LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit Packard Bell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
beetje depri

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door beetje depri »

Door een computercursus wordt je er hopelijk een beetje bewust van wat dat ding doet en dat er niet alleen een aan-uit knop op zit maar ook programma's die een bepaalde structuur nodig hebben en dat je niet zomaar alles van internet kan downloaden en maar op je computer knallen omdat ie daar ook langzamer van wordt en vastlopers gaat krijgen enzo 8)

p.b?

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door p.b? »

Heeft dat iets te maken met het merk P.Bel dat je eerst een curcus moet volgen
Of hoeft dat bij een ander merk computer niet
Ik ga al jaren met de computer om en weet onderhand wel wat niet en wel kan

Gast

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Packard Hell zullen jullie wel bedoelen. :lol:

henkjan99
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2004 12:41

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door henkjan99 »

Packard Bell? Praat me er niet van!!! Op meerdere sites, zoals http://hanky.web-log.nl, wordt zelfs een compleet Packard Bell klachtenboek bijgehouden! Daar doet deze discussie dan nog eens een shep bovenop!

Hieronder mijn problemen:

Mail 1 (o.a. aan Tros Radar en It's Electronics, maar ook aan PB):

Bij deze wil ik op de hoogte stellen van het feit dat de service van Packard Bell, de fabrikant van computers en randapparatuur, uiterst slecht is! Een aantal klachten gingen hieraan vooraf. Een opsomming van problemen en ondervindingen met Packard Bell:



- Op 6 september 2004 kocht ik een Packard Bell laptop bij de It's in Zwolle voor € 1299 euro. Het gaat om het type Easynote H 5605. Na wat afdingen ben ik op deze prijs gekomen, terwijl later bleek dat dit al een aanbiedingsprijs was, gezien de It's folder van dat moment! Een aardige domper, want wat als ik het volle pond had betaald?
De laptop heb ik nodig i.v.m. een studie journalistiek te Zwolle. De aanschaf van een laptop is min of meer noodzakelijk, gezien de vele opdrachten die je als student te verwerken krijgt én om het feit dat er weinig pc's beschikbaar zijn binnen school. Een draadloos netwerk is gelukkig aanwezig, waardoor er met een laptop overal binnen school gewerkt kan worden.



- De problemen met de laptop begonnen al snel. Binnen twee weken kwam ik erachter dat er op de site van Packard Bell staat aangegeven dat de batterijduur bij normaal gebruik (uitgezonderd het kijken van een DVD) 2 uur bedraagd. Foutief dacht ik, want mijn laptop gaat amper 45 tot 50 minuten mee bij een volgeladen batterij. De laptop had ik getest, door géén programma's te gebruiken, maar gewoon aan te laten staan. Daaruit bleek dat de batterij maar zo kort meegaat.
De helpdesk maar eens bellen. Dit kost 0,15 Euro per minuut. Toch even aan de lijn gezeten, dus een hoge telefoonrekening die maand. De medewerker wist mij wijs te maken dat het aan het BIOS lag. Ik moest maar een nieuwe versie van het interne BIOS downloaden. Zo gezegd, zo gedaan. Maar: geen enkel effect! Opnieuw bellen... Vijftien centen per minuut tikken weg... Er werd een nieuwe batterij beloofd, aangezien deze wel eens niet goed kan werken. Wegens een verhuizing kon het wel eens wat langer duren dan verwacht, voordat ik de batterij per post zou ontvangen. Het zal ongeveer een week duren, beloofde de medewerker. Dat viel me nog erg mee, ik had veel langer verwacht. En die verwachting kwam nog uit ook. Want nu zit ik nog steeds zonder die beloofde batterij!



- Het bleef niet bij dit probleem alleen. Later merkte ik dat de aan/uit knop soms niet reageerde wanneer ik de laptop aan wilde zetten. Er gebeurde niets. Het ding ging niet aan. Toen ik de adapter aansloot, reageerde het systeem wél. En dat bij een al volgeladen batterij. Daar lag het dus niet aan. Dit probleem heb ik uiteraard ook aangegeven, maar alles wijst erop dat de batterij niet deugt. Na het apparaat aangezet te hebben met behulp van de adapter, was het wel mogelijk zónder die adapter verder te werken, zodat ik weer volledig draadloos was. Dit probleem bleef zich voor doen.



