LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dixons Venlo Klein Beekstraat

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
mhmartinh
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mei 2011 12:44

Dixons Venlo Klein Beekstraat

Ongelezen bericht door mhmartinh »

Na de vele slechte reacties over diverse winkels van Dixons wil ik deze er ook nog even op de site zetten.

Vorig jaar juni heb ik bij Dixons Venlo aan de Kleine Beekstraat een Archos 70 internet tablet 250gb gekocht.

Het internet deed in het begin al niet goed steeds na een minuut of 5 gooide hij het internet eruit.

Nu is het niet zo dat ik de tablet dagelijks gebruikte voor het internet.
Alleen maar om even snel iets op te zoeken.
Als ik dan door meerdere pagina’s ging dan was het snel bekeken. Geen internet meer.

Ik begon mij hier zo aan te ergen dat ik besloot om de tablet terug te brengen naar Dixons.
Zou worden opgestuurd voor reparatie dit zou 3 tot 5 weken duren. Geen probleem al is dit wel erg lang.

Nu 7 weken later belde ik afgelopen zaterdag 18-2-2012 naar Dixons om te vragen hoe het met de tablet ervoor stond. Had in de tussen tijd al verschillende malen gebeld maar steeds hetzelfde verhaal.

Is nog niet gerepareerd.

Tijdens het gesprek afgelopen zaterdag hoorde ik op de achtergrond dat de tablet stuk was en niet meer kon worden gemaakt.

Hierop nam iemand anders het gesprek over die mij vertelde dat die niet Dixons Venlo aan de lijn heb maar Dixons Venlo-Blerick.

Een vreemd iets, omdat ik het telefoonnummer van Dixons Kleine Beekstraat in de telefoon had staan.
Met de vraag hoe het mogelijk is dat ik Venlo-Blerick aan de lijn heb kon hij geen antwoord op geven. Wel dat ze bij Dixons Venlo kleine beekstraat niet aanwezig waren omdat het carnaval was.

Kan natuurlijk altijd dat er word doorgeschakeld met de telefoon.
Wel vreemd dat zijn collega eerder mij wel wist te vertellen waar het omging en wanneer de tablet was ingeleverd en zij hem hebben opgestuurd.

Maar goed bel vandaag wel even terug.
Niet dus
Zit al vanaf vanmorgen aan de telefoon om ze aan de lijn te krijgen.
Of er word niet opgenomen of in gesprek na 1 uur is het alleen nog maar in gesprek toon te horen.

Zou dit betekenen dat Dixons Venlo Kleine Beekstraat zoveel klachten heeft dat ze mij niet te woord kunnen staan of is het toch zo dat Dixons over het algemeen een slechte reputatie heeft.

Las ook eerder op het internet dat iemand iets gekocht had bij Dixons en dat het om tweedehands ging. Omdat het product al eerder was verkocht.

Vreemd, er begon bij mij meteen een lampje te branden.
Dit kwam mij bekent voor.
Op de website van Archos wilde ik de tablet registreren, kreeg dit niet voor elkaar omdat de tablet al was geregistreerd. Ook de tablet kwam uit de vitrine.

Zou Dixons dan toch artikelen verkopen die zijn terug gebracht omdat ze niet naar behoren werken en zij die weer als nieuw verkopen?

Kan nog steeds geen contact met ze krijgen, telefoon steeds ingesprek.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Dixons Venlo Klein Beekstraat

Ongelezen bericht door pima »

6 maanden na aankoop trekt U eindelijk aan de bel????

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Dixons Venlo Klein Beekstraat

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

pima schreef:6 maanden na aankoop trekt U eindelijk aan de bel????
Sorry, waar haal je die 6 maanden vandaan? Er staat 'vorig jaar' en dat TS 'm 7 weken geleden heeft ingeleverd, da's geen 6 maanden terug toch?

@TS: weet natuurlijk niet hoever u uit de buurt woont, maar misschien toch eventjes langsgaan (als ze niet gesloten zijn ivm carnaval)? Dan weet je tenminste zeker dat je iemand te pakken krijgt, want dit is wel een beetje jammer natuurlijk, raar dat niemand opneemt....

MAXIEM

Re: Dixons Venlo Klein Beekstraat

Ongelezen bericht door MAXIEM »

MycomBV

Jammer dat de Customer Care nodig is om dit probleem op te lossen. Laat hier ook even de uitkomst weten.

Maxiem.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Dixons Venlo Klein Beekstraat

Ongelezen bericht door olaf79 »

MAXIEM schreef:MycomBV

Jammer dat de Customer Care nodig is om dit probleem op te lossen. Laat hier ook even de uitkomst weten.

