LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
pjhts
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2018 15:33

Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door pjhts »

Xbox update-10 april 2018.jpg
Foto van update scherm Xbox
(92.13 KiB) 1081 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Deze week waren er 4 (systeem)updates voor de Xbox spelcomputer, waarbij in geen enkel geval de inhoud van de update werd gemeld, alleen de grootte. In het update scherm waren er 3 opties:
1. Update starten,
2. (update) overslaan en offline blijven,
3. Xbox uitzetten.

In het eerste geval installeer je dus iets zonder te weten wat het is (zou net zo goed spyware kunnen zijn als Microsoft geen informatie geeft).
In het tweede geval wordt de internetverbinding van je Xbox uitgeschakeld, waardoor zo'n 90 procent van de functionaliteit uitvalt. Volgens mij is het onrechtmatig wat zij hier doen, een apparaat van mij grotendeels onbruikbaar maken (via software of hoe dan ook).
Als je toch de tweede optie kiest en daarna de internetverbinding weer aanzet ga je automatisch weer naar het update scherm.
Het komt er dus op neer dat die updates door je strot worden geduwd zonder dat je weet wat je installeert en als je het niet doet wordt je gestraft met het onbruikbaar maken van je apparaat. Ongehoord en brutaal.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door rvjapio »

Kunt u een update niet weigeren? Net als in windows 10?

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door Spacestar »

Tjonge wat een gezeur, als er GEEN updates komen is het niet goed en nu krijg je een joekel van een update en is het ook weer niet goed.
Gooi dat ding dan in de kliko als u zo wantrouwig bent.
Voor u opgezocht: https://news.xbox.com/en-us/2018/04/11/ ... e-4-11-18/

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door HADES2001 »

pjhts schreef:
Xbox update-10 april 2018.jpg
Deze week waren er 4 (systeem)updates voor de Xbox spelcomputer, waarbij in geen enkel geval de inhoud van de update werd gemeld, alleen de grootte. In het update scherm waren er 3 opties:
1. Update starten,
2. (update) overslaan en offline blijven,
3. Xbox uitzetten.

In het eerste geval installeer je dus iets zonder te weten wat het is (zou net zo goed spyware kunnen zijn als Microsoft geen informatie geeft).
In het tweede geval wordt de internetverbinding van je Xbox uitgeschakeld, waardoor zo'n 90 procent van de functionaliteit uitvalt. Volgens mij is het onrechtmatig wat zij hier doen, een apparaat van mij grotendeels onbruikbaar maken (via software of hoe dan ook).
Als je toch de tweede optie kiest en daarna de internetverbinding weer aanzet ga je automatisch weer naar het update scherm.
Het komt er dus op neer dat die updates door je strot worden geduwd zonder dat je weet wat je installeert en als je het niet doet wordt je gestraft met het onbruikbaar maken van je apparaat. Ongehoord en brutaal.
Kan je aangeven waarom het onrechtmatig zou zijn om toegang tot xbox live te ontzeggen als je niet update naar de laatste versie?
De hardware is van jou, de software heb je onder licensie met strikte voorwaarden, ben je niet up to date kom je niet online.
Tevens valt niet 90% van je functionaliteit weg, al je games werken nog alleen geen multiplayer, dat jij je xbox daar 90% voor gebruikt is wat anders.

Waarom zou je trouwens niet willen updaten? dat verhaal over spyware is compleet onzin dan zou iemand de microsoft servers gehackt moeten hebben en deze update erdoorheen gedouwt hebben en dat nog is live gepushed, hier zitten zoveel checks tussen dat als een hacker dat uberhaupt al voor elkaar krijgt ze van mij alleen maar lof krijgen en een aplaus. waarna binnen 24 uur microsoft alweer met een oplossing komt.

En zoals al aangegeven door Spacestar, online staan gewoon alle patchnotes

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door Moneyman »

pjhts schreef:Deze week waren er 4 (systeem)updates voor de Xbox spelcomputer, waarbij in geen enkel geval de inhoud van de update werd gemeld, alleen de grootte. In het update scherm waren er 3 opties:
1. Update starten,
2. (update) overslaan en offline blijven,
3. Xbox uitzetten.

