Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
19 apr 2021 14:53
Computers zijn nu bij uitstek zo gemaakt dat de onderdelen uitwisselbaar zijn. Op ieder moederbord zitten sloten waarin je van alles in kan steken: videokaarten, netwerkkaarten, geluidskaarten, USB, ect.
En de ene videokaart is de andere? Als we spreken over het redelijke, hoe redelijk is het dat als een goedkoop artikel niet meer leverbaar de klant een duurdere en betere mag kopen zonder meerprijs?

Of wellicht kunt u meewerken aan mijn domper:
Ik had mijn volgende lease auto al uitgezocht en besteld, een Ford Focus. Nu blijken er problemen te zijn met chips waardoor de productie stil ligt en de auto dus niet geleverd kan worden. Nu was er al wel een contract, maar die kan dus niet nagekomen worden. Dezelfde auto staat nergens en is dus niet te krijgen. Mijn Ford dealer heeft geannuleerd, dus nu kan ik bij een andere dealer een GT bestellen en is mijn dealer verantwoordelijk voor de meerprijs? Beide zijn immers auto’s. Als u dat voor elkaar zal krijgen (ik wil er best een uurloon tegenover zetten), dan zal ik vanaf dan u in alle reacties steunen.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door Methusalah »

alfatrion schreef:
19 apr 2021 14:53
Computers zijn nu bij uitstek zo gemaakt dat de onderdelen uitwisselbaar zijn. Op ieder moederbord zitten sloten waarin je van alles in kan steken: videokaarten, netwerkkaarten, geluidskaarten, USB, ect.

Nou dat is dus onzin. Als jij een gemiddelde moederboard koopt kan je 80% van de onderdelen daar dus niet zo maar in kwijt. Nog nooit van compabiliteit gehoord? Daarnaast kunnen andere onderdelen ook gevolgen hebben voor de bestaande hardware (voeding bijvoorbeeld, of het formaat van de kast). Dit is een opmerking die aantoont dat jouw kennis op het gebied van hardware beperkt is want anders had je dit niet zo gesteld.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door alfatrion »

De context waarbinnen ik dat schrijf is die van een TS wiens videokaart niet geleverd wordt door de verkoper en waarvan leden beweren dat deze niet uitwisselbaar is. Dat er diverse beperkingen zijn, zoals het busstype en het formaat van de kast, maakt niet dat de videokaart van TS niet uitwisselbaar is voor een andere nieuwe videokaart.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door Methusalah »

alfatrion schreef:
19 apr 2021 16:15

....voor een andere nieuwe videokaart.

Waar die dus geen moer aan heeft aangezien dat niet de videokaart is die hij zocht. Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat de ene videokaart niet de andere is?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door sjohie »

alfatrion schreef:
19 apr 2021 16:15
De context waarbinnen ik dat schrijf is die van een TS wiens videokaart niet geleverd wordt door de verkoper en waarvan leden beweren dat deze niet uitwisselbaar is. Dat er diverse beperkingen zijn, zoals het busstype en het formaat van de kast, maakt niet dat de videokaart van TS niet uitwisselbaar is voor een andere nieuwe videokaart.
Laatst bij LTT in een van zijn afleveringen op youtube, twee verschillende RTX 3080 kaarten, waarvan de één 50W meer aan piekvermogen eiste als de ander. Dat trok het moederbord nog maar nét, en zij hadden de luxe dat ze een 1200w voeding hadden liggen. Kortom, los van evt fysieke verschillen die al eerder uitgelegd zijn, kan het verschil tussen de ene en de andere 3080 betekenen dat je een ander moederbord, en een nieuwe voeding moet aanschaffen. En vooral die laatsten zijn óók erg schaars.