- Op een dag op school, toen ik al gewerkt had op de laptop, schetste mijn verbazing dat de laptop helemaal niet meer functioneerde! Hij ging wel aan, maar daar bleef het dan ook bij. Het geluid van de ventilator was wel te horen, maar verder was de laptop niet actief. Na verschillende malen de laptop aan en uit gezet te hebben, reageerde het systeem nog steeds niet. Thuis belde ik de helpdesk weer eens. Uiteraard wéér tegen dezelfde kosten. Hoe lang ik precies aan de lijn heb gezeten weet ik niet meer. Helaas heb ik dat niet bijgehouden. Wel weet ik dat de wachttijd lang was en het gesprek daarop ook. De medewerker wist niet precies wat er aan de hand was, maar kwam later met het idee de batterij er eens uit te halen omdat het een probleem kan zijn van overbelasting. Ik deed wat de medewerker mij opdroeg, maar halverwege gekomen deed mijn systeem het ineens weer. Mijn dank was groot, totdat...



- ... bleek dat ik, vaker dan voorheen, mijn systeem moest afsluiten, omdat het vastliep. Het kwam al regelmatig voor, maar na het vorige probleem kwam het nog vaker voor! Tijdens het werk op de laptop viel het systeem soms helemaal stil, op het blazen van de ventilator na. Er rest dan niets anders dan de uitknop ingedrukt te houden totdat het systeem afgesloten is en daarna opnieuw op te starten. De gegevens van programma's waar ik mee werkte raakten dus verloren en ik kon weer opnieuw beginnen. Ook dit is bekendgemaakt aan Packard Bell, maar nog altijd is er geen oplossing voor gevonden.



- Herfstvakantie. De laptop goed opgeborgen, want ik maakte er geen gebruik van in verband met een vakantie. Zaterdag 23 oktober kwam ik thuis van vakantie en zette de laptop aan om mail te checken. En daar kwam meteen weer een foutmelding, al tijdens het opstarten. "Schijffout. Druk op CTRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten". Dat deed ik, maar dezelfde melding bleef verschijnen. De helpdesk dan maar weer bellen. Na bijna een uur in de wacht te hebben gestaan, een vriendelijke stem wist mij te vertellen dat de wachttijd langer kan zijn dan vijftien minuten, kreeg ik eindelijk een medewerker te spreken. Deze hielp me te achterhalen wat het probleem kan zijn. Ik moest het BIOS in, bepaalde gegevens nakijken en ook tijdens het opstarten op de knop F11 blijven toetsen, om een bepaald programma actief te maken. Niets werkte. De medewerker besloot over te gaan tot het ophalen van mijn laptop voor reparatie. "De harddisc is zeer waarschijnlijk kapot...". Uiteraard ben ik alle gegevens kwijt die ik zo hard nodig heb voor mijn studie.
"Maandag of dinsdag komt er een koerier langs, die u een doos geeft. Daar stopt u de laptop in, zonder verdere toebehoren. De koerier zorgt ervoor dat de laptop in Duitsland komt, waar de laptop wordt gerepareerd. Na vijf werkdagen moet u het apparaat weer terug hebben", aldus de medewerker. Uiteraard vroeg ik hoe laat de koerier zou komen. "Dat is niet duidelijk. Wanneer de koerier niemand aantreft op het adres, dan laat hij een berichtje achter. U kunt dan zelf een nieuwe afspraak maken met de koeriersdienst".

Het is nu woensdag, 27 oktober en heb nog geen koeriersdienst gezien. Ik heb getracht Packard Bell te bereiken, maar de wachttijden zijn wederom schrikbarend. Daar spendeer ik geen cent meer aan. Ook op e-mails wordt niet snel gereageerd. Ik heb al diverse (boze) mails verzonden, waaronder enkele klachten. Geen reactie. Schandalig.



Ook It's Zwolle heb ik op de hoogte gesteld. Zij kunnen verder niets voor mij betekenen. It's wil wel zorgdragen voor het laten afhalen van de laptop door de koerier, in die vorm dat ik de laptop kan achterlaten bij It's, zodat de koerier het apparaat daar kan ophalen. De koerier hoef ik op die manier niet mis te lopen.



Ik wilde u hier graag over op de hoogte brengen en hoop dat u hier iets over kunt melden in het tv-programma.



Vriendelijke groet,



Mail 2 naar Packard Bell:

Nogmaals een KLACHT!!!!!!!

