LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsfout laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Dan1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2017 18:02

Prijsfout laptop

Ongelezen bericht door Dan1984 »

Hallo allemaal,

Ik was enige tijd op zoek naar een laptop en vandaag zat ik op de website van BCC te kijken en toen kwam een laptop tegen voor 599 euro met de specificaties waar op zoek naar was.

Ik heb nog een onderzoek gedaan naar de prijzen van deze laptop en de goedkoopste was rond de €1000,-.

Ik dacht neem voor de zekerheid nog contact op met de mediamarkt want zij hebben deze laptop ook en deze week geldt 21% korting op alle laptops.

Ik gaf aan dat hij bij bcc voor 599 te koop was en wat hun scherpste prijs was ,ze gaven aan dat hun beste prijs 699,- was incl btw korting.
En deze aanbieding is alleen geldig zolang die van bcc op hun website staat.

Uiteindelijk besloten om hem te bestellen bij bcc omdat zij de goedkoopste zijn,eenmaal besteld kreeg ik een emailbevestiging dat het 5 werkdagen gaat duren ipv van 1 werkdag,hierop heb ik telefonische contact opgenomen met de klantenservice van BCC en die gaven dat er sprake was een prijsfout maar omdat ik de bestelling al heb gedaan en betaald hij over 1 week geleverd wordt.(had erg veel geluk zei de medewerker van de klantenservice)

Enige tijd later op die dag hoorde ik toevallig van een kennis die deze laptop ook had besteld (stond op een koopjes website) dat alle orders geannuleerd zijn en niet bezorgt worden.

Hierop heb weer contact opgenomen met bcc en die gaven nu aan dat idd alle orders zijn geannuleerd en dat men geld deze week wordt terug gestort en dat ik de laptop opnieuw kan bestellen voor €1200,-

Nu vraag ik me af ik recht heb op de laptop voor 599,- of heb ik gewoon pech?

Helaas is inmiddels ook de aanbieding van de mediamarkt niet geldig ivm aanpassing van bcc.

Excuses als dit verhaal warig overkomt.

Groet

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Prijsfout laptop

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gezien het onderzoek dat je hebt gedaan, zou je mogen verwachten dat de prijs juist was. Je kunt bcc dus aan de overeenkomst houden. Ik denk echter dat bcc de poot stijf gaat houden, en dan moet je je afvragen of je er de tijd, energie en geld in gaat steken.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Prijsfout laptop

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan1984 schreef:
Ik was enige tijd op zoek naar een laptop en vandaag zat ik op de website van BCC te kijken en toen kwam een laptop tegen voor 599 euro met de specificaties waar op zoek naar was.

Ik heb nog een onderzoek gedaan naar de prijzen van deze laptop en de goedkoopste was rond de €1000,-.
Hier zit de clou. Uit je eigen onderzoek kon je al opmaken dat de prijs veel te laag lag, tenzij er een mega-adder onder het gras zou liggen. Daarbij bood de Mediamarkt dezelfde laptop aan voor 100 euro duurder zolang BCC de advertentie had staan. Ze gingen er dus bepaald niet onder zitten.

Daaruit kun je opmaken dat de geadverteerde prijs niet kan kloppen.

Dus nee, ik denk niet dat je hier iets aan kunt doen.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Prijsfout laptop

Ongelezen bericht door Student90 »

Dan1984 schreef:Hallo allemaal,

Ik was enige tijd op zoek naar een laptop en vandaag zat ik op de website van BCC te kijken en toen kwam een laptop tegen voor 599 euro met de specificaties waar op zoek naar was.

Ik heb nog een onderzoek gedaan naar de prijzen van deze laptop en de goedkoopste was rond de €1000,-.

Ik dacht neem voor de zekerheid nog contact op met de mediamarkt want zij hebben deze laptop ook en deze week geldt 21% korting op alle laptops.

Ik gaf aan dat hij bij bcc voor 599 te koop was en wat hun scherpste prijs was ,ze gaven aan dat hun beste prijs 699,- was incl btw korting.
En deze aanbieding is alleen geldig zolang die van bcc op hun website staat.

