LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Logit
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2013 13:35

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door Logit »

Het is jammer dat er zoveel korte heen-en-weer tekstjes op dit forum staan m.b.t. het onderwerp over de HP Envy laptop. Het lijkt op een sms-verkeer tussen twee tieners en op deze manier brengt dit forum weinig nuttigs. :cry:
Ik hoop met mijn reactie over de HP Envy wat meer zinnige tegenreacties los te maken.

Mijn HP Envy laptop heeft een 17" scherm en is 1,5 jaar oud. Ik speel er geen spelletjes op en gebruik hem zakelijk (Word/Internet/fotobewerking). De laatste tijd sluit hij ook steeds vaker af; soms na een uur werken. Ik gebruik dan b.v. alleen het Internet en Word. Hij staat wel op een monitorverhoger zonder koeler. Nu las ik elders op dit forum dat deze laptop van onderen (en opzij) de verse lucht binnenlaat. Voor zover van onderen mogelijk is, want hij staat op zeer platte voetjes van enkele millimeters. Deze lijken me nauwelijks toereikend om een luchtstroom te creëren. Als dit toch het geval is, dan is het misschien een idee om deze voetjes wat hoger te maken. :idea:

Er zit er links aan de zijkant, schuin naar onderen in het zwarte kunststof geplaatst, een roostertje met verticale spleten, wat op een uitstroom lijkt (voel hier erg warme lucht uit komen). Vlak daarboven - in het aluminium gedeelte zit eveneens een roostertje. Mogelijk is dit een luchtinlaat.
Het kan misschien helpen om de roostertjes met een speciale spuitbus met perslucht door te blazen. De luchtaanzuigingsspleten lijken daarvoor het eerste in aanmerking te komen.

In één van de flarden met reacties over dit onderwerp zag ik een link staan naar een stukje software die alles v.w.b. de temperatuur monitort. Heeft iemand hier ervaring mee, of is dit enkel een programma dat weergeeft wat er gebeurt, zonder dat het er iets aan kan doen?

Graag hoor ik suggesties.
Verder is het mogelijk om via het Energiebeheerschema instellingen aan te passen voor het starten van de ventilator. Weet iemand wat de optimale instellingen zijn daarvoor? :?:

Mijn laatste punt betreft de klantenservice van HP. Toen ik mijn systeem zo'n 1,5 tot 2 jaar terug kocht was er voor de HP Envy een speciale customerservice. Ik zal met hen weer proberen contact op te nemen om te horen of zijn suggesties hebben.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik zie 3 problemen

1. een virus binnenhalen. dat valt nooit onder garantie

2. De laptop mogelijk veel te warm laten worden door verkeerd gebruik. (afsluiten koeling) daar zou je mogelijk nog garantie op kunnen krijgen omdat lastig ana te tonen is hoe het oververhit is geraakt..

3. De buurman binnen de garantie tijd er naar laten kijken en uit elkaar halen.
Dan kan je hte wel chudden met de garantie, zeker als je het de winkel nog vertelt ook.
Geef dus weinig hoop op garantie nog.

Oh, HP. dat zegt al genoeg. echt troep.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door 53o »

Stop met het voeden van trolls gasten. Ook al doe ik dit nu ook.

Een 'HP Macbook Pro', binnen 3 maanden compleet uit elkaar gehaald door buurman, met virussen, en jullie voeden de troll voor 11 pagina's?

btw, goed gedaan OP. Best wel indrukwekkend om 11 pagina's aan commentaar te krijgen.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door 53o »

En qua taalgebruik denk ik dat de troll BBCS is die even wat lol had...geen spelfout te bekennen, maar wel argumenten...

*edit* heb de eerste post nog een keer gelezen, de rest nog niet, maar de troll is duidelijk niet BBCS die even wat lol heeft op dit forum. De spelling is gewoon foutloos maar grammaticaal zitten er te veel fouten in die ik niet gewend ben van BBCS. Sorry voor de beschuldiging, heb ongeveer een sixpack op dus ben iets minder scherp.*/edit*

Dus laten we deze troll-post vergeten nadat jullie aangeven wie de troll is...

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door kokka »

hebben jullie niet door dat je reageert op een topic van twee jaar oud???

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door wiseger »

ciske schreef:
Kishkumen schreef:
Dus ik kan de winkelier verplichten te bewijzen dat ik hem kapot heb gemaakt?

Kan je proberen maar denk dat je weinig kans maakt, je hebt en een virus binnen gehaald en je hebt de laptop op je bed gehad zodat de warmte steeds erger werd.

dus in feite eigenschuld.
Een virus die de laptop te warm maakt, wat is dat nou voor een onzin? Een virus kan ervoor zorgen dat het besturingssysteem niet langer correct werkt en dat de laptop onbruikbaar wordt maar is niet verantwoordelijk voor oververhitting. De koeling van een laptop wordt door de hardware geregeld, niet vanuit het besturingssysteem.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door kokka »

@wiseger
Heb je de openingspost (van twee jaar oud) wel gelezen? Virus en warmlopen waren twee afzonderlijke gevallen :?:

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door 53o »

Een virus die de laptop te warm maakt, wat is dat nou voor een onzin? Een virus kan ervoor zorgen dat het besturingssysteem niet langer correct werkt en dat de laptop onbruikbaar wordt maar is niet verantwoordelijk voor oververhitting. De koeling van een laptop wordt door de hardware geregeld, niet vanuit het besturingssysteem.
Malware die een laptop te warm maakt is geen uitzondering. Malware zorgt regelmatig voor oververhitting, omdat deze de CPU heel erg intensief kan belasten.

Zeker een laptop kan niet tegen permanent 100% CPU of GPU gebruik voor een lange tijd (dan heb ik het over minuten, niet over uren zoals waar malware voor kan zorgen). De koeling is daar niet op gebouwd.

Dus ja, een virus kan een systeem te warm maken.

@Wiseger, download even heavyload en laat deze 3 dagen draaien op jouw PC. Ik durf te garanderen dat na die drie dagen je koeling achteruit is gegaan, en als je een notebook hebt, je een bloedhekel aan mij hebt omdat geen een notebook koeling dit voor 3 dagen aankan. Is alleen maar een stukje software, net zoals malware die misschien maar 50% van de CPU gebruikt. Per stuk.

*edit*Als je de uitdaging aan wil gaan, gebruik niet jouw standaard zoekmachine om heavyload the vinden, wat waarschijnlijk Bing is, maar Google*/edit*

Gesloten