Media Markt: Laptop opnieuw opgestuurd voor reparatie

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
dbremer
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2016 19:14

Media Markt: Laptop opnieuw opgestuurd voor reparatie

Ongelezen bericht door dbremer » 15 dec 2016 19:19

Ik ben boos , heel boos, en vooral teleurgesteld in Mediamarkt! Mijn dochter heeft voor 650 euro een asus laptop gekocht eind oktober. Startklaar laten maken en thuis bleek dat de wifi iedere keer wegviel. Terug naar de winkel, vriendelijke jongeman is er een uur mee bezig geweest, alles aan de onderkant opengeschroeft etc. uiteindelijk kon hij het niet verhelpen. Ik heb gevraagd om een een nieuwe laptop, mijn dochter had uiteindelijk een laptop gekocht die dus al kapot was bij aankoop. Nee dat kon niet, want de doos was al opengemaakt.....ja duh, om te kijken of een laptop het doet moet je toch de laptop eerst uitpakken en aanzetten. maar goed, opgestuurd met spoed, is dus geen spoed geworden, heeft gewoon 3 weken geduurd. Vandaag kon de laptop opgehaald worden. Ik moest ervoor met openbaar vervoer naar Arnhem. De computer moest nog startklaar gemaakt worden maar zou pas klaar zijn tussen 14 en 15 uur. Ik was er om half 11 in de ochtend. Ik kon niet wachten en mijn man is om 15.30 naar de media markt geweest om de laptop te halen. Bleek dus dat ze er niet aan begonnen waren... of we morgen willen terug komen... welja, gaan we gewoon weer heen en weer naar Arnhem. Maar tot overmaat van ramp belde mediamarkt later dat de reparatie niet goed was gegaan. men had het verkeerde onderdeel vervangen en niet gecheckt of hij het wel deed!!!!! Dit is toch verschrikkelijk en zo slecht van mediamarkt! Nu moet hij weer teruggestuurd worden!! en is mijn dochter weer haar laptop kwijt voor een aanta weken! Dit is toch te gek voor worden. Ik ben zo boos en vind dit zo slecht van mediamarkt. Ik vind dat mijn dochter een nieuwe laptop moet ontvangen. Zij heeft een nieuwe laptop gekocht van ASUS die het vanaf het moment van aankoop niet goed gedaan heeft. Zij heeft dus een defecte laptop gekocht, ze heeft het nog steeds niet kunnen gebruiken, terwijl ze de laptop nodig heeft voor haar studie.. we hebben een aantal keer heen en weer moeten rijden en het heeft ons veel tijd gekost. Dit kan toch niet... zijn er meer mensen die zulke ervaringen hebben bij mediamarkt?
Laatst gewijzigd door Radar op 16 dec 2016 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

N.v.d.K
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2016 13:37

Re: Media Markt: Laptop opnieuw opgestuurd voor reparatie

Ongelezen bericht door N.v.d.K » 19 dec 2016 15:45

Ja, ik heb ook een slechte ervaring bij Media markt. Bij reparatie van mijn Surface tablet kreeg ik na 3 weken bericht dat hij kon worden opgehaald. De tablet bleek niet gerepareerd. Er zat een briefje bij dat er geen onderdelen meer beschikbaar waren. (de batterij was kapot). Bij navraag bij Microsoft bleek dat tablet nooit gerepareerd worden, maar binnen de garantie vervangen worden en anders heb je pech.

absent
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Media Markt: Laptop opnieuw opgestuurd voor reparatie

Ongelezen bericht door absent » 19 dec 2016 20:00

Nou...heb inmiddels ook ervaring met garantie van MM. Het enige waar ik commentaar op heb is de houding van de mensen daar. Afwikkeling zelf ging verrassend genoeg goed.

