LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] samsung cashback reclame

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
john46
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 feb 2009 11:28

samsung cashback reclame

Ongelezen bericht door john46 »

Op 13 juli een tablet Samsung S2 gekocht bij Belsimpel voor € 313,- het voordeligst bij hen overige aanbieders € 349,-.
Op 15 juli bij Samsung mij aangemeld voor een cashback actie van € 50,- , waarbij op 25 juli aan mij dit bedrag werd toegezegd. Op 2 augustus intrekking van toezegging van € 50,- door Samsung.
Naar thans blijkt is het toestel van een Eancode en leverancier die niet in aanmerking komen en die worden uitgesloten van deze actie. Op de website van Samsung is geen duidelijke verwijzing naar uitsluitingen van code noch leverancier. Ik heb hier Samsung op aangesproken dat er sprake is van gedwongen winkelnering, wat bij wet is verboden alsmede kartelvorming over de verkoopprijs, hierop is gereageerd met: “ga naar uw leverancier”. Het is voor mij duidelijk dat de Samsung niet universeel en transparant is in haar marketinguitingen en lak heeft aan regelgeving en consument.
Overigens is dit de 4de keer dat ik bij Samsung een negatieve ervaring op doe, derhalve beoordeel ik de aftersales van Samsung als slecht.
Reactie van Belsimpel, kopen in met hoge kortingen die zij verwerken in de verkoopprijs, stellen dat zij aangeven op de website dat bepaalde acties zijn uitgesloten, hier was geen sprake van. Al met al ook hier teleurgesteld.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: samsung cashback reclame

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Belsimpel heeft andere inkoopkanalen. Er wordt dus niet rechtstreeks bij Samsung Nederland besteld. Toen ik onlangs een telefoon bestelde daar kreeg ik een Italiaanse. Op zich geen probleem, maar Samsung geeft enkel cashback op modellen die ook in Nederland via vaste retailers verkocht wordt. Dus op de modellen/exemplaren die NIET in Nederland geleverd zijn door Samsung gaan ze dus ook niets op terug betalen. Anders hebben ze wel de lasten, maar niet de lusten.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: samsung cashback reclame

Ongelezen bericht door grun »

Als die andere leveranciers, die het toestel voor 349 verkopen, wel door Samsung erkend zijn had u met cashback dus 299 euro betaald. Een verschil van 14 euro, dat is nog te overzien.

Gesloten