Wat je volgens mij niet helemaal snapt, is dat we het hier hebben over de bleeding edge van consumentenvideokaarten, dit zijn dé high-end modellen van het moment, en die hebben erg specifieke hardware eisen per kaart, en zijn dus niet zo universeel uitwisselbaar als jij denkt.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fonsflons schreef:
19 apr 2021 16:34
NeoDutchio schreef:
19 apr 2021 15:27
Of wellicht kunt u meewerken aan mijn domper:
Ik had mijn volgende lease auto al uitgezocht en besteld, een Ford Focus. Nu blijken er problemen te zijn met chips waardoor de productie stil ligt en de auto dus niet geleverd kan worden. Nu was er al wel een contract, maar die kan dus niet nagekomen worden. Dezelfde auto staat nergens en is dus niet te krijgen. Mijn Ford dealer heeft geannuleerd, dus nu kan ik bij een andere dealer een GT bestellen en is mijn dealer verantwoordelijk voor de meerprijs? Beide zijn immers auto’s. Als u dat voor elkaar zal krijgen (ik wil er best een uurloon tegenover zetten), dan zal ik vanaf dan u in alle reacties steunen.
Dat is natuurlijk een vergelijking die nergens op slaat aangezien de leasemaatschappij in dat geval zonder problemen een vervangend vergelijkbaar model zou aanbieden. Pas als er opeens helemaal geen middenklassers meer gemaakt zouden worden zou je vergelijking opgaan.
Net als bij de videokaart heb ik niks aan zomaar een andere auto. Ik heb deze uitgekozen vanwege de ruimte, trekkracht en comfort.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door Methusalah »

NeoDutchio schreef:
19 apr 2021 16:50


Net als bij de videokaart heb ik niks aan zomaar een andere auto. Ik heb deze uitgekozen vanwege de ruimte, trekkracht en comfort.

Alleen, ongeacht de auto, ze kunnen allemaal op de zelfde weg rijden, de zelfde stoplichten gebruiken, je ziet nog steeds de zelfde verkeersborden, je kan met 99% van de auto's de zelfde routes rijden dus het verschil is in jouw voorbeeld persoonlijk voorkeur.

Dat is niet het zelfde als technische beperkingen en doeleindes wat bij bij een videokaart het geval is en waarbij de resterende hardware compatible moet zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Methusalah schreef:
19 apr 2021 16:59
NeoDutchio schreef:
19 apr 2021 16:50


Net als bij de videokaart heb ik niks aan zomaar een andere auto. Ik heb deze uitgekozen vanwege de ruimte, trekkracht en comfort.

Alleen, ongeacht de auto, ze kunnen allemaal op de zelfde weg rijden, de zelfde stoplichten gebruiken, je ziet nog steeds de zelfde verkeersborden, je kan met 99% van de auto's de zelfde routes rijden dus het verschil is in jouw voorbeeld persoonlijk voorkeur.

Dat is niet het zelfde als technische beperkingen en doeleindes wat bij bij een videokaart het geval is en waarbij de resterende hardware compatible moet zijn.
TS kiest een bepaalde videokaart vanwege het doel wat hij/zij er mee heeft. Ik kies een auto voor mijn doen. Als ik een andere auto krijg die mijn caravan niet kan trekken, wat heb ik daar aan? Als ik een schakelauto krijg, dan kom ik niet eens aan het eind van de straat. Enz. Net zo goed dat TS wensen heeft waaraan zijn kaart moet voldoen heb ik wensen waaraan mijn auto zal moeten voldoen. Anders kan je inderdaad elke willekeurige auto nemen.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zucht. Dit soort vergelijkingen zijn zo zinloos. Wie zijn dat ooit ook alweer: 'de enige zekerheid van vergelijkingen is dat zo nooit kloppen"?

Laat die auto maar voor wat het is, dan kunnen we doorpraten over een videokaart.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door alfatrion »

Methusalah schreef:
19 apr 2021 16:22
Waar die dus geen moer aan heeft aangezien dat niet de videokaart is die hij zocht. Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat de ene videokaart niet de andere is?
Dat heeft niets te maken met een vervangende kaart niet zou kunnen werken in het systeem van TS, maar met de functionaliteit van de kaart. Ik weet dat je het niet geloof, maar er is echt een passend alternatief.
Methusalah schreef:
19 apr 2021 16:59
Dat is niet het zelfde als technische beperkingen en doeleindes wat bij bij een videokaart het geval is en waarbij de resterende hardware compatible moet zijn.
Toon eerst eens aan dat de meeste videokaarten niet compatible zouden zijn met een systeem dat je vandaag de dag koopt.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als we stoppen over die 🚘, kunnen we misschien ook stoppen over die kaart. :lol: Ik denk dat de Ts het nu wel weet.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door crazyme »

https://tweakers.net/nieuws/180624/foto ... arten.html

Er komt een opvolger aan.

