LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Nieuwe' MacBook van MediaMarkt blijkt al 4 maanden gebruikt

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Mikey043
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2018 13:51

'Nieuwe' MacBook van MediaMarkt blijkt al 4 maanden gebruikt

Ongelezen bericht door Mikey043 »

Beste Forum leden ,

Het volgende speelt momenteel bij mij :

kort samengevat :

MacBook Pro 2016 aangeschaft in Oktober 2017 , bij de Mediamarkt. (met een verzekering van Actua erbij)
Sinds vorige week donderdag kwamen er vage strepen en toestanden in op het scherm.

(Het Probleem is voor de beeldvorming : Een soort copy van het het bovenste deel van het scherm ongeveer 1/5 maar dan beneden nogmaals geprojecteerd op het het onderste stuk van de scherm .. je kon amper iconen zijn in de dock.)

Eerst zelf getroubleshoot , updates uitvoeren
(aangezien ik nooit meteen update als Apple dat wil om de simpele reden dat ik in het verleden problemen kreeg met software van derden die nog niet aangepast was aan de update van Apple )

Toen een Clean install ondernomen , zonder succes.
Dus heb ik een schade melding bij Actua ingediend.

Ondertussen had ik al de gekste verhalen gelezen op verschillende fora , en ik zag de bui al hangen dat ik heeeel lang kon gaan wachten tot iets gerepareerd werd of dat ik een ander exemplaar zou krijgen

Nu kwam ik op de website http://www.verzekerjeapple.nl/ uit.

De website wordt gerund door Actua
Die in haar voorwaarden beschrijft : dat ik de Macbook alleen mag aanbieden bij bedrijven die door hen erkend zijn.
Er staat dus een bedrijf in Maastricht tussen ,waar ik telefonisch contact mee heb gehad.
Vanmorgen ben ik de MacBook gaan brengen.
Naar aanleiding van de visuele inspectie van de medewerker , waar hij ook rond het scherm voelde etc. om o.a te controleren of dat nog correct vast zat.

Nu komt het allermooiste ...

Wat blijkt nu , in een bepaald systeem kunnen de door apple aangewezen retaillers zien wat de geschiedenis is van een toestel.

En tot mijn en zijn verbazing is het toestel al 4 maanden in gebruik geweest voordat het aan mij als "NIEUW"
verkocht is.
Hier wist ik niks van , en de doos was ook dicht gesealed zoals altijd bij apple producten.
De verkoper zei : het kan zijn dat dit een showmodel is geweest of dat iemand hem heeft teruggebracht en dat er gewoon een seal overheen gedaan is door de Mediamarkt had hij het vermoeden

Hij weet dat want zijn vorige werkgever was de Mediamarkt !! (kan het nog mooier)
Hij is daar weggegaan omdat hij de service die hij wilde leveren , van hogere hand niet MOCHT LEVEREN !!

Nu hebben ze mij OPGELICHT ! , want als ik een nieuwe zou halen en gebruikte in de doos zou doen en zou inleveren zou ik denk ik van de Mediamarkt ook de titel : Oplichter krijgen.

Nu vraag ik me af , hoe leuk kan ik dit gaan maken ???
Aangezien Mediamarkt er bekend om staat om de consument te "pesten" en deze liever niet dan wel tegenmoet komt

Ik had het plan in mijn hoofd om de gemiddelde prijs van een refurbished Macbook te nemen met uiteraard dezelfde specs als die van mij

het bedrag wat ik betaald minus het bedrag van de refurbished te doen en minimaal dat verschil te eisen van Mediamarkt ?


Wie o Wie kan mij helpen ??
Laatst gewijzigd door Mikey043 op 19 feb 2018 16:00, 3 keer totaal gewijzigd.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: 'Nieuwe' MacBook van MediaMarkt blijkt al 4 maanden gebruikt

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Als jij bij de Mediamarkt de geschiedenis van je MacBook kunt aantonen samen met je aankoopbewijs, dan kun je bewijzen dat je MacBook voor aanschaf 4 maanden in gebruik is geweest. Mediamarkt zal dan moeten bewijzen dat het niet zo is. Ik zou het product dan retourneren.

