LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Xpress M2070 laserprinter Samsung vlekt

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Xpress M2070 laserprinter Samsung vlekt

Ongelezen bericht door gezondheid »

Weet iemand ook hoe het komt dat hij vlekken afgeeft op de prints?

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Xpress M2070 laserprinter Samsung vlekt

Ongelezen bericht door gezondheid »

Inderdaad geen originele geplaatst, maar ook met de Samsung vlekt hij zo nu en dan. Er kwam reclame tekst van Samsung zojuist in beeld om de originele te bestellen met betere resultaten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Xpress M2070 laserprinter Samsung vlekt

Ongelezen bericht door crazyme »

Wist je dat uit een laserprinter ozon komt ? :wink:

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Xpress M2070 laserprinter Samsung vlekt

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ja dat weet ik. Ik heb jarenlang met kopieer apparaat gewerkt. Daar werd je niet vrolijk van.

Nerd009
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jan 2016 13:58

Re: Xpress M2070 laserprinter Samsung vlekt

Ongelezen bericht door Nerd009 »

Toner bestaat zoals jullie inderdaad al weten of merken uit hele kleine deeltjes. Binnen in de laser printer wordt een electrisch statische lading op het papier aangebracht op de lijn waar de toner terecht gaat komen. Op een plek waar het papier statisch is blijft het plakken, de laser schijnt op de toner, de toner gaat nu smelten en verhecht zich diep in het papier. Dit is ook waarom een laser printer niet direct kan werken er moet eerst een zeer hoog Voltage opgewerkt worden voor de electronen die het statische electriceits veld op het papier gaan vormen. Dit is niet gevaarlijk want het gaat eigenlijk maar om een paar electronen van zeer hoog voltage.

Als de laser de toner niet heet genoeg maakt, smelt de toner niet snel genoeg en hecht het zich ook niet diep in het papier. Je zou dan toner moeten hebben met een laag smeltpunt of een Laser met een hogere energie wat een hogere temperatuur geeft.

Veel mensen denken dat een extreem hoog Voltage gevaarlijk is. Dat is niet zo. Zelfs met 300000 (driehonderduizend) Volt kunnen een paar electronen je niks geen kwaad doen. Maar je snapt als er erg veel van dit soort electronen in je gaan het gevaarlijk wordt. En dat noemen ze Ampere.

Ampere zegt hoeveel electronen per seconde er voorbij komen.

1 Ampere is 6,241506 maal 10 tot de macht 18 aantal electronen. Electronen hebben in materie een maximale snelheid van ongeveer 30 centimeter per seconde. De electromagnetische golf gaat met ongeveer 2/3e van de lichtsnelheid ( 0.666 * 3,0 maal 10 tot de macht 8 kilometer per seconde )

De oplossing is dus
1 Of een toner met lager smeltpunt
2 Of een laser met meer energie

En dan zijn die vlekken er niet meer. Het kan zijn dat de laser vervangen moet worden om dit weer goed te krijgen, ik weet niet hoe makkelijk dat is, maar je weet nu het technische verhaal, je weet wat je moet doen. Zelf had ik de laser vervangen, maar ik zou dat zelf doen. En ik neem aan dat jij niet met een laser installeren aan de gang gaat. (Is ook niet verstandig.)

Ik veronderstel dat de laser in de printer vervangen moet worden desalniettemin, want andere toner zoals punt 1 betekent in de toekomst dat je toner met weer een lager smeltpunt moet nemen. (Met andere woorden de laser waarschijnlijk halfgeleider gebasseerd gaat niet lang meer mee.)

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Xpress M2070 laserprinter Samsung vlekt

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Nerd009 schreef:Toner bestaat zoals jullie inderdaad al weten of merken uit hele kleine deeltjes. Binnen in de laser printer wordt een electrisch statische lading op het papier aangebracht op de lijn waar de toner terecht gaat komen. Op een plek waar het papier statisch is blijft het plakken, de laser schijnt op de toner, de toner gaat nu smelten en verhecht zich diep in het papier. Dit is ook waarom een laser printer niet direct kan werken er moet eerst een zeer hoog Voltage opgewerkt worden voor de electronen die het statische electriceits veld op het papier gaan vormen. Dit is niet gevaarlijk want het gaat eigenlijk maar om een paar electronen van zeer hoog voltage.

Als de laser de toner niet heet genoeg maakt, smelt de toner niet snel genoeg en hecht het zich ook niet diep in het papier. Je zou dan toner moeten hebben met een laag smeltpunt of een Laser met een hogere energie wat een hogere temperatuur geeft.

Veel mensen denken dat een extreem hoog Voltage gevaarlijk is. Dat is niet zo. Zelfs met 300000 (driehonderduizend) Volt kunnen een paar electronen je niks geen kwaad doen. Maar je snapt als er erg veel van dit soort electronen in je gaan het gevaarlijk wordt. En dat noemen ze Ampere.

Ampere zegt hoeveel electronen per seconde er voorbij komen.

1 Ampere is 6,241506 maal 10 tot de macht 18 aantal electronen. Electronen hebben in materie een maximale snelheid van ongeveer 30 centimeter per seconde. De electromagnetische golf gaat met ongeveer 2/3e van de lichtsnelheid ( 0.666 * 3,0 maal 10 tot de macht 8 kilometer per seconde )

De oplossing is dus
1 Of een toner met lager smeltpunt
2 Of een laser met meer energie

En dan zijn die vlekken er niet meer. Het kan zijn dat de laser vervangen moet worden om dit weer goed te krijgen, ik weet niet hoe makkelijk dat is, maar je weet nu het technische verhaal, je weet wat je moet doen. Zelf had ik de laser vervangen, maar ik zou dat zelf doen. En ik neem aan dat jij niet met een laser installeren aan de gang gaat. (Is ook niet verstandig.)

Ik veronderstel dat de laser in de printer vervangen moet worden desalniettemin, want andere toner zoals punt 1 betekent in de toekomst dat je toner met weer een lager smeltpunt moet nemen. (Met andere woorden de laser waarschijnlijk halfgeleider gebasseerd gaat niet lang meer mee.)
uhm nee de laser brand je toner niet op het papier, dat is complete onzin.
de fuser smelt de toner op het papier, echter is de fuser ingesteld dat hij omgaat met originele toner.
op het moment dat iemand niet de originele toner gebruikt kan dit soort ongein gebeuren omdat de toner een hogere verwarming nodig heeft om te smelten. (bijvoorbeeld 230 graden in plaats van 200 graden.)
daarbij kan het ook de drum zijn die niet goed meer functioneerd en vlekken veroorzaakt.

dat hele verhaal omtrent dat de laser het probleem zal oplossen en dat die meer energie nodig zou hebben slaat kant nog wal.

Gesloten