LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows 7, dagelijkse waarschuwingen logboek.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Windows 7, dagelijkse waarschuwingen logboek.

Ongelezen bericht door kim62 »

Hallo,
sinds september 2011 heb ik tot volle tevredenheid een nieuwe computer Acer met Windows 7 64bits. Ik werk met een draadloze netwerkverbinding die in de computer zit op een Ziggo UBEE modem/router. Gaat allemaal goed.
Maar elke keer als ik opstart of de computer uit de slaapstand haal, krijg ik de volgende 2 waarschuwingen in het logboek:
- Intel (R) 82579V Gigabit Network Connection. Network link is disconnected.
Bron: e1xexpress. Waarschuwing: id:27
- WLAN Autoconfig Service is gestopt. Id: 4001. Bron: WLAN Autoconfig.

Waarom steeds deze waarschuwingen. Wat kan ik veranderen om deze meldingen niet meer te laten verschijnen? (Misschien bij Services??)
Iemand zei, het zijn maar waarschuwingen, het maakt niet uit, maar ik wil het toch graag weten.

Hartelijk dank alvast aan iedereen die hier meer van weet.
M.vr.gr. kim62

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Windows 7, dagelijkse waarschuwingen logboek.

Ongelezen bericht door bprosman »

De drivers al eens ge-update?

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: Windows 7, dagelijkse waarschuwingen logboek.

Ongelezen bericht door kim62 »

bprosman schreef:De drivers al eens ge-update?
Het updaten van de drivers staat op automatisch ingesteld. Daar hoef ik zelf niets aan te doen. Merci!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Windows 7, dagelijkse waarschuwingen logboek.

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik bedoel niet de drivers van Windows, maar die van de fabrikant zelf.
Van de Acer website dus.

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: Windows 7, dagelijkse waarschuwingen logboek.

Ongelezen bericht door kim62 »

Ik begrijp het niet. Het zijn mededelingen van het besturingssysteem Windows 7 in het gebeurtenislogboek elke dag. Wat heeft dat met Acer van doen??
Vr.gr. kim62

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Windows 7, dagelijkse waarschuwingen logboek.

Ongelezen bericht door Linoge »

Volgens de waarschuwingen wordt je netwerkverbinding beeindigd. Het lijkt er op dat jouw systeem dat automatisch doet bij slaapstand of afsluiten. Ik zou even bij energiebeheer kijken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Windows 7, dagelijkse waarschuwingen logboek.

Ongelezen bericht door bprosman »

Het lijkt er op dat jouw systeem dat automatisch doet bij slaapstand of afsluiten.
Is ook wel logisch dat het systeem de verbinding verbreekt bij slaapstand of bij afsluiten :wink: .
Als je Googled op de foutmeldingen lijkt het vaker voor te komen vooral in combinatie waar beide netwerkinterfaces aan staan en er maar één pad gebruikt kan worden (omdat de kabel er bijvoorbeeld niet in zit omdat je draadloos werkt).
Wat heeft dat met Acer van doen??
Iedere hardware leverancier, of dat nu Acer is , HP, Dell, noem ze maar op maakt drivers voor zijn specifieke hardware. Deze drivers vormen een "laag" (interface) tussen de hardware en Windows.
Microsoft levert voor veel hardware ook wel generieke drivers maar die van de leverancier zijn toch het meest geoptimalisserd voor jouw hardware.

http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: Windows 7, dagelijkse waarschuwingen logboek.

Ongelezen bericht door kim62 »

Dankje voor je antwoord. Via de Acer updater op de computer zelf heb ik gecontroleerd of er iets bijgewerkt moet worden. Ook daar staan de instellingen op dagelijks bijwerken trouwens.
Merci, m.v.gr. kim62

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Windows 7, dagelijkse waarschuwingen logboek.

Ongelezen bericht door Linoge »

bprosman schreef:
Het lijkt er op dat jouw systeem dat automatisch doet bij slaapstand of afsluiten.
Is ook wel logisch dat het systeem de verbinding verbreekt bij slaapstand of bij afsluiten :wink: .
Ja, maar niet dat er een melding van komt. Afsluiten voor het gebruikelijke afsluiten en daarom dus een melding daarvan.

