Pagina 1 van 3

Ik wacht al zeven dagen op mijn bestelling, wat nu? En andere vragen

Geplaatst: 09 jan 2019 19:19
door Georgie159
Ik heb precies een week geleden een drietal producten, ( tablets) besteld bij een internetshop, meteen via internet betaald, shop maakt reclame dat verzending binnen twee binnen zou zijn op hun pagina.
Helaas tot op heden niets, heb al diverse keren een mail gestuurd, krijg steeds reactie dat het druk is en dat ze zo spoedig als mogelijk de tablets zullen verzenden. Zie bij track&trace van Post.nl ook dat het verzoek tot verzending ook is gemaakt, maar het product nog niet is afgegeven. Nu hebben zij in hun voorwaardes staan dat je hey product, indien niet tevreden binnen 14 dagen kunt inruilen tegen een ander product, maar ik maak mij zorgen dat zij proberen die twee weken te rekken door het product niet te verzenden! Ik heb hun daarop geattendeerd en erop gewezen dat ik ervan uitga dat de twee weken pas ingaan nadat ik het product heb ontvangen. Helaas geen reactie meer op mijn vraag gekregen.
Hoe zit dit nou, en heb ik het bij het juiste eind dat de datum van twee weken pas ingaat als ik het product ontvangen heb, of de dag dat ik de bestelling gedaan heb? En hoelang is het redelijk om te wachten op je product, anders geld terug vorderen?
Ik noem de naam van deze internet aanbieder nog even niet en hoop dat dit netjes afgehandeld gaat worden!
Alvast bedankt voor u hulp!

Re: Ik wacht al zeven dagen op mijn bestelling, wat nu? En andere vragen

Geplaatst: 09 jan 2019 19:28
door NeoDutchio
De wet geeft aan dat een winkelier binnen 30 dagen moet leveren. Dus met die 7 dagen zit u daar nog ruim binnen. Het herroepingsrecht gaat pas in op het moment dat u de bestelling in handen hebt. Daar hoeft u zich dus geen zorgen om te maken.

Re: Ik wacht al zeven dagen op mijn bestelling, wat nu? En andere vragen

Geplaatst: 09 jan 2019 19:44
door Theotrucker
Welke webwinkel betreft het hier?

Re: Ik wacht al zeven dagen op mijn bestelling, wat nu? En andere vragen

Geplaatst: 09 jan 2019 19:50
door Lady1234
Misschien moeten ze nog uit China komen, dan kan het even duren.

Re: Ik wacht al zeven dagen op mijn bestelling, wat nu? En andere vragen

Geplaatst: 09 jan 2019 20:13
door moederslink
Georgie159 schreef:
09 jan 2019 19:19
Ik heb precies een week geleden een drietal producten, ( tablets) besteld bij een internetshop, meteen via internet betaald, shop maakt reclame dat verzending binnen twee binnen zou zijn op hun pagina.
Helaas tot op heden niets, heb al diverse keren een mail gestuurd, krijg steeds reactie dat het druk is en dat ze zo spoedig als mogelijk de tablets zullen verzenden. Zie bij track&trace van Post.nl ook dat het verzoek tot verzending ook is gemaakt, maar het product nog niet is afgegeven. Nu hebben zij in hun voorwaardes staan dat je hey product, indien niet tevreden binnen 14 dagen kunt inruilen tegen een ander product, maar ik maak mij zorgen dat zij proberen die twee weken te rekken door het product niet te verzenden! Ik heb hun daarop geattendeerd en erop gewezen dat ik ervan uitga dat de twee weken pas ingaan nadat ik het product heb ontvangen. Helaas geen reactie meer op mijn vraag gekregen.
Hoe zit dit nou, en heb ik het bij het juiste eind dat de datum van twee weken pas ingaat als ik het product ontvangen heb, of de dag dat ik de bestelling gedaan heb? En hoelang is het redelijk om te wachten op je product, anders geld terug vorderen?
Ik noem de naam van deze internet aanbieder nog even niet en hoop dat dit netjes afgehandeld gaat worden!
Alvast bedankt voor u hulp!
U moet zich niet zo druk maken, wat er logistiek mis kan gaan valt soms toch niet te achterhalen.
En een week geleden zijn slechts 5 werkdagen.
Zodra u het pakket binnen heeft gaan idd pas de 14 dagen bedenktijd in.

