LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wifi verbinding valt weg op iPad air 2

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
kegge13
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2015 14:31

wifi verbinding valt weg op iPad air 2

Ongelezen bericht door kegge13 »

Op 22 mei heb ik een iPad air 2 gekocht bij a-mac in Utrecht. 's-avonds bleek, na de automatische update naar iOS 8.3 de wifi-verbinding steeds na enkele minuten weg te vallen, terwijl alle andere apparaten prima werken op dit Cisco modem van Ziggo.
De volgende ochtend werd in de winkel het apparaat getest en in orde bevonden. Daarom wil men daar niet voor mij doen en ook niet de aankoop ongedaan maken.
Na enkele uren begonnen thuis weer de problemen op te treden. Er staat een blauw vinkje voor de verbinding met mijn router maar het werkt niet.
Blijkbaar heb je meer rechten als je via de webshop koopt want dan mag je de zooi binnen 14 dagen terug sturen. Inmiddels heb ik maar het webformulier van dat bedrijf ingevuld, maar ze lijken daar, althans in de winkel, net zo arrogant als de makers van het product dat ze verkopen. Het is dat ik er nu een nodig heb, pas over een jaar is er een Android-alternatief. Ik kan er niet op wachten.
Laatst gewijzigd door kegge13 op 24 mei 2015 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: wifi verbinding valt weg op iPad air 2

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik heb zelf het probleem ook gehad met een Sitecom WIFI AP. Nu gebruik ik het Ubee modem van UPC/Ziggo en is het probleem er niet meer. De kans is dus groot dat het een WIFI AP probleem is (uit ervaring kan ik zeggen dat iOS de WIFI specificaties nauwkeuriger volgt dan veel WIFI AP's).

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: wifi verbinding valt weg op iPad air 2

Ongelezen bericht door kweenie »

Heb je na je klachten een nieuw modem gekregen, of is het toeval dat je een (ander) AP kreeg? Ik erger mij namelijk ook behoorlijk aan de wifi verbinding van ziggo en zou daarom bijna weer naar een andere aanbieder overstappen. Maar als het met een ander type modem eenvoudig is op te lossen, zou dat voor mij ook een oplossing kunnen zijn.

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: wifi verbinding valt weg op iPad air 2

Ongelezen bericht door aarie25 »

misschien dat dit helpt...

Wi-Fi problems are almost always an issue that arises when a new iOS update releases and iOS 8.3 has been no exception. Below are some classic fixes that often will remedy Wi-Fi or Bluetooth issues.

1. Reset network settings by tapping Settings > General > Reset > Reset Network Settings.

2. Restart your iOS device.

en anders kun je hier nog tips vinden, het schijnt dat ios 8.3 nog steeds wifi problemen geeft
http://www.gottabemobile.com/2015/04/09 ... ems-fixes/
Laatst gewijzigd door aarie25 op 24 mei 2015 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

eagle3824
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 mei 2008 17:37

Re: wifi verbinding valt weg op iPad air 2

Ongelezen bericht door eagle3824 »

Wat ook een probleem kan zijn is dat de meeste wifi ap's tegenwoordig staan op automatsch kanaal kiezen. Dit betekekent dat de router zelf regelmatig kijkt wat het beste vrije kanaal en eventueel zelf een ander kanaal kiest. Helaas heeft sommige apperatuur (waaronder apple ) hier problemen mee.
Je kan in je router ook het kanaal vast zetten.
Overigens is de wifi in de standaard router van je provider vaak van matige kwaliteit. Je kan deze ook uitschakelen en een eigen ap plaatsen

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: wifi verbinding valt weg op iPad air 2

Ongelezen bericht door olaf79 »

eagle3824 schreef:Wat ook een probleem kan zijn is dat de meeste wifi ap's tegenwoordig staan op automatsch kanaal kiezen. Dit betekekent dat de router zelf regelmatig kijkt wat het beste vrije kanaal en eventueel zelf een ander kanaal kiest. Helaas heeft sommige apperatuur (waaronder apple ) hier problemen mee.
Je kan in je router ook het kanaal vast zetten.
Overigens is de wifi in de standaard router van je provider vaak van matige kwaliteit. Je kan deze ook uitschakelen en een eigen ap plaatsen
Op zich is dit waar, maar ik zou het kanaal zeker niet vast zetten omdat dit de kwaliteit van de wifi niet ten goede komt. Buren kunnen o.a. het vastgezette kanaal ook gebruiken en dan heb je dus storing.

