LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Empire Electronix en Veronica

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
love_zandvoort
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2013 16:14

Empire Electronix en Veronica

Ongelezen bericht door love_zandvoort »

Hallo allemaal,

Ik zit een situatie waarvan ik niet weet wat ik ermee moet. Kan er nu alleen maar heel boos om zijn.
3 Nov-13 Tablet besteld via een actie in Veronica Magazine voor 199,00 euro
23 Nov -13 Geleverd, maar defect. Tablet deed het alleen wanneer hij aan de oplader lag, anders viel hij direct uit. Mail contact gehad met zowel Veronica als Empire electronix. Maar Empire electronix was aansprakelijk, dus daar kreeg ik een mail van met daarin een adres waar ik hem naar moest opsturen + code. Aangetekend verstuurd. Kosten waren voor de klant (voor mij dus)
9 dec -13 Bericht terug van Empire Electronix. Vervangend tablet zou worden verstuurd vandaag of morgen. Ik heb daar netjes op gewacht, maar kreeg niets. Gebeld, gemaild, maar niemand kon mijn vertellen wanneer het tablet geleverd zou worden. Antwoord: wij wachten tot onze 'meerdere' deze hebben verstuurd.
Ondertussen werd mij bekend dat ik ging verhuizen op 21 december dus heb opnieuw gebeld en gemaild (11 dec) en mijn nieuwe adres doorgegeven. Zou allemaal goed komen.
Nu (30 dec-13) bel ik op om te vragen of er al meer bekend is over de verzending van mijn nieuwe tablet. Er is een partij vandaag verzonden, daar zou mijn tablet ook tussen zitten, maar naar het oude adres!
Ik vraag waarom, ja er was een fout gemaak, mijn nieuwe adres staat wel in systeem. Ik vraag wat nu?
Krijg ik als antwoord dat als het tablet wordt teruggestuurd vanaf het oude adres, dat hij dan alsnog wordt verstuurd naar mijn nieuw adres. Ik kom niet meer op mijn oude adres en heb ook geen contact met nieuwe bewoners. Pakketje is vorige keer ook afgegeven bij de buren (afhaalchinees) die gaan hem echt niet terugsturen naar Empire!
Wat moet ik nu? Serieus gaan afwachten? Ik wacht al twee maanden op een werkend tablet, Veronica en Empire zeggen niet meer aansprakelijk te zijn, maar het postbedrijf is nu aansprakelijk en ik ben de service eigenlijk meer dan zat. Of is dat gek? TIPS zijn welkom.

Peeceetje
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 dec 2012 15:26

Re: Empire Electronix en Veronica

Ongelezen bericht door Peeceetje »

Een aangetekende brief naar Empire sturen en anders naar het juridisch loket.

Begrijp eigenlijk niet waarom mensen via via iets bestellen, was het nu echt zo veel goedkoper?

love_zandvoort
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2013 16:14

Re: Empire Electronix en Veronica

Ongelezen bericht door love_zandvoort »

Het scheelde ietsje niet veel.. maar ben al 35 jaar tevreden klant bij Veronica en had toevallig een tablet
Nodig.. niet wetende dat het zoveel heisa met zich mee zou brengen!

Peeceetje
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 dec 2012 15:26

Re: Empire Electronix en Veronica

Ongelezen bericht door Peeceetje »

Zo zie je dan maar weer,....ik zou Veronica ook aanschrijven,.....baat het niet,...

love_zandvoort
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2013 16:14

Re: Empire Electronix en Veronica

Ongelezen bericht door love_zandvoort »

Al gedaan een paar keer. Die zijn niet verantwoordelijk en raadden vooral aan contact op te nemen met empire Electronix.. had ik zelf nog niet bedacht :s

Peeceetje
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 dec 2012 15:26

Re: Empire Electronix en Veronica

Ongelezen bericht door Peeceetje »

Tja,.....dan wordt het een juridische kwestie.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Empire Electronix en Veronica

Ongelezen bericht door 53o »

Ik heb nog nooit gehoord van Empire Electronix. Mijn standaard advies is om nooit meer een product te bestellen van meer dan een paar tientjes van een aanbieding uit een TV-gids, tenzij het merk en product bekend is en de prijs ook reden geeft om hiervoor te kiezen.

Als je iets koopt wil je een aanspreekpunt hebben. In een advertentie trappen van een TV gids stuurt je van het kastje naar de muur.

