Pagina 1 van 2

laptop bij aankoop stuk

Geplaatst: 24 dec 2013 15:42
door markxx311
Heb zins 19.12.2013 een laptop gekocht bij bcc heb de laptop upgedate naar windows 8.1 en alle andere updates gedaan .
Eke keer als ik naar YouTube ga heb ik broblemen .
Als YouTube draaid dan gebeurd er dit het beeld staat stil maar wel geluid
of als ik hem doorspoel blijft die een tijdje hangen en kan met de laptop dan ook niets doen .
Als ik hem niet door spoel het YouTube filmpje dan draaid die hem helemaal wel af en to een blokkerege blokjes.
Heb al alles gebrobeert alle updates gedaan en de virus scanner is up to date.
Dit is niet leuk YouTube filmpjes kijken en ik kijk ze erg veel .
Heb dit brobleem vanaf dag 1 .
windows 8.1
500 gig
4 gig werk geheugen

me ouwe pc die had maar een gig werk geheugen en die draaide alle YouTube filmpjes perfect af .
Mijn vraag is wat kan ik van bcc verwachten wil hem graag ruilen tegen een andere laptop die wel YouTube filmpjes goed afdraaid.

Re: laptop bij aankoop stuk

Geplaatst: 24 dec 2013 15:57
door Jack62
Ik denk persoonlijk dat dit niks te maken heeft met je laptop, het ligt er waarschijnlijk aan of een slechte internet verbinding of anderzijds dat je browser geen up to date flashplayer heeft kun je downloaden via www.adobe.com of gebruik een andere internet browser bijvoorbeeld google chrome daar zit deze al in verwerkt (je hebt internet dus even zoeken naar probleem kan ook geen kwaad)

vriendelijke groeten, Jack

Re: laptop bij aankoop stuk

Geplaatst: 24 dec 2013 16:26
door markxx311
heb nu Chrome ge installeert en nog steeds het zelfde brobleem.
downloud speed 17.56 uploud speed 1.89

ty voor de info jack

Re: laptop bij aankoop stuk

Geplaatst: 24 dec 2013 16:39
door Peeceetje
Even op Google zoeken, steekwoorden invullen en je komt zat forums tegen.
Het ligt niet aan je laptop, maar aan de installatie hiervan.

Succes!

Re: laptop bij aankoop stuk

Geplaatst: 24 dec 2013 17:07
door Jack62
Mark je kunt ook een filmpje op youtube afdraaien, dan rechtermuisklik kies inf html 5 player en schakel deze eens in

Re: laptop bij aankoop stuk

Geplaatst: 24 dec 2013 19:57
door sadfly
Dit klinkt niet als een laptop probleem, meer een internet / connectie probleem.

Ik zou om te beginnen eerst eens stoppen met wifi te gebruiken als je dat gebruikt en te gana testen met een normale UTP kabel. Als het probleme dan opgelost is weet je teminste in welke hoed te zoeken.
WiFi is gewoon ene gehypt medium wat niet zo goed werkt als utp kabel.
Zeker als er in je wifi setup een rot component of verkeerd configuratie zit.

En dan bedoel ik wel een utp kabel rechtstreeks op de router aangesloten en niet op een
1 of ander internet verbindin via het lichtnet, ook dat kan problemen geven.

Re: laptop bij aankoop stuk

Geplaatst: 24 dec 2013 20:43
door 53o
Er bestaat een mogelijkheid dat dit softwarematig is. Probeer ten eerste eens een andere browser, zoals chrome, firefox of zelfs opera. Iets anders dan internet explorer. Ook al is deze op de 19e aangeschaft is het ook mogelijk dat je al malware (virussen, adware, trojans etc) binnen hebt gehaald, zeker als java/adobe software is geïnstalleerd en een hoop updates ontbreken.

Maar binnen zo'n korte tijd zou de verkoper wat mij betreft, als verkoper, even moeten kijken wat de oorzaak is. Op de goedkoopste laptops kan je al youtube video's afdraaien, al zijn de 720p en hogere versies niet bij extreem budget modellen mogelijk (hier is geen sprake van, een 500GB 5GB notebook komt niet met een processor die youtube niet aankan).

