LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
Hallo, ik heb een Dell flatscreen E173FP die ik in febr. 2004
heb gekocht. Ik had 1 jaar garantie en daarom willen ze mijn
monitor niet repareren, ze raadde mij zelfs aan maar gelijk een
nieuwe te kopen!
Ik las echter dat ze dit niet zomaar kunnen doen en dat de gemiddelde
levensduur van een flatscreen ongeveer 5 jaar is. Via wettelijke garantie
heb ik dus wel degelijk recht op reparatie!
Kan iemand mij tips geven om dit goed aan te pakken zodat Dell
mij niet kan beduvelen?
Alvast bedankt!
Jelle
heb gekocht. Ik had 1 jaar garantie en daarom willen ze mijn
monitor niet repareren, ze raadde mij zelfs aan maar gelijk een
nieuwe te kopen!
Ik las echter dat ze dit niet zomaar kunnen doen en dat de gemiddelde
levensduur van een flatscreen ongeveer 5 jaar is. Via wettelijke garantie
heb ik dus wel degelijk recht op reparatie!
Kan iemand mij tips geven om dit goed aan te pakken zodat Dell
mij niet kan beduvelen?
Alvast bedankt!
Jelle
Re: DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
Heel vervelend allemaal, maar volgens mij is 1 jaar garantie gewoon 1 jaar garantie, dus helaas een nieuwe kopen. Je kunt wel meer garantie krijgen, maar die moet je erbij kopen, net als bij vele elektronica zaken.
Ze zeggen misschien wel dat de gemiddelde levensduur 5 jaar is, maar dat kan dan ook 10 jaar zijn, of misschien maar 1,5 jaar. In jouw geval dus. Je kunt de monitor wel misschien laten maken, maar dat moet je dan uit eigen zak betalen.
Ze zeggen misschien wel dat de gemiddelde levensduur 5 jaar is, maar dat kan dan ook 10 jaar zijn, of misschien maar 1,5 jaar. In jouw geval dus. Je kunt de monitor wel misschien laten maken, maar dat moet je dan uit eigen zak betalen.
Re: DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
In deze forum staat echter een andere bewering:
http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=31407[/quote]
http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=31407[/quote]
Re: DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
Trouwens, ter aanvulling, een lcd scherm heeft een gemiddelde levensduur van 50000 branduren. Wanneer men er dus vanuit gaat dat dat ding 24/7 aanstaat, zou hij 5,7 jaar mee moeten gaan. Mijn scherm staat echter maar een paar uur per dag aan ( 6 uur ongeveer, dat betekent dus, dat mijn scherm ongeveer 20 jaar mee zou moeten gaan!)
1,5 jaar is dus ongeveer 500 dagen. Dat maal 6 uren per dag, is dus
3000 branduren. Slechts 16% van de gemiddelde levensduur is dus verbruikt en het is nu al kapot.
1,5 jaar is dus ongeveer 500 dagen. Dat maal 6 uren per dag, is dus
3000 branduren. Slechts 16% van de gemiddelde levensduur is dus verbruikt en het is nu al kapot.
Re: DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
@ gjvisser
Werk jij soms bij Dell of zo ?
Dit is de grootste nonsense die ik ooit gehoord heb en die elke verkoper van elk soort electronica (dus niet alleen Dell) je zal proberen wijs te maken.
@jellissimo
Ik weet niet precies wat de exacte wettelijke garantietermijn is om garantie te claimen op dat scherm, maar het is de wet die die termijn vaststelt en niet de termijn die je met een leverancier afspreekt, ongeacht hoeveel je er voor afspreekt/bijbetaald.
De ellende is wel dat je dan met die leverancier (en in het bijzonder met Dell) het juridisch gevecht aan moet om je recht te krijgen.
In dit geval heb je maar één optie en dat is een rechtsbijstandverzekering inschakelen. Je kunt het zelf proberen, maar dan moet je veel tijd, geduld en doorzettingsvermogen hebben.