In het eerste geval installeer je dus iets zonder te weten wat het is (zou net zo goed spyware kunnen zijn als Microsoft geen informatie geeft).
In het tweede geval wordt de internetverbinding van je Xbox uitgeschakeld, waardoor zo'n 90 procent van de functionaliteit uitvalt. Volgens mij is het onrechtmatig wat zij hier doen, een apparaat van mij grotendeels onbruikbaar maken (via software of hoe dan ook).
Als je toch de tweede optie kiest en daarna de internetverbinding weer aanzet ga je automatisch weer naar het update scherm.
Het komt er dus op neer dat die updates door je strot worden geduwd zonder dat je weet wat je installeert en als je het niet doet wordt je gestraft met het onbruikbaar maken van je apparaat. Ongehoord en brutaal.
Nou nou nou... het opzoeken van de bewuste informatie was heel wat minder werk geweest dan het openen van dit topic en bovendien een stuk effectiever.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door olaf79 »

HADES2001 schreef: Waarom zou je trouwens niet willen updaten? dat verhaal over spyware is compleet onzin dan zou iemand de microsoft servers gehackt moeten hebben en deze update erdoorheen gedouwt hebben en dat nog is live gepushed, hier zitten zoveel checks tussen dat als een hacker dat uberhaupt al voor elkaar krijgt ze van mij alleen maar lof krijgen en een aplaus. waarna binnen 24 uur microsoft alweer met een oplossing komt.

En zoals al aangegeven door Spacestar, online staan gewoon alle patchnotes
En dat is dus weer onzin. Iemand kan bijvoorbeeld via een malfide blueray (met als besturingssysteem het zeer virusgevoelige Java) of een usb stick net doen alsof hij een update installeert om vervolgens het hele systeem over te nemen of een eigen cloon te installeren. De xbox is in de basis gewoon een computer met een grafische kaart en een OS. Dat dat niet gehacked kan worden is grote onzin.

TS heeft gelijk, het is belachelijk en vreemd dat er niet bij staat wat er wordt geupdate. Dat is les 1 in malware bestrijding, weet wat je installeert. Dat weet je nu dus niet. Hij heeft groot gelijk dat dit gepruts is van MS.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door bprosman »

De xbox is in de basis gewoon een computer met een grafische kaart en een OS. Dat dat niet gehacked kan worden is grote onzin.
Dat installeert niet zomaar, daar zitten nog wel wat checks en certificaten tussen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
De xbox is in de basis gewoon een computer met een grafische kaart en een OS. Dat dat niet gehacked kan worden is grote onzin.
Dat installeert niet zomaar, daar zitten nog wel wat checks en certificaten tussen.
slaap lekker verder.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door bprosman »

slaap lekker verder.
Verdiep je eens in de Xbox zou ik zeggen. Als het een "gewone" PC was zou je niet zo moeilijk hoeven doen om keys in DVD spelers te JTAGGEN en zo om hem uit te kunnen wisselen.
Zolang als je je Xbox "origineel" houdt, geen "homebrew" installeert en zeker geen browser kan er weinig tot niets mis gaan.
Om software op je Xbox te runnen moet deze "signed" zijn, en Java gaat op een standard box al helemaal niet.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door sylvesterb »

olaf79 schreef:
HADES2001 schreef: Met als besturingssysteem het zeer virusgevoelige Java
Java is geen besturingssysteem maar een programmeertaal. Als je niet weet wat je schrijft doe het dan niet.

