LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IPad stuk net buiten garantie

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Ria Morshinkhof
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2014 00:53

IPad stuk net buiten garantie

Ongelezen bericht door Ria Morshinkhof »

Op 8 januari 2013 kocht ik een Ipad 2 bij Staples Office Center. 11 februari 2014 heb ik hem daar ingeleverd omdat hij niet meer aangezet kon worden. Na 2 weken krijg ik bericht dat de Ipad niet meer te repareren is en dat ik een nieuwe krijg. Daarvoor moet ik wel € 262.58 excl. btw betalen.
Ik beroep mij op het consumentenrecht maar daar zijn zij niet aangehouden zeggen ze nu omdat zij groothandel zijn. Klopt dat?
Is wel heel wrang dat ik net 1 maand buiten de garantie van Apple val.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: IPad stuk net buiten garantie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heeft u BTW betaald over de Ipad? In dat geval is het gewoon een consumentenkoop en gelden de wettelijke regels. Zie http://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie

U heeft gewoon recht op garantie. Ze zullen kosteloos moeten repareren of een gelijkwaardig toestel moeten leveren zónder enige bijbetaling.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: IPad stuk net buiten garantie

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Zonder kvk nummer kun je je bij Staples niet aanmelden, op de webside staat dat ze puur zijn gericht op business to business en dus op zakelijke koop (hier geleden andere voorwaarden voor als voor consumentenkoop).
Overigens is hier al een topic over:

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 7&t=139445

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: IPad stuk net buiten garantie

Ongelezen bericht door angel1978 »

Bob Schurkjens schreef:Heeft u BTW betaald over de Ipad? In dat geval is het gewoon een consumentenkoop en gelden de wettelijke regels. Zie http://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie

U heeft gewoon recht op garantie. Ze zullen kosteloos moeten repareren of een gelijkwaardig toestel moeten leveren zónder enige bijbetaling.
Het lijkt me niet echt relevant of er BTW is betaald.
Het pasje dat bij Staples hoort staat officieel op naam van een bedrijf en de goederen die gekocht worden, worden ook op naam en factuur van het bedrijf gezet. Dit zijn dus zakelijke aankopen en vallen niet onder het consumentenrecht.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: IPad stuk net buiten garantie

Ongelezen bericht door eleven »

Ria Morshinkhof schreef:Op 8 januari 2013 kocht ik een Ipad 2 bij Staples Office Center. 11 februari 2014 heb ik hem daar ingeleverd omdat hij niet meer aangezet kon worden. Na 2 weken krijg ik bericht dat de Ipad niet meer te repareren is en dat ik een nieuwe krijg. Daarvoor moet ik wel € 262.58 excl. btw betalen.
Ik beroep mij op het consumentenrecht maar daar zijn zij niet aangehouden zeggen ze nu omdat zij groothandel zijn. Klopt dat?
Is wel heel wrang dat ik net 1 maand buiten de garantie van Apple val.
Heb je geen AppleCare Protection Plan afgesloten, dan heb je namelijk 3 jaar garantie?

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: IPad stuk net buiten garantie

Ongelezen bericht door Regggy »

Apple en hun achterlijke zelf verzonnen regels. Je hebt gewoon 2 jaar garantie, zoals op alles in NL. Dit alleen al zou reden moeten zijn daar nooit meer iets te kopen

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: IPad stuk net buiten garantie

Ongelezen bericht door queenfan »

Regggy schreef:Apple en hun achterlijke zelf verzonnen regels. Je hebt gewoon 2 jaar garantie, zoals op alles in NL. Dit alleen al zou reden moeten zijn daar nooit meer iets te kopen

BS en dat weet je maar je toch nog trollen.

1) zoals aangegeven is het een zakelijke aankoop dus consumentenrecht vervalt.
2) de 2 jaar garantie bestaat hier niet (consumentenrecht zie consuwijzer)
3) een fabrikant hoeft geen garantie te verlenen.
4) de 1 jaar Apple garantie is fabrieksgarantie en is niet in strijd met de wet, zie punt 3

Niks is zelf verzonnen, maar troll maar weer lekker.

Pepetua
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2014 10:30

Re: IPad stuk net buiten garantie

Ongelezen bericht door Pepetua »

Vandaag 29 maart 2014, hetzelfde vraagstuk als Ria, Ipad = dood, aangeschaft in januari 2013 bij Staples in Den Haag. 1ste reactie is garantietermijn is 1 jaar, kan opgestuurd worden voor onderzoek, kost mogelijk € 45,-, is niet zeker! Bij navraag leert mij dat het consumentenrecht niet van toepassing is op aanschaffingen door een (kleine) rechtspersoon bij Staples. Staples Den Haag, gaat nu navraag doen bij het hoofdkantoor. Ben benieuwd!