Als het probleem zich alleen bij de ipad voordoet zou ik hier de oplossing zoeken. Vaak werkt het om het netwerk te vergeten (dus opnieuw in te stellen). Ook uitschakelen en weer inschakelen van wifi op de ipad kan helpen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: wifi verbinding valt weg op iPad air 2

Ongelezen bericht door olaf79 »

MichielFRL schreef:Ervaring leert dat Apple slecht met wisselende kanaalnummers overweg kan (wat eagle3824 ook al schreef).
Ik heb zelf het meest rustige kanaalnummers gekozen en die vastgezet.
Als de techniek van de wisselende kanaalnummers goed functioneert zullen de netwerken van de buren niet oo hetzelfde kanaalnummer gaan zitten.
Je wilt voor een stabiel wifi netwerk niet afhankelijk zijn van je buren. De uiteindelijke oplossing is om die apple troep niet langer te gebruiken. Dit wifi probleem is al 5 jaar bekend en en nooit echt opgelost.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: wifi verbinding valt weg op iPad air 2

Ongelezen bericht door olaf79 »

kegge13 schreef: Het is dat ik er nu een nodig heb, pas over een jaar is er een Android-alternatief. Ik kan er niet op wachten.
Sorry maar hier snap ik niks van. Er zijn 100den prima Android tablets die en beter en goedkoper zijn dan de apple ipad.

eagle3824
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 mei 2008 17:37

Re: wifi verbinding valt weg op iPad air 2

Ongelezen bericht door eagle3824 »

Het automatisch laten configureren van het kanaal levert bij mij niet alleen met apple problemen op. Ook mijn windows laptop verbreekt regelmatig de verbinding. Nu ik alles op vast heb staan bijna geen problemen meer. Alleen af en toe even controleren wat de buren aan het doen zijn en mijn instellingen daarop aanpassen.
Automatisch configureren werkt hier niet omdat ik afhankelijk van het weer tussen de 16 en 20 netwerken kan zien

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: wifi verbinding valt weg op iPad air 2

Ongelezen bericht door olaf79 »

eagle3824 schreef:Het automatisch laten configureren van het kanaal levert bij mij niet alleen met apple problemen op. Ook mijn windows laptop verbreekt regelmatig de verbinding. Nu ik alles op vast heb staan bijna geen problemen meer. Alleen af en toe even controleren wat de buren aan het doen zijn en mijn instellingen daarop aanpassen.
Automatisch configureren werkt hier niet omdat ik afhankelijk van het weer tussen de 16 en 20 netwerken kan zien
Dit soort problemen hebben te maken met brakke drivers, of een foutieve implementatie van het draadloos protocol door de router. In principe is het wisselen van netwerk kanaal iets dat geruisloos en zonder merkbare interruptie gebeurd, en geen problemen zou mogen opleveren. Dat dat in de praktijk wel gebeurd is een ander verhaal.
Als jij 20 netwerken ziet, dan is dat sowieso een probleem, want zit er altijd wel iemand bij je in de weg en jij bij hem en kun je beter kiezen voor een 5ghz netwerk dat door kleiner bereik elkaar minder in de weg zit en ook nog sneller en stabieler is en geen interferentie ondervindt van andere apparatuur.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: wifi verbinding valt weg op iPad air 2

Ongelezen bericht door kweenie »

Ironisch genoeg zijn er bij die appels juist vaak problemen bij 5ghz.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: wifi verbinding valt weg op iPad air 2

Ongelezen bericht door olaf79 »

kweenie schreef:Ironisch genoeg zijn er bij die appels juist vaak problemen bij 5ghz.
Ja dat heeft dan weer te maken met 5g small en broadband netwerken. Dus 5ghz routers die zowel de N als de A als de AC standaard simultaan ondersteunen. Dan kun je beter kiezen voor alleen N of alleen AC (mits al je apparaten dat ondersteunen)

KeesvandeStadt
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2015 20:57

Re: wifi verbinding valt weg op iPad air 2

Ongelezen bericht door KeesvandeStadt »