Maxiem.
Hoezo daar zijn ze toch voor?

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Dixons Venlo Klein Beekstraat

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Ik ben in de afgelopen 20 jaar klant geweest bij Dixons voor diverse artikelen (van C64 games tot een mp3 speler) en dikwijls vond ik de service slecht, kennis niet goed en heb zoals TS aanhaald het gevoel gehad producten te hebben gekocht die al eerder gebruikt waren, en dan bedoel ik niet 1 keer uit doos gehaald zijn......

Media Markt komt daar nu eindelijk voor uit en heeft zelfs een aparte sectie "ik ben open geweest" zodat je van te voren weet hoe het er voor staat. Bij Dixons doen ze dat dus liever niet, liever full price een gebruikte product verkopen.....

Ik koop liever niks meer bij Dixons nu al die jaren. Ik kan mensen alleen maar aanraden om hetzelfde te doen, misschien steken ze er eens wat van op. En ja mijn argumenten zijn, ergens anders is het vaak goedkoper (en nee, niet altijd duh!), service is vaak stukken beter bij andere winkels (ookal ontstijgt het niet ver boven Dixons uit soms) en de kennis is bij veel winkels beter (ookal kan je je daar soms je twijfels over hebben...)

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Dixons Venlo Klein Beekstraat

Ongelezen bericht door Winterman »

Dekseldopje schreef: Media Markt komt daar nu eindelijk voor uit en heeft zelfs een aparte sectie "ik ben open geweest" zodat je van te voren weet hoe het er voor staat.
Alleen als ze dat echt niet kunnen verbergen. Als ze het "als nieuw" in kunnen pakken zullen ze dat zeker niet laten.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Dixons Venlo Klein Beekstraat

Ongelezen bericht door 53o »

Ik werk zelf ook voor een winkel binnen de BAS group. Wil niet zeggen welke, want dan kan ik niet meer normaal reageren omdat ik dan een keten vertegenwoordig en aangezien ik gewoon 1 verkoper vertegenwoordig op dit forum, en dat is de status die ik graag wil houden (een willekeurige verkoper).

In de winkel waar ik werk met mijn collega's in het geen optie om gebruikte tablets/notebooks/pc's als nieuw te verkopen.

Ik verkoop geen gebruikte galaxy tab als nieuw, geen gebruikte ipad als nieuw (en mijn collega's ook niet).
De tablet van TS vind ik een twijfelgeval. Ik heb deze ooit moeten terugnemen omdat het apparaat teveel 'trilde' (er zit een harde schijf in....).

Maar bij een keten werkt helaas niet elk filiaal op dezelfde manier. Maar ik kan mij goed voorstellen dat als het filiaal waar de tablet gekocht was er van uit ging na de beschijving van de klant er vanuit ging dat er niets mis was met de tablet.

Archos heeft een goede regeling met de BAS group. Een tablet kan meestal gecrediteerd worden (oftewel, inkoopsprijs wordt terugbetaald), maar als de klacht van de vorige eigenaar niet legitiem lijkt, dan wordt er voor niets een tablet vernietigd. Zelf kies ik niet voor creditering wanneer ik het idee heb dat er niets mis is met de tablet, al kan ik het niet uitgebreid testen. Beschrijving van de klant geeft indicatie, softwarematige reset is in dit soort gevallen 19 van de 20 keer voldoende.

Wanneer het idee is dat er niets mis is met de tablet dan wordt deze weer opnieuw verkocht na herstel. Zelf verkoop ik deze dan niet als nieuw maar als een showmodel.

Maar als iemand ooit iets bij mij gekocht zou hebben en het blijkt al geregisteerd te zijn, dan zou ik als verkoper met een oplossing komen die hooguit tot een warme douche zou kunnen leiden maar nooit tot een topic op dit forum.

Voor de rest, als Dixons ook DRS gebruikt als reparatie service, dan kunnen zij een reparatienummer invoeren van een ander filiaal. Dat geeft hun dan informatie als inleveringsdatum etc. Dit geeft antwoord op de vraag waarom ze over jouw situatie wisten.