Er is mij zaterdag jl.TOEGEZEGD dat mijn KAPOTTE LAPTOP met serienummer 100067770202 opgehaald zou worden per koerier en gerepareerd zou worden (binnen 5 werkdagen).
Het is nu dinsdagavond na zessen en nog steeds is er geen koerier geweest om de kapotte laptop op te halen. Wanneer er niemand thuis zou zijn, zou de koerier een boodschap achterlaten. Dit is ook niet gebeurd, waaruit ik concludeer dat er geen koerier is geweest! SCHANDALIG!!!

Ik heb van mijn laptop (a 1299 euro) NOG GEEN MINUUT plezier beleefd en prettig mee kunnen werken!

Door de e-mail helpdesk word ik steeds afgewimpeld met 'een online helpdesk kan u verder helpen' of 'heeft u al op onze site gekeken?'. Inloggen bij een of ander online hulpsysteem lukt niet. Het serienummer en de ingetoetste naam komen volgens het systeem niet overeen.

De klachten met mijn laptop moeten inmiddels bekend zijn. Ik neem aan dat u electronisch bijhoud wanneer ik heb gebeld en met welke klachten.

Overigens is het SCHANDALIG dat een helpdesk mij 0,15 € per minuut kost. Afgelopen zaterdag heb ik bijna een uur moeten wachten, daarna werd ik geholpen, uiterst uitvoerig, wat niets opleverde dan een flinke telefoonrekening.

Ik hoop dat u dit probleem en de hoeveelheid problemen met mijn laptop NOG DEZE WEEK kunt verhelpen. Het apparaat heb ik nog deze week nodig i.v.m. werkzaamheden!

Mail 3:

In navolging op de vele e-mails en telefoontjes die aan dit bericht vooraf zijn gegaan:

Serienummer laptop: 100067770202

De doos van de koerier is inmiddels binnen. Het zelfstandig stappen ondernemen door consumentenprogramma's aan te schrijven en ook de It's Electronics op de hoogte te stellen van de zwakte van uw bedrijf doet duidelijk wonderen. Ook is daarbij de batterij geleverd die mij al enige weken geleden was beloofd.
Uiteraard ga ik door met het aanschrijven van de diverse consumentenprogramma's over de slechte service van Packard Bell. Er werd mij namelijk verteld dat ik een doos zou ontvangen, waarin ik de laptop kan verpakken en meteen weer kan meegeven aan de koerier. Maar daar blijkt dus niets van waar te zijn.
Daarop heb ik besloten om zelf maar eens te bellen naar ene Geert - Jan van Etten van Comserve Network uit Den Bosch. Ik kreeg een vriendelijke dame te spreken, die mij wist te vertellen dat dit het bedijrf is waar de laptop naartoe wordt gezonden. Ik vertrouwde dit totaal niet, aangezien mij werd verteld door de helpdesk (in een gesprek van anderhalf uur maal vijftien cent per minuut) dat mijn laptop naar DUITSLAND wordt verstuurd. Den Bosch ligt in Nederland, zover ik weet.
De dame wist mij te vertellen dat ik het naar hen kan sturen met een compleet overzicht van de klachten. Daar vroeg ik nog uitdrukkelijk naar, omdat Packard Bell van plan is om ENKEL het LAATSTE probleem aan dit service-center door te geven, terwijl er al meerdere problemen aan vooraf zijn gegaan!
Ook wist zij mij te vertellen HOE ik nu verder moet handelen. Want ook daarover is mij niets verteld.

Mijn vraag nu: kan ik in vol vertrouwen mijn laptop naar dit bedrijf in Nederland sturen?

Ook zal ik duidelijk maken aan It's Electronics, Vara's Kassa en TROS Radar dat er een kleine schot in de zaak is, maar dat ik nog altijd van het kastje naar de muur wordt gestuurd, foutieve informatie krijg, diverse beloftes krijg toegeworpen waaraan Packard Bell zich niet weet te houden én dat ik nog altijd ZONDER laptop zit, terwijl ik die anders aanstaande maandag al weer teruggehad zou hebben (vijf werkdagen, aldus de helpdeskmedewerker!).
Ik heb die laptop nog deze week nodig. Bent u mij niet een andere laptop verschuldigd? Hoe ik kan ik nu verder werken? Graag een SNELLE reactie, zodat ik verdere stappen kan ondernemen en niet nog langer zonder laptop zit!