J.Dubbeltje
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:26

Re: Media Markt: Laptop opnieuw opgestuurd voor reparatie

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje » 19 dec 2016 20:04

IK wilde een LENOVO -LAPTOP kopen bij MEDIAMARKT de zaterdaghulp met HBO opleiding vertelde mij dat ik beter de ACER-LAPTOP met Office, McAfee en een onderhoudsondersteuning van een jaar kon kopen.
Oke ,ik overstag ondanks dat ik toch al trammelant had met mijn vorige ACER- LAPTOP, deze sloeg letters over en was ook toe aan vervanging.
Wat mijn verbazing WEKTE, was dat MEDIAMARKT ZIJN ACCOUNT OP MIJN COMPUTER HAD GEZET tot overmaat van ramp had deze ACER de zelfde symptomen met overslaan van letters als mijn vorige ACER , IK heb MEDIAMARKT benadert en gevraagd of zij OFFICE op mijn account wilde zetten , een overtuigend NEEN zei men dit kan niet meer .ik wilde meteen de BEDRIJFSLEIDER spreken deze had met de VIPS van mediamarkt die dag een uitje , ik vond dit raar dat zo'n MILJOENEN BEDRIJF dan geen gezaghebbende p.v.v. bedrijfsleider dan op de vloer hebben .
Afspraak gemaakt dat ik de volgende dag om 10.00 uur de bedrijfsleider zou kunnen spreken , je raadt het al om 10.00 uur geen bedrijfsleider , terwijl ik mijn huiswerk al had gedaan met McAfee die mij mededeelde dat ik wel het account op mijn naam kon zetten [ zij hebben mij daar goed bij geholpen ] , de dame achter de desk van MEDIAMARKT vroeg, kan ik u ook helpen , ik vroeg of zij ook enige inbreng en zeggenschap had , ja zei ze ik ben gisteren ook mee geweest met de VIP van MEDIAMARKT , nou dan komt het goed.
Het bleek dat OFFICE niet meer op een andere account gezet kon worden , dus vroeg ik tot 3 X toe dat ze OFFICE maar terug moesten nemen en mij een nieuwe OFFICE ter waarde van € 65,- moest geven, waarop ik dan mijn eigen account kon zetten. ( ik had er tenslotte 14dg terug hier voor betaald ]
HET ANTWOORD WAS WILT U DE ZAAK NU VERLATEN , waarop mijn adreline in mijn lijf begon te koken door die onbeschofte houding van deze dame van de MEDIAMARKT IN HOORN .
IK maakte zoveel kabaal dat de klanten en medewerkers verbaast naar het geschreeuw keken , en deelde de dame mede dat van de zomer mijn koelkast/combinatie kapot was en de FIRMA BEERENPOOT aan de overzijde een nieuwe koelkast uit het magazijn haalde, en mij mededeelde neemt u deze maar tijdelijk mee en over 3dg komt de servicemonteur van LIEBHERR BIJ U LANGS. { kijk die zijn echt niet gek en wezen mij ook niet de deur }.Ik schreeuwden wie is er nou GEK, de MEDIAMARKT of de CONSUMENT .
Meteen kwam wel de bedrijfsleider , en vroeg wat er aan de hand was en ik legde het hem uit , dat ik me zo geschoffeerd voelde door de gang van zaken van MEDIAMARKT en dat ik never en nooit meer een product bij hun zal kopen.
De klanten aan de balie waar ik de aankoop subiet terug kreeg , zeiden onder elkaar die meneer heeft gelijk het is inderdaad een zaak zonder goede SERVICE.

MIJN ADVIES BETAAL € 2.- MEER bij de vakhandel EN JE KRIJGT WEL GOEDE SERVICE EN ALS VASTE KLANT OOK NOG VAAK 10% KORTING ,BUITEN DE AANBIEDINGEN.

berndv
Berichten: 7119
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Media Markt: Laptop opnieuw opgestuurd voor reparatie

Ongelezen bericht door berndv » 20 dec 2016 09:38

Hoofdletters worden op het internet gezien als schreeuwen, of zit uw shift-toets soms vast ofzo?
J.Dubbeltje schreef:HET ANTWOORD WAS WILT U DE ZAAK NU VERLATEN
en gezien uw bericht, kan ik mij wel ietsje pietsje een voorstelling maken van uw houding in de winkel
J.Dubbeltje schreef:IK maakte zoveel kabaal dat de klanten en medewerkers verbaast naar het geschreeuw keken
oftewel, uw stond daar dus gewoon op een ongelofelijk asociale manier de mediamarkt onder druk te zetten zodat u uw zin maar kreeg.

