LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 123 copmputers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
MisterX
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2006 18:29

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door MisterX »

Ik vond 4 weken ook al wat lang duren, en was het aan het lijntje houden zat dus besloot de adres gegevens te zoeken aan de hand van het telefooon nummer (053 7503039) even via google.nl gezocht en kwam op schrikbarend veel bv's van auto handel/verhuur tot computers uit. Ik bellen... kreeg ik een of andere Allie aan de lijn, welke beweerde dat hun deze site's alleen maar hosten en dat hij mijn klacht door zal geven aan twente computers....

http://whois.webhosting.info/217.114.109.170

Het gaat bij mij om een bedrag van bijna 200 euro en daar laat ík die oplichters echt niet mee weg lopen!!!

DOE DUS OOK AANGIFTE!!!! HET HEEFT ÉCHT ZIN:

http://www.politie.nl/zuid-holland-zuid ... houden.asp

godart
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2006 10:16

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door godart »

Ik heb 21 februari een geheugen module gekocht bij GEHEUGENKOPEN.NL en betaald (40 euro).
Volgens de side was er voorraad van.
Na betaling een berichtje met bedankje dat de betaling was ontvangen.
Daarna helemaal niets meer.
Bellen, mailen, geen contact mogelijk! OPGELICHT dus!!!!!!!!!!!
Morgen doe ik aangifte bij de politie!
Als iedereen dit doet kunnen we dit soort praktijken misschien voor de toekomst stoppen??

lassie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:21

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door lassie »

ik ben dus ook opgelicht door twente computers voor €330.00. ik heb in middels aangefite gedaan, maar ik ben benieuwd of de politie er wat aan gaat doen. als de politie niks wil doen ben ik dus ook genootzaakt om juridische stappen te gaan ondernemen. ik denk dat ik echter eerst even langs ga... op de site van twentecomputers staat alleen een postbus, maar het adres is kanaal 131 voorals jullie ook een bezoekje willen geven aan raymond met het verzoek je geld terug te geven.

loopt er trouwens nog een actie om met meerdere mensen juridische stappen te ondernemen??

richardv
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:29

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door richardv »

Heb september 2005 geheugen besteld bij Twentecomputers. Netjes een maitje gehad van deze bestelling en heb vooraf betaald.
Het geheugen bleek niet geleverd te kunnen worden en ik heb toen de bestelling geanuleerd.

Regelmatig contact gehad, via mail en telefoon maar nog steeds niets ontvangen. Nu reageren ze niet meer op mail en de telefoon.

Als iemand een oplossing weet laat het dan weten. Ik heb al geinformeerd of ze een winkel hebben, dit schijnen ze niet te hebben.

Richard

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door opa »

Hebben de mensen wel betaald?
Of hebben de mensen besteld maar nog niet betaald?

MisterX
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2006 18:29

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door MisterX »

Wat denk jijzelf, als ik niks had betaald maakte ik mij ook niet zo druk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sukkel

S@nn€
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2006 21:39

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door S@nn€ »

Ik heb een laptop voor €400,00 besteld op eComputers.nl.
Zou na betaling binnen 10 dagen geleverd worden... niet dus.
Website opgedoekt, niet telefonisch meer te bereiken.
Zaak loopt tevens via de Ombudsman, maar ik heb de hoop inmiddels opgegeven.

Meer mensen via eComputers besteld?

Chris76
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2006 12:22

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Chris76 »

Toch raar dat het bedrijf Twente Computers na de uitzending van gister op zijn website heeft staan:

Geachte klant,

Vanwege een technische storing zijn wij momenteel telefonisch niet bereikbaar.
Per email zijn wij wel te bereiken, wij doen ons uiterste best uw email binnen 24 uur te beantwoorden.

Onze excuses voor het ongemak.

Het Twente Computers team

Ik blijf het een vreemde zaak vinden maar goed meneer zei dat ik binnen een week mijn geld terug zou krijgen. Want hij hoeft echt niet te denken dat ik nu nog de spullen wil hebben die ik in november heb besteld. Die onderdelen zijn inmiddels veel goedkoper!