Hoe dan ook, zo kort na aanschaf lijkt het mij dat de verkoper even moet kijken wat er aan de hand is. Willen zij dit niet doen, of kunnen zij dit niet, eis dan gewoon vervanging/ontbinding.

Re: laptop bij aankoop stuk

Geplaatst: 24 dec 2013 20:48
door 53o
Wat jij zelf zou kunnen doen is videokaart drivers opnieuw installeren. Verwijder deze, herstart PC, en installeer opnieuw de nieuwste drivers. Dit zou best een 8.1 probleem kunnen zijn, ik kom er al een hoop tegen op werk (al blijf ik erbij dat de verkoper dit zou moeten oplossen zo kort naar release).

Re: laptop bij aankoop stuk

Geplaatst: 25 dec 2013 03:09
door markxx311
Bedankt voor de info allemaal ik breng de laptop vrijdag terug.
IK heb echt van alles gebrobeerd en de tips van julie vind eigeluk dat dit gelijk goed moet werken. Vrijdag maar kijken als ze dit kunnen oplossen bij bcc en als ze dat niet kunnen fixen dan een vervanging of ontbinding.

Re: laptop bij aankoop stuk

Geplaatst: 25 dec 2013 06:40
door crazyme
markxx311 schreef:Bedankt voor de info allemaal ik breng de laptop vrijdag terug.
IK heb echt van alles gebrobeerd en de tips van julie vind eigeluk dat dit gelijk goed moet werken. Vrijdag maar kijken als ze dit kunnen oplossen bij bcc en als ze dat niet kunnen fixen dan een vervanging of ontbinding.
Volgens mij is de oorzaak van jouw probleem de update naar 8.1, en die heb je toch zelf geïnstalleerd ?

Ga eerst maar eens de drivers updaten naar 8.1, voordat je een ander jouw probleem in de schoenen schuift.

Re: laptop bij aankoop stuk

Geplaatst: 25 dec 2013 09:46
door eleven
crazyme schreef:
markxx311 schreef:Bedankt voor de info allemaal ik breng de laptop vrijdag terug.
IK heb echt van alles gebrobeerd en de tips van julie vind eigeluk dat dit gelijk goed moet werken. Vrijdag maar kijken als ze dit kunnen oplossen bij bcc en als ze dat niet kunnen fixen dan een vervanging of ontbinding.
Volgens mij is de oorzaak van jouw probleem de update naar 8.1, en die heb je toch zelf geïnstalleerd ?

Ga eerst maar eens de drivers updaten naar 8.1, voordat je een ander jouw probleem in de schoenen schuift.
Dat kan ook de oorzaak zijn.
Maar voor je de laptop terug brengt, kan je ook zelf deze handelingen proberen.
Heeft de laptop voor de upgrade naar 8.1 wel gewerkt?


http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... h-reset-pc

Re: laptop bij aankoop stuk

Geplaatst: 25 dec 2013 11:37
door henk51
door markxx311 » 25 dec 2013 03:09

Bedankt voor de info allemaal ik breng de laptop vrijdag terug.
IK heb echt van alles gebrobeerd en de tips van julie vind eigeluk dat dit gelijk goed moet werken. Vrijdag maar kijken als ze dit kunnen oplossen bij bcc en als ze dat niet kunnen fixen dan een vervanging of ontbinding.
Ik begrijp dat laptop wel werkt alleen bij YouTube niet,welke is ontstaan nadat je zelf het besturingssysteem veranderd hebt.Zet hem gewoon terug op fabrieksinstellingen,dmv herstel directory of de herstel dvd die je zelf hebt moeten maken bij eerste ingebruikname(verschilt nog wel eens per fabrikant) Zie niet in dat BCC voor vervanging of ontbinding moet zorgen na systeem veranderingen door u zelf gedaan.Iedere laptop kan YouTube filmpjes afdraaien als alles goed geïnstalleerd is.
Zitten er niet toevallig 2 viruscanners op, een welke als probeerversie geïnstalleerd was bij aankoop en een andere door uzelf geïnstalleerd wil ook wel eens problemen geven.Op de Microsoft site zelf staan verschillende tips alleen moet u wel enige computerkennis hebben om alles uit te proberen. Terug zetten op de beginwaarde is het eenvoudigst.Dan eerst YouTube gebruiken en kijken of hij nu wel werkt.
Dan na ieder geinstalleerd programma kijken of hij blijft werken zo niet heeft u conflict gevonden,en kunt u vanaf daar oplossingen zoeken.

