LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] All in One Printers van Canon

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Ongelezen bericht door witte angora »

@ topicstarter:

Je zwamt. Ik ben aan mijn derde 3-1 van Canon bezig. Niks geen problemen. Als hier de kleur op is, kan ik nog prima met zwart printen, en vice versa. Hooguit dat het resultaat dan niet meer even denderend is. Maar dat is logisch, want er ontbreekt een kleur.

Dat het ding zo geprogrammeerd is dat bij een defecte scanner het hele apparaat het niet meer doet vindt ik een beetje kort door de bocht. Is het niet andersom? Of is het beiden? Ben je zo technisch dan, dat je dat onderscheid kunt maken?

Je verhaal dat het ding inkt zuipt klopt ook niet helemaal. Standaard worden de 3-1 van Canon met kleine cartridges geleverd. Die zijn inderdaad twee keer zo snel leeg als de cartridges met een normale inhoud. Omdat er maar de helft in zit.

Dat bij nieuwe modellen per definitie nieuwe cartridges verschijnen is ook nonsens. Ik kan voor deze derde (en het is echt een veel nieuwer type dan de eerste en de nieuwere tweede) nog steeds dezelfde cartridges kopen als voor de eerste.

rjrmp
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2013 12:25

Re: All in One Printers van Canon

Ongelezen bericht door rjrmp »

Ik denk dat dit een printerprobleem is die alle fabrikanten aangaat.
Ik let op als ik een printer koop dat hij losse cartridges gebruikt, heb nu ook een canon maar als een kleur leeg is print hij gewoon door.
Ook koop ik geen all in one meer, een losse scanner en een aparte printer werkt beter en als de ene opgeeft blijft de andere gewoon in bedrijf.
Net als met alle dingen die je koopt moet je je eerst goed informeren over inkt gebruik kosten cartridges, en voor wat levensduur of reparatie betreft weet je dat repareren geen optie is dus koop gewoon geen dure printer hij gaat niets langer mee dan een goedkopere.
Ik gebruik altijd namaak cartridges in mijn canon en heb nog geen problemen gehad.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: All in One Printers van Canon

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Afhankelijk van de kwaliteit die je wilt hebben is een all-in-one net zo duur als een enkel los apparaat (ik zag pas een Canon of Epson all-in-one voor 6 tientjes). Voor een losse scanner en printer ben je uiteindelijk meer geld kwijt.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: All in One Printers van Canon

Ongelezen bericht door LeoZ »

Zelf heb ik ook een all-in-one printer van Canon; maar het verhaal van de topic-starter klopt wel wat betreft de cartridges:: als b.v. blauw op is : kan ik niet meer zwart (monochroom) printen!

Dan moet ik eerst de blauwe catridge vervangen wil ik verder printen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: All in One Printers van Canon

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat ligt aan het type all-in-one, sommige printers hebben 2 zwarte cartridges, 1 voor de kleurenprints, en 1 voor puur zwart-wit.
Anderen hebben maar 1 zwarte cartridge.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: All in One Printers van Canon

Ongelezen bericht door LeoZ »

Ik heb de Canon MP620 met 2 zwarte cartridges.
Neemt niet weg dat het onbegrijpelijk is dat indien de blauwe cartridge op is ik toch niet b.v.zwarte tekst kan printenv en eerst de blauwe cartridge moet vervangen.
In het menu vsn deze printer (op het lcd schermpje) geeft de printer aan dat die cartridge eerst vervangen met worden (die blauwe dus).

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: All in One Printers van Canon

Ongelezen bericht door Slobberbone »

LeoZ schreef:Ik heb de Canon MP620 met 2 zwarte cartridges.
Neemt niet weg dat het onbegrijpelijk is dat indien de blauwe cartridge op is ik toch niet b.v.zwarte tekst kan printenv en eerst de blauwe cartridge moet vervangen.
In het menu vsn deze printer (op het lcd schermpje) geeft de printer aan dat die cartridge eerst vervangen met worden (die blauwe dus).

Vreemd heb hier al weer heel wat jaartjes vol tevredenheid een Mp800 staan en die print gewoon zwart/zit als kleur op is (heb hier al tijdje 2 kleuren op ) maar print gewoon door ,uiteraard in de grijstinten afstelling.

Inktverbruik ben ik tevreden en deze gaat nu al langer mee dan de Hp die ik hiervoor had :D

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: All in One Printers van Canon

Ongelezen bericht door berend12 »

Heb het ook meegemaakt dat je niet meer zwart/wit kunt printen als een kleur op is.
Erger nog, als je twee printers hebt die dezelfde patronen gebruiken dan nog is het onmogelijk om de printkop van de ene printer in de andere te gebruiken. De printkop is 99% gelijk maar wijkt op een punt af zodat je een nieuwe printer moet kopen. Wel degelijk pesten van de klant dus en slecht de portemonnee en het milieu.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: All in One Printers van Canon

Ongelezen bericht door nevermind »

berend12 schreef:Heb het ook meegemaakt dat je niet meer zwart/wit kunt printen als een kleur op is.
Erger nog, als je twee printers hebt die dezelfde patronen gebruiken dan nog is het onmogelijk om de printkop van de ene printer in de andere te gebruiken. De printkop is 99% gelijk maar wijkt op een punt af zodat je een nieuwe printer moet kopen. Wel degelijk pesten van de klant dus en slecht de portemonnee en het milieu.
Dat verschillende printers ook met dezelfde cartridges compatibel zijn, zeg nog lang niet, dat de printkop ook hetzelfde is, dus niet bijzonders.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: All in One Printers van Canon