Sorry, maar zelfs als posters iets bij de kijkshop kopen dan hamer ik er al op in hoe onverstandig dat is vergeleken met kopen bij alternatieve aankooppunten. Maar dan hebben zij tenminste nog een aanspreekpunt.

Bij aanschaf van een product, ga niet uit van een advertentie, ga een dagje winkelen, vraag informatie, maak geen keuze, gebruik google na afloop voor reviews en baseer jouw keuze daarop.

Ik heb in het verleden tablets van Yarvik en Archos verkocht (complete troep). Ik raadde deze af en had nog steeds klanten die deze kochten. Heb waarschijnlijk 90% moeten repareren of omruilen, laat staan ontevreden klanten die geld terug eisten (kregen zij ook, want ik vond het zelf al troep). Maar dat zijn gerenommeerde merken vergeleken met Empire Electronogwat. Verschil is dat die klanten een aanspreekpunt hadden.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Empire Electronix en Veronica

Ongelezen bericht door 53o »

Sorry, je hebt niets aan mijn post voor nu. Mijn advies is doorbijten en klachten blijven sturen naar beide partijen en ontbinding eisen of een tegoedbon van Veronica (een tegoedbon is nuttig bij Veronica, soms hebben ze ook pannen etc).

love_zandvoort
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2013 16:14

Re: Empire Electronix en Veronica

Ongelezen bericht door love_zandvoort »

Dag allemaal,
Heb inmiddels het vervangende tablet binnen. Verpakt in
Dezelfde verpakking als dat ik hem heb verstuurd en totaal beschadigd met krassen en scheuren.
Lang leven empire electronix en Veronica!

love_zandvoort
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2013 16:14

Re: Empire Electronix en Veronica

Ongelezen bericht door love_zandvoort »

Update: empire electronix zegt terugsturen maar weer. Wil ik mijn geld terug moet ik bij
Veronica zijn. Wat een service weer:s

Veronica gebeld en die reageert netjes. Klacht serieus genomen.. evt verzendkosten kan ik
Declareren bij hun. Tablet opsturen en dan zou ik mijn geld terug moeten krijgen. .wordt vervolgt..

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Empire Electronix en Veronica

Ongelezen bericht door Har06 »

Empire Empire

M,n buurman heeft ook zaken gedaan met Veronica: € 79 met 1 jaar abo op de gids en een 7 " tablet van Empire .

Hij heeft 2 pc,s met een vista besturing,welke beide de software van het empire apparaat niet ondersteunen cq de tablet maakt geen verbinding met de pc,s, vlg Empire moet hij Vista maar upgraden naar Windows 8.1, zij hebben geen installatie besturings cd voor Vista.
De batterij loopt binnen een paar uur leeg, mailaccount is er nietop te installeren,de rest hij hij niet uitgeprobeerd.Hij wilde de tablet als e reader gebruiken.

Veronica wil het ding a € 40,00 terugkopen :(

M,n buurman wil van het hele ding incl gids abo af

ps: inmiddels mag hij de tablet terugsturen en na een week of 4/5 ontvangt hij de € 79,00 terug

jkh1956
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2014 14:37

Re: Empire Electronix en Veronica

Ongelezen bericht door jkh1956 »

Ik heb een soortgelijk probleem. Tablet ligt bij Empire sinds begin maart en ondanks diverse toezeggingen gebeurt er niets. Gebeld met het AD, maar die geeft niet thuis en verwijst naar Empire, terwijl zij toch de contracterende partij zijn. Een zeer slechte zaak van zowel het AD als Empire Electronics. Zegt het voort en koop noch het AD, noch een tablet van Empire Electronics!

cobiedejong
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2014 13:00

Re: Empire Electronix en Veronica

Ongelezen bericht door cobiedejong »

ook ik heb via Veronica een empire electronix een tablet besteld in november 2013 maar na een maand wilde hij niet meer opladen, ik heb hem 6 januari terug gestuurd, ik zou een nieuwe krijgen tot op heden nog steeds geen nieuwe tablet, bel ik ze op staan ze altijd met een rot smoes klaar ,maar ondertussen wacht ik al een half jaar op mijn tablet, daar ga je geld ik denk dat niets meer krijgt en de tablet weg gegooid geld is ik hoop van harte dat die zaak eens voor de rechtbank komt of bij opgelicht

Gesloten