LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop wil niet meer op netstroom

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Laptop wil niet meer op netstroom

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hallo allemaal,

Allereerst ik heb helemaal geen verstand van computers en de mensen in naaste omgeving ook niet, vandaar dat ik hoop dat ik het hier zou mogen vragen.

Ik heb een computer van HP, een laptop. Er zit Windows 7 op. Ik gebruik de computer eigenlijk alleen thuis en heb de computer vaak op netstroom. Als de computer op netstroom is aangesloten dan brand er een zilver lichtje, als hij gaat opladen een oranje lichtje. Sinds twee weken valt de hele tijd het netstroom uit. Ook het lampje gaat dan helemaal uit. Hij gaat dan over op de batterij maar de netstroom pakt hij niet meer. Als ik dan de stekker erop nieuw in en uit haalde deed de netstroom het op een gegeven moment wel weer maar sinds vandaag helaas helemaal niet meer. Als de batterij leeg is kan ik de computer niet meer opladen, de computer doet het op batterij wel goed. Het probleem lijkt wel niet aan de computer te liggen. Zou ik mogen vragen of iemand hier ooit ervaringen mee heeft gehad? Zou het de accu kunnen zijn of misschien toch de adapter?

Ik had nog een oude adapter. Deze aangesloten maar wel met het zelfde snoertje wat in de computer gaat want deze is niet los te koppelen. Eerst leek hij het beter de doen maar daarna toch weer niet. Ik dacht misschien pakt het snoertje niet goed meer in de computer.

Bedankt voor jullie reacties

Sprietje

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Laptop wil niet meer op netstroom

Ongelezen bericht door ruud_a »

waarom denkt u dat het niet de computer is, behalve dan de wens is de vader van de gedachte?

de accu zal het waarschijnlijk niet zijn, want daar werkt de computer gewoon op en als de accu problemen had, zou de computer het gewoon moeten doen met het netsnoer.
aangezien de computer de zelfde problemen heeft met een andere adapter (even er van uitgaande dat die adapter geschikt is voor uw computer) suggereert dat, dat het probleem ook niet in de adapter zit.
blijft over uw kabeltje, uw computer en uw stopcontact.
dat stopcontact is het eenvoudigste te controleren door een ander stopcontact te proberen.
bij het kabeltje kunt u kijken of er een sterke knik in zit.
daar zou dan wel eens een draadbreuk kunnen zitten.
op de momenten dat de computer niet wil laden kunt u proberen door lokaal aan de draden en stekers te rommelen en kijken of hij dan contact krijgt.
dit kunt u het beste doen, doen door zo plaatselijk mogelijk te bewegen.
bijvoorbeeld door een stapel boeken op de kabel te leggen.
heeft dit geen resultaat, is de meest voor de hand liggende reden toch uw computer.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Laptop wil niet meer op netstroom

Ongelezen bericht door rattaplan »

haal eerst ff de accu uit de laptop en sluit de netstroomadapter aan. dan kijken of de laptop het normaal doet. Zo ja accu defect. zo nee.... ff verder kijken

kaasbroodje
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2014 10:32

Re: Laptop wil niet meer op netstroom

Ongelezen bericht door kaasbroodje »

Waarschijnlijk uw DC-jack ( de aansluiting in uw laptop waar de kabel in gaat ) Reparatie is niet extreem duur bij een beetje goede winkel. Als de aansluiting in de laptop wiebelt dan is het uw DC-jack.

Reparatie indicatie is van 60 tot 90 euro, komt helaas vaker voor als u de laptop beweegt tijdens opladen of de snoer te stevig in de computer doet of er te ruw uithaalt.

Meet anders met een multimeter de adapter op, deze moet 19 volt leveren. Indien de multimeter 19 volt aangeeft maar de laptop na enkele seconden al niet meer laad dan kan het toch de adapter zijn. Vraag het even aan een computer nerd in uw buurt :P die weet er wel raad mee, of leen een adapter van een andere HP gebruiker, 99% zeker dat de adapter past.

Veel suc6

Gesloten