En dit dus allemaal in de afgelopen week verstuurd... Geen reactie. Vandaag deze verstuurd:

Geachte dames en heren van Packard Bell,

Al dagen wacht ik op antwoord op zeer dringende vragen mbt mijn kapotte laptop met serienummer 100067770202. Het zijn blijkbaar nogal lastige vragen, aangezien ik nog altijd geen antwoorden heb op mijn vragen en klachten. Ook de It's, een verkoper van uw producten, heeft zelfs mijn klacht naar u doorgestuurd. Zegt u dat dan niets? Overigens heeft u aan It's beloofd spoedig met mij contact op te nemen. Ik wacht al twee dagen. Van spoedig is in deze situatie dan ook totaal geen sprake! Ik vind het dan ook een grote schande!
De telefonische helpdesk heeft wachttijden van 15 minuten en langer. Ongelofelijk dat er niet meer lijnen opgengesteld worden en er meer personeel aangenomen wordt om de telefoon aan te nemen. Ook wordt men eerst enkele minuten aan de lijn gehouden door naar een bandje te moeten luisteren met informatie waar ik NIETS aan heb. Waarom kan men dat niet onder een keuzetoets plaatsen?
Ook zit al een week met een compleet defecte laptop. Wanneer wordt daar iets aan gedaan? Helaas weet ik niet goed wat mijn rechten zijn, maar een beetje zaak zou mij direct een andere laptop sturen, aangezien de klachten zeer gegrond en hardnekkig zijn!

Ik hoop dat u snel, nog deze week, met oplossingen op alle problemen komt.

henkjan99
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2004 12:41

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door henkjan99 »

Overigens kan ik het wel schudden om nog deze week de laptop te kunnen verzenden. De helpdesk heeft gemeld dat het ding naar Duitsland zou gaan, nu staat er op een toegezonden doos dus Den Bosch... Met een vreemde, onbekende afzender... Kortom: ik verwacht gewoon een antwoord en een oplossing op dit probleem! Het is schijnbaar erg moeilijk bij PB om te reageren. Telefonisch is men niet bereikbaar!

henkjan99
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2004 12:41

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door henkjan99 »

*foutief*
Laatst gewijzigd door henkjan99 op 29 okt 2004 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Zeikerd.....denk dat je al die tijd voor lastercampagnes beter aan je studie kunt besteden.

Je hebt een hardware storing, de helpdesk is slecht te bereiken en je computer is nog niet opgehaald....tjonge jonge..

Valt allemaal wel mee, wel vervelend uiteraard.

Maar om nu alle groot winkelketens over een kam te scheren, dat gaat er bij mij niet in.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door MicheLM »

De helpdesk van p.b. is inderdaad zwaar k*l*o*t*e.
Minimale wachttijd is 25 min. en de hulp slecht.
Veel gebruikt lijntje is, ga naar opstart pagine (F4) en zet de computer terug in fabrieksinstellingen, waarna blijkt daty de fout er nog steeds inzit en je weer kunt bellen en 30/ 50 min. wachten.
Prolbeem zat hem in de meegeleverde beveiliging ( NORTON), waar de virus mee binnen kwam.
:( Norton niet meer geladen en klaar, geen problemen meer.

[email protected]

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door [email protected] »

ik vind de brieven te lang op de computer staan er kunnen toch ook berichten van het jaar 2004 gegeven worden

Dannyk
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 sep 2003 20:44

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Dannyk »

goh, wat blijft het grappig, dat dit forum al zo goed bezocht word..... als die wijsneuzen eerst eens lezen wat er staat, en dat pas gaan reageren, valt er misschien normaal te praten, en geen geruzie. het is gewoon algemeen bekend dat packard hell nog minder dan niets waard is. over 3 weken verloopt mijn garantie, en dat heeft me tot nu toe meer gekost dan opgeleverd, want deze extra garantie kostte mij 140 euro, en wat heb ik er voor terug gekregen? helemaal niets, alleen maar hoge telefoonrekeningen en gezeik met packard hell. mensen denk alsjeblieft na voor je een pc koopt, en koop dan al helemaal geen packard bell. Packard Bell zouden ze eigenlijk in het woordenboek moeten op nemen met de betekenis: geen service verlenen, afpoeieren, oplichten enz........

greetz, Danny

movieboy
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 mei 2004 19:49

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door movieboy »

Tsja, en toen begaf de grafische kaart van mijn PB het, en wat denk je:
's avonds om 19.00 uur na 2 minuten een helpdeskmedewerker aan de lijn en 4 dagen later kwam er een monteur om er een nieuwe grafische kaart in te plaatsen. Zo kan het dus ook.