Dell houdt niet van (klanten-)service en hun klachten, en doet er dus in beginsel nooit wat mee. Dit gaat waarschijnlijk enkele maanden duren voordat er iets gaat gebeuren, dus wees je hiervan bewust. Je bent al klant bij Dell, dus je bent al de l*l. Al wat je nu kunt doen is de schade proberen te beperken...
Dusss OF ga de strijd om je recht aan en ben bereid hier lang op te wachten OF koop gewoon een nieuwe en bespaar je die ellende van het juridisch gevecht...
ps ook hc nederland heeft hier zaken tegen Dell om aangespannen, wellicht dat op hun website nog bruikbare info staat want die wonnen ze ook.
Werk jij soms bij Dell of zo ?
Dit is de grootste nonsense die ik ooit gehoord heb en die elke verkoper van elk soort electronica (dus niet alleen Dell) je zal proberen wijs te maken.
@jellissimo
Ik weet niet precies wat de exacte wettelijke garantietermijn is om garantie te claimen op dat scherm, maar het is de wet die die termijn vaststelt en niet de termijn die je met een leverancier afspreekt, ongeacht hoeveel je er voor afspreekt/bijbetaald.
De ellende is wel dat je dan met die leverancier (en in het bijzonder met Dell) het juridisch gevecht aan moet om je recht te krijgen.
In dit geval heb je maar één optie en dat is een rechtsbijstandverzekering inschakelen. Je kunt het zelf proberen, maar dan moet je veel tijd, geduld en doorzettingsvermogen hebben.
Dell houdt niet van (klanten-)service en hun klachten, en doet er dus in beginsel nooit wat mee. Dit gaat waarschijnlijk enkele maanden duren voordat er iets gaat gebeuren, dus wees je hiervan bewust. Je bent al klant bij Dell, dus je bent al de l*l. Al wat je nu kunt doen is de schade proberen te beperken...
Dusss OF ga de strijd om je recht aan en ben bereid hier lang op te wachten OF koop gewoon een nieuwe en bespaar je die ellende van het juridisch gevecht...
ps ook hc nederland heeft hier zaken tegen Dell om aangespannen, wellicht dat op hun website nog bruikbare info staat want die wonnen ze ook.
Re: DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
@ prikker:
Ik heb reeds een rechtsbijstandsverzekering, dus daar ga ik dan zeker gebruik van maken, mijn plan is om hen eenmaal de kans te geven om positief te reageren op mijn klacht, ik stuur hen een email, en als ze niet positief reageren, stuur ik gelijk de rechtsbijstand er op af.
Als men nog meer tips heeft, hoor ik het graag!
Ik heb reeds een rechtsbijstandsverzekering, dus daar ga ik dan zeker gebruik van maken, mijn plan is om hen eenmaal de kans te geven om positief te reageren op mijn klacht, ik stuur hen een email, en als ze niet positief reageren, stuur ik gelijk de rechtsbijstand er op af.
Als men nog meer tips heeft, hoor ik het graag!
Re: DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
Doe er vandaag ook nog even een aangetekend briefje naar Dell en een telefoontje bij en geef ze een of twee weken de tijd dan heb je voor je rechtsbijstandverzekering al het redelijke al gedaan en hoef je daar allemaal ook niet meer op te wachten want een reactie komt er toch niet. Alles wel even goed documenteren, datum, wie gesproken, welke afspraak gemaakt, wanneer belooft Dell iets te doen/ergens op terug te komen etc etc.
Succes en sterkte !
Prikker
Succes en sterkte !