Mijn conclusie, misschien heeft TS pech? Hoe dan ook, ik sta bijna nooit achter het verkopen van gebruikte artikelen als nieuw. Ik vind het ok bij een toestenbord van logitech waarbij de indeling op het plaatje niet overeenkomt met de daadwerkelijke indeling (= 95% van de huidige logitech toetsenborden) maar niet voor producten waar consumenten serieus voor sparen.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Dixons Venlo Klein Beekstraat

Ongelezen bericht door Winterman »

53o schreef:Ik werk zelf ook voor een winkel binnen de BAS group. Wil niet zeggen welke, want dan kan ik niet meer normaal reageren omdat ik dan een keten vertegenwoordig en aangezien ik gewoon 1 verkoper vertegenwoordig op dit forum, en dat is de status die ik graag wil houden (een willekeurige verkoper).
Misschien had je dat dan dus niet moeten vermelden. Verkoper was genoeg geweest. Die hele BAS group doet er niet toe. Nu maak je er een uitdaging van. Door je opmerking over Dixons weten we dat je of voor Dynabyte, of voor MyCom werkt. Ik gok MyCom. Ben de kennis die jij tentoon spreidt nog nooit bij Dynabyte tegen gekomen. Als ik er naast zit mijn excuses.

Jullie winkels zijn natuurlijk wel kleiner dan MediaMarkt. Jullie zijn een kruidenier met persoonlijke aandacht. MediaMarkt is een supermarkt met vakkenvullers.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Dixons Venlo Klein Beekstraat

Ongelezen bericht door 53o »

Jullie zijn een kruidenier met persoonlijke aandacht.
Klopt helemaal, dat is mijn winkel. Wij krijgen bloemen van klanten, six-packjes, taarten etc. Wij zijn idd de kruidenier in deze regio.

Nog steeds geen bara's, maar dit staat op to-do list...

Hoe dan ook, waar ik werk moet geen uitdaging zijn, omdat als de puzzel is opgelost ik hier niet meer kan posten. Ik ben geen kontenlikker die mijn bedrijf wil vertegenwoordigen, ik ben iemand die de gemiddelde verkoper in deze branche probeert te vertegenwoordigen, of in ieder geval de kant van de verkoper wil representeren. Maar als het bekend is dan beschadig ik de reputatie van het bedrijf als ik op de huidige manier blijf posten omdat ik geen zeg maar 'politiek correcte' verwoordingen gebruik.

Los de puzzel niet op. Ik ben gewoon een verkoper van een bedrijf met veel winkels, en ik wil in staat blijven om anoniem kritiek te leveren op consumenten en mijn collega's op dit forum wanneer ik dit terecht acht en om over bepaalde zaken te leren die ik anders niet zou weten (Ik heb een hoop geleerd van Alfatrion door in heftige discussies te gaan met hem over het consumentenrecht. Vooral in het grijze gebied hebben consumenten hier op de werkvloer hun voordeel uit gehaald).

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Dixons Venlo Klein Beekstraat

Ongelezen bericht door Winterman »

Dan had je de puzzel niet neer moeten zetten. Mensen hebben nu eenmaal van nature de neiging die op te willen lossen, maar ik zal er niet meer op terugkomen.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Dixons Venlo Klein Beekstraat

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Winterman schreef:
53o schreef:Ik werk zelf ook voor een winkel binnen de BAS group. Wil niet zeggen welke, want dan kan ik niet meer normaal reageren omdat ik dan een keten vertegenwoordig en aangezien ik gewoon 1 verkoper vertegenwoordig op dit forum, en dat is de status die ik graag wil houden (een willekeurige verkoper).
Misschien had je dat dan dus niet moeten vermelden. Verkoper was genoeg geweest. Die hele BAS group doet er niet toe. Nu maak je er een uitdaging van. Door je opmerking over Dixons weten we dat je of voor Dynabyte, of voor MyCom werkt. Ik gok MyCom. Ben de kennis die jij tentoon spreidt nog nooit bij Dynabyte tegen gekomen. Als ik er naast zit mijn excuses.

Jullie winkels zijn natuurlijk wel kleiner dan MediaMarkt. Jullie zijn een kruidenier met persoonlijke aandacht. MediaMarkt is een supermarkt met vakkenvullers.
Ik vermoed dat ie toch echt een Dynabyter is. Hoe dan ook, t is 1 van die 2 en nu vertegenwoordigd hij wel degelijk een keten. In ieder geval de BAS-group.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Dixons Venlo Klein Beekstraat

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

LOL.. 53o, in je allereerste post op dit forum zeg je zelfs dat je bij Dynabyte werkt.
Zelf werk ik bij Dynabyte wat onder hetzelfde concern valt als Dixons (Dexcom) en hoop wat meer duidelijkheid te verschaffen en de situatie van de verkopende partij toe te lichten.
So far the mistery.

Gesloten