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door opa »

MisterX,

Voor de duidelijkheid zou u eigenlijk moeten schrijven:
"ik heb product besteld en daarna betaald maar niets ontvangen".

Er zijn namelijk nogal wat (jonge)lieden die denken dat met het plaatsen van alleen een bestelling daarmee al rechten kunnen ontstaan, vandaar.... mijn logische vraag of er in alle gevallen al betaling heeft plaats gevonden.
Zou toch ook even kwijt willen dat ook bij de kopers regelmatig veel kaf tussen het koren zit van mensen die bestellen maar nooit betalen.
Zomaar een suggestie,
Misschien is het mogelijk om de bank het geld terug te laten storten op uw rekening?


PS
vanaf 1998 koop ik regelmatig via internet in binnen en buitenland, weet hoe het spel wordt gespeeld en ook hoe snel misverstanden kunnen ontstaan.

Juleh
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 dec 2005 13:32

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Juleh »

Het blijft een erg vreemd verhaal, ik heb inmiddels het gisteren genoemde nummer gebeld. Na 3 pogingen heb ik iemand aan de lijn gehad en nogmaals mijn geannuleerde ordernummer doorgegeven met de mededeling dat ik nog geld retour verwacht.

Het zou allemaal goed komen... we wachten af. Sceptisch blijf ik :?

Chris76
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2006 12:22

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Chris76 »

Aan het begin van de reportage gister was het al duidelijk: dit is een onbetrouwbaar bedrijf. Geen duidelijke structuur en bedrijven die opereren met onder een naam die niet bij de Kamer van Koophandel bekend is.
Ik ben benieuwd of ik mijn geld (89 euro) terug ga zien maar ik zit niet te wachten op die klantenkaart als kadootje

Juleh
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 dec 2005 13:32

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Juleh »

Ja die klantenkaart was behoorlijk :roll: zeker als het deze is :?

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Frankkk »

@opa: ik vind uw reactie heel vervelend en nogal belerend.

Als een verkopende partij een bestelling en een betaling accepteert (betaling wordt niet teruggestort), dan gaat de verkopende partij toch echt akkoord met levering onder de leveringsvoorwaarden.

U zegt ook 'Er zijn namelijk nogal wat (jonge)lieden...'. Hoe weet u dat het er 'nogal wat' zijn? Wat is dat 'nogal wat' eigenlijk, noem eens een aantal. U lijkt te suggereren dat het vooral om jonge kopers gaat, hoe komt u aan die wijsheid?

Ook stelt u dat er 'regelmatig' veel kaf tussen het koren zit bij kopers. Wat voor regelmaat? Noem eens aantallen per tijdseenheid. En hoe kunt u dat weten?

Die 'zomaar een suggestie' is ook alsof het vragen om een terugstorting ook maar een optie is waar mensen niet aan gedacht hebben. Nee, alleen een automatische incasso kun je storneren, verder niet, je moet het gewoon aan de verkoper vragen en als die niet terugstort, dan is het nog maar de vraag of het de moeite loont om er veel werk (advocaat) van te maken. En rechtsbijstand via de overheid (www.rvr.org) krijg je ook pas als het belang groter is dan € 180.

PS: om wat voor misverstanden gaat het hier dan volgens u?

Chriz
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2006 19:59

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Chriz »

Een kennis van me is ook gedupeerd door dit zooitje ongeregeld. Het grootste banenproject ooit komt ook van de 123 group. Zoek eens op tctubantia.nl. DMO Enschede wil niet meewerken aan een reintegratieproject omdat de bestuurders alleen op de centen van de gemeente uit zijn. 5,200.000 investeren ze zelf (duh!)

Kijk ook hier: http://www.123grp.net/123grp/persberichten.php en contact opnemen met tc tubantia

Ook Enschedese ondernemers zijn vanaf nu gewaarschuwd.
123 betaald niets!!!

