LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] trage reparatie ASUS EEPAD

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door sadfly »

alfatrion, Hoe kan de ontvanger nu weigeren dat de post afgeleverd wordt in de postbus?
grin, aangetekende post word niet in een brievenbus gestopt.
die moet asus ophalen bij de balie en dan een handtekening zetten.
DUs kunnen ze hem ook weigeren, Wat ik trouwens wel slechte zaak vindt.

Rob JS
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2012 14:29

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door Rob JS »

Eind Augustus zag ik bij het openen van mijn TFT300 opeens een grote barst in het scherm. Ik vond dat al heel vreemd omdat ik er een dock bij heb en hiermee is het scherm na gebruik steeds mooi afgeschermd. Nu had ik een verzekering afgesloten voor eventuele schade en op 30-8-2012 heb ik mijn TFT300 ingeleverd bij Dixons (hier gekocht) die hem verder voor reparatie hebben doorgestuurd aan Harmony Service Center. Geschatte reparatie was 3-6 weken, maar omdat het duidelijk was dat het scherm vervangen moest worden zou het eerder 3 dan 6 weken zijn.
We zijn nu 2 maanden verder en helaas is er nog steeds geen bericht van Asus vernomen. Harmony Service Center heeft ondertussen wel weer een bericht aan Asus Tjechie gestuurd en het is nu weer wachten op antwoord.
Ik schrijf dit bericht omdat ik nu lees dat bij meerdere mensen het scherm spontaan is gebarsten. Ik zelf ben er tot op heden uitgegaan dat de schade wellicht door iets of iemand is ontstaan zonder dat ik dat wist, maar nu begin ik daar toch over te twijfelen. Als er voldoende aanwijzingen zijn dat de schermkwaliteit onvoldoende is kan een bundeling van krachten wellicht meer bereiken.

Antibes
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:59

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door Antibes »

Hier ook gedoe met Asus, behoorlijk gedoe!

Begin van de zomer was (ook zomaar opeens, niet gevallen, niets mee gebeurd, puur door normaal gebruik) het scharnier van mijn netbook kapot. Aangezien ik een ontzettend drukke studie volg en mijn netbook vaak gebruik bij colleges, wilde ik hem wel in de zomervakantie gerepareerd hebben! Inmiddels ben ik hem al ruim DRIE maanden kwijt.

Half juli contact opgenomen met Asus om te vragen hoe het werkte qua reparatie, kosten en tijdsbestek. Er werd toen toegezegd dat een reparatie ca. 2 weken zou kosten. Met ruim 5 weken te gaan tot het nieuwe studiejaar, was ik daar erg blij mee en we hebben mijn netbook direct opgestuurd en eind juli ook al gelijk de reparatiekosten van ca. 100 euro betaald.

September naderde, maar geen netbook! Toen hebben wij gemaild (vreemd dat we zélf contact op moesten nemen, ipv. bericht van Asus dat ze vertraag waren) en kregen we te horen dat er op onderdelen gewacht werd. Deze zouden pas 13 september geleverd worden en dan pas zouden de twee weken reparatietijd ingaan (dit was ons nooit verteld, dat het extra tijd zou kunnen kosten om onderdelen te bestellen). Teleurstelling, maar ok, ook wel begrip voor het feit dat er dus onderdelen besteld moesten worden. Wel teleurstelling in de service dat er 1) niet vanuit Asus gemeld werd dat de reparatie ruim ACHT weken ging duren ipv TWEE, maar dat we hier zelf na 6 weken naar mochten vragen en 2) dat er geen enkele vorm van excuses bij kwam kijken!