Los dat het hier vermoedelijk gaat om een XBox 360 hier is geen softmod mogelijk/beschikbaar. Dus via een DVD of USB bereik je weinig.

pjhts
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2018 15:33

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door pjhts »

Het gaat er om dat Microsoft bij de updates geen informatie geeft over de inhoud van de updates, zoals gebruikelijk bij systeemupdates of software updates. Microsoft kan zo maar van alles installeren zonder dat je weet wat het is. zou een beetje naief zijn om te denken dat wat Microsoft je aanbiedt aan updates automatisch goed voor je is. Belachelijk dat je informatie over updates op een website moet opzoeken en waarom geven ze daar dan geen link voor bij de updates?
Tweede kwestie is het door Microsoft uitzetten van de internetverbinding, wat dus volgens mij onrechtmatig is omdat het mijn apparaat grotendeels onbruikbaar maakt en dus een inbreuk op mijn eigendom. Bovendien wordt er ook geen reden opgegeven waarom dat nodig zou zijn

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik ben het met je eens dat het netter zou zijn als MS de release-notes gewoon vermeld had. Maar voor mij zou dat al deze heisa niet waard zijn.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door bprosman »

Het gaat er om dat Microsoft bij de updates geen informatie geeft over de inhoud van de updates,
Belachelijk dat je informatie over updates op een website moet opzoeken en waarom geven ze daar dan geen link voor bij de updates?
Die informatie is er dus wel alleen niet waar jij m wil hebben of verwacht.
Tweede kwestie is het door Microsoft uitzetten van de internetverbinding, wat dus volgens mij onrechtmatig is omdat het mijn apparaat grotendeels onbruikbaar maakt en dus een inbreuk op mijn eigendom. Bovendien wordt er ook geen reden opgegeven waarom dat nodig zou zijn
Microsoft zet je internet verbinding niet uit, het laat je niet meer toe op hun gaming platform. Zou ik ook niet doen met ongepatchte systemen.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door HADES2001 »

sylvesterb schreef:
olaf79 schreef:
HADES2001 schreef: Met als besturingssysteem het zeer virusgevoelige Java
Java is geen besturingssysteem maar een programmeertaal. Als je niet weet wat je schrijft doe het dan niet.

Los dat het hier vermoedelijk gaat om een XBox 360 hier is geen softmod mogelijk/beschikbaar. Dus via een DVD of USB bereik je weinig.
Niet verkeerd bedoeld naar dat zijn niet mijn woorden, denk dat je met knippen in de quotes een misklik gedaan hebt

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door newmikey »

pjhts schreef:Het gaat er om dat Microsoft bij de updates geen informatie geeft over de inhoud van de updates, zoals gebruikelijk bij systeemupdates of software updates. Microsoft kan zo maar van alles installeren zonder dat je weet wat het is. zou een beetje naief zijn om te denken dat wat Microsoft je aanbiedt aan updates automatisch goed voor je is. Belachelijk dat je informatie over updates op een website moet opzoeken en waarom geven ze daar dan geen link voor bij de updates?
Tweede kwestie is het door Microsoft uitzetten van de internetverbinding, wat dus volgens mij onrechtmatig is omdat het mijn apparaat grotendeels onbruikbaar maakt en dus een inbreuk op mijn eigendom. Bovendien wordt er ook geen reden opgegeven waarom dat nodig zou zijn
Tsja, dat is nu eenmaal de manier waarop Microsoft al héél lang te werk gaat. Je hebt nu eenmaal een MS produkt aangeschaft en bent akkoord gegaan met die voorwaarden. Eé'n van de redenen waarom ik al zo'n 15 jaar geleden gestopt ben met alle hard-en software produkten van dit bedrijf.

Je hebt helemaal gelijk maar je kunt er niets aan doen of veranderen. De meeste mensen leggen zich er bij neer.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door Hatertje »

Het is mogelijk dat er in de oude software van xbox een bug zat waardoor mensen kunnen cheaten/hacken in online games. Zo'n patch kan dat oplossen. Dan laat Microsoft geen verouderde versies meer toe waar mogelijk mee kan worden gehackt in een spel. Vrij logisch wat mij betreft.

Het kan uiteraard ook een andere reden hebben, maar bovenstaande is een optie.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Hatertje schreef:Het is mogelijk dat er in de oude software van xbox een bug zat waardoor mensen kunnen cheaten/hacken in online games. Zo'n patch kan dat oplossen. Dan laat Microsoft geen verouderde versies meer toe waar mogelijk mee kan worden gehackt in een spel. Vrij logisch wat mij betreft.

