LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie via mediamart of packard bell **update**

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Jinjin
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2013 19:32

Garantie via mediamart of packard bell **update**

Ongelezen bericht door Jinjin »

Dag,

Mijn laptop is defect, videokaart werkt niet meer.

De laptop heb ik bij de mediamarkt gekocht in september 2011. Ik lees verschillende negatieve verhalen over de mediamarkt en hoe ze omgaan met garantie. De laptop is 2 keer terug geweest voor reparatie.

Wat kan ik het best doen, weer terug naar de mediamarkt of de garantie regelen via packard bell?

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Jinjin op 19 aug 2013 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Ongelezen bericht door dhc »

Mediamarkt, daar heb je de laptop gekocht. Met PB heb je niets te maken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Ongelezen bericht door crazyme »

dhc schreef:Mediamarkt, daar heb je de laptop gekocht. Met PB heb je niets te maken.
Wanneer pb ook bereid is te herstellen heeft ts een keuzemogelijkheid extra.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Ongelezen bericht door olaf79 »

Twee keer terug voor reparatie. Product is dus onherstelbaar defect (kennelijk). Koop ontbinden en geld terug.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Ongelezen bericht door Barman »

crazyme schreef:
dhc schreef:Mediamarkt, daar heb je de laptop gekocht. Met PB heb je niets te maken.
Wanneer pb ook bereid is te herstellen heeft ts een keuzemogelijkheid extra.
Niet dus. Als jij rechtstreeks naar de fabrikant gaat, kan Media Markt zijn handen er vanaf trekken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Ongelezen bericht door crazyme »

Barman schreef:
crazyme schreef:
dhc schreef:Mediamarkt, daar heb je de laptop gekocht. Met PB heb je niets te maken.
Wanneer pb ook bereid is te herstellen heeft ts een keuzemogelijkheid extra.
Niet dus. Als jij rechtstreeks naar de fabrikant gaat, kan Media Markt zijn handen er vanaf trekken.
Waarom dan wel ?

Het is niet zo dat je een willekeurige reparateur laat prutsen maar de fabrikant zelf hè ?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Ongelezen bericht door dhc »

You're so not right.....

Had ik niet verwacht....TS moet bij MM zijn, PB is niet de verkopende partij, zo zit het consumentenrecht in elkaar en dat weet je dondersgoed.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Ongelezen bericht door olaf79 »

dhc schreef:You're so not right.....

Had ik niet verwacht....TS moet bij MM zijn, PB is niet de verkopende partij, zo zit het consumentenrecht in elkaar en dat weet je dondersgoed.
Er wordt gesteld dat de fabrikant misschien best bereid is de reparatie op zich te nemen. Maakt immers niet zoveel uit want repareren moeten ze toch of dat nou via MM loopt of rechtstreeks via hun. Het is dus iets wat TS KAN proberen als hij MM niet vertrouwd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Ongelezen bericht door dhc »

Dat wordt nergens vermeld...TS vraagt wat hij het beste kan doen. Daar geef ik het meest voor de hand liggende antwoord op dat ook nog eens in overeenstemming is met het consumentenrecht.

Hoe moeilijk kan het zijn?

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Ongelezen bericht door Barman »

crazyme schreef:[

Waarom dan wel ?

Het is niet zo dat je een willekeurige reparateur laat prutsen maar de fabrikant zelf hè ?
Je hebt een koopovereenkomst met de verkoper, niet met de fabrikant. Mocht de fabrikant het niet op kunnen lossen, dan moet je toch weer bij de verkoper zijn voor bijvoorbeeld je geld terug. Was die niet op de hoogte van het probleem, dan kan hij dat verzoek afwijzen, omdat je hem niet de kans hebt gegeven het probleem op te lossen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Ongelezen bericht door olaf79 »

dhc schreef:Dat wordt nergens vermeld...TS vraagt wat hij het beste kan doen. Daar geef ik het meest voor de hand liggende antwoord op dat ook nog eens in overeenstemming is met het consumentenrecht.

