LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zeer slechte service Asus

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
knold
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2015 20:07

zeer slechte service Asus

Ongelezen bericht door knold »

Op 25-01-2013 samen met mijn zus voor beiden een asus laptop tyype R500VD gekocht bij de mediamarkt. Beiden hebben we sinds het begin problemen met deze laptop die bestaan uit dagelijks blauwe schermen (BSOD's) waardoor de computer ineens uitvalt. Daarnaast opstartproblemen, afsluitproblemen, regelmatig vastlopen bij windows updates en een kapot toetsenbord. Inmiddels is de laptop voor deze problemen twee maal terug geweest voor reparatie met twee maal vervanging van de harde schijf en eenmaal het toetsenbord. Dit heeft op geen enkele wijze tot een oplossing geleid, sterker nog na de laatste reparatie doet het geluid en video functie op internet het ook niet meer.

Asus blinkt uit in klantvriendelijkheid door op 08-02 te zeggen dat de garantie verlopen is en dat de computer voor het probleem dat dus al twee jaar bestaat en maar niet door henzelf wordt opgelost wel terug kan voor reparatie maar dat de kosten voor mij zijn!! Zelfs na uitleg dat dit probleem binnen de garantieperiode al meerder malen is gemeld en zelfs daarvoor is gerepareerd zonder enig effect geeft asus niet thuis.
Als toppunt reageert asus per email op een door mij gestuurde officiele klachtenbrief. Hierin geven ze aan dat de email niet bij de goede afdeling is terecht gekomen en dat ze helaas geen emails kunnen doorsturen. Of je even een brief wil sturen. Waarop je toch even in de lach schiet.. asus een computerbedrijf kan geen emails doorsturen?? Ook raar is dat contact alleen via de website kan worden gelegd waarbij je al onderwerp klacht kan invullen. Toch komt de email daarna niet aan.
Al met al lijkt het er sterk op dat asus probeert de boel aan het lijntje te houden. OP internet zijn legio van dit soort zaken te vinden waaruit keer op keer blijkt dat asus een zeer slechte service biedt en zijn eigen garantiebeleid totaal niet naleeft. Ik laat het hier uiteraard niet bij zitten. Wordt vervolgd. Hopelijk komt er een keer ook media aandacht voor de zeer slechte service van dit bedrijf!

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: zeer slechte service Asus

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Het probleem met computers is dat je als klant op ongeveer drie miljard manieren je software installatie kunt verneuken door als een kip zonder kop overal op te klikken en hiermee spyware, adware, ransomware, malware, trojans en virii binnen te halen. En daarna uiteraard de fabrikant de schuld geven want de computer is 'stuk'.
Is bij het vervangen van de harde schijf de Windows installatie ook compleet vernieuwd of is dat steeds meer overgezet?

knold
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2015 20:07

Re: zeer slechte service Asus

Ongelezen bericht door knold »

Beste captain pervert,
Het lijkt me dat als asus vanwege het gemelde probleem een nieuwe harde schijf plaatst dat de computer het daarna beter zou moeten doen. Uiteraard is windows door henzelf opnieuw geinstalleerd. Kortom, hele computer is leeg, er staat helemaal niks op geinstalleerd en het probleem namelijk blauwe schermen en ontzettende traagheid blijft. Nou ja, met 1 extra dan: het geluid doet het ook niet meer. LIjkt me niet meer dan redelijk dat asus ook garantie geeft op door henzelf gecreerde problemen.

knold
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2015 20:07

Re: zeer slechte service Asus

Ongelezen bericht door knold »

Beste captain pervert,
Het lijkt me dat als asus vanwege het gemelde probleem een nieuwe harde schijf plaatst dat de computer het daarna beter zou moeten doen. Uiteraard is windows door henzelf opnieuw geinstalleerd. Kortom, hele computer is leeg, er staat helemaal niks op geinstalleerd en het probleem namelijk blauwe schermen en ontzettende traagheid blijft. Nou ja, met 1 extra dan: het geluid doet het ook niet meer. LIjkt me niet meer dan redelijk dat asus ook garantie geeft op door henzelf gecreerde problemen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: zeer slechte service Asus

Ongelezen bericht door berndv »

knold schreef:Op 25-01-2013 samen met mijn zus voor beiden een asus laptop tyype R500VD gekocht bij de mediamarkt. Beiden hebben we sinds het begin problemen met deze laptop die bestaan uit dagelijks blauwe schermen (BSOD's) waardoor de computer ineens uitvalt. Daarnaast opstartproblemen, afsluitproblemen, regelmatig vastlopen bij windows updates en een kapot toetsenbord. Inmiddels is de laptop voor deze problemen twee maal terug geweest voor reparatie met twee maal vervanging van de harde schijf en eenmaal het toetsenbord. Dit heeft op geen enkele wijze tot een oplossing geleid, sterker nog na de laatste reparatie doet het geluid en video functie op internet het ook niet meer.

Asus blinkt uit in klantvriendelijkheid door op 08-02 te zeggen dat de garantie verlopen is en dat de computer voor het probleem dat dus al twee jaar bestaat en maar niet door henzelf wordt opgelost wel terug kan voor reparatie maar dat de kosten voor mij zijn!! Zelfs na uitleg dat dit probleem binnen de garantieperiode al meerder malen is gemeld en zelfs daarvoor is gerepareerd zonder enig effect geeft asus niet thuis.
Als toppunt reageert asus per email op een door mij gestuurde officiele klachtenbrief. Hierin geven ze aan dat de email niet bij de goede afdeling is terecht gekomen en dat ze helaas geen emails kunnen doorsturen. Of je even een brief wil sturen. Waarop je toch even in de lach schiet.. asus een computerbedrijf kan geen emails doorsturen?? Ook raar is dat contact alleen via de website kan worden gelegd waarbij je al onderwerp klacht kan invullen. Toch komt de email daarna niet aan.
Al met al lijkt het er sterk op dat asus probeert de boel aan het lijntje te houden. OP internet zijn legio van dit soort zaken te vinden waaruit keer op keer blijkt dat asus een zeer slechte service biedt en zijn eigen garantiebeleid totaal niet naleeft. Ik laat het hier uiteraard niet bij zitten. Wordt vervolgd. Hopelijk komt er een keer ook media aandacht voor de zeer slechte service van dit bedrijf!
Waarom asus verantwoordelijkheid houden voor de verantwoordelijkheid van de mediamarkt? U geeft aan dat u de laptop bij de mediamarkt heeft gekocht, dat betekent dat u met hen een overeenkomst bent aan gegaan en zij dus verantwoordelijk zijn voor het leveren van een deugdelijk product, asus heeft in feite geen enkele vorm van een overeenkomst met u.

Dus mijn vraag, wat zei de mediamarkt toen u hen hiermee confronteerde?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: zeer slechte service Asus

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

"toen u hen hiermee confronteerde?"
Wie ben jij, Alberto Stegeman? :)

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: zeer slechte service Asus

Ongelezen bericht door Julie4444 »

U moet bij Media Markt zijn. Als u dat vanaf het begin gedaan had, had u mogelijk een ander apparaat kunnen krijgen.

Gesloten