. Mijn man neemt op. De dame vraagt naar mij en noemt daarbij mijn voornaam. Ik neem over, noem mijn naam en de dame in kwestie deelt mij mee dat ik aangegeven heb dat ik interesse getoond in hun bedrijf (market) Omdat ik van niets weet, zeg ik dat ik niet geinteresseerd ben en hang op.

Nu vraag ik me steeds af wat dit geweest kan zijn. Zijn er meer mensen die op deze manier benaderd zijn?
Wat zou dat geweest zijn. Nou Sinterklaas zeker niet. Zoals altijd, gewoon iemand die je per telefoon wat probeert aan te smeren (als je geluk hebt) of je probeert op te lichten (als je pech hebt).

Inderdaad prima dat je hebt opgehangen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Julie4444 »

olaf79 schreef:
Femmieke schreef:Wij werden vanmorgen op zondag gebeld door een keurig engels sprekende dame met het telefoonnummer 00442034682. Mijn man neemt op. De dame vraagt naar mij en noemt daarbij mijn voornaam. Ik neem over, noem mijn naam en de dame in kwestie deelt mij mee dat ik aangegeven heb dat ik interesse getoond in hun bedrijf (market) Omdat ik van niets weet, zeg ik dat ik niet geinteresseerd ben en hang op.

Nu vraag ik me steeds af wat dit geweest kan zijn. Zijn er meer mensen die op deze manier benaderd zijn?
Wat zou dat geweest zijn. Nou Sinterklaas zeker niet. Zoals altijd, gewoon iemand die je per telefoon wat probeert aan te smeren (als je geluk hebt) of je probeert op te lichten (als je pech hebt).

Inderdaad prima dat je hebt opgehangen.
+44 is uit de UK, dus het is waarschijnlijk dan wel anders, maar zoals altijd is het beter om gewoon niet in te gaan op mensen of instanties die u ongevraagd en onverwacht bellen. Zit altijd een adder onder het gras.

Jejeve
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2014 11:50

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Jejeve »

Ik ben zojuist ook gebeld door een slecht Engels sprekende man. Hetzelfde verhaal dat mijn computer gehacked is en dat er een virus op staat wat al mijn gegevens leest. Hij kon dit zien op zijn pc in Microsoftcenter. California, zoals hij mij meedeeelde. Laat mijn computer nu uitstaan! Ik zeg dan heb ik een probleem en hij hapt gelijk: dit ga ik voor u oplossen; druk op de microsoft toets en R-toets, dan ziet u dat u gehacked ben. Ik zeg ok heb gedrukt, (met mn pc nog steeds uit) hij zegt wat ziet u, ik zeg; helemaal niets, heb ik zeker verkeerd gedrukt, afijn na een aantal malen heen en weer gepraat, wordt hij boos en zegt als u de boel belazerd dan hack ik u nu, ik zeg doe je best met een pc die uit staat en onmiddellijk hangt hij op.

REAGEER NIET OP DIT SOORT TELEFOONTJES, het zijn gewoon SCAMMERS!

Jammer dat Microsoft zelf geen echte actie onderneemt

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door bprosman »

Jammer dat Microsoft zelf geen echte actie onderneemt
Hoe had je je dat voorgesteld ?

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door jerwarm »

ik heb het nog nooit gehad die vreemde belletjes ui verweggistan,[knock on wood... :) ] en hoop dat zo te houden ook.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door jerwarm »

Jejeve schreef:Ik ben zojuist ook gebeld door een slecht Engels sprekende man. Hetzelfde verhaal dat mijn computer gehacked is en dat er een virus op staat wat al mijn gegevens leest. Hij kon dit zien op zijn pc in Microsoftcenter. California, zoals hij mij meedeeelde. Laat mijn computer nu uitstaan! Ik zeg dan heb ik een probleem en hij hapt gelijk: dit ga ik voor u oplossen; druk op de microsoft toets en R-toets, dan ziet u dat u gehacked ben. Ik zeg ok heb gedrukt, (met mn pc nog steeds uit) hij zegt wat ziet u, ik zeg; helemaal niets, heb ik zeker verkeerd gedrukt, afijn na een aantal malen heen en weer gepraat, wordt hij boos en zegt als u de boel belazerd dan hack ik u nu, ik zeg doe je best met een pc die uit staat en onmiddellijk hangt hij op.

REAGEER NIET OP DIT SOORT TELEFOONTJES, het zijn gewoon SCAMMERS!

Jammer dat Microsoft zelf geen echte actie onderneemt

dit is gewoon een uitvoer-script, had je wel kunnen doen zonder iets [.exe] daadwerkelijk te gaan uitvoeren. Tot zover weinig aan de hand. ;)

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door jerwarm »

als ik ze een keertje krijg dan speel ik gewoon mee; open mijn VM waarin W8/W7/W95 en XP draaien en "installeer" het op virtuele 5GB diskspace.
en goed alle stappen documenteren om ze terug te [kunnen] hacken/tracen.

dat moet kunnen toch zonder gedonder. ;)

sandorgrahame
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2014 16:46

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door sandorgrahame »

Yep, vandaag ook een belletje uit Engeland door een slecht engels sprekende meneer... ik bestookte Microsoft met duizenden emails per minuut... :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Ik mocht mijn systeem controleren, middels evertvw te typen in het uitvoersysteemblokje (of zo iets)
Ik voelde nattigheid en heb op een tweede PC direct ff Radar geraadpleegd.... laat het nu exact het zelfde zijn als jullie allen beschijven hier.

Ik heb net gedaan of mijn PC niet werkte en ineens was de verbinding weg met mijn nieuwe buitenlandse vriend!! Jammer want ik begon hem net aardig te vinden.