Toen kwam september op een einde en was er nog steeds geen netbook.. Dus wij hebben wéér zelf contact met Asus opgenomen om te vragen waarom het netbook nog steeds niet geleverd werd. Respons (opnieuw, zonder enige vorm van excuses), de onderdelen waren 13 september niet geleverd en de reparatie was dus nog steeds niet gestart. Inmiddels was ik dus al 3 maanden mijn laptop kwijt in plaats van 2 weken, was ik al 2 maanden bijzonder beperkt in mijn studiemogelijkheden en volgens Asus is het allemaal de normaalste zaak van de wereld en verdient het nog niet eens een informatief mailtje of excuses.

Twee weken geleden heb ik een ontzettend boze (maar beleefde) email verzonden en deze beëindigd met de boodschap dat ik binnen twee weken mijn netbook terug wilde en dat ik anders rechtsbijstand in zou schakelen. Deze had ik verzonden naar de algemene Asus email en direct naar de contactpersoon van wie ik de andere emails gehad had. Van Asus-algemeen kreeg ik de boodschap dat ze klachten alleen per post in ontvangst nemen, mijn "contactpersoon" had niet eens het fatsoen überhaupt te reageren.

Vanochtend hebben we weer eens telefonisch contact opgenomen.. En (wat toevallig) mijn netbook was nu écht écht écht bijna klaar en wordt volgende week opgestuurd. Eerlijk gezegd, geloof ik er geen bal meer van. To be continued?

Antibes
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:59

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door Antibes »

michael1975 schreef:Die ingebreke stelling had ik ook al gestuurd. Aangetekend. Deze werd vrolijk geweigerd door Asus...
Wow, dat is wel echt schandalig. Ik wilde ook een ingebrekestelling per aangetekende post verzenden, maar dat is dus eigenlijk zonde van de moeite?

Meine
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2012 10:29

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door Meine »

Meine schreef:Gisteravond mijn TF300T weggelegd, niet in dock, vanochtend bij het opstaan rechtsonder in het scherm een barst. Ik ben altijd heel voorszichtig met mijn tablet en weet dus 100% zeker dat dit spontaan gebeurd moet zijn.
Ik heb gelijk maar een ondersteuningsformulier op de site van Asus ingevuld omdat ze in het weekend niet telefonisch zijn te bereiken.

Gezien de vele slechte reacties over de afterservice van Asus wacht ik de reactie met angst en beven af.
Ik laat weten hoe dit af gaat lopen
Bericht van Asus dat de schade van buitenaf is ontstaan en ik de reparatiekosten moet betalen :evil:
Ik heb inmiddels maar betaald want heb zelf geen zin en tijd om dit juridisch aan te vechten.
Toch maar een ipad angeschaft.

DenmanF1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2012 18:35

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door DenmanF1 »

Ook ik heb het probleem van een gebarsten scherm, mijn tablet is 3 maanden oud.
Ik terug naar de BCC in Leeuwarden waar ik hem had gekocht, moet opgestuurd worden.
Oke, geen probleem dacht ik, een tablet van 3 maanden oud is toch zeker garantie.
Maar helaas, na 5 weken te wachten toch een antwoord, een reparatie van 170,96
Dit is toch te gek voor woorden, word het niet eens tijd dat we hier met zijn allen wat aan gaan doen?

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door alfatrion »

De eerste zes maanden na aflevering wordt vermoed dat het product ondeugdelijk is afgeleverd. Ik adviseer je om een aangetekende brief terug te sturen naar de winkel waarin je aangeeft dat je het hiermee oneens bent. Je kunt op consuwijzer een voorbeeldbrief vinden betreffende herstel binnen de garantie periode.

jeffreyfw
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2012 14:51

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door jeffreyfw »

Hallo Allemaal!

Ik heb nog geen 2 maanden geleden de ASUS Transformer TF300T gekocht met het keyboard dock.
Net zoals vele anderen is er in mijn scherm een barst gekomen nadat ik de tablet hed geopend.