Prikker
Re: DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
Dag jellisimo,
Je treft het niet met Dell, want zij doen op garantiegebied alles af wat god (de nederlandse consumentenwetgeving) verboden heeft. Bovendien laten ze alles aankomen op een juridisch gevecht en daar is de koper veelal de zwakste figuur. Je hebt op basis van de levensduur (de enige die daar een uitspraak over kan doen is de fabrikant van het produkt zelf) wettelijke garantie. Die zit zo in elkaar:
Wettelijke garantie en fabrieksgarantie
Wettelijke garantie geldt altijd, voor vrijwel alle consumentengoederen. Daarnaast wordt er vaak een fabrieksgarantie afgegeven. Je moet dit eigenlijk zien als een extra garantie naast de wettelijke garantie. De fabrieksgarantieregeling mag de wettelijke garantie niet inperken. De verkoper moet zich aan beide houden. Ook na het verstrijken van de fabrieksgarantietermijn kunt je dus nog steeds verlangen dat de leverancier (de verkoper) een gebrek tegen betaling van het gebruiksdeel herstelt. Dit kan dus binnen de wettelijke garantie van het eerste halve jaar (dat is een aparte regeling), maar ook na afloop van de fabrieksgarantie. Na afloop van de fabrieksgarantie is er ook sprake van wettelijke garantie. Raakt een produkt defect na afloop van de fabrieksgarantie maar binnen de door de fabrikant gestelde economische levensduur van het produkt, dan dient de verkoper onder aftrek van het verbruiksdeel voor herstel zorg te dragen. Stel dat van een scherm met een economische levensduur van 6 jaar kapot gaat na 18 maanden, dan moet de koper 1/4 deel van de reparatiekosten (stel € 200,-) is € 50,- betalen. De verkoper moet de resterende kosten zelf maar regelen met zijn voorschakel. Daar sta jij als koper buiten!!! Waarom 1/4 deel zelf betalen??? Je hebt per slot wel 18 maanden van je scherm kunnen genieten. Het wettelijke recht op garantie na afloop van de fabrieksgarantie heeft niets te maken met (de goede wil) van de fabrikant maar alles met de goede wil van de verkoper .
http://wetten.overheid.nl/
vink aan: wetten
zoek onder: Burgerlijk Wetboek Boek 7
Brochure Koop en Garanties
Stichting de Ombudsman
Bovenstaande tekst is gebaseerd op uitspraken van juristen (die zich in het consumentenrecht hebben gespecialiseerd) over de nieuwe consumentenwetgeving van het BW boek 7.
Opmerking 2: koop voortaan nooit meer iets bij Dell!!!
Sukses en groeten Paula.
Je treft het niet met Dell, want zij doen op garantiegebied alles af wat god (de nederlandse consumentenwetgeving) verboden heeft. Bovendien laten ze alles aankomen op een juridisch gevecht en daar is de koper veelal de zwakste figuur. Je hebt op basis van de levensduur (de enige die daar een uitspraak over kan doen is de fabrikant van het produkt zelf) wettelijke garantie. Die zit zo in elkaar:
Wettelijke garantie en fabrieksgarantie
Wettelijke garantie geldt altijd, voor vrijwel alle consumentengoederen. Daarnaast wordt er vaak een fabrieksgarantie afgegeven. Je moet dit eigenlijk zien als een extra garantie naast de wettelijke garantie. De fabrieksgarantieregeling mag de wettelijke garantie niet inperken. De verkoper moet zich aan beide houden. Ook na het verstrijken van de fabrieksgarantietermijn kunt je dus nog steeds verlangen dat de leverancier (de verkoper) een gebrek tegen betaling van het gebruiksdeel herstelt. Dit kan dus binnen de wettelijke garantie van het eerste halve jaar (dat is een aparte regeling), maar ook na afloop van de fabrieksgarantie. Na afloop van de fabrieksgarantie is er ook sprake van wettelijke garantie. Raakt een produkt defect na afloop van de fabrieksgarantie maar binnen de door de fabrikant gestelde economische levensduur van het produkt, dan dient de verkoper onder aftrek van het verbruiksdeel voor herstel zorg te dragen. Stel dat van een scherm met een economische levensduur van 6 jaar kapot gaat na 18 maanden, dan moet de koper 1/4 deel van de reparatiekosten (stel € 200,-) is € 50,- betalen. De verkoper moet de resterende kosten zelf maar regelen met zijn voorschakel. Daar sta jij als koper buiten!!! Waarom 1/4 deel zelf betalen??? Je hebt per slot wel 18 maanden van je scherm kunnen genieten. Het wettelijke recht op garantie na afloop van de fabrieksgarantie heeft niets te maken met (de goede wil) van de fabrikant maar alles met de goede wil van de verkoper .
http://wetten.overheid.nl/
vink aan: wetten
zoek onder: Burgerlijk Wetboek Boek 7
Brochure Koop en Garanties
Stichting de Ombudsman
Bovenstaande tekst is gebaseerd op uitspraken van juristen (die zich in het consumentenrecht hebben gespecialiseerd) over de nieuwe consumentenwetgeving van het BW boek 7.