Natuurlijk heeft u, voor zover ik uw kant van het verhaal mag geloven, gelijk. De accounts voor de bijgeleverde software horen niet al geregistreerd te zijn en dit zou opgelost moeten worden, maar op de manier waarop u probeert uw gelijk te halen zal er geen enkele medewerker genegen zijn om ook maar iets voor u te doen.

Moneyman
Berichten: 13878
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Media Markt: Laptop opnieuw opgestuurd voor reparatie

Ongelezen bericht door Moneyman » 20 dec 2016 10:18

berndv schreef:Natuurlijk heeft u, voor zover ik uw kant van het verhaal mag geloven, gelijk. De accounts voor de bijgeleverde software horen niet al geregistreerd te zijn en dit zou opgelost moeten worden, maar op de manier waarop u probeert uw gelijk te halen zal er geen enkele medewerker genegen zijn om ook maar iets voor u te doen.
En daarmee is eigenlijk alles gezegd.

J.Dubbeltje
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:26

Re: Media Markt: Laptop opnieuw opgestuurd voor reparatie

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje » 20 dec 2016 19:44

BERNDV met hoofdletters komt als wijzen uit het OOSTEN.
Als je tot 2X terug bent geweest om een oplossing te vragen voor het niet goed aangeboden artikel van honderden euro's , dan lijkt het mij niet meer als billijk dat er serieus naar de klacht wordt geluisterd en daarvoor dan een passende oplossing wordt gezocht .
En zeker niet op een onbeschofte manier de klanten zo behandeld door ze de deur uit te sturen.
Misschien lopen ze in het OOSTEN dan meteen met de staart tussen de benen de zaak uit.
Deze consument is niet zo GEK , zoals zij hun slogan laten klinken.

absent
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Media Markt: Laptop opnieuw opgestuurd voor reparatie

Ongelezen bericht door absent » 20 dec 2016 19:53

J.Dubbeltje schreef:BERNDV met hoofdletters komt als wijzen uit het OOSTEN.
Als je tot 2X terug bent geweest om een oplossing te vragen voor het niet goed aangeboden artikel van honderden euro's , dan lijkt het mij niet meer als billijk dat er serieus naar de klacht wordt geluisterd en daarvoor dan een passende oplossing wordt gezocht .
En zeker niet op een onbeschofte manier de klanten zo behandeld door ze de deur uit te sturen.
Misschien lopen ze in het OOSTEN dan meteen met de staart tussen de benen de zaak uit.
Deze consument is niet zo GEK , zoals zij hun slogan laten klinken.
Uw houding verdient wel meer aandacht. Ik persoonlijk heb niets met u op. Maar om zomaar een medeforumlid voor schut proberen te zetten gaat me te ver. Want het slaat als een tang op een varken.

Moneyman
Berichten: 13878
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Media Markt: Laptop opnieuw opgestuurd voor reparatie

Ongelezen bericht door Moneyman » 20 dec 2016 20:46

J.Dubbeltje schreef:BERNDV met hoofdletters komt als wijzen uit het OOSTEN.
Als je tot 2X terug bent geweest om een oplossing te vragen voor het niet goed aangeboden artikel van honderden euro's , dan lijkt het mij niet meer als billijk dat er serieus naar de klacht wordt geluisterd en daarvoor dan een passende oplossing wordt gezocht .
En zeker niet op een onbeschofte manier de klanten zo behandeld door ze de deur uit te sturen.
Misschien lopen ze in het OOSTEN dan meteen met de staart tussen de benen de zaak uit.
Deze consument is niet zo GEK , zoals zij hun slogan laten klinken.
Als je goed had gelezen, had je gezien dat Berndv je ook gelijk geeft. Maar je hier geciteerde reactie bevestigd alleen maar het door hem gemaakte punt.

berndv
Berichten: 7119
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Media Markt: Laptop opnieuw opgestuurd voor reparatie