Dannyk
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 sep 2003 20:44

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Dannyk »

meteen de krant gebeld? of maar meteen de tv? wonderen moet je wel melden hoor!!!! ik dacht dat wonderen de wereld al uit waren....

Gast

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Nee want je schrijft nog steeds op het forum. En dat is een wonder. Hoe is het bij AH :wink:

Dannyk
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 sep 2003 20:44

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Dannyk »

ja, ik schrijf hier nog steeds, helaas. over een ruime week is de garantie van me pc verlopen, dus mag ik het allemaal zelf opknappen. niet dat ik dat tijdens de garantie niet hoefde te doen, maargoed...... Bij de ah alles gezellig hoor, nieuwe bedrijfsleider, en een hopelijk vooruitspringende winkel! :P;)

Dannyk
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 sep 2003 20:44

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Dannyk »

ja, ik schrijf hier nog steeds, helaas. over een ruime week is de garantie van me pc verlopen, dus mag ik het allemaal zelf opknappen. niet dat ik dat tijdens de garantie niet hoefde te doen, maargoed...... Bij de ah alles gezellig hoor, nieuwe bedrijfsleider, en een hopelijk vooruitspringende winkel! :P;)

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door gsm-it »

Even de gedragsregels lezen s.v.p., zeker als je te gast bent.
Iedereen (of bijna iedereen) weet dat Packard Bell slecht bekend staat.
Het belangrijkste bij het aanschaffen van computers is dat je goed oplet waar je die dingen koopt. Informeer naar een goede winkel, liefst in de eigen woonplaats, waar service met een hoofdletter S geschreven wordt. Laat je goed adviseren en koop dan daar de PC. Betaal desnoods wat meer voor de PC met minimaal 2 jaar garantie, maar neem nooit extra garantie tegen betaling. Het merk maakt dan niet zo heel veel meer uit, omdat je in principe op de leverancier kunt rekenen.

Marija
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2004 14:45

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Marija »

Nou zal ik misschien wel dom overkomen hoor, maar ik heb in mei 2000 bij de Harense Smid een packard bell compu gekocht, en daar heb ik nog nooit een probleem mee gehad. Als er iets nieuws op moet, breng ik hem gewoon naar een pc-bouwer. Daar ga ik echt niet zelf mee klooien. Maar ik heb deze compu dus al meer dan 4 jaar en nog geen enkel probleem mee gehad.

Misschien ben ik wel de uitzondering op de regel???

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Alleen al de term kwaliteit doet me kokhalzen.
PB WEET niet wat kwaliteit IS en sercice is voor PB al helemaal een onbekend iets.Ik krijg antwoorden op vragen die ik niet heb gesteld en de vragen welke ik wel stel worden niet of onbeschoft beantwoordt.
Het zijn gewoon OPLICHTERS! :evil: :evil: :evil:

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Voor alle duidelijkheid,mijn PB AMD3200/64XP draait beduidend langzamer dan mijn AMD1800XP(zelf gebouwd).PB wil hierover geen uitleg geven.Dat is toch triest?

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door gsm-it »

Natuurlijk zullen de meeste PB PC's wel goed functioneren en als de PC er goed uitziet is dat ook mooi meegenomen. De echte problemen beginnen pas als er wel iets mis is met je PC.
Niet alleen PB kan problemen geven met de service.
Voorbeeld: Op mijn Medion via Aldi gekocht heb ik 3 jaar garantie.
Nu blijkt bijvoorbeeld dat wanneer het toetsenbord defect is dat Medion dan als enige mogelijkheid aanbiedt dat je de muis, het toetsenbord en de draadloze besturing naar Medion opstuurt, waarna je dan maar moet afwachten wanneer je een nieuwe of gerepareerde set terugontvangt. En dat voor een apparaat van ongeveer € 1200 wat je al die tijd niet kunt gebruiken, terwijl ook de vaste internetkosten gewoon doorgaan.
Veel goedkoper en sneller is het om dan maar een nieuw toetsenbord te halen. Aan die 3 jaar garantie heb je dus niet zoveel op die manier.
Van belang is dus een winkel te kiezen die goede service biedt.

Gesloten