Re: Ik wacht al zeven dagen op mijn bestelling, wat nu? En andere vragen

Geplaatst: 09 jan 2019 21:57
door Hypo63
NeoDutchio schreef:
09 jan 2019 19:28
De wet geeft aan dat een winkelier binnen 30 dagen moet leveren. Dus met die 7 dagen zit u daar nog ruim binnen. Het herroepingsrecht gaat pas in op het moment dat u de bestelling in handen hebt. Daar hoeft u zich dus geen zorgen om te maken.
[Tekst verwijderd]

Als op een site wordt gemeld dat een product binnen 2 dagen wordt geleverd en zij houden zich daar niet aan is er sprake van misleidende reclame. Als een week later het product niet verzonden is heeft TS gewoon het recht om de order te annuleren. Daarvoor hoeft TS niet te wachten tot het product is geleverd.

Re: Ik wacht al zeven dagen op mijn bestelling, wat nu? En andere vragen

Geplaatst: 09 jan 2019 22:06
door NeoDutchio
Hypo63 schreef:
09 jan 2019 21:57
[Tekst verwijderd]

Als op een site wordt gemeld dat een product binnen 2 dagen wordt geleverd en zij houden zich daar niet aan is er sprake van misleidende reclame. Als een week later het product niet verzonden is heeft TS gewoon het recht om de order te annuleren. Daarvoor hoeft TS niet te wachten tot het product is geleverd.
[Tekst verwijderd]

Hier de tekst van de consumentenbond: https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... bestelling. Hierbij een quote, dus niet mijn eigen woorden: "Staat op de website bijvoorbeeld dat een bestelling binnen 4 weken geleverd wordt, dan is er sprake van een vermoedelijke levertijd. In dat geval zul je de winkel extra levertijd moeten geven om het product toch nog te leveren." Dat is dus gewoon wetgeving.

De tweede vraag van TS was wanneer de herroepingsrecht in ging. Deze gaat in vanaf het moment van levering. Dat heeft dus niets te maken of TS nu al zou willen annuleren.

[Tekst verwijderd]

Re: Ik wacht al zeven dagen op mijn bestelling, wat nu? En andere vragen

Geplaatst: 09 jan 2019 22:33
door Erthanax
Volgens mij weet TS nu waar hij/zij aan toe is, mede dankzij het beknopt maar correct geformuleerde antwoord van NeoDutchio.

Re: Ik wacht al zeven dagen op mijn bestelling, wat nu? En andere vragen

Geplaatst: 09 jan 2019 23:12
door Klaas Jan
Lady1234 schreef:
09 jan 2019 19:50
Misschien moeten ze nog uit China komen, dan kan het even duren.
Er staat 'track&trace van Post.nl' dus dat zal niet het geval zijn.

Re: Ik wacht al zeven dagen op mijn bestelling, wat nu? En andere vragen

Geplaatst: 09 jan 2019 23:28
door Theotrucker
Track & trace werkt al vanaf China voor Aliexpress. Ali heeft al meteen de code van post.nl..

Re: Ik wacht al zeven dagen op mijn bestelling, wat nu? En andere vragen

Geplaatst: 10 jan 2019 09:27
door berndv
welke webshop en welke tablets? Waren ze voorradig ten tijde van de bestelling? Was het bedrijf volledig geopend en operationeel tijdens de kerstvakantie?