Nu heb ik al lang gezocht naar hoe dit het beste is op te lossen. Ik dacht eerst dat ik naar ASUS zelf moest (toen zakte de moed me in de schoenen na het lezen van alle 'ik steek me kop in het zand' verhalen over ASUS.
Maar daarna kwam ik erachter dat de leverancier, de internetwinkel http://www.komplett.nl/site/default.aspx in mijn geval, verantwoordelijk is. De garantie moet ik bij hun verhalen en in principe heb ik dus niks met ASUS te maken...

Nu vraag ik me af wat me rechten zijn omtrent dit probleem. Ik heb namelijk een product gekocht wat spontaan kapot is gegaan, en waar ik eigenlijk een vervangend product voor wil hebben. Ik kan het namelijk wel laten repareren maar het 'barst in transformer' scenario komt me iets te vaak voor en straks zit ik opnieuw met dit probleem. Heb ik iets om op te staan om een dergelijke regeling te eisen?

abuiskool
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2012 11:46

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door abuiskool »

Hallo allemaal,

Ik heb precies het zelfde en vandaag kreeg ik het telefoontje van BCC dat ik rond the 180 euro kon betalen om het te laten repareren of ze de tablet retour zouden sturen. Zou gebruikers schade zijn en chassis zou verbogen zijn. 100% zeker niet door mij veroorzaakt!! De ene dag op de kast gelegd en dag later gepakt en zag ik de schade.

Ik had gehoopt dat Asus hier toch anders mee om zou gaan. Toen ik de tablet 3-4 weken geleden terug in leverde vertelde de BCC man nog dat de Asus vertegenwoordiger in de winkel was geweest en vertelde dat ze bewust waren van het euvel en dat ze zeker voor het top model (infinity 64Gb welke ik heb) meer coulant zouden zijn. Dat gaf mij hoop, onterecht bleek vanmorgen :-(

Ik heb de Asus support gemaild met de mededeling dat ik verwacht dat ze hier nogmaals naar kijken en kosteloos repareren anders ga ik over tot in gebreke stelling.

Iemand ervaring met het succesvol overtuigen van Asus?

PRHMin
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2012 15:06

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door PRHMin »

Ik heb sinds januari 2012 een Asus Transformer Prime TF201 en deze week zat er spontaan een scheur in het glas, van rechtsboven naar middenonder. Het ziet er uit als een barst zoals die ook in het ijs ontstaat als er teveel spanning op staat. Ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar Asus over de garantie, en reken nergens op. Ik weet niet of ik het laat repareren als ik het zelf moet betalen. Hij werkt nog normaal. Ik meld dit zodat iedereen kan weten dat het een breed voorkomend probleem is.

domo25
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2013 18:53

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door domo25 »

Hallo allemaal heb in oktober een Asus nexus 7 tablet gekocht na 4 weken ineens een barst in het scherm terug gegaan naar BCC en 4 tot 6 weken kon het duren kreeg ik vorige week een brief dat ik 191 euro moest betalen omdat het me eigen schuld blijkt te zijn omdat ik hem verkeerd gebruikt heb volgends hun . Die tablet kost 250 nieuw ik vindt het een hoop geld voor iets wat ik niet gedaan heb iemand ervaring mee ???



Mvg Dominique

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door LeoZ »

Advies alle mensen met bovenstaande klachten van Asus::

Ga niet communiceren met Asus!... Maar alleen met de leverancier, c.q. winkel waar u deze Asus tablet gekocht heeft!

Zij zijn het aanspreekpunt, niet de fabrikant!

ik wilde in december 2012 een Asus Prime tablet kopen, maar ik ben blij dat ik in december 2012 geen Asus tablet gekocht heb, maar een Samsung Galaxy Note 10.1 tablet.

Waar ik zeer tevreden over ben!

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door 53o »

Een scherm barst niet spontaan. Er is hier meer voor nodig. In de 9 jaar of zo dat ik in de verkoop zit is er nog nooit een scherm spontaan gebarsten in de winkel. Raar, schijnt bij iedereen thuis wel te gebeuren?