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door opa »

@opa: ik vind uw reactie heel vervelend en nogal belerend.
Als een verkopende partij een bestelling en een betaling accepteert (betaling wordt niet teruggestort), dan gaat de verkopende partij toch echt akkoord met levering onder de leveringsvoorwaarden.
Beste Frankk,

Mijn reactie is beslist niet belerend bedoeld ik was alleen nieuwsgierig of er al was betaald of alleen een order was geplaatst.
Dat er kwalijke ondernemers bestaan, is geen nieuws want die bestaan ook in de regulaire detailhandel, die vanuit winkels.

Zoals ik schreef, in de praktijk situatie is het zo dat alleen het plaatsen van een bestelling geen transaktie is, pas als er door koper wordt voldaan aan de betaling, is de transaktie c.q. overeenkomst door beide partijen bekrachtigd.

Binnen de detailhandel is het al langer een algemeen vaststaand feit dat de jongere generatie klanten veeleisender of noem het verwender is dan de oudere generatie. De jonge generatie klanten willen nu, direct, snel en weinig betalen en 200% service.
De oudere generatie klanten gaat voor degelijkheid en service. Dit is niet belerend maar een vaststaande feit.

Zie ook vanavond op de TV de oudere ondernemer met detailhandel in kinderwagens die bedreigd wordt door een jonge klant omdat de koper niet zijn zin krijgt.
De ruiten worden ingegooid en de ondernemer overweeg te stoppen met zijn winkel. En ik kan u verzekeren, dit is slechts het topje van de detailhandel ellende van klanten die beschikken over een slechte aankoop moraal.

Als tegenhanger van alle negatieve berichten over kopen via internet ben ik elders een nieuw bericht gestart over de vaak twijfelachtige moraal van de kopers via internet en via de regulaire winkels.
Het andere geluid gezien vanuit de detailhandel.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=39058

:wink:
Laatst gewijzigd door opa op 22 mar 2006 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Chris76
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2006 12:22

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Chris76 »

Ik heb vandaag eindelijk contact gehad met Twente Computers. Op mijn vraag wanneer ik mijn geld terug zou krijgen konden ze nog geen duidelijk antwoord geven. Het blijft allemaal vaag zo van wij proberen voor dan en dan of we doen ons best om........ Ik heb het gevoel dat ik nog steeds aan het lijntje word gehouden. Nou ja ik geef ze maar het voordeel van de twijfel maar mijn geduld raakt wel op. Helemaal toen ze gingen proberen om mij alsnog mijn bestelde goederen af te laten nemen.
Uit de uitzendig van maandag heb ik begrepen dat ze 30 nieuwe mensen hebben aangenomen. Lijkt me dat je die paar klachten zoals die directeur dat noemde in de uitzending binnen een paar dagen opgelost moet hebben. Hoeveel pakketjes kan je niet inpakken met 30 man die 8 uur per dag werken?

Juleh
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 dec 2005 13:32

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Juleh »

Ook gedupeerd? Meld je hier.

We gaan een poging doen een lijst samen te stellen van gedupeerden en voortgang van terugbetalingen/nalevering.

Block
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2006 17:29

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Block »

Whoohoe,Ik heb eindelijk me 440,85 terug.
Mag ook wel na bijna 3 maanden
Dus mensen nog ff geduld,het komt goed.

Juleh
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 dec 2005 13:32

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Juleh »

Ook ik heb na iets meer dan 3 maanden mijn 351,40 terug. TROS radar bedankt :wink:

JasperdeJong
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mar 2006 13:12

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door JasperdeJong »

Ik heb zelf een paar dagen voor de uitzending ( 16 maart ) ook een bestelling geplaatst bij geheugenkopen.nl, zonder nog in de gaten te hebben hoe die zaak in elkaar stak.
Wat moet ik nou doen?
Moet ik wachten totdat de bestelling eventueel binnenkomt, of moet ik direct m'n geld terug eissen.
Zijn hun nog van plan te leveren, of hoe steekt dit allemaal verder in elkaar?

Gesloten