LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Software. Picasa en Calibre E-books

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Software. Picasa en Calibre E-books

Ongelezen bericht door kim62 »

Hallo,
Wie kan mij helpen? Als ik in Calibre iets erbij wil zetten, start eerst Picasa op. Terwijl ik dat niet zo heb ingesteld staan bij Mappenbeheer in Picasa. Op de covers van de E-books in Calibre zitten weliswaar .jpg bestanden, maar ik heb in Picasa aangegeven dat hij die map niet hoeft te scannen/importeren zoals wel meer mappen. Picasa start niet automatisch op met Windows. Steeds moet ik Picasa sluiten voordat ik verder kan. En dan vraagt het programma nog: Weet U zeker dat U wilt sluiten want de bewerking is niet voltooid!
Ik hoop dat er iemand is die hiervan meer weet.
M.vr.gr. kim62

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Software. Picasa en Calibre E-books

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Klik op het bestabd met rechts.
Kies 'openen met...'
En u kunt kiezen met welk programma uw bestand geopend moeten worden.
Als u dan ook nog eens in het vakje eronder aangeeft dat dit soort bestanden ALTIJD daarmee geopend moeten worden bent u geheel van het probleem af.

Overigens vind ik Picasa een walgelijk programma. Uw bewerkingen in foto's worden alleen in Picasa opgelagen. Dus als u uw foto's overhevelt naar een andere pc bent u de bewerkingen weer kwijt.
U kunt ze wel bewerkt en wel opslaan, maar dat is nog niet eens zo eenvoudig heb ik gemerkt.
Tip:
Er zijn veel meer freeware programma's voor fotobewerking die makkelijker werken. Photofiltre is daar een voorbeeld van.
Wilt u een uitgebreid freeware programma hebben die erg dichtbij Photoshop komt kwa mogelijkheden kan Gimp gedownload worden.

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: Software. Picasa en Calibre E-books

Ongelezen bericht door kim62 »

Dank voor Uw reactie.
Ik krijg geen bestand te zien waarop ik rechts kan klikken om Te Openen met... Ik heb hier voor de .jpg bestanden Irfanview staan, daar bekijk en verstuur ik ook foto's mee ook vanuit Picasa.

Als je een boek in Calibre wilt zetten (van een .acsm bestand een .epub bestand maken) dan zitten er drie bestanden in, waarvan eentje een .jpg is voor de cover op het boek. Picasa start tussendoor op en dat hoeft dus niet, wel voor alle andere .jpg's die ik in Picasa weergegeven wil zien (geen E-books)

Ik vind Picasa best fijn maar ik ga zeker naar Gimp kijken. Daarover heb ik al meerdere positieve berichten gehoord.

Vr.gr. kim62

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Software. Picasa en Calibre E-books

Ongelezen bericht door sjohie »

kim62 schreef:Dank voor Uw reactie.
Ik krijg geen bestand te zien waarop ik rechts kan klikken om Te Openen met... Ik heb hier voor de .jpg bestanden Irfanview staan, daar bekijk en verstuur ik ook foto's mee ook vanuit Picasa.

Als je een boek in Calibre wilt zetten (van een .acsm bestand een .epub bestand maken) dan zitten er drie bestanden in, waarvan eentje een .jpg is voor de cover op het boek. Picasa start tussendoor op en dat hoeft dus niet, wel voor alle andere .jpg's die ik in Picasa weergegeven wil zien (geen E-books)

Ik vind Picasa best fijn maar ik ga zeker naar Gimp kijken. Daarover heb ik al meerdere positieve berichten gehoord.

Vr.gr. kim62
Doe het eens met de windows verkenner, en geen image viewer zoals Irfanview of picasa? Dus gewoon naar een directory gaan, op 1 plaatje rechtermuisknop, en dan "openen met" en in dat submenu kiezen voor "standaardprogramma selecteren".

Ik heb hier Calibre en Picasa, maar heb wat jij schetst nog nooit meegemaakt, en een snelle google actie laat er ook niks over zien, dus het lijkt me iets unieks voor jouw systeem, oftewel een in het verleden gemaakte en gekozen instelling.

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: Software. Picasa en Calibre E-books

Ongelezen bericht door kim62 »

Bedankt voor je reactie. Ik heb met de Verkenner in de map Afbeeldingen in Mijn Documenten met de rechtermuisknop geklikt, openen met... staat ingesteld op Irfanview en zo heb ik het ook ingesteld.
Foto's, of ze nou wel of niet in Picasa staan, openen met Irfanview. Waarom Picasa opent als ik een boek in Calibre wil zetten waarin een .jpg bestand zit, is mij een raadsel. Ik heb bij de Calibre E-books map in Mijn documenten ook een rood kruis gezet, dat Picasa daar niet hoeft te gaan kijken/scannen.
Bedankt, vr.gr.
kim62

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: Software. Picasa en Calibre E-books

Ongelezen bericht door kim62 »

Nog even een aanvulling op mijn vraag:
Ik denk dat Picasa ongevraagd opstart omdat het programma denkt dat ik de Canon Camera aansluit waarmee ik foto's toevoeg.
Sluit ik echter een externe harde schijf aan om te back-uppen of een USB-stick dan start Picasa niet gelijktijdig op.
Heeft iemand nog een idee? Picasa mag dus niet opstarten als ik de E-reader aansluit.
Hartelijk dank!

Gesloten