Re: Ik wacht al zeven dagen op mijn bestelling, wat nu? En andere vragen

Geplaatst: 10 jan 2019 09:54
door alfatrion
Georgie159 schreef:
09 jan 2019 19:19
Hoe zit dit nou, en heb ik het bij het juiste eind dat de datum van twee weken pas ingaat als ik het product ontvangen heb, of de dag dat ik de bestelling gedaan heb? En hoelang is het redelijk om te wachten op je product, anders geld terug vorderen?
Je kunt de overeenkomst ontbinden op grond van het herroepingsrecht tot 14 dagen na ontvangst. Hier had de winkel u over moeten informeren. U had ook een modelformulier moeten krijgen. Misschien gebeurt dat nog. Als dit niet gebeurt dan heeft u 12 maanden de tijd.
NeoDutchio schreef:
09 jan 2019 19:28
De wet geeft aan dat een winkelier binnen 30 dagen moet leveren.
De voorwaarden van de winkel geven aan dat de winkelier binnen 2 dagen moet verzenden en dit is niet gebeurt, al dus TS. Er kan dus redelijkerwijs worden aangemaand.
NeoDutchio schreef:
09 jan 2019 22:06
Hier de tekst van de consumentenbond: https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... bestelling. Hierbij een quote, dus niet mijn eigen woorden: "Staat op de website bijvoorbeeld dat een bestelling binnen 4 weken geleverd wordt, dan is er sprake van een vermoedelijke levertijd. In dat geval zul je de winkel extra levertijd moeten geven om het product toch nog te leveren." Dat is dus gewoon wetgeving.
Twee dagen valt niet te kwalificeren als "vermoedelijk" of "ongeveer", maar is juist "exact".
NeoDutchio schreef:
09 jan 2019 22:06
De tweede vraag van TS was wanneer de herroepingsrecht in ging. Deze gaat in vanaf het moment van levering. Dat heeft dus niets te maken of TS nu al zou willen annuleren.
TS kan "ontbinden tot een termijn van veertien dagen is verstreken". Strikt genomen is er geen ingangsdatum en kan dus al een beroep gedaan worden op het herroepingsrecht. Dat is wellicht niet raadzaam in verband met de verzendkosten retour.

Re: Ik wacht al zeven dagen op mijn bestelling, wat nu? En andere vragen

Geplaatst: 10 jan 2019 10:00
door Komkommertijd
De bij Ali bestelde onderdelen voor de 3D printer waren maandag besteld, dinsdag 14.28 uur binnen! Uit België via B Post!

Maar vele adverteren voor x tijd besteld vandaag, morgen binnen en daar ging veel fout.
Maar als een webshop 3 producten verkocht maar er 1 of 2 in voorraad had.... dan word dat wachten.

Dan gaat er voor een product iets fout, als je er maar 1 bestelde konden ze het van de site halen, bij meerdere hebben ze blijkbaar het voorraad programma niet goed ingesteld.

En zonder naam... er zijn enkele die alleen maar geld ophalen dus hoe oud is deze Webshop?
Enkele dubieuze personen starten telkens een nieuwe webshop en leveren niets... en na 1 maand verdwenen en niets te halen!
Vooral zeer goedkope aanbieders zijn een groot risico.

En ik had op mijn webshop geen 3 dagen maar 3 werkdagen!.... dus hoe stond het daar... op vrijdag bestellen, maar zondag heb ik nog nooit een bezorger gehad voor de 2 dagen bezorging!

Re: Ik wacht al zeven dagen op mijn bestelling, wat nu? En andere vragen

Geplaatst: 10 jan 2019 10:19
door NeoDutchio
alfatrion schreef:
10 jan 2019 09:54
NeoDutchio schreef:
09 jan 2019 22:06
Hier de tekst van de consumentenbond: https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... bestelling. Hierbij een quote, dus niet mijn eigen woorden: "Staat op de website bijvoorbeeld dat een bestelling binnen 4 weken geleverd wordt, dan is er sprake van een vermoedelijke levertijd. In dat geval zul je de winkel extra levertijd moeten geven om het product toch nog te leveren." Dat is dus gewoon wetgeving.
Twee dagen valt niet te kwalificeren als "vermoedelijk" of "ongeveer", maar is juist "exact".
In uw woorden wellicht niet, maar zoals u kunt lezen denkt de consumentenbond daar anders over.

Re: Ik wacht al zeven dagen op mijn bestelling, wat nu? En andere vragen

Geplaatst: 10 jan 2019 10:24
door alfatrion
De consumentenbond denkt daar helemaal niet ander over. Vier weken is ongeveer, vier dagen is exact.

