LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet ik een nieuwe batterij kopen doe?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
troar
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2014 04:57

Moet ik een nieuwe batterij kopen doe?

Ongelezen bericht door troar »

Hoi!

Momenteel heb ik een Dell Vostro 1015 laptop (heb ik nu 3 jaar geloof ik).
Alleen de batterij begeeft het, is altijd leeg en kan maximaal 45-60 minuten zonder oplader.
Nu heb ik gekeken naar een nieuwe batterij Vostro 1015 of oplader Op die site [Commerciële link verwijderd door de Moderator]
,
maar dat is best prijzig. Voor minimaal 44.50 euro heb je beiden nieuw.

Daarnaast is mijn laptop niet goed beschermd tegen virussen.
Ik heb één keer het Ukashvirus(ofzoiets) gehad en momenteel zit er een Trojaans paard op...

Omdat ik even niet goed weet of ik nu een nieuwe batterij en virusscanner ga kopen of dat ik gelijk een nieuwe laptop koop, ben ik benieuwd naar wat jullie zouden doen?
:?:

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Moet ik een nieuwe batterij kopen doe?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

SPAM is verboden op deze site. Je bericht is reeds gemeld hierdoor en terecht.

Het Ukash virus is ransomware oftwel jepc wordt gegijzeld. Google er op hoe je kan verwijderen. Ik heb goede ervaringen met kickstart van hitman pro.

Je kan nog zulke goede virusscanners hebben maar als bepaalde "blote mensen" sites geinfecteerd zijn helpt het niet. Ook dien je je updates te hebben geinstalleert.

Je battarij houdt het 45 tot 60 min vol en is dus nog niet geheel afgeschreven.

Zou voor beide gaan, ff doorsparen

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Moet ik een nieuwe batterij kopen doe?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Een batterij van 45 euro is niet prijzig. Als daarmee je laptop het nog een aantal jaren uithoudt. Ik zou die investering zeker overwegen als de rest van de laptop nog in orde is. Je kunt eventueel kijken of de hardeschijf nog goed is, etc.

Qua beveiliging kan ik alleen maar zeggen: een goed beveiligingspakket doet wonderen. Niet dat je dan 100% zeker virusvrij bent, maar je sluit een hoop uit en hoeft jezelf bovendien niks te verwijten als het toch mis gaat. Bovendien als je internet bankiert, kun je het maar beter in orde hebben gezien de nieuwe algemene voorwaarden van de banken.

Als je hulp wilt met het goed instellen van de beveiliging zou je de computerhulp van de consumentenbond kunnen inschakelen: www.cbcomputerhulp.nl

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Moet ik een nieuwe batterij kopen doe?

Ongelezen bericht door 53o »

Ten eerste, een nieuw systeem komt niet met een goede antivirus. Ten 2e, blote mensen sites zijn niet de oorzaak hiervan in het geval van TS (zou nog steeds kunnen, maar de oorzaak is vaak subtieler).

Ukash virus komt binnen door drive-by virussen die jouw computer bij bezoek scannen op bekende veiligheidslekken door verouderde software zoals java/adobe en soms skype software.

Gezien mijn werk heb ik mij wat dieper verdiept in drive-by downloads en heb een tijdje geleden eentje binnen gekregen tijdens het googlen naar een recept van babi pangang in de 1e 2 pagina's van google. Dit was wel tijdens het browsen met een virtueel windows xp systeem wat niet geupdate was, maar zelfs het kijken naar naakte rijstkorrels is al een risico.

Verder, geen tips over accu, die worden gewist helaas. Had er al een aantal gepost maar moderators zijn gewoon te streng hier en lezen niet alles. Vraag mij af of deze post ook gewist wordt als ik jou aanraad om google te gebruiken (enige advies wat ik kan geven, rest wordt gewist).

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Moet ik een nieuwe batterij kopen doe?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Een nieuw systeem komt voor zover ik weet altijd met een ( goede ) antivirus proggie, zij het veelal een tijdelijke versie van +- 30 dagen.

Laat ik het anders zeggen.....sommige blote mensen sites zijn mede oorzaak van het binnen halen van het ukash virus.

