Frelleza deugd niet

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Werker1001
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2017 18:24

Frelleza deugd niet

Ongelezen bericht door Werker1001 »

Ik bestelde bij Frelleza een dockingstation voor de PC. Na weken wachten kreeg ik een USB hub thuisgestuurd. Uiteraard en binnen de termijn van 14 dagen klaagde ik dat het artikel niet was wat ik wilde en bestelde. De docking kostte mijn € 29,93 en ik vorder geld terug wegens niet besteld/ verkeerd geleverd. Wat is nu de clou? Ik moet met track and trace verzenden naar de leverancier die niet in Europa zit opeens maar in CHINA. Kosten hiervoor bedragen € 29,30. ALS men daar beslist dat ik geld terug krijg (Vraag ik me dan af of dat wel gebeurd) dan krijg ik mijn € 29,95 terug. Dus ik moet genoegen nemen met dit product of veel moeite doen om uiteindelijk € 0,65 terug te krijgen.... nu ik ging googelen bleken meer mensen dit zelfde euvel te hebben met dit verkeerde artikel. Men koopt van een Europese firma die dan alibaba spul geeft wat niemand wil en niet bestelde.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Frelleza deugd niet

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik kan op de site geen adres vinden noch wie achter dit bedrijf zit, niet eens in welk land het bedrijf gevestigd is. Wat wil dat zeggen?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Frelleza deugd niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het kan aan mij liggen, maar ik zie niet eens contactmogelijkheden. En tja, geen KVK, geen adres en geen verdere informatie, dan weet je al dat je niet moet gaan kopen. Dat is niets nieuws.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Frelleza deugd niet

Ongelezen bericht door sjohie »

Dropshipper alert!!!

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Frelleza deugd niet

Ongelezen bericht door Sira »

U heeft vooraf geen onderzoek gedaan. U zag op Facebook een advertentie voorbij komen en gezien dat het artikel was afgeprijsd. Tja, dan moet je het wel bestellen, zo'n kans moet je niet aan je voorbij laten gaan. De artikelen komen allemaal uit China en AliExpress verkoopt identieke spullen, alleen kost het daar een fractie van wat u nu heeft betaald.

Al ca. 2 jaar wordt hier voor gewaarschuwd, maar wie leest het? Het wordt pas belangrijk als het fout gaat. Dure les. Besteed iets meer aandacht aan consumentenprogramma's en consumentenforums, dan had u hier niet besteld.

U kunt de volgende keer beter rechtstreeks bij AliExpress bestellen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Frelleza deugd niet

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik haakte af bij "deugd". Wist gelijk dat het om Engelse drop-shipper zou gaan.
Nog steeds kan ik die oude dubbelzoute harde drop niet vinden.

lubeckdave
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 okt 2018 13:27

Re: Frelleza deugd niet

Ongelezen bericht door lubeckdave »

Werker1001 schreef:
14 jun 2021 15:09
Ik bestelde bij Frelleza een dockingstation voor de PC. Na weken wachten kreeg ik een USB hub thuisgestuurd. Uiteraard en binnen de termijn van 14 dagen klaagde ik dat het artikel niet was wat ik wilde en bestelde. De docking kostte mijn € 29,93 en ik vorder geld terug wegens niet besteld/ verkeerd geleverd. Wat is nu de clou? Ik moet met track and trace verzenden naar de leverancier die niet in Europa zit opeens maar in CHINA. Kosten hiervoor bedragen € 29,30. ALS men daar beslist dat ik geld terug krijg (Vraag ik me dan af of dat wel gebeurd) dan krijg ik mijn € 29,95 terug. Dus ik moet genoegen nemen met dit product of veel moeite doen om uiteindelijk € 0,65 terug te krijgen.... nu ik ging googelen bleken meer mensen dit zelfde euvel te hebben met dit verkeerde artikel. Men koopt van een Europese firma die dan alibaba spul geeft wat niemand wil en niet bestelde.
dat is het probleem met al degene die zo graag via een website spullen besteld .
Ja want dat is zo modern he !!!!
Aan me Hoela ! Modern . Oke en al zou je via een website willen bestellen ( wat ik zelf ook af en toe doe ) zorg dan dat je eerst onderzoekt met wat voor website je te maken hebt !! Ik denk dat 95 % het niet eerst controleert of het wel zuivere koffie is !! Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met bestellen bij een website omdat ik eerst gedegen onderzoek doe met wie ik te maken heb . Ik vermoed zomaar dat mensen lekker gemaakt worden met zeer goedkope prijzen voor een bepaald product . Ja en dan kom je al gauw in China terecht he ! Niet doen , je hebt geen poot om op te staan als er iets mis gaat . Maar uiteraard heb je dat ook met Nederlandse website's . En de naam FRELLEZA ??? Is dat de naam van een strip figuur ??? :lol: :lol: :lol:

Dirkie
Berichten: 2922
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Frelleza deugd niet

Ongelezen bericht door Dirkie »

Werker1001 schreef:
14 jun 2021 15:09
......

Wat is nu de clou? Ik moet met track and trace verzenden naar de leverancier die niet in Europa zit opeens maar in CHINA. Kosten hiervoor bedragen € 29,30.

