LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Microsoft verklaart de oorlog aan de iPod

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Microsoft verklaart de oorlog aan de iPod

Ongelezen bericht door NONO »

Microsoft vreest op grond van Apples succes op de digitale muziekmarkt voor haar en compatibele produkten. Vandaar dat zij de competitie wil aanzwengelen.

In een interview van Peter Müller met Bloomberg News kondigt het hoofd van Microsofts Digital Media Division, Erik Huggers, een hete herfst aan: "Er komt een aantal apparaten, die zich enigszins met de iPod kunnen meten".

Niet meer dan enigszins omdat Huggers er aan toevoegt dat in het voorjaar van 2006 door Microsoft ondersteunde apparaten op de markt komen die dan wel wat betreft "Uiterlijk, gebruiksvriendelijkheid, functionaliteit en uitrusting" scherp met de iPod kunnen concurreren.

Microsoft gaat veel nauwer met fabrikanten als Creative samenwerken, om haar Media-Player marktvoordeel te bezorgen.

De Jupiter-Analyst Michael Gartenberg hoort deze aankondiging slechts gelaten aan.

Zijns inziens is er veel meer nodig om Apple van de troon te stoten. Volgens hem heeft Microsoft geen kans, om in een markt die met een marktaandeel van 75% door iTunes wordt gedomineerd, een ommezwaai te bereiken zonder dat het zich met alle macht achter een bepaalde player of uitgezochte groep van players stelt.

Microsofts hardwarepartners hebben tot nu weinig tegenover de "wereldklasse oplossing" iPod kunnen zetten.

Een mening die door Huggers gedeelt schijnt te worden, als je zijn oproep aan zijn partners ziet om Apple "niet te ver te laten uitlopen".

Tot zover het interview waarbij toch wel enige kanttekeningen te maken zijn, lijkt mij zo; want als je nu al zegt dat de nog op de markt te brengen apparaten eigenlijk achter lopen en pas volgend jaar met de iPod vergelijkbare worden uitgebracht, waarom zou ik als consument überhaupt nog dit jaar zo'n nu al niet als volwaardig te beschouwen apparaat aanschaffen? Met de wetenschap dat in ongeveer een half jaar een veel beter apparaat op de markt komt, die zo te lezen geen eens echte voordelen gaan bieden op de nu al bestaande iPods, tenminste als ik de beweringen van de heer Huggers goed op een rijtje zet.

Aan welke wereldvreemde figuren denkt Huggers dan zijn apparaten te slijten? Of geeft hij hier onbewust aan hoe Microsoft in werkelijkheid tegen haar eigen klanten aankijkt?

Is Microsoft door het succes van Windows in de loop der jaren er een beetje te veel op gaan vertrouwen dat je om het even wat voor rotzooi je ook levert, die oerdomme klant toch wel zijn portemonnee trekt.

Waarbij je je ook nog eens kunt afvragen nu Microsoft voor de zoveelste keer bewijst de door haar altijd met de mond zo beleden verfoeide kopieerkunst goed in de vingers te hebben of er ooit wel een Windows zou zijn geweest als het bedrijf geen voorgangers in de vorm van Xerox en Apple had gehad.

Zonder die competitie zouden we waarschijnlijk nu allemaal nog met MS-DOS aan het hannessen zijn.

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: Microsoft verklaart de oorlog aan de iPod

Ongelezen bericht door wolferl »

Ik juich dit persoonlijk alleen maar toe, Mediaplayer vind ik de beste in vergelijking met Itunes, Real, Quicktime etcetc.

Concurentie is altijd goed voor de consument.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Microsoft verklaart de oorlog aan de iPod

Ongelezen bericht door edmoor »

Niks mis met Microsoft, niks mis met Apple, niks mis met Open Source. Allemaal hun eigen voor- en nadelen.
Iedere discussie over wat beter of slechter is heeft geen ander nut dan te proberen van elkaars voordelen gebruik te maken en de nadelen uit de weg te ruimen.

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: Microsoft verklaart de oorlog aan de iPod

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

We zullen zien, Ipod is zeker niet de beste speler, da s iriver, maar de importeru is failliet. Ipod heeft wel het mooiset uiterlijk en demeeste accesoires. Het succes van itunes is hieraan gekoppeld

Ik denk dat ms een beetje dom is om nu ook hierin in de hardware te willen winnen. verzin iets nieuws. Ipod is over 5 jaar ook de walkman die iedereen toen had.

de mediaplayer is inderdaad goed. mar op een appel draait QT weer beter.

ik denk dat ms te laat is met hun aanval.