Internetgebruikers die verouderde software van bijvoorbeeld Java of Flash gebruiken, kunnen via een gehackte of kwaadaardige site geïnfecteerd worden.

http://www.computeridee.nl/workshop/uka ... rwijderen/


Google is je grootste freund....die zal vast niet verwijderd worden, commerciele links wel opdat tegen de gedragsregels is. Je kan TS ook een PB sturen met je tips alhoewel ik mn twijfels heb of deze nog reageert gezien deze zich niet meer heeft laten zien.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Moet ik een nieuwe batterij kopen doe?

Ongelezen bericht door 53o »

btw, als je nu weet dat er een trojaans paard op zit dan is dit waarschijnlijk niet het enige stukje malware. 1 antivirus kopen + volledige scan verhelpt dit probleem niet.

Verhelp het probleem eerst en zet hierna een goede beveiliging op pc.

Als je al goede backups hebt is de beste optie een complete recovery + updates. Heb je deze niet, en wil je de PC schoonmaken, dan kan je of het systeem schoonmaken en hierna backups maken, of eerst backups maken en hierna systeem opnieuw installeren.

Systeem is ook schoon te maken, maar advies over hoe dit te doen botst te veel met mijn werk om uit te leggen welke stappen dan gedaan moeten worden. Maar google heeft minder beperkingen op dit vlak.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Moet ik een nieuwe batterij kopen doe?

Ongelezen bericht door eleven »

53o schreef:btw, als je nu weet dat er een trojaans paard op zit dan is dit waarschijnlijk niet het enige stukje malware. 1 antivirus kopen + volledige scan verhelpt dit probleem niet.

Verhelp het probleem eerst en zet hierna een goede beveiliging op pc.

Als je al goede backups hebt is de beste optie een complete recovery + updates. Heb je deze niet, en wil je de PC schoonmaken, dan kan je of het systeem schoonmaken en hierna backups maken, of eerst backups maken en hierna systeem opnieuw installeren.

Systeem is ook schoon te maken, maar advies over hoe dit te doen botst te veel met mijn werk om uit te leggen welke stappen dan gedaan moeten worden. Maar google heeft minder beperkingen op dit vlak.

Je hoef niets uit te leggen, maar gewoon een link plaatsen, welke NIET commercieel is, net zoals Teunbosseman gedaan heeft, want dit soort links worden echt niet verwijderd.

http://malwarerid.nl/malwares/ukash-virus/

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Moet ik een nieuwe batterij kopen doe?

Ongelezen bericht door 53o »

Wat ik bedoel met dat uitleg botst met mij werk is dat een volledige uitleg over malware removal mijn werk en die van collega's niet ten goede komt. Maar voor de basis kan ik wel iets plaatsen.

Een basis methode is hier te vinden:

http://remove-malware.com/antimalware/a ... val-guide/

Is niet compleet, maar heel erg effectief om een systeem weer werkend te krijgen met gratis tools. Deze aanpak maakt een systeem niet compleet schoon, maar met die stappen haal je ernstige zaken zoals rootkits en trojans van het systeem af, wordt een hoop adware uitgeschakeld. Die stappen zijn niet voldoende om een systeem compleet op te schonen, maar de combinatie van een rescue disk van kaspersky, hierna hitman pro en malware bytes is eigenlijk gewoon de basis van malware removal. Dit zijn nog steeds de 1e 3 stappen die ik doe op werk omdat deze zo effectief zijn.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Moet ik een nieuwe batterij kopen doe?

Ongelezen bericht door bokkel »

53o schreef:Wat ik bedoel met dat uitleg botst met mij werk is dat een volledige uitleg over malware removal mijn werk en die van collega's niet ten goede komt. Maar voor de basis kan ik wel iets plaatsen.
Nou..kon het er vanaf? Verder vind ik je niet bepaald overkomen als iemand die gewoon de troep uit de basis kan vissen.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Moet ik een nieuwe batterij kopen doe?