.....
Zie het als leergeld. U heb nu geleerd waar U op moet letten voor dat U die hele mooie maar zeer goedkope aankoop gaat doen bij een website met een rare naam. Namelijk eerst onderzoek doen waar ze zitten en hoe U ze kunt bereiken en of ze ergens bij aangesloten zijn. Zoals anderen hierboven al schreven had U zich dan dit leergeld kunnen besparen.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Frelleza deugd niet

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dit is gewoon oplichting. En dat mag niet. De klant heeft voor zijn produkt betaald en iets waardeloos voor terug gekregen. U kunt overwegen aangifte te doen. Het zou toch mooi zijn als de politie en de recherche dit met prioriteit oppakken en dit geboefte in de kraag pakken.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Frelleza deugd niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
16 jun 2021 16:19
Dit is gewoon oplichting. En dat mag niet. De klant heeft voor zijn produkt betaald en iets waardeloos voor terug gekregen. U kunt overwegen aangifte te doen. Het zou toch mooi zijn als de politie en de recherche dit met prioriteit oppakken en dit geboefte in de kraag pakken.
Het zou oplichting zijn als er doelbewust iets anders word opgestuurd als dat er besteld is. Is het niet doelbewust, dan is het een civiele zaak.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Frelleza deugd niet

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Gezien het feit dat het niet mogelijk is om contact te hebben met de ondernemer verwacht ik dat een beroep op oplichting kansrijk is.

juliomariner
Berichten: 4762
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Frelleza deugd niet

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tegen wie moet er dan aangifte gedaan worden?
Juist de ondernemer is onbekend. De politie gaat zijn dure tijd hier echt niet aan verspillen

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Frelleza deugd niet

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

juliomariner schreef:
16 jun 2021 18:26
Tegen wie moet er dan aangifte gedaan worden?
Juist de ondernemer is onbekend. De politie gaat zijn dure tijd hier echt niet aan verspillen
Tegen Frelezza moet natuurlijk aangifte gedaan worden. En het zou toch prachtig zijn als de politie zou rechercheren wie daarachter zit en die persoon dan in staat van beschuldiging stellen?

juliomariner
Berichten: 4762
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Frelleza deugd niet

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dream on. Daar heeft de politie helemaal geen mankracht voor.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Frelleza deugd niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
16 jun 2021 18:36
juliomariner schreef:
16 jun 2021 18:26
Tegen wie moet er dan aangifte gedaan worden?
Juist de ondernemer is onbekend. De politie gaat zijn dure tijd hier echt niet aan verspillen
Tegen Frelezza moet natuurlijk aangifte gedaan worden. En het zou toch prachtig zijn als de politie zou rechercheren wie daarachter zit en die persoon dan in staat van beschuldiging stellen?
Iemand legt zijn portemonnee op een tafel buiten, loopt weg en iemand ander neemt dat geld mee. En u denkt dat iemand anders gaat zoeken naar wie dat gedaan heeft?
En dat is hier niet anders. Er wordt geld overgemaakt aan een vreemde waarbij je van te voren al weet dat het niet kan kloppen. Als politie en recherche tijd moet inplannen voor mensen die zelf fouten maken en het een ander willen laten oplossen, dan zullen een hoop echte criminelen vrij blijven rondlopen waar wel actief naar gezocht moet worden.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Frelleza deugd niet

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

ND, wat u allemaal zegt is waar, maar dat doet toch niets af aan hetgeen ik beweer.
Zowel de dief uit uw voorbeeld als Frelezza zijn te kwader trouw en mogen opgespoord worden.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Frelleza deugd niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
16 jun 2021 21:29
ND, wat u allemaal zegt is waar, maar dat doet toch niets af aan hetgeen ik beweer.
Zowel de dief uit uw voorbeeld als Frelezza zijn te kwader trouw en mogen opgespoord worden.
Een dropshipper is niet per definitie te kwader trouw. De intentie is om iets te verkopen en daarna elders te bestellen. Dat er vaker iets verkeerds geleverd wordt maakt het nog geen oplichting. En dat de zolderkamerhobbiest niet gevonden wil worden is ook niet per definitie strafbaar.
Het nadeel is, er staat niet veel op de website waarmee je ze kunt pakken. Een slechte google vertaling is niet strafbaar. Onder het kopje "thuisgymnastiek" keukenspullen verkopen is ook niet strafbaar. In de AV staat een levertijd vermeld van 30 dagen. Wat dan wel in strijd is met de wet is de uitzondering op het herroepingsrecht voor artikelen die uit China komen. Maar ja, hoort dat tot oplichting?
Het doel is verkopen, winst pakken en vooral niets retour willen hebben. Dat is een civiele zaak tussen koper en verkoper en heeft de politie op dat moment niets mee te maken. Blijft er niets anders over dan zelf een zaak op te starten wat dan weer erg lastig gaat omdat je niet weet met wie je zaken gedaan hebt.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Frelleza deugd niet

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nergens zeg ik dat dropshipping strafbaar is. Wat deze dropshipper doet is wel oplichting en het zou mooi zijn als justitie hier achteraan ging.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Frelleza deugd niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
16 jun 2021 23:14
Nergens zeg ik dat dropshipping strafbaar is. Wat deze dropshipper doet is wel oplichting en het zou mooi zijn als justitie hier achteraan ging.
Roepen dat het oplichting is maakt het nog geen oplichting. Onderbouw uw mening nu eens.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Frelleza deugd niet

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Heb ik gisteren al gepost in mijn berichten van 16:19 en 18:09. Daar moet u het mee doen.

Gesloten