MAAR LET ALLEMAAL WEL OP, TIJDENS DIT GESPREK IS MIJN FIREWALL UITGESCHAKELD!!!!
ik weet niet of het kan, maar in de logging kon ik zien dat deze 3 min (dus tijdens het gesprek) geleden uitgeschakeld was, ik heb hem direct weer aangezet en de diverse software zoals jullie hierboven vernoemde gedraaid. en jawel er zat spyware op de PC..

kortom, weer een vriend minder, maar een ervaring rijker
Mensen ik hoop dat jullie er iets aan hebben

Groet

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door acjzr1 »

sandorgrahame schreef:Yep, vandaag ook een belletje uit Engeland door een slecht engels sprekende meneer... ik bestookte Microsoft met duizenden emails per minuut... :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Ik mocht mijn systeem controleren, middels evertvw te typen in het uitvoersysteemblokje (of zo iets)
Ik voelde nattigheid en heb op een tweede PC direct ff Radar geraadpleegd.... laat het nu exact het zelfde zijn als jullie allen beschijven hier.

Ik heb net gedaan of mijn PC niet werkte en ineens was de verbinding weg met mijn nieuwe buitenlandse vriend!! Jammer want ik begon hem net aardig te vinden.

MAAR LET ALLEMAAL WEL OP, TIJDENS DIT GESPREK IS MIJN FIREWALL UITGESCHAKELD!!!!
ik weet niet of het kan, maar in de logging kon ik zien dat deze 3 min (dus tijdens het gesprek) geleden uitgeschakeld was, ik heb hem direct weer aangezet en de diverse software zoals jullie hierboven vernoemde gedraaid. en jawel er zat spyware op de PC..

kortom, weer een vriend minder, maar een ervaring rijker
Mensen ik hoop dat jullie er iets aan hebben

Groet
Vreemd verhaal... :?

Het IP adres van een computer is niet gekoppeld aan een telefoonnummer!
Men heeft echter wel het IP adres nodig om de PC te hacken.
Door u een webadres te laten kiezen kan uw IP adres verkregen worden.
U zet hiermee zelf de deur open!
Men belt namelijk random nummers in de hoop dat iemand er in trapt!
Voor men begint te bellen heeft men geen toegang tot uw computer!
Daar hebben ze uw hulp bij nodig!
Het telefoontje is dus ongevaarlijk, zolang je niet doet wat men vraagt.
Ik heb deze figuren al meerdere keren aan de lijn gehad.
Zowel thuis als bij mijn moeder.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sandorgrahame schreef:Ik mocht mijn systeem controleren, middels evertvw te typen in het uitvoersysteemblokje (of zo iets)
Ja, event viewer openen. Dat kan geen kwaad, maar doen ze om je wijs te maken dat er iets mis is met je PC terwijl dat niet zo is.
sandorgrahame schreef:ik weet niet of het kan, maar in de logging kon ik zien dat deze 3 min (dus tijdens het gesprek) geleden uitgeschakeld was, ik heb hem direct weer aangezet en de diverse software zoals jullie hierboven vernoemde gedraaid. en jawel er zat spyware op de PC.
Die spyware zat er waarschijnlijk al. Als het enige wat je gedaan hebt het event log openen is, stond de spyware al op de PC. Beter opletten met je normale internetgedrag dus.

Wat die firewall betreft, die gaan soms ook door andere oorzaken uit. Kan je gewoon weer aanzetten. Dingen die echt schade doen worden meestal niet eens door de firewall opgemerkt.

PSK
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2014 10:14

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door PSK »

Ook in 2014 proberen ze het nog steeds... ik ben deze week al 3x gebeld door "Microsoft"

Het nummer dat ze bij mij steeds gebruiken is 0099999999

Geen idee of dit helpt, als je dit nr ziet verschijnen, niet opnemen :)

ns-lgb
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2015 14:16

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door ns-lgb »

Ook wij zijn heden door deze heren gebeld.
Ik had het eerst niet in de gaten maar toen ik op de site kwam van ammyy begon er een lampje te branden. Dit is niet goed.
Heb ze toen weggedrukt en ben eerst gaan zoeken online. Zo kwam ik ook hier terecht. Daarna belde ze terug. Heb toen de geluidsopname aangezet en het gesprek opgenomen. Mocht iemand interesse hebben, dan wil ik dat wel online zetten. Zijn indo mannen die net zoals ik slecht engels praten. Dit is echt misleidend, want je hebt het niet in de gaten. Zeker in het begin niet. Gelukkig niets gedownload en op mijn pc gezet, maar wel ff geschrokken. Wees gewaarschuwd.

stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door stap50per »

ff logisch nadenken.......je denkt toch niet dat microsoft je persoonlijk belt als je een virus hebt!!!!!!!

maggerits
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2015 10:52

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door maggerits »

Vandaag, 25 februari 2015 werd ik gebeld op m'n vaste telefoon door een slecht Engels sprekende man (Aziatisch accent) namens Windows Service Center.
Mijn computer zou accuut een groot gevaar lopen !!! Een aantal handelingen zijn nodig om dat te voorkomen. De stelligheid en dominante manier van spreken was opvallend.

Ze proberen het dus nog steeds!
Toen ik zei: Stop, you are the danger, werd ie nog feller. Heel intimiderend.
Ik heb de verbinding verbroken.

Wees gewaarschuwd.

MoniqueM70
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2015 08:21

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door MoniqueM70 »

Ook wij worden sinds deze week plat gebeld deze mensen ze bellen nu vanaf dit nummer 0045574468348 Het maakt niet uit wat je zegt of doet ze blijven bellen.

Gesloten