Het kan uiteraard ook een andere reden hebben, maar bovenstaande is een optie.
Dat en compatibility, developers kunnen er vanuit gaan dat als ze een patch uitbrengen iedereen de laatste firmware heeft. Ze hoeven dus nooit te troubleshooten op 30 verschillende software versies.

pjhts
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2018 15:33

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door pjhts »

In tegenstelling tot wat bprosman zegt wordt de internetverbinding van mijn Xbox wel volledig uitgezet en aangezien ik deze ook voor andere zaken dan Xbox live en online games gebruik, zoals Netflix en Youtube is dat een grote handicap voor mijn Xbox. Een internetverbinding is gewoon essentieel voor computers en aanverwante apparaten. Niemand zou het accepteren als Samsung of Google of Apple of welke hardware/software leverancier dan ook de internetverbinding van je tablet of smartphone zou uitzetten als er een systeemupdate voor is. Die kun je gewoon negeren tot het moment dat het jou schikt, zonder dat je daar last van hebt.
Microsoft geeft bij systeemupdates voor Windows wel informatie over de inhoud van updates, net zoals Apple doet voor Mac en iOS.
Microsoft moet dus ook gewoon informatie (in het update scherm) geven over de inhoud van updates op de Xbox en met zijn fikken van mijn internetverbinding afblijven.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door renewouters »

olaf79 schreef:
HADES2001 schreef: Waarom zou je trouwens niet willen updaten? dat verhaal over spyware is compleet onzin dan zou iemand de microsoft servers gehackt moeten hebben en deze update erdoorheen gedouwt hebben en dat nog is live gepushed, hier zitten zoveel checks tussen dat als een hacker dat uberhaupt al voor elkaar krijgt ze van mij alleen maar lof krijgen en een aplaus. waarna binnen 24 uur microsoft alweer met een oplossing komt.

En zoals al aangegeven door Spacestar, online staan gewoon alle patchnotes
En dat is dus weer onzin. Iemand kan bijvoorbeeld via een malfide blueray (met als besturingssysteem het zeer virusgevoelige Java) of een usb stick net doen alsof hij een update installeert om vervolgens het hele systeem over te nemen of een eigen cloon te installeren. De xbox is in de basis gewoon een computer met een grafische kaart en een OS. Dat dat niet gehacked kan worden is grote onzin.

TS heeft gelijk, het is belachelijk en vreemd dat er niet bij staat wat er wordt geupdate. Dat is les 1 in malware bestrijding, weet wat je installeert. Dat weet je nu dus niet. Hij heeft groot gelijk dat dit gepruts is van MS.
Maar om die malafide blue ray of usb stick te gebruiken moet je die toch echt zelf er in steken. De enige reden waarom je dat zou doen is als je zelf bewust via een duister kanaal gejatte software wilt installeren. Zwak argument dus van jou.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door Moneyman »

pjhts schreef:In tegenstelling tot wat bprosman zegt wordt de internetverbinding van mijn Xbox wel volledig uitgezet en aangezien ik deze ook voor andere zaken dan Xbox live en online games gebruik, zoals Netflix en Youtube is dat een grote handicap voor mijn Xbox. Een internetverbinding is gewoon essentieel voor computers en aanverwante apparaten. Niemand zou het accepteren als Samsung of Google of Apple of welke hardware/software leverancier dan ook de internetverbinding van je tablet of smartphone zou uitzetten als er een systeemupdate voor is. Die kun je gewoon negeren tot het moment dat het jou schikt, zonder dat je daar last van hebt.
Microsoft geeft bij systeemupdates voor Windows wel informatie over de inhoud van updates, net zoals Apple doet voor Mac en iOS.
Microsoft moet dus ook gewoon informatie (in het update scherm) geven over de inhoud van updates op de Xbox en met zijn fikken van mijn internetverbinding afblijven.
Kom je alleen je frustratie uiten, of sta je ook nog open voor andere meningen?

Gesloten