Opmerking 2: koop voortaan nooit meer iets bij Dell!!!
Sukses en groeten Paula.
Re: DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
Hallo,
bedankt voor jullie reacties, nog een vraagje
zoals ik al beschreef heeft een lcd scherm gemiddeld 50000 branduren,
waarvan ik er dus maar 16% gebruikt heb (aangezien ik natuurlijk mijn scherm niet 24 per dag aanheb! Zou ik daar nog iets mee kunnen, of moet dat te bewijzen zijn? dat scheel natuurlijk wel wat, 25% of 16%!
bedankt!
bedankt voor jullie reacties, nog een vraagje
zoals ik al beschreef heeft een lcd scherm gemiddeld 50000 branduren,
waarvan ik er dus maar 16% gebruikt heb (aangezien ik natuurlijk mijn scherm niet 24 per dag aanheb! Zou ik daar nog iets mee kunnen, of moet dat te bewijzen zijn? dat scheel natuurlijk wel wat, 25% of 16%!
bedankt!
Re: DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
Nogmaals dag jellisimo,
Met branduren kun je weinig aanvangen omdat dat niet meetbaar is. De een laat zo'n scherm 24 uur aan staan de ander bijvoorbeeld maar 3 uur per dag. Bovendien gaat het (wettelijke) begrip economische levensduur niet uit van branduren maar van jaren en delen van jaren. Nogmaals sukses, groeten, Paula.
Met branduren kun je weinig aanvangen omdat dat niet meetbaar is. De een laat zo'n scherm 24 uur aan staan de ander bijvoorbeeld maar 3 uur per dag. Bovendien gaat het (wettelijke) begrip economische levensduur niet uit van branduren maar van jaren en delen van jaren. Nogmaals sukses, groeten, Paula.
Re: DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
Ben jij nou Ton of...............zie ik het allemaal verkeerd ??
Althans je ondertekende altijd als Ton.Geplaatst op 24 Apr 2004 10:22 door AMG
--------------------------------------------------------------------------------
Dag Marsmannetje,
Ik heb jouw reactie ook geplaatst op Klaagbus.nl. Uiteraard met de vraag, of er (nog) meer consumenten zijn die klachten hebben over de bereikbaarheid van T-mobile. Als je hiertegen bezwaar hebt, dan hoor ik dat graag even. Groeten, Ton.
Re: DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
ben je wel op de goede plek in deze topic?
Re: DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
Hallo allemaal,
Dell heeft mij 200 euro aangeboden, maar dan moet ik wel een nieuw scherm kopen t.w.v 325 euro.
Procentueel gezien is dit geen 25%, maar 40%.
Wanneer ik met het verhaal kom over de economische levensduur, zeggen ze bij Dell hier niks mee te doen. Is er in het wetboek iets geschreven over de economische levensduur?
Ik ben dus nog niet tevreden, ik wil best een nieuw scherm kopen bij
Dell, maar niet voor 125 euro.
gr. Jellisimo
Dell heeft mij 200 euro aangeboden, maar dan moet ik wel een nieuw scherm kopen t.w.v 325 euro.
Procentueel gezien is dit geen 25%, maar 40%.
Wanneer ik met het verhaal kom over de economische levensduur, zeggen ze bij Dell hier niks mee te doen. Is er in het wetboek iets geschreven over de economische levensduur?
