LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Ongelezen bericht door piet jagers »

op 6-3-2012
word bij bcc in veghel een sony viao VPCF21Z1EB 3D gekocht demo zegt de verkoper tegen koper
2 dagen naderh word de laptop door verkoper 2 overgenomen als zijnde 3 dagen oud nieuw.
1. paar dagen later valt koper 2 op dat er een paar vale plekjes opzitten
2. week later komt ie terecht in het programme sony viao care waar hij kan zien wanneer het laatste systeem onderhoud is geweest waaruit blijkt dat dat juli 2011 is geweest
3. terug naar bcc en krijgt koper 2 te horen dat het een demo model betrof waar koper 1 van op de hoogte is gestelt. ( zegt hij)
dag later maar naar sony gebelt om um te laten registreren
helaas ook dat valt tegen want hij is al geregisteert sinds augustus 2011
wat kan koper 2 hiertegen doen
had de verkoper van bcc zoals sony eigelijk zei door de foon
het duidelijk moeten vermelden op de factuur cg rekening
en dat het niet klopt wat bcc hier doet??? :mrgreen: :mrgreen:

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Snap er geen hout van..... Maar voor zover ik 't wel begrijp lijkt het mij logisch dat ze vermelden dat de laptop al "gebruikt" is. Als dat niet is gebeurt klopt er inderdaad iets niet.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Ongelezen bericht door piet jagers »

dat is dus niet vermeld op de rekening ..
en bij sony zeiden ze vandaag dat de laptop al geregistreert is sinds vorig jaar augustus..

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Ongelezen bericht door piet jagers »

daarnaast vale plekken en krassen vallen pas op bij goed licht
zijn dan ook wel heel duidelijk te zien
omdat het zwart glanzende afwerking is
en vandaag werkt mijn intel turboboost ook al niet meer optimaal..
geeft maar 2.60 ghz aan
moet normaal vlot tussend naar de 2.90 ghz gaan

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

koper 1, koper 2??

Ik snap er niet veel van. Misschien is het handig om het geheel nogmaals te typen in duidelijke taal en met gebruik van interpunctie.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Ongelezen bericht door piet jagers »

tjonge wat moeilijk
koper 1 gaat naar de winkel van bcc in veghel en koopt daar een sony viao
waarbij hem word vertelt dat het een demo is
alleen word er niets van op vermeld op de rekening enzov
dag later koopt koper 2 via marktplaats de laptop als zijnde paar dagen oud
hehe dat kunnen we begrijpen denk ik dan maar..
paar dagen later komt koper 2 erachter dat er gebruikers sporen zijn die eigelijk alleen opvallen bij goed licht..
paar dagen later weer ziet hij bij viao care ..
en daar kan hij zien wanneer het laatste systeem onderhoud is geweest
en dat blijkt vorig jaar juli te zijn geweest..
daarop gaat verkoper 2 naar bcc en word hem medegedeelt dat het een demo laptop is.. waarop koper 2 zegt . zou je dat dan niet vermelden op de rekening
zodat verdere kopers niet voor rare verassingen komen te staan..
koper 2 besluit om maar naar huis te gaan
om tevreden te zijn..
koper 2 belt vandaag met sony om de laptop te laten registreren .
en krijgt dan te horen van sony dat de laptop al sinds vorig jaar 25 augustus geregistreert is...
heb hier een screenshot van beschikbaar gestelt door sony.
maar wat nu :mrgreen: :mrgreen:

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Ongelezen bericht door piet jagers »

alsmede is dus de garantie sinds vorig jaar augustus ook al in gegaan

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Ongelezen bericht door piet jagers »

en wat sony betreft waren ze heel duidelijk door de telefoon
de verkoper van bcc had op de rekening moeten vermelden dat het
1 tweedehands product was
2 demo model
zodat koper 2 dus duidelijk op de rekening cq factuur had kunnen zien dat het zich hier om een tweedehands product ging (demo)
en verder onderzoek had kunnen doen

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Ongelezen bericht door Linoge »

koper 1 had het koper2 ook kunnen vertellen. Weet je wel zeker dat koper 1 ook koper 1 was en al niet koper 2 wat koper 2 koper 3 maakt.
Andere optie, koper 1 heeft in augustus de Sony al gekocht, maar kreeg er problemen mee. Dus koopt koper 1 een Sony 2 en verkoopt Sony 1 met de bon van Sony 2.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik zou hem aan koper 3 verkopen, ben je meteen van de zorgen af. :lol:

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Ongelezen bericht door piet jagers »

koper 1 is bijv jan alleen jan zegt niet tegen koper 2 peter
dat het een demo model is ... dus peter koper2. denkt dat hij een nieuwe laptop heeft gekocht en volgens de rekening 6-3-2012 was dat ook ..
alleen later bij goed licht thuis zag hij de gebreken pas ..
en ook 20-03-2012 kreeg hij van sony te horen dat de garantie op dit product al op 25 augustus vorig jaar was ingegaan
:mrgreen:

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Ongelezen bericht door piet jagers »

daarlangs gaf de laptop bij systeem onderhoud aan dat het laatste onderhoud in juli vorig jaar is geweest

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Ongelezen bericht door 53o »

Ik begrijp het niet helemaal, de notebook is bij BCC gekocht en 1 dag later op marktplaats verkocht. Met een factuur van BCC?

Is de factuur ge-photoshopped of zo? Anders zou de verkoper of een bon moeten overhandigen waarop te zien is dat hij deze 1 dag eerder heeft gekocht voor een lagere prijs, of is er een hele aparte situatie gaande waarbij iemand iets koopt in een winkel om een dag later met verlies door te verkopen.

