LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dramatische ervaring iBood

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
martendevries
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2013 15:51

dramatische ervaring iBood

Ongelezen bericht door martendevries »

Via iBood een tablet (Google Nexus) gekocht. Na betaald te hebben, kwam de aankondiging dat de levering drie weken was vertraagd. Vervolgens bleek het apparaat niet te functioneren en met een verouderde versie van Android te zijn geleverd. Na telefonisch overleg heb ik het apparaat aangetekend teruggestuurd (op 9 november via Postnl.) Tot nu toe is het apparaat (op 13 november is om 12.35 uur voor ontvangst getekend door iBood) spoorloos. Terwijl het pakket tot nu toe spoorloos is (ziekte van een medewerker is het excuus), heb ik wel een mail dat het apparaat goed functioneerde en dat ik daarom mijn verzendkosten niet krijg vergoed.

Ondanks diverse oproepen van mijn kant (mailcontacten) vindt men het niet de moeite waard te reageren

Kortom een dramatische maar beslist ok eenmalige ervaring. U bent gewaarschuwd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: dramatische ervaring iBood

Ongelezen bericht door sjohie »

martendevries schreef:Via iBood een tablet (Google Nexus) gekocht. Na betaald te hebben, kwam de aankondiging dat de levering drie weken was vertraagd. Vervolgens bleek het apparaat niet te functioneren en met een verouderde versie van Android te zijn geleverd. Na telefonisch overleg heb ik het apparaat aangetekend teruggestuurd (op 9 november via Postnl.) Tot nu toe is het apparaat (op 13 november is om 12.35 uur voor ontvangst getekend door iBood) spoorloos. Terwijl het pakket tot nu toe spoorloos is (ziekte van een medewerker is het excuus), heb ik wel een mail dat het apparaat goed functioneerde en dat ik daarom mijn verzendkosten niet krijg vergoed.

Ondanks diverse oproepen van mijn kant (mailcontacten) vindt men het niet de moeite waard te reageren

Kortom een dramatische maar beslist ok eenmalige ervaring. U bent gewaarschuwd.
Een verouderde android versie? Die kan je gewoon zelf updaten, mits deze aangeboden wordt door de fabrikant uiteraard. Dan snap ik hun reactie over het goed functioneren wel.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: dramatische ervaring iBood

Ongelezen bericht door 53o »

Kortom een dramatische maar beslist ok eenmalige ervaring. U bent gewaarschuwd.
Sorry, maar als verkoper wil ik alleen maar de suggestie geven om wat voorzichtiger te zijn met het kiezen van aankooppunt.

Als ik voor een i-winkel werkte als iBood, dan kon je gewoon de pot op, maar koop je het in een winkel. en ik ben zelf werkzaam in 1. dan zou je met deze klacht deels geholpen worden. Dan wil ik graag niet over de toonbank heengetrokken worden en is een oplossing erg verplicht.

Oftewel, en serieus, ook al lach ik je frontaal uit voor deze fout, doe geen zaken meer met complete internet winkels als iBood. Zoek een verkoper die wel bereid is om service te verlenen.

Er zijn genoeg fysieke winkels waar je Apple producten kan kopen. Deze zijn iets duurder in aanschaf maar zijn de moeite waard.

Hoe dan ook, ik heb mijn twijfels erover dat iemand slim genoeg is om een Apple systeem te kopen maar dom genoeg is om deze te kopen bij iBood. Sorry TS, maar ik begrijp de logica niet.

Sorry TS, ik hoop dat je een hoop tips krijgt waar jij wat aan hebt, maar mijn advies is eigenlijk gericht op het niet uitgeven van geld aan onbekende bedrijven en het gebruikmaken van google om wel betrouwbare bedrijven te vinden. ibood is er niet 1, maar en zijn 30+ concurrenten van mij die wel betrouwbaar en goed zijn.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: dramatische ervaring iBood

Ongelezen bericht door newmikey »

Een klein zoektochtje op "iBood" had de nodige narigheid aan het licht gebracht vóór dat de koop gesloten werd. Al die sites als iBood, Deals, Groupon etc. schijnen het slechtste in de mens naar boven te halen voor wat betreft hebberigheid en voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Ik kan er géén medelijden mee hebben dat mensen dan af en toe flink misknallen.

TANSTAAFL blijkt ook hier weer iedere keer!

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: dramatische ervaring iBood

Ongelezen bericht door 53o »

btw, mijn excuses naar TS toe over mijn vorige reactie. Ik wil TS niet dom noemen en neem deze woorden terug maar hoop wel dat TS en andere lezers google gebruiken voor het kiezen van een verkopende partij.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: dramatische ervaring iBood

Ongelezen bericht door Prolix »

Nounou 53o.. Het is een wat satirische opmerking. Lijkt mij overduidelijk. Excuses lijken niet nodig hoor..

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: dramatische ervaring iBood

Ongelezen bericht door crazyme »

Volgens mij staat er geen verkeerd woord in je reactie hoor 53o.

De boodschap is simpelweg "bezint eer ge begint"

Overigens heeft ts er zeer verstandig aan gedaan om het aangetekend te verzenden.

Gesloten