Ongelezen bericht door 53o »

Bokkel, ik ga niet posten hoe je een geïnfecteerd systeem compleet schoon kan krijgen. Ook al ben ik een lid van dit forum is dit ook een belangrijk deel van de marge op mijn werk.

Link die ik gepost heb maakt veel systemen weer bruikbaar en lost een hoop op.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Moet ik een nieuwe batterij kopen doe?

Ongelezen bericht door eleven »

53o schreef:Bokkel, ik ga niet posten hoe je een geïnfecteerd systeem compleet schoon kan krijgen. Ook al ben ik een lid van dit forum is dit ook een belangrijk deel van de marge op mijn werk.

Link die ik gepost heb maakt veel systemen weer bruikbaar en lost een hoop op.
Dat adviezen bij jou met kosten verbonden zijn, heb je in een ander topic vermeld.
Dus ook een advies voor een geïnfecteerd systeem kost geld bij jouw?

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Moet ik een nieuwe batterij kopen doe?

Ongelezen bericht door 53o »

Niet helemaal, zoals je al ziet heb ik al advies gepost waar TS een hoop aan zou kunnen hebben, en dit is gratis, dus waarom val jij mij aan?

Ik kan hier niet uitleggen welke stappen gevolgd moeten worden om een systeem compleet malware vrij te krijgen en de schade die hierdoor is aangedaan te herstellen, omdat dit zakelijk gezien botst met mijn werk en omdat er niet een enkel antwoord is. Is dat zo raar?

Dit is mijn werk, ik gebruik wekelijks 20+ tools voor verwijderen van malware en het herstellen van de schade en enkele batchbestanden die ik zelf in mijn vrije tijd heb geschreven voor het oplossen van problemen zoals met windows updates, overzichten creëren over aanpassingen in browser en veiligheidsinstellingen etc. Deze ga ik uiteraard niet hier delen.

Maar als je maar enkele scanners wilt gebruiken is er volgens mij niets wat mijn eerdere advies verslaat in efficiëntie: kaspersky rescue disk, malwarebytes en hitman pro. Vindt de meeste rootkits zelfs, vind een hoop virussen/trojans en zelfs een hoop adware wordt uitgeschakeld. Dus wat is mis met basisadvies en wat kost geld?

Dit was misschien geen bijzonder advies maar is voor sommige lezers misschien wel nuttig advies geweest, zoals hopelijk voor TS.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Moet ik een nieuwe batterij kopen doe?

Ongelezen bericht door eleven »

53o schreef:Niet helemaal, zoals je al ziet heb ik al advies gepost waar TS een hoop aan zou kunnen hebben, en dit is gratis, dus waarom val jij mij aan?

Ik kan hier niet uitleggen welke stappen gevolgd moeten worden om een systeem compleet malware vrij te krijgen en de schade die hierdoor is aangedaan te herstellen, omdat dit zakelijk gezien botst met mijn werk en omdat er niet een enkel antwoord is. Is dat zo raar?

Dit is mijn werk, ik gebruik wekelijks 20+ tools voor verwijderen van malware en het herstellen van de schade en enkele batchbestanden die ik zelf in mijn vrije tijd heb geschreven voor het oplossen van problemen zoals met windows updates, overzichten creëren over aanpassingen in browser en veiligheidsinstellingen etc. Deze ga ik uiteraard niet hier delen.

Maar als je maar enkele scanners wilt gebruiken is er volgens mij niets wat mijn eerdere advies verslaat in efficiëntie: kaspersky rescue disk, malwarebytes en hitman pro. Vindt de meeste rootkits zelfs, vind een hoop virussen/trojans en zelfs een hoop adware wordt uitgeschakeld. Dus wat is mis met basisadvies en wat kost geld?

Dit was misschien geen bijzonder advies maar is voor sommige lezers misschien wel nuttig advies geweest, zoals hopelijk voor TS.
Kijk dat bedoel ik.
Roepen ik weet hoe je virussen kunt verwijderen, maar ik zeg niets.
Als het botst met je werk, dan schrijf niets.
Ik dacht dat mensen elkaar hier helpen. :shock:

Maar dit is niet meer wat TS heeft gevraagd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Moet ik een nieuwe batterij kopen doe?