Het verbaasd mij dat Staples, zich niet inzet t.b.v. haar klanten om bij Apple, dezelfde voorwaarden en garantie-termijnen gelijk aan het consumentenrecht te realiseren, iets waar je dus pas achter komt als de nood aan de man is.
Ik ben altijd onder de indruk geweest van de service van Staples.
Als het eindantwoord gelijk zal zijn als die aan Ria, heeft dat wel consequenties voor mijn aankoopbeleid bij Staples.

Zijn er mensen/ondernemers met een advies hierin, of gelijke ervaring?

Groet, Pepetua

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: IPad stuk net buiten garantie

Ongelezen bericht door ruud_a »

Pepetua schreef:Vandaag 29 maart 2014, hetzelfde vraagstuk als Ria, Ipad = dood, aangeschaft in januari 2013 bij Staples in Den Haag. 1ste reactie is garantietermijn is 1 jaar, kan opgestuurd worden voor onderzoek, kost mogelijk € 45,-, is niet zeker! Bij navraag leert mij dat het consumentenrecht niet van toepassing is op aanschaffingen door een (kleine) rechtspersoon bij Staples. Staples Den Haag, gaat nu navraag doen bij het hoofdkantoor. Ben benieuwd!

Het verbaasd mij dat Staples, zich niet inzet t.b.v. haar klanten om bij Apple, dezelfde voorwaarden en garantie-termijnen gelijk aan het consumentenrecht te realiseren, iets waar je dus pas achter komt als de nood aan de man is.
Ik ben altijd onder de indruk geweest van de service van Staples.
Als het eindantwoord gelijk zal zijn als die aan Ria, heeft dat wel consequenties voor mijn aankoopbeleid bij Staples.

Zijn er mensen/ondernemers met een advies hierin, of gelijke ervaring?

Groet, Pepetua
wat dacht u er van, om apple zelf voor de rechter te slepen?
waarom een ander voor uw karretje spannen?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: IPad stuk net buiten garantie

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bob Schurkjens schreef:Heeft u BTW betaald over de Ipad? In dat geval is het gewoon een consumentenkoop en gelden de wettelijke regels. Zie http://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie

U heeft gewoon recht op garantie. Ze zullen kosteloos moeten repareren of een gelijkwaardig toestel moeten leveren zónder enige bijbetaling.
NEE iedereen betaald BTW of je nou groothandel of consument bent. Staples is een groothandel die werkt met een toegangspasje (lidmaatschap) dat je in principe alleen krijgt met een KvK registratie. De aankoop van TS was dus zakelijk en valt niet onder consumentenrecht.
Neemt niet weg dat TS zich kan beroepen op het feit dat een product langer mee dient te gaan dan 1 jaar. Tevens zou TS zich kunnen beroepen op de reflexwerking van de consumentenwetgeving omdat zijn aanschaf defacto als consument is gedaan.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: IPad stuk net buiten garantie

Ongelezen bericht door olaf79 »

eleven schreef:
Ria Morshinkhof schreef:Op 8 januari 2013 kocht ik een Ipad 2 bij Staples Office Center. 11 februari 2014 heb ik hem daar ingeleverd omdat hij niet meer aangezet kon worden. Na 2 weken krijg ik bericht dat de Ipad niet meer te repareren is en dat ik een nieuwe krijg. Daarvoor moet ik wel € 262.58 excl. btw betalen.
Ik beroep mij op het consumentenrecht maar daar zijn zij niet aangehouden zeggen ze nu omdat zij groothandel zijn. Klopt dat?
Is wel heel wrang dat ik net 1 maand buiten de garantie van Apple val.
Heb je geen AppleCare Protection Plan afgesloten, dan heb je namelijk 3 jaar garantie?
Het is toch van de gekke dat je op zo'n premium product met dito prijs je moet gaan bijbetalen voor fatsoenlijke garantie. Apple is crap, koop het niet.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: IPad stuk net buiten garantie

Ongelezen bericht door olaf79 »

queenfan schreef:
Regggy schreef:Apple en hun achterlijke zelf verzonnen regels. Je hebt gewoon 2 jaar garantie, zoals op alles in NL. Dit alleen al zou reden moeten zijn daar nooit meer iets te kopen

BS en dat weet je maar je toch nog trollen.

1) zoals aangegeven is het een zakelijke aankoop dus consumentenrecht vervalt.
2) de 2 jaar garantie bestaat hier niet (consumentenrecht zie consuwijzer)
3) een fabrikant hoeft geen garantie te verlenen.
4) de 1 jaar Apple garantie is fabrieksgarantie en is niet in strijd met de wet, zie punt 3

Niks is zelf verzonnen, maar troll maar weer lekker.
Zoals eerder aangegeven het kan zijn dat de reflexwerking van het consumentrecht van toepassing is. In dat geval vervalt deze niet.

Gesloten