Uiteindelijk besloten om hem te bestellen bij bcc omdat zij de goedkoopste zijn,eenmaal besteld kreeg ik een emailbevestiging dat het 5 werkdagen gaat duren ipv van 1 werkdag,hierop heb ik telefonische contact opgenomen met de klantenservice van BCC en die gaven dat er sprake was een prijsfout maar omdat ik de bestelling al heb gedaan en betaald hij over 1 week geleverd wordt.(had erg veel geluk zei de medewerker van de klantenservice)

Enige tijd later op die dag hoorde ik toevallig van een kennis die deze laptop ook had besteld (stond op een koopjes website) dat alle orders geannuleerd zijn en niet bezorgt worden.

Hierop heb weer contact opgenomen met bcc en die gaven nu aan dat idd alle orders zijn geannuleerd en dat men geld deze week wordt terug gestort en dat ik de laptop opnieuw kan bestellen voor €1200,-

Nu vraag ik me af ik recht heb op de laptop voor 599,- of heb ik gewoon pech?

Helaas is inmiddels ook de aanbieding van de mediamarkt niet geldig ivm aanpassing van bcc.

Excuses als dit verhaal warig overkomt.

Groet
40-50% korting op een laptop is behoorlijk. Dit kom je niet gauw tegen (zelfs tijdens Black Friday liepen de kortingen op laptops niet zo hoog op). Ik mis in het verhaal enig contact vooraf met BCC.

ETA: eens met WA

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Prijsfout laptop

Ongelezen bericht door 16again »

Een laptop voor 599,- die elders 699,- kost...
Op grond van de prijs kun je m.i. veronderstellen dat de prijs dan gewoon klopt.
Dit is anders als bijvoorbeeld de komma verplaatst is.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Prijsfout laptop

Ongelezen bericht door Student90 »

16again schreef:Een laptop voor 599,- die elders 699,- kost...
Op grond van de prijs kun je m.i. veronderstellen dat de prijs dan gewoon klopt.
Dit is anders als bijvoorbeeld de komma verplaatst is.
De laptop kost normaal €1299,-. Het aanbod van MM is duidelijk gedaan in de hoop dat de klant de laptop bij hen aanschaft (en het is maar de vraag wie dit aanbod bij MM heeft gedaan). MM blijft €100,- boven de prijs van BCC en geeft aan dat het aanbod komt te vervallen, zodra BCC's aanbod komt te vervallen. Gelet hierop zou ik juist denken dat de prijs niet klopt.

Elders liggen de prijzen rond de €1000,-

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Prijsfout laptop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik denk dat je pech hebt, tenzij je hierover hebt gecommuniceerd met de klantenservice van BCC en zij je verzekerde dat de prijs klopte.
De laptop kost elders rond de duizend euro, met uitzondering van MM waar deze € 845,- kosten en met de BTW-weg actie € 699,-.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Prijsfout laptop

Ongelezen bericht door Student90 »

alfatrion schreef:Ik denk dat je pech hebt, tenzij je hierover hebt gecommuniceerd met de klantenservice van BCC en zij je verzekerde dat de prijs klopte.
De laptop kost elders rond de duizend euro, met uitzondering van MM waar deze € 845,- kosten en met de BTW-weg actie € 699,-.
Volgens mij kost de laptop bij MM nu met de BTW-weg actie € 966,80. Als ik het goed heb begrepen was de € 699,- een aanbod gedaan aan TS; dit aanbod zou alleen in stand blijven zolang BCC haar actie niet zou intrekken (ik vraag me af in hoeverre ze dit al voorzien hadden). Voor zover ik online kan zien, is de € 966,80 van MM thans de laagste prijs.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Prijsfout laptop

Ongelezen bericht door olaf79 »

Wat de laptop bij anderen kost is niet zo relevant. TS kon niet weten dat de prijs fout is. De prijs is niet abnormaal voor laptop. Als de prijs 5,99 was of 59,90 dan was het duidelijk dat dit een fout is en kon bcc zich daarop beroepen. Dat de laptop tegen een verkeerde prijs is aangeboden is jammer voor BCC maar er is een rechtsgeldig contract tot stand gekomen en BCC dient zich daaraan te houden. TS kan alsnog naleving van het contract vorderen of een schadeclaim indienen.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Prijsfout laptop