Succes met de discussie.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Foto’s van een pallet. Het moet niet spannender worden.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb nog steeds het vermoeden dat TS niets aan die videokaart gaat hebben. Daar zit namelijk een hashrate limiter op. Een echte gamer had het gedoe met de videokaarten wel gesnapt. Het opschorten van de bestellingen van sommigen is namelijk gedaan om ervoor te zorgen dat de kaarten bij gamers gaan komen en niet bij cryptominers.

De kaarten die hier namelijk voorbij komen zijn of veel duurder en beter, terwijl de vergelijkbare versies (waar AZERTY de klanten waarschijnlijk mee wil helpen) ook zo'n limiter hebben. Toevallig een collega-gamer gesproken die de 3080 had besteld en deze heeft netjes een aanbod gehad om een alternatief te bestellen voor een vergelijkbare prijs (daar wordt wel flink ingeteerd op de kleine marge, maar is ook klantenbinding), maar ook dan komt ie in een wachtrij, maar wordt wel de originele besteldatum gebruikt. Overigens niet bij AZERTY, maar ik verwacht dat deze echt wel hetzelfde doen.

De reden dat deze kaarten massaal uit de verkoop zijn gehaald, is juist om nieuwe varianten die niet geschikt zijn voor cryptominers uit te brengen. Ik vind dit een geweldige ontwikkeling, laten we daar dan ook achter gaan staan. Zodat de juiste kaarten op de juiste plek komen.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
19 apr 2021 17:45
Als we stoppen over die 🚘, kunnen we misschien ook stoppen over die kaart. :lol: Ik denk dat de Ts het nu wel weet.
Dat vraag ik me, gezien zijn afwezigheid, zelfs nog af.

Celestral
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2021 15:37

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door Celestral »

crazyme schreef:
19 apr 2021 19:31
https://tweakers.net/nieuws/180624/foto ... arten.html

Er komt een opvolger aan.

Succes met de discussie.
Dat is daadwerkelijk de "Titan" versie van de kaart. Die zou normaliter apart geproduceerd worden en in een andere prijsklasse vallen. Deze versie bestaat bijna altijd naast de reguliere versie (zie ook 2080 vs 2080 Ti etc.). Er is echter wel een "vervanger" voor de geannuleerde kaart. Deze vervanger heeft alleen een andere achterplaat omdat de andere steeds kapot ging :? Gezien dat een rechtstreekse revisie/aanpassing is van het voorheen bestaande product blijf ik erbij dat het bizar is dat ze alle gedane bestellingen laten vallen zonder enige vorm van compensatie of laten staan voor de revisie.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. De Z is wel degelijk een andere kaart. Deze heeft een hogere kloksnelheid en gebruikt een hoger wattage.

Het is een beetje als een Ford Fiesta bestellen en als deze niet meer wordt geleverd om een Ford Focus voor dezelfde prijs te eisen.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nijogeth schreef:
20 apr 2021 19:11
Het is een beetje als een Ford Fiesta bestellen en als deze niet meer wordt geleverd om een Ford Focus voor dezelfde prijs te eisen.
Om bepaalde mensen maar voor te zijn, het schijnt dat die vergelijk niet mag. Daarbij ligt de productie stil van de Focus, er zal dus nog een maatje groter besteld moeten worden zonder meerprijs.

Celestral
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2021 15:37

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door Celestral »

Eh nee:
"According to MSI, there are no differences between the 3080 X and Z Trio in terms of clock rates (GPU and RAM) - the only difference would be found in the backplate (change from graphene to metal)."

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Azerty annuleert eenzijdig na 4 maanden bestelling

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
19 apr 2021 21:30
hashrate limiter
Hier heb ik uitleg nodig. Zijn gewone videokaarten geschikt om cryptomunten te genereren?

Gesloten