Ongelezen bericht door berend12 »

Het enige verschil was een kleine inkeping die geen invloed op het printen heeft. Voor de rest is de printkop 100% hetzelfde en de printkop paste ook precies. Dus wat is daar het doel van?
Hier zouden milieuorganistaties iets aan moeten doen. Die printer zou nog een lange tijd mee kunnen maar nu moet je die weggooien. :evil:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: All in One Printers van Canon

Ongelezen bericht door kweenie »

LeoZ schreef:Ik heb de Canon MP620 met 2 zwarte cartridges.
Neemt niet weg dat het onbegrijpelijk is dat indien de blauwe cartridge op is ik toch niet b.v.zwarte tekst kan printenv en eerst de blauwe cartridge moet vervangen.
In het menu vsn deze printer (op het lcd schermpje) geeft de printer aan dat die cartridge eerst vervangen met worden (die blauwe dus).
Dat is vreemd. Ik heb ook een MP met twee zwarte cartridges en geen problemen ermee.

Geef je dan wel de 'juiste' printopdracht? Als je een zwart-wit tekst als kleurendocument naar de printer stuurt, dan zal dat waarchijnlijk niet worden geprint, ondanks dat er geen kleurtje in het document voorkomt. Maar als je in je programma expliciet aangeeft dat het document als zwart-wit document moet worden geprint, dan zou hij volgens mij nog gewoon moeten kunnen worden geprint.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: All in One Printers van Canon

Ongelezen bericht door berend12 »

Leo heeft een printer met losse kleuren. Zo een heb ik ook en dan lukt het niet meer om te printen.
Laatst gewijzigd door berend12 op 18 aug 2013 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: All in One Printers van Canon

Ongelezen bericht door ciske »

Ik ben aan mijn derde 3-1 van Canon bezig
In hoeveel jaar? Vraag mij af wie er zwamt!!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: All in One Printers van Canon

Ongelezen bericht door nevermind »

berend12 schreef:Het enige verschil was een kleine inkeping die geen invloed op het printen heeft. Voor de rest is de printkop 100% hetzelfde en de printkop paste ook precies. Dus wat is daar het doel van?
Hier zouden milieuorganistaties iets aan moeten doen. Die printer zou nog een lange tijd mee kunnen maar nu moet je die weggooien. :evil:
Wat te denken de printkop op MP te zetten, er zijn genoeg mensen welke een printkop zoeken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: All in One Printers van Canon

Ongelezen bericht door olaf79 »

berend12 schreef:Het enige verschil was een kleine inkeping die geen invloed op het printen heeft. Voor de rest is de printkop 100% hetzelfde en de printkop paste ook precies. Dus wat is daar het doel van?
Hier zouden milieuorganistaties iets aan moeten doen. Die printer zou nog een lange tijd mee kunnen maar nu moet je die weggooien. :evil:
Als het goed is, is dit al verboden. Fabrikanten mogen geen maatregelen treffen om het recyclen van producten of onderdelen te verhinderen of te beperken.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: All in One Printers van Canon

Ongelezen bericht door berend12 »

Dat is een goed idee Nevermind maar helaas heb ik daar zelf niet zoveel aan, moet dan nog steeds een printer vervangen die het goed deed.
Laatst gewijzigd door berend12 op 18 aug 2013 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: All in One Printers van Canon

Ongelezen bericht door berend12 »

Dat wist ik niet Olaf, hoop maar dat dat dan geen wassen neus is. Toch jammer dat je een apparaat waar je tevreden over was dat je die weg moet gooien vanwege dat soort trucjes. Heb altijd met orginele inkt geprint dus daar ligt het niet aan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: All in One Printers van Canon

Ongelezen bericht door kweenie »

berend12 schreef:Leo heeft een printer met losse kleuren. Zo een heb ik ook en dan lukt het niet meer om te printen.
Dat heb ik ook... Een printer met in totaal 5 cartridges: drie losse kleuren-cartridges plus een kleine zwarte en een grote zwarte. Als bij mijn MP printer één van de kleuren leeg is, kan ik nog wel gewoon zwart-wit printen. Maar ik stel het programma waarmee ik print wel zo in dat je expliciet zwart-wit print. Als je een gewoon zwart-wit document wil afprinten terwijl de printerinstelling in je programma op 'kleur' staat, dan zal hij dat document niet willen afdrukken als één van de cartridges leeg is.

Vandaar mijn vraag of het document wel expliciet als zwart-wit document naar de printer wordt gestuurd (in de afdrukinstellingen het vinkje bij 'afdrukken in grijstinten').

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: All in One Printers van Canon

Ongelezen bericht door sadfly »

Kiezen de personen die gene zwart kunnen printen als kelur op is wel voor alleen greyscale printen (zwart)
Als je gewoon op kleur printen blijft staan kan ik me de wijgering voorstellen. Hangt ook van type printer af. en het is helemaal niet gek dat het word geweigert. als de printkop in de printer vast gemonteerd zit MOET er inkt in het print kanaal blijven zonder lucht. Als je zou door gaan printen dan loop je kans dat de boel opdroogt en dichtslipt en het bij een nieuwe catridge helemala niet meer print bij die kleur.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: All in One Printers van Canon

Ongelezen bericht door LeoZ »

Dat doe ik ook bij de instellingen om specifieke monochroom af te drukken.
Maar toch weigert de printer af te drukken indien een kleurencartridge leeg is.

Gesloten