LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iCloud Drive wist bestanden van je harde schijf

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
quiqui
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2018 20:48

iCloud Drive wist bestanden van je harde schijf

Ongelezen bericht door quiqui »

Apple maakt veel reclame voor hun iCloud drive, waarmee je documenten zou kunnen delen op meerdere apparaten.

Ik heb daar geen behoefte aan, dus heb nooit bewust die iCloud drive geactiveerd.
Ik veronderstel dat tijdens een upgrade gedurende de laatste maand(en) die iCloud drive door hen geactiveerd is.

In ieder geval staat hij op mijn apparaten aan, zonder dat ik gewaarschuwd ben voor de grote nadelen van het gebruik van die iCloud drive. Dat nadeel is dat documenten permanent gewist zijn van je apparaat en alleen maar 'tijdelijk' terug gedownload kunnen worden! Gebruikers zouden toch minstens gewaarschuwd moeten worden dat het toestaan van plaatsing in iCloud impliceert dat die actie nooit meer terug te draaien is.

Ik kwam er gisteren achter dat al de boeken die ik op mijn iPhone had staan, ineens 'in de cloud verdwenen waren'. Ofwel, ik kon offline geen boek meer lezen, terwijl ik dat al jaren deed.
Die boeken kan ik nu wel 'tijdelijk' downloaden, maar ik kan ze niet meer permanent terugzetten op mijn iPhone!

Blijkbaar veronderstelt Apple dat iedereen overal ter wereld over internet beschikt, terwijl een normaal mens toch weet dat dat niet zo is!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: iCloud Drive wist bestanden van je harde schijf

Ongelezen bericht door sylvesterb »

quiqui schreef: Ik heb daar geen behoefte aan, dus heb nooit bewust die iCloud drive geactiveerd.
Misschien niet bewust maar u heeft het wel geactiveerd (hier moet je toch wat stappen voor doorlopen) en in de werking is niets veranderd, zoals u het omschrijft wekt het al jaren.

Stel dat je voor 50 GB in je iCloud hebt staan dan wil je niet dat die ook op je telefoon worden gedownload en daar permanent staan.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: iCloud Drive wist bestanden van je harde schijf

Ongelezen bericht door Revoked »

Time Machine aangezet?

quiqui
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2018 20:48

Re: iCloud Drive wist bestanden van je harde schijf

Ongelezen bericht door quiqui »

Mijn iPhone backup ik niet met Time Machine, dus daar kan het niet aan liggen.

quiqui
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2018 20:48

Re: iCloud Drive wist bestanden van je harde schijf

Ongelezen bericht door quiqui »

Als reactie op sylvesterb:
Misschien niet bewust maar u heeft het wel geactiveerd (hier moet je toch wat stappen voor doorlopen) en in de werking is niets veranderd, zoals u het omschrijft wekt het al jaren.
Stel dat je voor 50 GB in je iCloud hebt staan dan wil je niet dat die ook op je telefoon worden gedownload en daar permanent staan.

Ik sluit niet uit dat ik onbewust op een verkeerde knop heb gedrukt. Bewust zou ik nooit waarschuwingen negeren dat als je iets op iCloud drive opslaat, je het NOOIT meer permanent terug kunt zetten. Ofwel, zo'n waarschuwing heb ik nergens gezien en ik vind het onbestaanbaar dat Apple zonder mijn expliciete toestemming besluit iets (nou ja, 300 boeken) te wissen van mijn telefoon. Terug downloaden "staan ze toe", maar nu ik besloten heb om de iCloud drive uit te zetten, zodat toekomstige aankopen niet meer in de cloud belanden, is mijn boekenkast leeg!!!

Gesloten