LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lexmark beroept zich op niet-bestaande voorwaarden

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
tuco
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2017 14:59

Lexmark beroept zich op niet-bestaande voorwaarden

Ongelezen bericht door tuco »

De service van een bedrijf met een grote naam als Lexmark is bijzonder teleurstellend gebleken.

Met mijn 4-jaar oude MFP-printer ervoer ik problemen. De door het apparaat gemelde foutcodes kwamen niet voor in de troubleshoot-guide van het apparaat. Wel andere foutcodes, overigens. De code kon ik wel terug vinden voor een ander typenummer printer, om te herleiden welk onderdeel vervangen zou kunnen worden, maar dus niet voor mijn type printer.
Op deze manier was het verwarrend welke handelingen ik als gebruiker nog zou kunnen proberen om zelf de storing te kunnen verhelpen. Ik wendde mij tot Lexmark. Ze boden mij aan de printer te repareren voor ruim 500 Euro (!), ex. BTW.

In de offerte werd verwezen naar algemene voorwaarden, maar die ontbraken. Ik kon ze ook niet op hun site ontdekken. Middels een e-mail heb ik getracht die alsnog op te vragen. Toen werd het wazig. "Die voorwaarden worden momenteel verbouwd, dus kunnen we die nu niet geven" (of woorden van gelijke strekking. Dat ik ook genoegen nam met de laatst geldende voorwaarden, dan wel de versie die gold ten tijde van het uitgeven van de offerte hielp weinig. Ze waren aan verandering onderhevig en dus niet te verstrekken. De toon werd vervolgens onvriendelijker. Vele tientallen klanten per week zouden offertes accepteren zonder algemene voorwaarden te ontvangen, dus ik moest dat ook maar doen.
(Dit impliceert overigens dat ze nimmer algemene voorwaarden meezenden en het wekt sterk de indruk dat ze die niet hebben.)

Hier strandt voor mij de relatie met Lexmark. Van mij krijgen ze de koude douche. Een reparatie van ruim 500 euro zonder specificatie vind ik absurd, vooral als men mij verlangt te houden aan voorwaarden ("bij het ondertekenen van deze offerte verklaart u...") zonder deze te willen publiceren of verstrekken.
Op het werk zal ik ook adviseren de relatie te verbreken. Met dit bericht hoop ik anderen te kunnen waarschuwen en tweemaal na te denken eer een Lexmark-apparaat wordt aangeschaft.

Uiteraard heb ik Lexmark om een reactie gevraagd. Anders dan een "wij kunnen u niet helpen" heb ik geen inhoudelijke reactie ontvangen.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 feb 2017 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking van het onderwerp

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Lexmark beroept zich op niet-bestaande voorwaarden

Ongelezen bericht door sjohie »

tuco schreef:De service van een bedrijf met een grote naam als Lexmark is bijzonder teleurstellend gebleken.

Met mijn 4-jaar oude MFP-printer ervoer ik problemen. De door het apparaat gemelde foutcodes kwamen niet voor in de troubleshoot-guide van het apparaat. Wel andere foutcodes, overigens. De code kon ik wel terug vinden voor een ander typenummer printer, om te herleiden welk onderdeel vervangen zou kunnen worden, maar dus niet voor mijn type printer.
Op deze manier was het verwarrend welke handelingen ik als gebruiker nog zou kunnen proberen om zelf de storing te kunnen verhelpen. Ik wendde mij tot Lexmark. Ze boden mij aan de printer te repareren voor ruim 500 Euro (!), ex. BTW.

In de offerte werd verwezen naar algemene voorwaarden, maar die ontbraken. Ik kon ze ook niet op hun site ontdekken. Middels een e-mail heb ik getracht die alsnog op te vragen. Toen werd het wazig. "Die voorwaarden worden momenteel verbouwd, dus kunnen we die nu niet geven" (of woorden van gelijke strekking. Dat ik ook genoegen nam met de laatst geldende voorwaarden, dan wel de versie die gold ten tijde van het uitgeven van de offerte hielp weinig. Ze waren aan verandering onderhevig en dus niet te verstrekken. De toon werd vervolgens onvriendelijker. Vele tientallen klanten per week zouden offertes accepteren zonder algemene voorwaarden te ontvangen, dus ik moest dat ook maar doen.
(Dit impliceert overigens dat ze nimmer algemene voorwaarden meezenden en het wekt sterk de indruk dat ze die niet hebben.)