Ongelezen bericht door Appie83 »

olaf79 schreef:Wat de laptop bij anderen kost is niet zo relevant. TS kon niet weten dat de prijs fout is. De prijs is niet abnormaal voor laptop. Als de prijs 5,99 was of 59,90 dan was het duidelijk dat dit een fout is en kon bcc zich daarop beroepen. Dat de laptop tegen een verkeerde prijs is aangeboden is jammer voor BCC maar er is een rechtsgeldig contract tot stand gekomen en BCC dient zich daaraan te houden. TS kan alsnog naleving van het contract vorderen of een schadeclaim indienen.
Het lijkt me juist wel relevant wat een bepaalde laptop kost bij anderen, dit omdat je dan weet wat soortgelijke laptops kosten.

Normaal gesproken had TS pech gehad, maar omdat een klantenservice medewerker heeft gezegd dat ondanks de prijsfout de laptop zal worden geleverd is er volgens mij wel een ovk tot stand gekomen. Probleem is natuurlijk het evt bewijs.

@TS: heb je ook aangeven bij de klantenservice dat zij hebben gezegd dat de laptop ondanks de prijsfout alsnog zou worden geleverd?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Prijsfout laptop

Ongelezen bericht door olaf79 »

Nee de koop is tot stand gekomen doordat klant (TS) het aanbod van BCC heeft geaccepteerd. Dat er sprake is van een fout is jammer voor BCC. Klant kon en hoefde dit niet te weten omdat de prijs niet absurd laag is.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Prijsfout laptop

Ongelezen bericht door chrisd1 »

olaf79 schreef:Nee de koop is tot stand gekomen doordat klant (TS) het aanbod van BCC heeft geaccepteerd.
Én een bijpassende prijs van MM; waarom zou TS beter moeten weten??

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Prijsfout laptop

Ongelezen bericht door Student90 »

olaf79 schreef:Nee de koop is tot stand gekomen doordat klant (TS) het aanbod van BCC heeft geaccepteerd. Dat er sprake is van een fout is jammer voor BCC. Klant kon en hoefde dit niet te weten omdat de prijs niet absurd laag is.
Het is 50% goedkoper dan normaal en ligt zo'n 40% lager dan de prijzen van de concurrenten; vind je dat niet absurd laag?

Het feit dat TS nog de moeite nam om de prijzen elders te checken en MM te bellen(!) vind ik genoeg reden om aan te nemen dat hij het niet vertrouwde. En zijn bevingen n.a.v. het onderzoek geeft mij weer genoeg reden om aan te nemen dat TS niet alsnog had mogen menen dat de prijs correct was. Concurrenten proberen hun prijzen op elkaar af te stemmen; een gat van 40% is niet niks. Dat je €50-100,- onder de goedkoopste prijs zit, prima, maar meer verschil zal er normaliter niet zijn.

MM bood de laptop niet aan voor €699,-. Dit aanbod werd gedaan aan TS n.a.v. het telefonisch contact (een commerciële zet van MM); waar TS toch niet op inging, want bij BCC €100 goedkoper. Het feit dat TS MM heeft gebeld, ondanks de advertentie van MM m.b.t. de laptop, die online staat (waar hij/zij info uit kon halen), zegt wat mij betreft genoeg over de prijs die MM hanteerde en nu nog hanteert.

Wellicht dat TS nog iets kan met de toezegging van de klantenservice.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Prijsfout laptop

Ongelezen bericht door olaf79 »

Steeds dezelfde argumenten, we draaien in een cirkeltje...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Prijsfout laptop

Ongelezen bericht door bprosman »

maar er is een rechtsgeldig contract tot stand gekomen en BCC dient zich daaraan te houden. TS kan alsnog naleving van het contract vorderen of een schadeclaim indienen.
Zal ik er nog een nieuw argument ingooien. Als bedrijf mag je nog steeds zelf uitmaken wat je aan wie levert. Maar als TS dmv een geautomatiseerd process een order inschiet en betaald zal die koopovereenkomst nog steeds bevestigd moeten worden (en niet door een willekeurige medewerker aan de tel). Als BCC besluit om niet te leveren, vanwege de prijs, omdat het vriest, of omdat de R in de maand zit dan kan dat gewoon.