Hoe moeilijk kan het zijn?
Crazyme geeft aan dat het geen probleem is als pb bereidt is te helpen. Dan kan TS MM omzeilen. Daar ben ik het mee eens. Als je denkt dat MM je probleem niet gaat oplossen en de fabrikant wel, waarom dan moeilijk doen met de MM omdat dat in de wet staat.
Het gaat om het resultaat, en maakt het dan werkelijk uit of dat door MM of PB wordt geleverd?

Jinjin
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2013 19:32

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Ongelezen bericht door Jinjin »

Bedankt voor alle info.

Ik probeer het nog een keer bij de mediamarkt.

Ik ben erg benieuwd wat ze gaan doen, zal waarschijnlijk een reparatie worden.

Bij philips had ik meer geluk, nadat mijn tv voor de derde keer kapot ging, heb ik een nieuwe tv gekregen. En de tv was type beter dan wat ik had.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik weet niet of je dat van Packerd Hell ook kunt verwachten.

Jinjin
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2013 19:32

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Ongelezen bericht door Jinjin »

Hahaha, ik ben bang van niet. Ik heb recensies gelezen over de garantie afwikkeling van de mediamarkt en packard. Ik hoop dat de laptop nu wel goed wordt gerepareerd.

Jinjin
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2013 19:32

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Ongelezen bericht door Jinjin »

Net terug van de media markt.

Laptop wordt opgestuurd ter beoordeling. Bij defect geld terug of nieuwe laptop.

Over 1.5 week weet ik meer.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Ongelezen bericht door dhc »

Staat die belofte op papier?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Ongelezen bericht door crazyme »

Jinjin schreef:Net terug van de media markt.

Laptop wordt opgestuurd ter beoordeling. Bij defect geld terug of nieuwe laptop.

Over 1.5 week weet ik meer.
Naar Packard bell ? :lol:

Jinjin
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2013 19:32

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Ongelezen bericht door Jinjin »

Na 2 weken bericht van de mediamarkt.

krijgen het geld terug.

Probleem op gelost, ben happy.

Smidt087
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jan 2008 15:28

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Ongelezen bericht door Smidt087 »

Wil hier ook even op reageren Heb nu ook een laptop van HP van ruim een jaar voor reparatie afgegeven bij de media markt en natuurlijk ook gekocht na de eerste reparatie was er niets gedaan 3 weken zonder plus het toetsen bord beschadigd terug en weer voor reparatie zou voorrang hebben omdat er niets bij de eerste rep gedaan was nou mooi niet klacht ingediend bij med markt krijg telefoontje de onderdelen waren ineens binnen u kunt het zaterdag ophalen je raad het al dus niet liegen en bedriegen kunnen ze intussen al anderhalve maand weg heb hem hard nodig voor school maar interesseert ze totaal niets Het kan anders hebben nog meer HP spullen met garantie van HP, Als er iets is binnen 2 dagen nieuwe apparaat uit het buitenland in huis . Dus wie liegt hier nu dat dit weken moet duren , Het reparatie bedrijf is zo gezegd gecertificeerd om HP Apparaten te repareren Maar ja afwachten maar weer wederom maar een klacht verstuurd naar media markt en zie we zijn niet de enigste hier moet toch iets aan gedaan kunnen worden dat zij zo prutsen

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Garantie via mediamart of packard bell **update**

Ongelezen bericht door 53o »

Smidt087, reparaties kunnen weken duren, en dat is helaas zelfs redelijk standaard.

De enige factoren die mij fout lijken in jouw verhaal is dat er afspraken worden gemaakt door de verkoper (dus de verkopende partij...) die zij niet nakomt en dat er schade is toegebracht tijdens een eerdere reparatie.
Het kan anders hebben nog meer HP spullen met garantie van HP, Als er iets is binnen 2 dagen nieuwe apparaat uit het buitenland in huis .
Printers worden niet gerepareerd maar omgeruild, een printer kan inderdaad 2 dagen later uit Tsjechië arriveren, maar deze manier van werken wordt niet gebruikt voor notebooks. En ik neem aan dat je het in jouw voorbeeld had over een printer.

Gesloten