LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3 maanden oude laptop kapot

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
A.Storm
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 mei 2009 09:16

3 maanden oude laptop kapot

Ongelezen bericht door A.Storm »

bij het opstarten vanochtend deed de laptop van mijn zoon het niet meer.

met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen.

nu ga ik zo naar mediamarkt, wat kan ik verwachten?

heb ik recht op een vervangende laptop? (zou wel prettig zijn want hij gebruikt nu de mijne), binnen welke termijn mag ik reparatie verwachten en... mijn zoon heeft toch nog gewoon garantie?

hij heeft 2 jaar lang gespaard voor zijn laptop.
(niet dat dat er toe doet, maar ik zie em zo nog staan met al zijn spaarcenten bij de kassa)

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: 3 maanden oude laptop kapot

Ongelezen bericht door Dirkie »

A.Storm schreef:bij het opstarten vanochtend deed de laptop van mijn zoon het niet meer.

met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen.

nu ga ik zo naar mediamarkt, wat kan ik verwachten?

heb ik recht op een vervangende laptop? (zou wel prettig zijn want hij gebruikt nu de mijne), binnen welke termijn mag ik reparatie verwachten en... mijn zoon heeft toch nog gewoon garantie?

hij heeft 2 jaar lang gespaard voor zijn laptop.
(niet dat dat er toe doet, maar ik zie em zo nog staan met al zijn spaarcenten bij de kassa)
Als de laptop echt niets meer doet, dan kan het betekenen dat de voeding kapot is. Met een beetje geluk kunnen ze even een andere voeding proberen. Als dat niet werkt, dan za de laptop waarschijnlijk ingenomen gaan worden ter reparatie. Als U geen backup heeft van de gegevens op de harde schijf vermeld dan heel duidelijk, dat indien mogelijk de gegevens van de harde schijf niet gewist mogen worden. Of U recht heeft op een vervangende laptop weet ik niet, maar daar ga ik niet vanuit.

A.Storm
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 mei 2009 09:16

Re: 3 maanden oude laptop kapot

Ongelezen bericht door A.Storm »

hij zal geen gegevens hebben op de harde schijf, gebruikt de laptop uitsluitend voor spelletjes en youtube.

hij start helemaal niet meer op.
(dus geen foutmeldingen, geen beeld, de knop reageert niet eens op aan)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 3 maanden oude laptop kapot

Ongelezen bericht door olaf79 »

A.Storm schreef:hij zal geen gegevens hebben op de harde schijf, gebruikt de laptop uitsluitend voor spelletjes en youtube.

hij start helemaal niet meer op.
(dus geen foutmeldingen, geen beeld, de knop reageert niet eens op aan)
Al geprobeerd met de batterij eruit en de laptop verbonden met de 220?

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 3 maanden oude laptop kapot

Ongelezen bericht door 16again »

olaf79 schreef: Al geprobeerd met de batterij eruit en de laptop verbonden met de 220?
Indien laptop hangt in standby/powerdown mode is juist de oplossing:
Batterij eruit, juist GEEN netadapter aansluiten en dan proberen aan te zetten.

Pas daarna weer met stroom proberen.

eezacque

Re: 3 maanden oude laptop kapot

Ongelezen bericht door eezacque »

Mediamarkt heeft niet de reputatie dat ze fantastische service verlenen, dus ik zou duidelijke afspraken maken over de reparatietermijn, en een balletje opgooien over een vervangende laptop. Ze zullen waarschijnlijk een idioot lange termijn noemen, waar je niet mee akkoord hoeft te gaan, en een vervangende laptop weigeren. Sterkte hiermee!

Gesloten