Het zijn trouwens waarschuwingen in het logboek zie ik nu pas.

Oplossing: logboek niet meer openen.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Windows 7, dagelijkse waarschuwingen logboek.

Ongelezen bericht door Dirkie »

kim62 schreef:Hallo,
sinds september 2011 heb ik tot volle tevredenheid een nieuwe computer Acer met Windows 7 64bits. Ik werk met een draadloze netwerkverbinding die in de computer zit op een Ziggo UBEE modem/router. Gaat allemaal goed.
Maar elke keer als ik opstart of de computer uit de slaapstand haal, krijg ik de volgende 2 waarschuwingen in het logboek:
- Intel (R) 82579V Gigabit Network Connection. Network link is disconnected.
Bron: e1xexpress. Waarschuwing: id:27
- WLAN Autoconfig Service is gestopt. Id: 4001. Bron: WLAN Autoconfig.

Waarom steeds deze waarschuwingen. Wat kan ik veranderen om deze meldingen niet meer te laten verschijnen? (Misschien bij Services??)
Iemand zei, het zijn maar waarschuwingen, het maakt niet uit, maar ik wil het toch graag weten.

Hartelijk dank alvast aan iedereen die hier meer van weet.
M.vr.gr. kim62
Deze meldingen zijn simpel te verklaren.
De eerste geeft aan dat er geen kabel in de netwerkaansluiting zit (logisch als je draadloos internet hebt).
De tweede geeft aan, dat je WLAN geconfigureerd is, werkt en dat het verder laten draaien van deze service niet zinvol meer is.
Ik zou me niet druk maken over deze meldingen.

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: Windows 7, dagelijkse waarschuwingen logboek.

Ongelezen bericht door kim62 »

Dankjewel voor de antwoorden.
Waar kan ik instellen dat die meldingen niet meer voorkomen als ze toch niet nodig zijn. Moet ik dan bij Services zijn? Ik maak me niet druk om die meldingen, ik wil ze alleen niet meer zien als het niet nodig is.
Dank alvast voor nog een berichtje!
M.vr.gr. kim62.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Windows 7, dagelijkse waarschuwingen logboek.

Ongelezen bericht door olaf79 »

kim62 schreef:Dankjewel voor de antwoorden.
Waar kan ik instellen dat die meldingen niet meer voorkomen als ze toch niet nodig zijn. Moet ik dan bij Services zijn? Ik maak me niet druk om die meldingen, ik wil ze alleen niet meer zien als het niet nodig is.
Dank alvast voor nog een berichtje!
M.vr.gr. kim62.
In het logboek kun je kiezen of je alleen waarschuwingen of ook informatie wilt zien.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Windows 7, dagelijkse waarschuwingen logboek.

Ongelezen bericht door Dirkie »

kim62 schreef:Dankjewel voor de antwoorden.
Waar kan ik instellen dat die meldingen niet meer voorkomen als ze toch niet nodig zijn. Moet ik dan bij Services zijn? Ik maak me niet druk om die meldingen, ik wil ze alleen niet meer zien als het niet nodig is.
Dank alvast voor nog een berichtje!
M.vr.gr. kim62.
Ik heb het nog nagezocht op internet (ik weet echt niet alles :mrgreen: ). Er is geen mogelijkheid om deze melding te voorkomen. De maker van de software (dat kan Microsoft zijn of de maker van de drivers) heeft er voor gekozen dat deze meldingen nodig zijn en ook om deze meldingen het level 'Waarschuwing' te geven en niet het level 'Informatief'. Het maken van een filter is mogelijk, maar dan bestaat de mogelijkheid, dat je andere meldingen ook niet meer ziet.

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: Windows 7, dagelijkse waarschuwingen logboek.

Ongelezen bericht door kim62 »

Dankjewel Dirkie. Ik houd erover op!
Een fijne dag nog.
Vr.groet
Kim62

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: Windows 7, dagelijkse waarschuwingen logboek.

Ongelezen bericht door kim62 »

Ook Olaf bedankt. Wil jij mij nog even doorgeven waar ik dat kan instellen?
Ik heb al zitten kijken maar...
Zou fijn zijn. Vr.groet,
kim62

Gesloten