Ongelezen bericht door berndv » 21 dec 2016 09:41

J.Dubbeltje schreef:Als je tot 2X terug bent geweest om een oplossing te vragen voor het niet goed aangeboden artikel van honderden euro's , dan lijkt het mij niet meer als billijk dat er serieus naar de klacht wordt geluisterd en daarvoor dan een passende oplossing wordt gezocht .
Klopt, maar door te gaan schreeuwen bereikt men normaliter niet dat er beter geluisterd wordt. Hoewel er inderdaad mensen zijn die van mening zijn dat ze hun punt beter kunnen maken met stemverheffing. In de volksmond hebben ze ook wel een naam voor die mensen :wink:
J.Dubbeltje schreef:Misschien lopen ze in het OOSTEN dan meteen met de staart tussen de benen de zaak uit.
Nee hoor, maar in goed overleg is er vaak veel mogelijk. Dat weten veel mensen, daar hoef je niet uit een bepaalde regio van Nederland voor te komen.
J.Dubbeltje schreef:Deze consument is niet zo GEK , zoals zij hun slogan laten klinken.
Nee, gek zal ik u ook niet noemen, maar op de manier waarop u uw punt probeert te maken, zowel hier als in de mediamarkt, zult u niet geholpen worden.

De term klant is koning klopt helemaal, maar dan dient de klant zich ook koninklijk te gedragen en niet als een boer (en die heb je niet alleen in het oosten :wink: )

J.Dubbeltje
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:26

Re: Media Markt: Laptop opnieuw opgestuurd voor reparatie

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje » 21 dec 2016 19:27

Gelukkig zit ik niet op de ZEDE PREDIKERS te wachten ,ik kom op voor de TOPIC van dbremer waar MEDIAMARKT ook met die mensen zeult .
Ook weer het zelfde gedrag wat ik ook ervaarde met die arrogante houding van de klantenservice van MEDIAMARKT.
Die zeurpieten die op iedereen wat aan te merken hebben raad ik een assertiviteitscursus aan .

absent
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Media Markt: Laptop opnieuw opgestuurd voor reparatie

Ongelezen bericht door absent » 21 dec 2016 19:32

J.Dubbeltje schreef:Gelukkig zit ik niet op de ZEDE PREDIKERS te wachten ,ik kom op voor de TOPIC van dbremer waar MEDIAMARKT ook met die mensen zeult .
Ook weer het zelfde gedrag wat ik ook ervaarde met die arrogante houding van de klantenservice van MEDIAMARKT.
Die zeurpieten die op iedereen wat aan te merken hebben raad ik een assertiviteitscursus aan .
Jemig... begrijp je überhaupt wel wat we schreven?

olaf79
Berichten: 8267
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Media Markt: Laptop opnieuw opgestuurd voor reparatie

Ongelezen bericht door olaf79 » 22 dec 2016 09:06

Dit gedrag van Mediamarkt is inderdaad de reden dat ik er alleen wegwerpartikelen koop...

J.Dubbeltje
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:26

Re: Media Markt: Laptop opnieuw opgestuurd voor reparatie

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje » 22 dec 2016 10:25

Wat goed van jou olaf79 dat jij je ook laat horen over die misstanden van de MEDIAMARKT die mensen binnen binnen lokt met groter en goedkoper , maar als er dan wat mis is met het aangekochte artikel met problemen ,dan niet thuis is.
Ik blijf er op hameren dat zij zijn niet GEK , maar de consument ook niet.
Het is maar goed dat de ouders van ( dbremer) dit bij RADAR ) dit aan de kaak steld , zo volgen er van zelf meer reacties.

MEDIAMARKT mag wel eens wat meer servicegericht zijn naar de consument die daar hun duur verdiende euro's besteden , dit zou hen echt sieren.

Shine
Berichten: 2475
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Media Markt: Laptop opnieuw opgestuurd voor reparatie

Ongelezen bericht door Shine » 22 dec 2016 12:10

Absoluut een nieuwe laptop eisen en die moet MM u ook geven. Smeer ze anders even bijgaand filmpje onder de neus.
De overlast die dit defect op een nieuw product geeft is te groot.
https://www.youtube.com/watch?v=ng2HdGjTarc

Gesloten