Ongelezen bericht door bprosman »


53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Moet ik een nieuwe batterij kopen doe?

Ongelezen bericht door 53o »

Ik houd het makkelijker voor mijzelf en verwijder dit forum van m'n bookmarks. Krijg al gezeik over mij heen als ik nuttig advies geef, en ik deed mijn best om als verkoper ook nuttig advies te geven. Heb genoeg van de zeikerds hier, en dit is mijn laatste post na 713 pogingen om de kant van de verkoper toe te lichten of advies te geven.

De mazzel, ik postte hier als verkoper, maar met de houding die hier wordt aangenomen tegenwoordig wordt de verkoper niet serieus genomen en alleen maar afgekraakt.

Als verkoper heb ik hier genoeg aan en ben ik vanaf nu weg van dit forum. Te veel zeikerds en geen advies wat gepost als verkoper wordt gewaardeerd.

De mazzel, was leuk, kom nooit meer terug, en doei.

btw, sorry Alfatrion, ik zou jou nog graag willen uitschelden of in het ongelijk proberen te stellen (al zou ik toch verliezen, maar dat was nog steeds leuk).

Bedankt Alfatrion voor het plezier wat ik heb gehad op dit forum, maar ik stop er nu mee. Te veel gezeik en geen respect voor mijn inbreng, dit wordt wat mij betreft weer een forum waarin consumenten met consumenten praten en klagen over verkopers. Er wordt geen ruimte gegeven voor verkopers zonder enorme kritiek of zonder respect voor hun kennis.

De mazzel, en veel succes Alfatrion, de enige poster die tot nu toe respectwaardig is.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Moet ik een nieuwe batterij kopen doe?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

53o schreef:Ik houd het makkelijker voor mijzelf en verwijder dit forum van m'n bookmarks. Krijg al gezeik over mij heen als ik nuttig advies geef, en ik deed mijn best om als verkoper ook nuttig advies te geven. Heb genoeg van de zeikerds hier, en dit is mijn laatste post na 713 pogingen om de kant van de verkoper toe te lichten of advies te geven.

De mazzel, ik postte hier als verkoper, maar met de houding die hier wordt aangenomen tegenwoordig wordt de verkoper niet serieus genomen en alleen maar afgekraakt.

Als verkoper heb ik hier genoeg aan en ben ik vanaf nu weg van dit forum. Te veel zeikerds en geen advies wat gepost als verkoper wordt gewaardeerd.

De mazzel, was leuk, kom nooit meer terug, en doei.

btw, sorry Alfatrion, ik zou jou nog graag willen uitschelden of in het ongelijk proberen te stellen (al zou ik toch verliezen, maar dat was nog steeds leuk).

Bedankt Alfatrion voor het plezier wat ik heb gehad op dit forum, maar ik stop er nu mee. Te veel gezeik en geen respect voor mijn inbreng, dit wordt wat mij betreft weer een forum waarin consumenten met consumenten praten en klagen over verkopers. Er wordt geen ruimte gegeven voor verkopers zonder enorme kritiek of zonder respect voor hun kennis.

De mazzel, en veel succes Alfatrion, de enige poster die tot nu toe respectwaardig is.

Tsja, als jij als verkoper op een consumentenforum komt dan kun je natuurlijk tegengas verwachten. In diverse posten ga je meteen in de verdediging als het anders is dan in jouw verkoop straatje is.

Jij hebt genoeg kennis van zaken om te adviseren en jouw kennis op pc gebied zal mijne overstijgen maar dat betekend niet dat ik niks weet maar jij wel zo laat blijken met denigrerende opmerkingen. Tsja dan heb je ook aan mij een verkeerde.

Dus beetje ook de hand in eigen boezem steken :)

Dat er zeikerds zijn op dit forum ben ik helemaal met je eens maar er zijn zeikerds, azijn zeikerds, kritische mensen en figuren welke zeuren om te kunnen zeuren en dan nog de hobby zeikerds.

Jammer dat je gaat.......maar het zij zo.

Gesloten