gr Henk

Re: laptop bij aankoop stuk

Geplaatst: 25 dec 2013 15:01
door markxx311
vogels schreef:Je laptop was helemaal niet stuk bij aankoop, dus topictitel klopt niet.
Had het brobleem al voor de update 8.1 .
vind het een mooie laptop alleen ben ik er niet zo handig in wil hem wel graag houden als die goed werkt.
Neem aan dat bcc meer verstand hebt van laptops als mij dus dat komt wel goed .
En nee ben niet uit op een ontbinding of een vervanging wil graag dat mijn sony vaio goed werkt.
fijne kerstdagen allemaal en bedankt voor de info allemaal.

Re: laptop bij aankoop stuk

Geplaatst: 25 dec 2013 23:11
door Peeceetje
Ik lees zoveel van dit soort dingen op dit forum. Laat nou eens een expert er naar kijken,..en nee de mensen bij BCC zijn geen computerexpert.( niet op software gebied in ieder geval)

Re: laptop bij aankoop stuk

Geplaatst: 26 dec 2013 20:28
door 53o
Zo kort na aankoop moet de verkoper uitsluiten of het softwarematig is ipv de klant. Jouw probleem zou zo kort na aankoop zou het probleem van de verkoper moeten zijn ipv jouw probleem (en dit zeg ik als verkoper).

Re: laptop bij aankoop stuk

Geplaatst: 26 dec 2013 23:31
door eleven
53o schreef:Zo kort na aankoop moet de verkoper uitsluiten of het softwarematig is ipv de klant. Jouw probleem zou zo kort na aankoop zou het probleem van de verkoper moeten zijn ipv jouw probleem (en dit zeg ik als verkoper).

TS heeft geupgrade naar 8.1, dus volgens jou als verkoper is de verkoper aansprakelijk.

Zou deze ook drie dubbel kosten vragen, om het probleem op te lossen.

Re: laptop bij aankoop stuk

Geplaatst: 27 dec 2013 00:22
door olaf79
eleven schreef:Dat kan ook de oorzaak zijn.
Maar voor je de laptop terug brengt, kan je ook zelf deze handelingen proberen.
Heeft de laptop voor de upgrade naar 8.1 wel gewerkt?

http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... h-reset-pc
De laptop werkt nu ook. Windows 8 drivers zijn vrijwel altijd forward compatible met 8.1, omdat het driver model niet is gewijzigd. Dit is een software probleem, kom dit zo vaak tegen. ZEER grote kans dat een browser plug in of de virusscanner dit probleem veroorzaakt.

Re: laptop bij aankoop stuk

Geplaatst: 27 dec 2013 20:48
door 53o
PC refresh werkt niet meer altijd na de upgrade naar 8.1.

"The real problem comes after users is upgraded to 8.1 and try to use the Refresh your PC or Remove everything recovery features. They will get the message: “Insert Media: Some files are missing…” and because Windows 8.1 is a new operating system and you don’t have the installation files, users will practically hit a dead end."


En sorry Olaf, er zijn wel driver conflicten met drivers die wel probleemloos in 8 hebben gewerkt maar na de upgrade van 8.1 problemen veroorzaken. Zeker op het gebied van helderheid kunnen wijzigen, muisacceleratie/lag in games, audio via hdmi en andere.

Re: laptop bij aankoop stuk

Geplaatst: 27 dec 2013 20:52
door eleven
53o schreef:PC refresh werkt niet meer altijd na de upgrade naar 8.1.
Weet ik niet, het het nog niet getest, maar als het niet juist is, dan moet je dit aan Microsoft melden, dat zij hun website kunnen aanpassen.

Re: laptop bij aankoop stuk

Geplaatst: 23 jan 2014 10:49
door BCC Webcare
Wanneer u problemen heeft met de laptop, graag terug komen naar het filiaal ( met de bon). Het apparaat zal onderzocht worden.