Re: Ik wacht al zeven dagen op mijn bestelling, wat nu? En andere vragen

Geplaatst: 10 jan 2019 10:48
door berndv
alfatrion schreef:
10 jan 2019 09:54
NeoDutchio schreef:
09 jan 2019 19:28
De wet geeft aan dat een winkelier binnen 30 dagen moet leveren.
De voorwaarden van de winkel geven aan dat de winkelier binnen 2 dagen moet verzenden en dit is niet gebeurt, al dus TS. Er kan dus redelijkerwijs worden aangemaand.
Klopt, ts kan ze aanmanen. Dan stuurt ts een mail dat ts ze aanmaant om tot verzending over te gaan en indien verzending niet binnen x dagen plaatsvindt de koop ontbonden zal worden. Oftewel ts schiet er mijns inziens niets mee op, aangezien ts het recht op ontbinding toch al had, daar het een koop op afstand betreft. Ook qua termijn zal ts er niets mee opschieten, want je dient ze een redelijke termijn te geven om te leveren.

Re: Ik wacht al zeven dagen op mijn bestelling, wat nu? En andere vragen

Geplaatst: 10 jan 2019 10:56
door NeoDutchio
alfatrion schreef:
10 jan 2019 10:24
De consumentenbond denkt daar helemaal niet ander over. Vier weken is ongeveer, vier dagen is exact.
Vier weken is net zo exact als 4 dagen. In beide gevallen heb je een datum. En in beide gevallen is dat dus vermoedelijk volgens de consumentenbond.

Re: Ik wacht al zeven dagen op mijn bestelling, wat nu? En andere vragen

Geplaatst: 10 jan 2019 11:05
door alfatrion
berndv schreef:
10 jan 2019 10:48
Klopt, ts kan ze aanmanen. (...) Oftewel ts schiet er mijns inziens niets mee op, aangezien ts het recht op ontbinding toch al had, daar het een koop op afstand betreft.
Maar dan is er sprake verzuim ;) das leuk voor de verzendkosten retour.
NeoDutchio schreef:
10 jan 2019 10:56
Vier weken is net zo exact als 4 dagen. In beide gevallen heb je een datum. En in beide gevallen is dat dus vermoedelijk volgens de consumentenbond.
Dat is onjuist. Vier weken is ongeveer, vier dagen is exact. Jij vindt alleen iets anders dan de consumentenbond en doet alsof de consumentenbond het met jou eens is.

Re: Ik wacht al zeven dagen op mijn bestelling, wat nu? En andere vragen

Geplaatst: 10 jan 2019 11:19
door NeoDutchio
alfatrion schreef:
10 jan 2019 11:05
Dat is onjuist. Vier weken is ongeveer, vier dagen is exact. Jij vindt alleen iets anders dan de consumentenbond en doet alsof de consumentenbond het met jou eens is.
Maar dan andersom. Maar goed, als u het verschil niet kan zien in “over 4 weken ben ik jarig” en “over 4 dagen ben ik jarig”, dan ligt dat niet aan mij of aan de consumentenbond. In beide gevallen heb ik gewoon een datum dat ik jarig ben. Ik kan enkel ongeveer over 4 weken jarig zijn als we op dag 26 of 30 van mijn verjaardag zitten.

Re: Ik wacht al zeven dagen op mijn bestelling, wat nu? En andere vragen

Geplaatst: 10 jan 2019 11:40
door jonis
alfatrion schreef:
10 jan 2019 11:05
NeoDutchio schreef:
10 jan 2019 10:56
Vier weken is net zo exact als 4 dagen. In beide gevallen heb je een datum. En in beide gevallen is dat dus vermoedelijk volgens de consumentenbond.
Dat is onjuist. Vier weken is ongeveer, vier dagen is exact. Jij vindt alleen iets anders dan de consumentenbond en doet alsof de consumentenbond het met jou eens is.


Eigenlijk doet het er niet toe; exakt of ongeveer, in beide gevallen moet je ze volgens consumentenbond extra tijd geven.
De wettelijke 30 dagen levertermijn geldt voor als geen tijd is afgesproken.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen.
Dan is natuurlijk nog de vraag wat redelijk is als extra tijd; voor bijv bij levering binnen 2 dagen. Dan ben je m.i. na een week toch royaal over tijd.