Mikey043
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2018 13:51

Re: 'Nieuwe' MacBook van MediaMarkt blijkt al 4 maanden gebruikt

Ongelezen bericht door Mikey043 »

Mark1992 schreef:Als jij bij de Mediamarkt de geschiedenis van je MacBook kunt aantonen samen met je aankoopbewijs, dan kun je bewijzen dat je MacBook voor aanschaf 4 maanden in gebruik is geweest. Mediamarkt zal dan moeten bewijzen dat het niet zo is. Ik zou het product dan retourneren.
Nou Mark dat is inderdaad een oplossing , maar dan moet ik een nieuwe kopen model 2017 denk ik
Aangezien de specs van de 2016 uitvoering vergelijkbaar zijn (naar mijn idee)
had ik gekozen om een paar 100 euro minder te betalen.
Zodat ik die bewijze van spreke alvast opzij kan leggen als Apple met een model komt wat wel met kop en schouders boven zijn voorganger uitsteekt.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: 'Nieuwe' MacBook van MediaMarkt blijkt al 4 maanden gebruikt

Ongelezen bericht door yan »

Als je een nieuw product koop moet je een nieuwe krijgen.
Terug naar de mediamarkt en je geld terug vragen.

stofzuigertje

Re: 'Nieuwe' MacBook van MediaMarkt blijkt al 4 maanden gebruikt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Is het wel 4 maanden oudere?

Als ik een computer zonder wifi code opstart pakt hij een willekeurige datum en pas bij Wifi word tijd en datum goed gezet.
Dan krijg je ook een soms enkele jaren oude datum als eerste gebruik terwijl deze vers uit de doos is.

Alleen met gebruikssporen van vorige eigenaar kun je iets claimen.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 'Nieuwe' MacBook van MediaMarkt blijkt al 4 maanden gebruikt

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vraag me af of het ook echt 4 maanden gebruik is of dat deze in die 4 maanden een keer is aangezet om te testen.

Ir. Benton Deus
Berichten: 43
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:48
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: 'Nieuwe' MacBook van MediaMarkt blijkt al 4 maanden gebruikt

Ongelezen bericht door Ir. Benton Deus »

'Ben niet gek om bij Media Markt te kopen!' Dergelijken praktijken komen alleen bij de Media Markt voor en niet vandaag of gisteren, schering en inslag bij de Media Markt zonder blikken en verblozen.

Menig televisie/radioprogramma heeft hieraan aandacht besteed in het verleden. Een vos verliest wel de haren maar niet de streken.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: 'Nieuwe' MacBook van MediaMarkt blijkt al 4 maanden gebruikt

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd. De plaatser riskeert een waarschuwing / verbanning bij herhaaldelijk plaatsen van offtopic bijdragen en de Moderator kan besluiten over te gaan tot sluiten van het topic.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: 'Nieuwe' MacBook van MediaMarkt blijkt al 4 maanden gebruikt

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Media Markt biedt trouwens wel service waar zij laptops vooraf start-klaar maken. Vervolgens sealen zij de laptop met een Media Markt seal. Over het algemeen wordt het product hier duurder van (vaak rond de 20 euro), maar soms doen ze het zonder de prijs te verhogen.

Echter, het verschil tussen een officiële Apple seal en een Media Markt seal is direct duidelijk. Tevens, mocht het een refurbished laptop zijn dan moet dit worden aangegeven, refurbished is gewoon weg niet als nieuw te verkopen. Zover ik weet beschikt de Media Markt niet over Apple seals. Je geeft aan dat het product wel gesealed was zoals Apple normaal doet, het was dus een officiële Apple seal?

Gesloten