LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kamikaze-printers van Canon

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
XiniX_
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 feb 2019 12:52

Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door XiniX_ »

Canon heeft een geniaal systeem van firmware updates... Printers zijn allemaal online tegenwoordig... De leeftijd van elke printer is precies vast te stellen... En exact rondom het vervallen van de garantie geven ze die ene printer een firmware update met als doel die printer te saboteren, zodat hij precies na de garantieperiode zogenaamd kapot gaat... Subliem businessmodel van de uitgekookte handige harrie bij Canon... Bewijzen zo niet geruchten zijn volop op internet te vinden... Dit is de hedendaagse praktijk van de printermakers, printers onder de kostprijs weggeven maar dan wel de gebruiker opzadelen met cartridges van inkt duurder dan goud... En nu dus firmware die printers saboteert precies na vervallen van de garantie... Kamikaze-software: Geniaal toch?... Zou best wel eens wat landelijke aandacht mogen krijgen dacht ik zo...
Laatst gewijzigd door XiniX_ op 11 okt 2019 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door witte angora »

De oplossing is simpel en doeltreffend: meld je gewoon niet aan bij Canon voor die updates. Waarom zou je? De mijne is intussen een jaar of 4 oud, misschien bijna 5. Print nog steeds als een tierelier.

Tot ongenoegen van Canon wellicht, maar daar kan ik niet wakker van liggen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Lijkt me erg dom als dat waar is. Dan koop je daarna zeker een ander merk.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Beetje complot denken?

XiniX_
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 feb 2019 12:52

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door XiniX_ »

witte angora schreef:
11 okt 2019 10:43
De oplossing is simpel en doeltreffend: meld je gewoon niet aan bij Canon voor die updates. Waarom zou je? De mijne is intussen een jaar of 4 oud, misschien bijna 5. Print nog steeds als een tierelier.

Tot ongenoegen van Canon wellicht, maar daar kan ik niet wakker van liggen.
Je hebt helemaal gelijk... Maar als je printer naar de mallemoer gemaakt is, als het kwaad al geschied is, wat dan?...

XiniX_
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 feb 2019 12:52

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door XiniX_ »

Lady1234 schreef:
11 okt 2019 10:46
Beetje complot denken?

Beetje naief?...


En als dit nu wel de hedendaagse praktijk is van die printermakers, wat dan?...

XiniX_
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 feb 2019 12:52

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door XiniX_ »

Theotrucker schreef:
11 okt 2019 10:45
Lijkt me erg dom als dat waar is. Dan koop je daarna zeker een ander merk.
Dom van Canon of dom van mij?...

En hoe kan ik dit van te voren weten als jij denkt dat ik dom ben dat ik een Canon gekocht heb?...

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nee ik denk niet dat jij dom bent, sorry als ik niet duidelijk was! Niet mijn bedoeling. Mijn vorige printer was een Canon, die ging na vijf jaar kapot. Nu een Epson, toevallig op dat moment een leuke aanbieding. Ik bedoel dat het dom van Canon zou zijn. Daarna ben je boos en koop je zeker geen Canon meer. Zo voel je je nu toch. Ik denk dat je er gewoon pech mee hebt gehad.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

XiniX_ schreef:
11 okt 2019 10:40
Bewijzen zo niet geruchten zijn volop op internet te vinden...
Het gerucht gaat ook dat ik de knapste man ter wereld ben. Gaat u die ook opzoeken voor mij op internet?

U doet een harde uitspraak, maar onderbouwd niets. Dus of met bewijzen komen, of in het beklaagden bankje gaan staan wegens laster en smaad.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door witte angora »

NeoDutchio schreef:
11 okt 2019 11:11
XiniX_ schreef:
11 okt 2019 10:40
Bewijzen zo niet geruchten zijn volop op internet te vinden...
Het gerucht gaat ook dat ik de knapste man ter wereld ben. Gaat u die ook opzoeken voor mij op internet?
Geen idee hoe het met de TS zit, maar ik val niet op kerels, dus ik zou het zelf niet opzoeken. Daarentegen zou ik bij een volgende printer wel graag weten hoe de kwaliteit is ten opzichte van de investering. En dan zou ik, ook al val ik niet op mannen, toch mijn licht opsteken bij het overgewaardeerde internet. :wink:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Vooral ook op internet is er veel kaf wat gescheiden moet worden van het koren.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door grun »