Hier strandt voor mij de relatie met Lexmark. Van mij krijgen ze de koude douche. Een reparatie van ruim 500 euro zonder specificatie vind ik absurd, vooral als men mij verlangt te houden aan voorwaarden ("bij het ondertekenen van deze offerte verklaart u...") zonder deze te willen publiceren of verstrekken.
Op het werk zal ik ook adviseren de relatie te verbreken. Met dit bericht hoop ik anderen te kunnen waarschuwen en tweemaal na te denken eer een Lexmark-apparaat wordt aangeschaft.

Uiteraard heb ik Lexmark om een reactie gevraagd. Anders dan een "wij kunnen u niet helpen" heb ik geen inhoudelijke reactie ontvangen.
Gezien het feit dat je de prijs van 500 euro ex btw noemt, doet mij denken aan een zakelijk apparaat? Dan is het maar helemaal afhankelijk van het type apparaat of 500 euro redelijk is of niet. Ze hebben MFP's die nieuw >10k kostten, dan is dat bedrag ~5% van de nieuwwaarde.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Lexmark beroept zich op niet-bestaande voorwaarden

Ongelezen bericht door Sira »

In dit verhaal herken ik Lexmark (voorheen printerdevisie IBM) helemaal niet.
Ik heb altijd Lexmark printers gehad en heb zelfs een keer een nieuwe "kale" printer vanuit Zwitserland toegestuurd gekregen, omdat ik problemen had, terwijl mijn oude printer net buiten de garantie viel.
Ik bel wel altijd rechtstreeks met de TD (omgeving Amsterdam) op nummer 020-3469498, maar nooit naar Naarden. Misschien dat dat scheelt.

tuco
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2017 14:59

Re: Lexmark beroept zich op niet-bestaande voorwaarden

Ongelezen bericht door tuco »

In reactie op sjohie:

Een nieuwe printer van dit type kost nu iets meer dan 1800 (incl.). Als je ook de BTW meerekent voor de reparatie is dat ruim eenderde. De printer, een kleurenlaser, is misschien aanvankelijk voor de zakelijke markt bedoeld, maar dat rechtvaardigt m.i. niet de actie eerst te spreken over voorwaarden, die vervolgens niet mee te sturen en na meermalen aandringen helemaal niet blijken te bestaan. Of in ieder geval die indruk te wekken.

Er is meermalen, intensief contact geweest, zowel telefonisch als per e-mail. Een miscommunicatie is het daarom niet. Dit is gewoon standaard beleid, helaas. Bye bye Lexmark.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Lexmark beroept zich op niet-bestaande voorwaarden

Ongelezen bericht door absent »

Nah, ook bij mij geen prutzooi meer van dat merk. 1 keer helaas in de garantie problemen gehad...Maar zo waardeloos opgelost, te schandalig voor woorden.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Lexmark beroept zich op niet-bestaande voorwaarden

Ongelezen bericht door alfatrion »

tuco schreef:Dat ik ook genoegen nam met de laatst geldende voorwaarden, dan wel de versie die gold ten tijde van het uitgeven van de offerte hielp weinig. Ze waren aan verandering onderhevig en dus niet te verstrekken. De toon werd vervolgens onvriendelijker. Vele tientallen klanten per week zouden offertes accepteren zonder algemene voorwaarden te ontvangen, dus ik moest dat ook maar doen.
(Dit impliceert overigens dat ze nimmer algemene voorwaarden meezenden en het wekt sterk de indruk dat ze die niet hebben.)
Je kan natuurlijk altijd een mail sturen dat je vrij voelt om de voor jou ongunstige bedingen uit de algemene voorwaarden te vernietigen.
tuco schreef:"bij het ondertekenen van deze offerte verklaart u..."
Verklaar je wat? Dat je ze gehad hebt? Ik zou dat doorstrepen.

Gesloten