@Olaf79, maar neem aan dat jij TS gerechtelijk bij gaat staan hier ? Mi is dit kansloos.

ajmvl44
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2013 07:15

Re: Prijsfout laptop

Ongelezen bericht door ajmvl44 »

fff naar Coolblue die is betrouwbaar en daar heb je het voor de prijs die je gezien of besteld hebt

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Prijsfout laptop

Ongelezen bericht door Student90 »

breien schreef:Het feit blijft dat BCC adverteert met de laagste prijsgarantie. Dus als Media Markt een prijs heeft van 699.-euro dan zal BCC er onder gaan. In dat geval zou ik denken dat 599,- euro ook wel klopt.
Dat is het punt. MM adverteerde niet met een prijs van €699,-. Dit is een persoonlijk aanbod geweest - aan de telefoon - n.a.v. de vraag van TS (wat is de scherpste prijs), waarbij TS uiteraard heeft gewezen op de prijs van BCC. Dit aanbod zou (verrassend genoeg) komen te vervallen, zodra het aanbod van BCC zou vervallen.

De prijs van MM komt dus NA de prijs van BCC en niet ervoor, BCC zat ruim onder de prijs van MM die zij hanteerde in haar advertenties (naar mijn mening iets te ruim).

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Prijsfout laptop

Ongelezen bericht door alfatrion »

bprosman schreef:Als bedrijf mag je nog steeds zelf uitmaken wat je aan wie levert.
Ja, in theorie heb je gelijk. Maar een bedrijf mag niet discrimineren en doet een aanbod aan het publiek, dus praktisch gezien heb je ongelijk.
bprosman schreef:Maar als TS dmv een geautomatiseerd process een order inschiet en betaald zal die koopovereenkomst nog steeds bevestigd moeten worden (en niet door een willekeurige medewerker aan de tel).
Nee, dan is er een overeenkomst tot stand gekomen. De verkoper kan er dan nog alleen onderuit op grond van oneigenlijke dwaling.
bprosman schreef:Als BCC besluit om niet te leveren, vanwege de prijs, omdat (...) R in de maand zit dan kan dat gewoon.
Onjuist.
bprosman schreef:@Olaf79, maar neem aan dat jij TS gerechtelijk bij gaat staan hier ?
Dit soort opmerkingen zijn kinderachtig.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Prijsfout laptop

Ongelezen bericht door bprosman »

Dit soort opmerkingen zijn kinderachtig.
Dat zeg je vaker , maar juist jij en Olaf zijn hier diegenen die meestal een afwijkende mening hebben wat wettelijk wel en niet kan en dat nooit hebben kunnen onderbouwen met praktische zaken behalve citaten naar wetteksten. Het aloude gelijk hebben is iets anders dan het krijgen.
Hier kun je hoog en laag springen maar de kans dat TS gelijk krijgt bij de rechter is nihil. Volgens mij zijn er in het verleden al eens mensen voor naar de rechter geweest (Wehkamp ?) en nog nooit gehoord dat artikelen voor de foute prijs geleverd moesten worden.

https://blog.iusmentis.com/2008/01/22/t ... webwinkel/
http://www.ad.nl/binnenland/foute-actie ... ~a4059ad1/

Fons Wijnen
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2017 15:00

Re: Prijsfout laptop

Ongelezen bericht door Fons Wijnen »

Ook ik heb enige tijd geleden geprobeerd een laptop bij BCC te bestellen.
Omdat bleek dat deze in voorraad was heb ik hem met ideal betaald,
Onmiddellijk na het plaatsen van de order bleek dat de laptop niet meer in voorraad was en ook niet opnieuw besteld kon worden.
Toen ik de volgende dag bij een BCC vestiging langs ging werd gezegd dat ik kon wachten of na VIJF dagen mijn geld terug kon krijgen.
Ik heb toen onder protest maar voor het laatste gekozen.

Gesloten