LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lenovo U430 scharnier afgebroken, Lenovo doet niets

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Delta23
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2017 19:35

Lenovo U430 scharnier afgebroken, Lenovo doet niets

Ongelezen bericht door Delta23 »

Hallo,

Afgelopen zondag deed ik de klep van mijn Lenovo U430 open toen tot mijn verbazing het scharnier van de klep plots afbrak. Aangezien ik nog garantie heb , heb ik direct contact opgenomen met Lenovo, wat vrij lastig bleek te zijn, en hen op de hoogte gesteld van wat er gebeurd is aan de hand van foto's.

De klantenservice van Lenovo reageerde heel snel en gaf aan dat er na uitgebreid onderzoek is gebleken dat het gaat om val, stoot, of waterschade en dat deze niet onder de garantie valt. Het verbaast mij enigszins dat er een 'uitgebreid onderzoek' heeft plaats gevonden binnen een halve dag op basis van alleen foto's.
Helaas is na uitgebreid onderzoek gebleken dat het euvel geen fabrieksfout is maar dat het defect buiten garantie valt.
Fysieke schade zoals val, stoot of waterschade, onoordeelkundig gebruik vallen niet binnen de garantie voorwaarden.

Wel is het zo dat mocht tijdens de diagnose blijken dat de schade is ontstaan door een fabrieksfout in deze scharniere,n de reparatie goedkoper of kosteloos wordt uitgevoerd maar we lopen het risico dat minimale kosten van 49,- ontstaan als we het opsturen.

Laat maar even weten of u hiermee akkoord gaat.
Als er sprake zou zijn van val, stoot of waterschade, dan zou dit aan de laptop te zien moeten zijn aan de hand van krassen of deuken aan de buitenkant van mijn laptop, of vocht aan de binnenkant. Dit is niet het geval, aangezien er van dergelijke schade geen sprake is.

Na googlen is gebleken dat dit een veel voorkomend defect is waar meerde Lenovo-gebruikers mee te maken hebben gehad. Dit is hier: https://forums.lenovo.com/t5/forums/v3_ ... d-id/38398 te zien. Ik heb Lenovo hierop gewezen, maar hier hebben zij, zoals u hieronder kunt lezen, niets meegedaan.

Zou u mij kunnen vertellen waar ik recht op heb en welke stappen ik kan nemen?

Bijvoorbaat dank
Laatst gewijzigd door Radar op 16 aug 2017 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Lenovo U430 scharnier afgebroken, Lenovo doet niets

Ongelezen bericht door Holy53 »

Helaas is na uitgebreid onderzoek gebleken dat het euvel geen fabrieksfout is maar dat het defect buiten garantie valt.
Fysieke schade zoals val, stoot of waterschade, onoordeelkundig gebruik vallen niet binnen de garantie voorwaarden.

Wel is het zo dat mocht tijdens de diagnose blijken dat de schade is ontstaan door een fabrieksfout in deze scharniere,n de reparatie goedkoper of kosteloos wordt uitgevoerd maar we lopen het risico dat minimale kosten van 49,- ontstaan als we het opsturen.

Laat maar even weten of u hiermee akkoord gaat.


Er staat bij onoordelkundig gebruik.
En daat zit hem de pijn. Klep hoor je te openen vanuit het midden. Veel gebruikers doen dat niet. Dan komt er teveel druk op een scharnier.
Met dit resultaat.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Lenovo U430 scharnier afgebroken, Lenovo doet niets

Ongelezen bericht door crazyme »

Delta23 schreef: De klantenservice van Lenovo reageerde heel snel en gaf aan dat er na uitgebreid onderzoek is gebleken dat het gaat om val, stoot, of waterschade en dat deze niet onder de garantie valt. Het verbaast mij enigszins dat er een 'uitgebreid onderzoek' heeft plaats gevonden binnen een halve dag op basis van alleen foto's.
Helaas is na uitgebreid onderzoek gebleken dat het euvel geen fabrieksfout is maar dat het defect buiten garantie valt.
Fysieke schade zoals val, stoot of waterschade, onoordeelkundig gebruik vallen niet binnen de garantie voorwaarden.
Joh, dat is gewoon een standaardbericht. Moeten ze de volgende keer eerst 48 uur wachten voordat ze de mail versturen ?
Dat kan ook vast in het systeem worden gezet hoor, maar dan is de klacht weer dat er te laat wordt gereageerd wanneer het probleem overduidelijk is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Lenovo U430 scharnier afgebroken, Lenovo doet niets

Ongelezen bericht door sjohie »

Laatste prijsvermelding is van oktober 2014, dus dan is 2 jaar garantie waar meestal mee gerekend wordt wel voorbij. Er zijn users hier die zullen zeggen dat je recht hebt op een deugdelijk product, vergezeld van ronkende wetteksten, en weet ik wat allemaal niet meer. Zover na de aankoop dit nog onder garantie laten vervangen zal een lange lastige weg zijn, eentje die zeker via een geschillencommissie zal moeten lopen, en mogelijk zelfs via een rechter.

Maar beginpunt van die reis is in Nederland altijd de verkoper, niet de fabrikant. Heeft u zelf bedacht om contact op te nemen met Lenovo, of was dat wat de verkoper adviseerde?

Delta23
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2017 19:35

Re: Lenovo U430 scharnier afgebroken, Lenovo doet niets

Ongelezen bericht door Delta23 »

Bedankt voor de reacties.

Ik heb de laptop direct via de webshop van Lenovo aangeschaft, er zit helaas geen verkoper tussen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Lenovo U430 scharnier afgebroken, Lenovo doet niets

Ongelezen bericht door sjohie »

Delta23 schreef:Bedankt voor de reacties.

Ik heb de laptop direct via de webshop van Lenovo aangeschaft, er zit helaas geen verkoper tussen.
Dan zou ik op basis van deze info, eventuele vervolgstappen plannen.

gerrywens
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2017 13:32

Re: Lenovo U430 scharnier afgebroken, Lenovo doet niets

Ongelezen bericht door gerrywens »

Bij ons ook spontaan afgebroken vanmorgen naar de Mediamarkt gebracht ben bang dat ze zeggen valt buiten de garantie

Gesloten