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Microsoft verklaart de oorlog aan de iPod

Ongelezen bericht door yasinhm »

Ook ik draai al heel lang op iriver apparaten en de H10 is naar mijn weten veel beter dan de ipod en als het op styling aankomt is er een type creative die zelf te customizen valt.

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: Microsoft verklaart de oorlog aan de iPod

Ongelezen bericht door wolferl »

Ik heb een iPod 30 gb Photo gehad, maar ik was er zeer ontevreden mee. Nu heb ik een simpele Canyon mp3 sportieve uitvoering en daar ben ik hel erg tevree mee.

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Microsoft verklaart de oorlog aan de iPod

Ongelezen bericht door yasinhm »

30gb foto inruilen voor een simpele mp3 ? kun je beter ifp1090 nemen(ik heb hem) daarme kun je nog foto's bekijken. Of de H3 is nog beter.

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: Microsoft verklaart de oorlog aan de iPod

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

ach Ipod is misschien de allerbeste, maar de mogelijkheden met accesoires zijn ongekend, en het is inmiddels een style of living geworden. Werledwijd zijn er 116 miljoen van verkocht en is ee marktaandeel van 31 % .

Maaruh je hebt een h10, die is 8 Gb, das toch geen vergelijking met een 60 gb?

Ik zit al op de nieuwe ms speler te wachten, ben je lekker aan het luisteren, stopt ie er mee "sorry your mp3 player must reboot"

Maulin
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:19

Re: Microsoft verklaart de oorlog aan de iPod

Ongelezen bericht door Maulin »

Nee, Yasinhm heeft een ifp1090 (256 MB Flash) en hij zal wel ergens gelezen hebben dat een H10 veeeeel beter is. :lol:

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Microsoft verklaart de oorlog aan de iPod

Ongelezen bericht door yasinhm »

sorry tis de H300 of 340. Maar de ipod heeft zoveel dingen omdat het overhyped is...
Creative heeft bijvoorbeeld al een jukebox die je zelf kunt customizen.
de H10 kan trouwens 20gb zijn hoor.

vergelijking http://home.wanadoo.nl/hbeleveld/bart/f ... zonder.htm met flashspeleres en
http://www.buyshit.nl/ voor hdd. En hier zie je dat de iriver flash spelers veel beter zijn.(de meeste hebben wel klock en alarm zoals ifp1000)

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: Microsoft verklaart de oorlog aan de iPod

Ongelezen bericht door wolferl »

Nee ik heb die iPod verkocht voor 240 en heb voor 80 euro een leuk simpel dingetje gekocht. 160 euro bij me spaar geld gelegd en daarvoor (800 euro) een laptop gekocht.

Ik ben tevree nu, ga in september de PSP kopen en dan ben ik voorlopig gesetteld.

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Microsoft verklaart de oorlog aan de iPod

Ongelezen bericht door yasinhm »

PSP ga ik ook kopen. (ik hoop dat sony met een soort van harddisk komt die in de dua pro slot past.

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: Microsoft verklaart de oorlog aan de iPod

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

Ik zal je een les bedrijfskunde geven omdat je daar blijkbaar behoefte aan hebt.

De Markt heeft altijd gelijk!!!

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Microsoft verklaart de oorlog aan de iPod

Ongelezen bericht door yasinhm »

Ik zie op de markt altijd mensen die maar één ding verkopen(kaas, groenten)

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: Microsoft verklaart de oorlog aan de iPod

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

Oh ja was ik vergetn je bent nogal dommig. "markt " is wat economen de fictieve plaats noemn van een ruimte waar vraag en aanbod elkaar vinden.

Er zijn enkel fysieke markten, zoals de markt in de stad en de beurs.

Met "de markt heeft altijd gelijk" wordt in generaal bedoeld dat hoewel het product wellicht niet "het beste" is de markt feitelijk bepaald wat het beste is. Let op dit geldt niet in monopolies of oligopolies, alleen in een transparante markt.

wellciht heb je meer behoefte om over dit onderwerp te leren, maar ik betwijfel of ze dit op het VMBO leren, maar mocht je op internet surfen zoek dan eens naar de naam Adam smith of John Manyard Keynes.

zoveel woorden het oet je duizelen, ik bedoel dus te zeggen dat ipod de beste is omdat het het meest verkoopt.

Gesloten