Een gebarsten scherm is geen normaal technisch defect, er zijn externe invloeden voor nodig om dit voor elkaar te krijgen. Dat het meer dan 2 maanden duurt komt door wat er afspeelt achter de schermen tussen de verkopende partij en de leverancier. De prijsopgave was binnen 3 dagen al klaar...

Als TS deze tablet direct bij de fabrikant had ingediend had TS al lang een prijsopgave ontvangen, dus er moet een partij tussen zitten.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door LeoZ »

Het heeft hier te maken met een ontwerpfout!

Gezien de vele klachten met de Transformer tablets van Asus, mogelijk door een te krap bemeten behuizing van deze tablets.
Dan ontstaan er na loop van tijd te veel spanningen op de glasplaat en uiteindelijk zal deze glasplaat door de druk en te veel spanning barsten.

Het zou Asus sieren als men deze problemen van de Transformer tablets erkent én er wat aan doet, m.a.w. kosteloos repareren.

Nu geven deze problemen rond de Asus tablets een negatief imago en zal mogelijke kopers afschrikken!
Gezien het feit dat ik eerder op o.a. het Tweakers forum over de barsten in Asus Transformer tablets gelezen heb en vervolgens heb ik besloten i.p.v. een Asus tablet een Samsung Galaxy Note 10.1 te kopen.
Jammer... in het verleden is gebleken dat Asus prima producten maakte, zoals o.a. moederborden en laptops.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door LeoZ »

Voor gebarsten schermen van (met name) de Asus Infinity kan ik u verwijzen naar een forum van Tweakers, waarven alle klachten verzameld worden!

Link naar dit Tweakers forum::

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1518156

Succes!

pega
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 apr 2013 13:43

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door pega »

op 10 april 2013 een asus nexus 7 gekocht
op 12 april tablet op tafel gelegd
even later pak ik hem weer op
zit er een grote barst in scherm
niet gevallen of zo
ben naar media markt gegaan zeggen ze eigen schuld dikke bult
wordt niet vergoed werd uitgemaakt voor leugenaar
om dat ze niet geloven dat die niet gevallen is
wat nu

falang
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2013 18:48

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door falang »

pega schreef:op 10 april 2013 een asus nexus 7 gekocht
op 12 april tablet op tafel gelegd
even later pak ik hem weer op
zit er een grote barst in scherm
niet gevallen of zo
ben naar media markt gegaan zeggen ze eigen schuld dikke bult
wordt niet vergoed werd uitgemaakt voor leugenaar
om dat ze niet geloven dat die niet gevallen is
wat nu
Trieste geschiedenis,i k adviseer mensen meestal niet bij dit soort bedrijven te kopen(afwikkeling klachten, klant en servicegerichtheid zijn slecht)
Verder valschade moet ook wel aan de omlijsting zichtbaar zijn.
Zou het er niet bij laten zitten.
Laatst gewijzigd door falang op 13 apr 2013 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

pega
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 apr 2013 13:43

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door pega »

weet niet meer wat ik nog moet doen
media markt verdomd het gewoon
toestel 2 dagen oud

pega
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 apr 2013 13:43

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door pega »

aan de omlijsting zie je niets

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door Slobberbone »

pega schreef:op 10 april 2013 een asus nexus 7 gekocht
op 12 april tablet op tafel gelegd
even later pak ik hem weer op
zit er een grote barst in scherm
niet gevallen of zo
ben naar media markt gegaan zeggen ze eigen schuld dikke bult
wordt niet vergoed werd uitgemaakt voor leugenaar
om dat ze niet geloven dat die niet gevallen is
wat nu

Ik zou klacht aanhangig maken bij Klachtenkompas daar reageerd Mediamarkt ook van hoger hand en komt men vaak met passende oplossingen.Ik zou nieuwe eisen want je zit binnen gestelde termijn en kan dus zo omgeruild worden.

Gesloten