Ik heb eind Juni ook een Ipad Air2 gekocht ter vervanging van mijn oude Ipad. Ook ik heb exact dezelfde problemen met de ontvangst. Dus wel verbinding, maar ik moet naast de gewone router en de sonos router gaan staan om te kunnen internetten of de sonos te bedienen. Dit terwijl de oude ipad en alla iphones goed werken door het gehele huis.
De ontvangstproblemen had ik ook in meerdere hotels en andere openbare plekken. Daarentegen zijn er ook plekken waar de ipad perfect werkt.
Ik heb de ipad de eerste week naar de mediamarkt gebracht, maar die konden pas na drie dagen een nieuw exemplaar leveren. Vanwege de vakantie besloot ik de Ipad na de vakantie te laten repareren. Na enkele weken kreeg ik de Ipad opnieuw geconfigureerd terug. Maar het probleem was hetzelfde. De telefonische helpdesk adviseerde mij naar de apple store te gaan en de apple store wilde niets doen omdat het apparaat goed functioneerde.
Ik kan niet beredeneren wat er fout is. Wat me wel opvalt is dat de ipad goed samenwerkt met routers die 5Ghz ondersteunen. Ook al zou ik m'n eigen router aan de praat krijgen, dan nog kan ik de ipad niet gebruiken op mijn reizen en kan ik de sonos router niet bedienen. Dus momenteel is deze Ipad niet bruikbaar.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: wifi verbinding valt weg op iPad air 2

Ongelezen bericht door renewouters »

olaf79 schreef:
kegge13 schreef: Het is dat ik er nu een nodig heb, pas over een jaar is er een Android-alternatief. Ik kan er niet op wachten.
Sorry maar hier snap ik niks van. Er zijn 100den prima Android tablets die en beter en goedkoper zijn dan de apple ipad.
Beter is subjectief. Goedkopere zijn er inderdaad maar de meeste daarvan zijn de helft van de prijs nog niet waard. Goede Android tablets zijn niet veel goedkoper dan iPads. Een Samsung met een vergelijkbare performance kost net ongeveer net zoveel.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: wifi verbinding valt weg op iPad air 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens. Ik heb twee maanden geleden ook alles vergeleken, wilde eigenlijk geen IPad. Maar echt veel goede of betere alternatieven zijn er niet, blijkens veel tests. Nu dus een IPad Air 2 gekocht, ben er blij mee. Overigens: nooit WiFi-problemen gehad.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: wifi verbinding valt weg op iPad air 2

Ongelezen bericht door olaf79 »

renewouters schreef:
olaf79 schreef:
kegge13 schreef: Het is dat ik er nu een nodig heb, pas over een jaar is er een Android-alternatief. Ik kan er niet op wachten.
Sorry maar hier snap ik niks van. Er zijn 100den prima Android tablets die en beter en goedkoper zijn dan de apple ipad.
Beter is subjectief. Goedkopere zijn er inderdaad maar de meeste daarvan zijn de helft van de prijs nog niet waard. Goede Android tablets zijn niet veel goedkoper dan iPads. Een Samsung met een vergelijkbare performance kost net ongeveer net zoveel.
Tsja een Ipad is dan ook (grotendeels) een Samsung met Apple logo en IOS erop. Schijnt zelfs dat Android soepeler loopt op de ipad dan IOS.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: wifi verbinding valt weg op iPad air 2

Ongelezen bericht door olaf79 »

Moneyman schreef:Eens. Ik heb twee maanden geleden ook alles vergeleken, wilde eigenlijk geen IPad. Maar echt veel goede of betere alternatieven zijn er niet, blijkens veel tests. Nu dus een IPad Air 2 gekocht, ben er blij mee. Overigens: nooit WiFi-problemen gehad.
Nou dan ben ik erg benieuwd naar die tests.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: wifi verbinding valt weg op iPad air 2

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tsja een Ipad is dan ook (grotendeels) een Samsung met Apple logo en IOS erop.
Dat is dan weer volkomen onzin ( tenzij je bedoelt dat het uit een samsung-fabriek komt, maar dan is het non-informatie ), maar ach, whats new...

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: wifi verbinding valt weg op iPad air 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

olaf79 schreef:
Moneyman schreef:Eens. Ik heb twee maanden geleden ook alles vergeleken, wilde eigenlijk geen IPad. Maar echt veel goede of betere alternatieven zijn er niet, blijkens veel tests. Nu dus een IPad Air 2 gekocht, ben er blij mee. Overigens: nooit WiFi-problemen gehad.
Nou dan ben ik erg benieuwd naar die tests.
Er zijn er genoeg te vinden als je de moeite neemt even te zoeken.

Gesloten