Deze praktijk is helaas ook mijn ervaring met dit merk. Ik heb een flatbed scanner, de Lide 100. Doet het prima, maar drivers voor nieuwe Windows versies maken ze niet.
De vorige keer had ik een Lide 30 onder Windows XP. Daarna kwam Windows 7, geen driver te bekennen. Enigszins verbaasd heb ik toen nog de klantenservice gevraagd wanneer die kwam. Niet, zeiden ze doodleuk, koop maar een nieuwe scanner want dat is ons verdienmodel. Heb ik nog gedaan ook want ik zat destijds omhoog qua tijd. En nu weer hetzelfde met de overstap naar Windows 10. Ik heb een scanner van een ander merk gekocht.

Wat ze vergeten is dat ze ook printers en camera's maken. Ik denk niet dat mijn volgende camera van dit merk zal zijn, ook al zullen dat misschien prima toestellen zijn. Bij mij levert de merknaam toch een beetje wrange nasmaak op.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door BL2 »

Het is nogal een zware beschuldiging tegen een multinational. Hoop dat het geen laster is en Canon een zaak tegen XiniX begint.
Bij stafrechtelijke procedures zal de eigenaar van dit forum uw IP-adres moeten afstaan.....

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door witte angora »

Over een strafrechtelijke actie richting de topicstarter maak ik me niet zo heel veel zorgen. Blijkens de OP staan de geruchten al veel langer op internet. Er zullen er dan veel meer 'aangepakt' moeten worden.

Ik lees de OP ook wat meer als zijnde frustratie en wat minder als keiharde en (deels) ongefundeerde beschuldiging. En dan wordt het strafrechtelijk gezien waarschijnlijk nog een iets ander verhaal.

XiniX_
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 feb 2019 12:52

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door XiniX_ »

Theotrucker schreef:
11 okt 2019 11:08
Nee ik denk niet dat jij dom bent, sorry als ik niet duidelijk was! Niet mijn bedoeling. Mijn vorige printer was een Canon, die ging na vijf jaar kapot. Nu een Epson, toevallig op dat moment een leuke aanbieding. Ik bedoel dat het dom van Canon zou zijn. Daarna ben je boos en koop je zeker geen Canon meer. Zo voel je je nu toch. Ik denk dat je er gewoon pech mee hebt gehad.
Nee, TheoTrucker ik neem niets aan, ik vraag gewoon wat je bedoelt... Simpel toch...

en Nee is niet gewoon pech... Dit is sabotage... Er kwam een firmwareupdate en het eerste wat de printer meldde was: Error B203... Printer is kapot en moet hersteld worden... Dat is geen pech, dat is opzettelijk een printer uitschakelen om mij te dwingen een nieuwe te kopen...

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan is mijn advies een printer van een ander merk te kopen.

XiniX_
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 feb 2019 12:52

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door XiniX_ »

NeoDutchio schreef:
11 okt 2019 11:11
XiniX_ schreef:
11 okt 2019 10:40
Bewijzen zo niet geruchten zijn volop op internet te vinden...
Het gerucht gaat ook dat ik de knapste man ter wereld ben. Gaat u die ook opzoeken voor mij op internet?

U doet een harde uitspraak, maar onderbouwd niets. Dus of met bewijzen komen, of in het beklaagden bankje gaan staan wegens laster en smaad.
Canon geeft toe dat firmware updates zulke zaken kunnen veroorzaken en ze zijn zelfs bereid om mij te helpen de firmware terug te draaien op hun kosten, NeoDutchio...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door berndv »

XiniX_ schreef:
11 okt 2019 10:40
Bewijzen zo niet geruchten zijn volop op internet te vinden
zou u ze eens willen delen hier? Ik ben lui en heb geen zin om uw argumenten op te gaan zoeken. Ben wel benieuwd naar die bewijzen.

XiniX_
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 feb 2019 12:52

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door XiniX_ »

witte angora schreef:
11 okt 2019 11:38
Dan is mijn advies een printer van een ander merk te kopen.
Een ander merk doet precies hetzelfde... Net zoals bij Volkswagen met hun uitstootschandaal... "Andere auto kopen" en wat blijkt iedereen doet het...

In de publiciteit brengen en dan pas gebeurt er brancherond wat...

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door witte angora »

Nogmaals, mijn - Canon - printer werkt al 4 of 5 jaar zonder problemen. Maar ik meld me dus ook nergens bij aan, vind ik niet nodig.

Gesloten