Ik begrijp het niet tenzij de aankoopdatum die 'koper 2' op de factuur ziet staan niet overeenkomt met de daadwerkelijke aankoopdatum van 'koper 1'. Is er met de factuur geknoeid ofzo?

*edit*
dag later koopt koper 2 via marktplaats de laptop als zijnde paar dagen oud
hehe dat kunnen we begrijpen denk ik dan maar..
Nee, dit begrijp ik niet, er gaan als ik dit lees alleen maar belletjes rinkelen. Vind het een hele aparte situatie.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Vreemd verhaal inderdaad. Waarom zou een persoon een laptop kopen en een paar dagen later weer verkopen?

Tevens zou ik verhaal halen bij de verkoper van dit product en niet bij BCC. Koper 2 heeft zaken gedaan met Koper 1 en niet met BCC.
Het lijkt erop dat er 2 scenario's mogelijk zijn:

1. Koper 1 komt erachter dat BCC hem een loer heeft gedraaid, met een laptop die al lang op demo staat en waarschijnlijk (is namelijk geregistreerd) al eerder is verkocht en probeert op deze manier van dit probleem af te komen.

2. Koper 2 heeft de bon vervalst en verkoopt zijn laptop als een 'nieuwe' op Marktplaats.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Ongelezen bericht door piet jagers »

het handelt zich hier om een showmodel heb ik te horen gekregen van bcc
door de telefoon
staat niks van vermeld op de rekening
enzov
deze laptop staat bij tweakers voor de laagste prijs spinternieuwwwwwwww dus
voor 1300 euro
dit showmodel tweedehands dus is verkocht voor 1300 euro op de rekening
terwijl dat de waarde van een tweedehands met gebreken niet meer bedraagt dan 700a 800 euro
dus koper 2 die handje contantje afrekend
was dit niet zon goeie deal
want die kwam er naderh achter dat er van alles aan mankeerde.
wat garantie van sony uit betreft want die was in augustus vorig jaar al ingegaan
plus uit systeem onderh bleek dat dat was gebeurt in juli vorig jaar

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Ongelezen bericht door piet jagers »

Ik begrijp het niet helemaal, de notebook is bij BCC gekocht en 1 dag later op marktplaats verkocht. Met een factuur van BCC

ja zo is het als showmodel schijnbaar alleen volgens de rekening niet
daar is de laptop als nieuw verkocht.. tenminste staat niks bij van showmodel enzov..
alleen zeggen ze bij sony door de telefoon dat de garantie van deze laptop vorig jaar augustus al is ingegaan...
het zou dus ook kunnen zijn dat iemand vorig jaar de laptop nieuwt gekocht heeft en miss later ingeruilt..

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Ongelezen bericht door piet jagers »

Andere optie, koper 1 heeft in augustus de Sony al gekocht, maar kreeg er problemen mee. Dus koopt koper 1 een Sony 2 en verkoopt Sony 1 met de bon van Sony 2.[/quote]



dat zou ook kunnen :mrgreen: :mrgreen:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik ben het met de anderen eens dat het een op zich vrij eenvoudig verhaal nogal ingewikkeld is verteld.

U zou het ook zo kunnen formuleren:
Ik heb op marktplaats een sony laptop type ... gekocht, welke 2 dagen oud is inclusief de aankoopbon van de BCC. Nu blijkt het om een showmodel te gaan wat niet op de bon vermeld is ...

Staat er ook een serienummer op de rekening ? Voor hetzelfde geld is de laptop inderdaad al een paar maanden oud en heeft de marktplaats verkopen een nieuw exemplaar gekocht en de oude laptop met de nieuwe (verkeerde) aankoopbon geleverd.

Ergens begrijp ik niet dat de marktplaats verkoper een showroommodel voor de volle mep koopt. Ik twijfel enigszins over de juistheid van de factuur. Wellicht heeft die koper (1) een bedrijfje en kan deze de BTW vorderen ofzo en klopt de factuur niet. Ik zou een showmodel nooit tegen de volle mep kopen. Dan zou ik liever meer betalen voor een nieuw in de doos exemplaar. Kortom ik heb zo'n gevoel van ergens klopt er iets niet.

Wat uw rechten precies zijn in deze durf ik niet met voldoende zekerheid te stellen. Wellicht is het raadzaam advies in te winnen bij juridisch loket of consuwijzer. Strict genomen heeft u een overeenkomst met de marktplaats verkoper. Dit zijn doorgaans particuliere transacties.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Ongelezen bericht door piet jagers »

er staat geen serienr op
maar volgens sony heeft de laptop sinds vorig jaar wel op iemand anders zijn naam gestaan ...
en volgens de verkoper van bcc was het deze laptop :mrgreen:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: BCC en sony viao VPCF21Z1EB 3D

Ongelezen bericht door Emmy75 »

piet jagers schreef:er staat geen serienr op
maar volgens sony heeft de laptop sinds vorig jaar wel op iemand anders zijn naam gestaan ...
en volgens de verkoper van bcc was het deze laptop :mrgreen:
Hoe kan de verkoper van BCC dit weten ? Of zijn het buiten het serienummer allemaal unieke exemplaren ?

Het is mogelijk dat er nog een laptop van hetzelfde type in het spel is die elders of maanden eerder bij de BCC is gekocht. Als er geen serienummer op staat, is eigenlijk niet na te gaan of bon en laptop wel bij elkaar horen.

Stel ik koop vandaag een blok kaas bij de supermarkt voor 5 euro. Volgende week koop ik hetzelfde blok kaas voor 6 euro. Ik leg de blokken kaas en kassabonnen op een tafel. Kunt u nagaan welke bon bij welke blok kaas hoort ?

Gesloten