LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onnodige verpakking Office 365 Home/6

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ershiba
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2017 14:41

onnodige verpakking Office 365 Home/6

Ongelezen bericht door ershiba »

Software is helaas niet meer te koop in winkels. Via het internet kopen en downloaden lijkt ook niet meer mogelijk.
Daarom toch maar online besteld bij de Mediamarkt. Na ruim een week wachten was het pakket er nog steeds niet. Geannuleerd en opnieuw besteld bij CoolBlue. Met een dag vertraging ontving ik het pakket.

Tot mijn verrassing was de doos te groot, ondanks de tekst op de doos van coolBlue. Het product had er zeker twee keer in gepast.
Om het doosje met de software zat folie en in het doosje een bescheiden gebruiksaanwijzing en een plastic kaartje met daarop de code die ik nodig heb voor installatie. Dus toch installatie via internet.....

Dat had toch heel goed in een kleine enveloppe gekund, zonder plastic kaartje en zonder folie gewoon in de brievenbus.
WAT EEN VERSPILLING en WAT EEN KOSTEN en MOEITE OM HET PAKKET AF TE HALEN.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: onnodige verpakking Office 365 Home/6

Ongelezen bericht door mahadma »

Bij veel internet verkopers worden er beperkte maten verzend doosjes/dozen gekocht. U kunt niet verwachten dat er voor ELK artikel precies passend is. De bedrukte dozen kosten geld en het is volledig te begrijpen dat er stuksprijzen voor de verpakkingen bestaan. Ook is het bestelgedrag van de kopers met meerdere artikelen in één bestelling ook niet voorspelbaar. U heeft uw bestelling en daarmee bent u het meeste geholpen. En door de postbehandeling, door wie dan ook, moet het wel deugdelijk ingepakt zijn, immers niet alles is praktisch onbreekbaar.

ZeerPrivé
Berichten: 5383
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: onnodige verpakking Office 365 Home/6

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Over verspilling gesproken, je had de software zo online kunnen downloaden op de site van Microsoft https://products.office.com/nl-nl/compa ... ?market=nl&

En dat je een licentie koopt, staat op de site van CB vermeld. https://www.coolblue.nl/product/817707/ ... ar-nl.html

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: onnodige verpakking Office 365 Home/6

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik wist helemaal niet dat het nog mogelijk was om "software" in winkels te kopen. Dat doe je toch gewoon allemaal online? Direct bij Microsoft, Adobe etc en niet bij retailers.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: onnodige verpakking Office 365 Home/6

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

renewouters schreef:
27 jul 2019 20:28
Ik wist helemaal niet dat het nog mogelijk was om "software" in winkels te kopen. Dat doe je toch gewoon allemaal online? Direct bij Microsoft, Adobe etc en niet bij retailers.
Bij retailers kan het goedkoper zijn!

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: onnodige verpakking Office 365 Home/6

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Heb zelf Office 385 Personal gekocht bij BCC in de vorm van een kaartje/ https://i.ibb.co/hVyD721/IMG-1379.jpg met op de achterkant de sleutel, welke middels krassen zichtbaar kon worden gemaakt.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: onnodige verpakking Office 365 Home/6

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Coolblue en diverse andere bedrijven sturen bewust de producten als pakket omdat dit voor hun goedkoper is en er track en trace op zit
Bij brievenbuspost gebeurt het te vaak dat de ontvanger zegt niets ontvangen te hebben

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: onnodige verpakking Office 365 Home/6

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

redhead55 schreef:
27 jul 2019 23:31
Als ik zo de "aanbieding" van CB bekijk: U koopt, als het daadwerkelijk om Office 365 gaat, een abonnement voor 1 jaar a Euro 99,99.
U kunt, met een Microsoft account, hetzelfde kopen als abonnement direct bij Microsoft voor Euro 99/jaar of Euro 10/maand.
Niks wachten, direct installeren. Daar kan CB met 24 uurs levering zelfs niet tegenop!
Bij Paradigit koste mij 1 jaar Office 365 slechts € 90. Dat is goedkoper dan een abonnement direct bij Microsoft.

Gesloten