Ik ben dus nog niet tevreden, ik wil best een nieuw scherm kopen bij
Dell, maar niet voor 125 euro.
gr. Jellisimo
Re: DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
Toch zou ik op dit aanbod ingaan ! Op vele website's kan je zien
hoe slecht hun garantie is .Waaronder op www.computerconsument.nl
Daar kan je lezen dat dell zelfs als je een rechtzaak tegen hun begint
jou nog zullen proberen te intimideren. Nogmaals ik begrijp je wel, maar
in dit geval koos ik er toch voor.
jurrien
hoe slecht hun garantie is .Waaronder op www.computerconsument.nl
Daar kan je lezen dat dell zelfs als je een rechtzaak tegen hun begint
jou nog zullen proberen te intimideren. Nogmaals ik begrijp je wel, maar
in dit geval koos ik er toch voor.
jurrien
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
Ik vind dit een wereldaanbod van Dell, beter dan dit kan je het van dergelijke zaken niet krijgen, of je moet het aan laten komen op een rechtszaak.
Klasse service, als je het mij vraagt.
Klasse service, als je het mij vraagt.
Re: DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
100 % eens met captain Pervert.
jurrien
jurrien
Re: DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
Wacht even... laat me dit even bevatten hoor...
Na al deze ellende met Dell wil je nog een keer opnieuw klant worden bij Dell ????
Sorry... ik kan het gewoonweg niet bevatten... ga je gang maar, ik volg je toch niet meer...
PS.. doe me wel svp een plezier en kom volgende keer niet meer met je klachten hier, ik verspil m'n energie persoonlijk liever aan iets nuttigs.
Na al deze ellende met Dell wil je nog een keer opnieuw klant worden bij Dell ????
Sorry... ik kan het gewoonweg niet bevatten... ga je gang maar, ik volg je toch niet meer...
PS.. doe me wel svp een plezier en kom volgende keer niet meer met je klachten hier, ik verspil m'n energie persoonlijk liever aan iets nuttigs.
Re: DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
Hoewel ook ik dell zou mijden als de p.st, zou ik toch
op dit aanbod ingaan! wat zijn de topicstarter optie's?
Hij krijgt voor € 125.- weer een nieuwe TFT en dat moet
hij wel doen ,of hij kan hem bij het groffe vuil zetten en
€ 300.- of meer uitgeven.
jurrien
op dit aanbod ingaan! wat zijn de topicstarter optie's?
Hij krijgt voor € 125.- weer een nieuwe TFT en dat moet
hij wel doen ,of hij kan hem bij het groffe vuil zetten en
€ 300.- of meer uitgeven.
jurrien
Re: DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
Deze reactie slaat dus werkelijk nergens op. Ga je energie inderdaad maar aan iets anders verspillen in plaats van dit soort reacties plaatsen. Waar staat dat hij zo graag opnieuw klant wil worden bij Dell? Leer eerst eens goed lezen.Prikker
BerichtGeplaatst op: 03 Sep 2005 14:23 Onderwerp:
Wacht even... laat me dit even bevatten hoor...
Na al deze ellende met Dell wil je nog een keer opnieuw klant worden bij Dell ????
Sorry... ik kan het gewoonweg niet bevatten... ga je gang maar, ik volg je toch niet meer...
PS.. doe me wel svp een plezier en kom volgende keer niet meer met je klachten hier, ik verspil m'n energie persoonlijk liever aan iets nuttigs.
Re: DELL FLATSCREEN KAPOT NA 1,5 JAAR
Beste LeeGer,jellisimo
Geplaatst op: 02 Sep 2005 06:55 Onderwerp:
Hallo allemaal,
Dell heeft mij 200 euro aangeboden, maar dan moet ik wel een nieuw scherm kopen t.w.v 325 euro.
Procentueel gezien is dit geen 25%, maar 40%.
Wanneer ik met het verhaal kom over de economische levensduur, zeggen ze bij Dell hier niks mee te doen. Is er in het wetboek iets geschreven over de economische levensduur?
Ik ben dus nog niet tevreden, ik wil best een nieuw scherm kopen bij Dell, maar niet voor 125 euro.
gr. Jellisimo
Lezen is nog best moeilijk voor je schijnt 't..... niet ?