LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Packard Bell notebook, na 4 maanden stuk en geen garantie

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Fred_M
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 nov 2005 22:04

Packard Bell notebook, na 4 maanden stuk en geen garantie

Ongelezen bericht door Fred_M »

Hallo beste mensen,

Ik heb een Packard Bell notebook... 4 maanden oud en nu een hoopje schroot.

Gisterenochtend trof ik mijn notebook aan zonder enig teken van leven. Al snel kwam ik er achter dat de pin van de voedingsaansluiting verdwenen was. Packard Bell gebeld (20 minuten in de wacht a 10 cent per minuut) om toen te horen dat dat niet onder garantie valt.... De overigens vriendelijke medewerker vertelde me dat ik dat wel zelf gedaan kon hebben. Ik heb aangegeven dat dat niet het geval was. Ik heb de notebook normaal gebruikt (je bent toch zuinig op je dure notebook toch?).

Ik vond het erg jammer dat Packard Bell dus per definite uitging van opzet.....

Ik kon de laptop laten halen en repareren, maar de haal- en bezorgkosten alleen zouden al 190 euro bedragen..... Dit vond ik dus geen goed idee. Ik ben dan ook naar de computerwinkel om de hoek gegaan (een goede vriend van mij), een zeer betrouwbare zaak die al meer dan 10 jaar bestaat. Echt geen domme mensen. De pin is weer in het bord gesoldeerd. Opvallend was hoe slecht (lees: goedkoop) deze aansluiting in de Packard Bell notebook is. De pin haalt zijn kracht alleen uit het solderingspunt en niet uit de totale aansluiting. Ik heb er zelf bijgestaan toen het gebeurde. Voor de rest is er niets aan gebeurd.

De metalen voedingspin vonden we op het moederbord en toen werd ik al angstig..... ik zit zelf ook meer dan 15 jaar in de IT en weet wel dat zoiets sluiting kan veroorzaken..... en dat is dus ook het geval.

De laptop doet niets meer.... Alleen het voedingslampje en het oplaadlampje gaan aan, voor de rest helemaal dood. Geen beeld, geen harddisk activiteit, geen andere lampjes die aangaan, geen opstartpiep... niets.

700 euro weggegooid! Ik vind het ronduit schandalig dat Packard Bell zulke goedkope spullen gebruikt op haar moederborden en dat je dus naar garantie kunt fluiten!

Wees dus gewaarschuwd!

Groeten van een diep bedroefde ex-packard bell gebruiker.

Fred Meijer
Schiedam

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Packard Bell notebook, na 4 maanden stuk en geen garantie

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

ik zit zelf ook meer dan 15 jaar in de IT
Dan ken je toch onderhand ook wel de bijnaam van Packard Bell. Packard Hell dus.

Fred_M
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 nov 2005 22:04

Re: Packard Bell notebook, na 4 maanden stuk en geen garantie

Ongelezen bericht door Fred_M »

sja, da´s waar.... maar ja zo heeft ieder merk wel iets.... trust is triest, dunnet is doeniet enzovoorts.

Je gaat er van uit dat je als je enigszins verstand hebt van IT dat je de spullen wel werkend houdt.

Echter tegen zo´n slechte fabricage valt niets te doen.

Houdt wel in dat ik in het bedrijfsleven mijn ervaring met NEC-Packard Bell zal uitdragen...... (Laat ik nu net Dell er uit gegooid hebben, daar zal in ieder geval geen NEC voor terugkomen).

Maar ze zijn nog niet van me af. Ik hoop op mijn e mail nog een reactie te krijgen en anders gaat de eerste aangetekende brief de deur uit en wordt het tijd de rechtsbijstand in te schakelen.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Packard Bell notebook, na 4 maanden stuk en geen garantie

Ongelezen bericht door jurrien »

Hoewel ik hetzelfde zou hebben gedaan, Vrees ik dat jij nu de garantie wel kan vergeten. Ongetwijfeld zal een slecht bedrijf als pb zeker zeggen dat de reparatie niet goed is gedaan en dat daar de oorzaak van het probleem zit. In eerste instantie had een 4 maanden oud notebook altijd onder volle garantie gerepareerd moeten worden zonder dat het jou iets kost, maar je hebt hun nu een kans gegeven om er onderuit te komen denk ik. Tijd voor de rechtsbijstand..

Jurrien

Fred_M
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 nov 2005 22:04

Re: Packard Bell notebook, na 4 maanden stuk en geen garantie

Ongelezen bericht door Fred_M »

Ik schrijf dit bericht weer via mijn PB notebook

Met veel geduld heb ik samen met de eerder genoemde computerwinkel alles weer doorgelopen. De laptop schoot weer aan toen we de geheugenmodule in het tweede slot plaatsten..... Hoe simpel kan iets zijn.

Neemt niet weg, dat PB helemaal niets voor mij betekend heeft. Geen reactie. Alleen maar de telefonische mededeling dat mijn problemen niet onder garantie vallen.

Een betrouwbare computerwinkel in de buurt heeft de voedingspin weer vastgesoldeerd, iets waar PB minimaal 190 euro voor vraagt.

Mensen, wees dus gewaarschuwd!!! Wees zeer voorzichtig met je voedingsstekker! Laat hem niet in de laptop zitten en ga zeker niet je laptop verplaatsen met de stekker in de laptop.

Dit valt dus bij Packard Bell niet onder normaal gebruik en dus geen garantie. De gevolgen van een losrakende pin kunnen desastreus zijn voor het moederbord!

Dit was mijn eerste PB computer en ook de laatste! Ook zakelijk gezien zal mijn keuze nooit meer gaan naar NEC.

Groeten,

Fred Meijer
Schiedam

henk69
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2005 14:30

Re: Packard Bell notebook, na 4 maanden stuk en geen garantie

Ongelezen bericht door henk69 »

hallo allemaal,

ik heb een soortgelijk iets meegemaakt!

vorige week was ook hetzelfde pinnetje van mijn laptop eraf (het had al een tijdje los gezeten). ik heb packard bell gebeld en zij gaven aan dat als bleek dat het mijn fout was ik moest betalen....
dinsdagmiddag werd de laptop door UPC opgehaald en vrijdagochtend was hij al terug met een nieuw moederbord (gratis!!)
ik heb de laptop nu bijna 2 jaar en ik had 3 jaar garantie afgesloten....

jammer is alleen wel dat de laptop het niet meer optimaal doet maar ik moet nog achterhalen wat daar de oorzaak van is (virus of hardware)

hij sluit vanzelf windows af en af en toe blijft hij piepen met opstarten...
als ik de boot cd van windows doe werkt het ook niet omdat hij vastloopt tijdens de installatie......

maar de initiele service is verbeterd zou ik zeggen!

Quintes
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2005 23:38

Re: Packard Bell notebook, na 4 maanden stuk en geen garantie

Ongelezen bericht door Quintes »

Hallo teleurgestelde Packard Bell kopers, Er is nog hoop!

Medio Maart 2005 kocht ik een Easynote van Packard Bell bij Dixons.
Al snel liet er een strip los aan de buitenkant van het apparaat. Ik belde, hij werd opgehaald en pas een anderhalve maand had ik hem retour. Deze reparatie had echter een ander defect veroorzaakt: een speaker werkte niet meer en de rechterbenedenhoek van de notebookwerd enorm heet. Ik deed mijn beklag en UPS kwam weer voorrijden. Het moederbord werd vervangen. De spaekers deden het weer maar de hele notebook viel telkens uit en bootte opnieuw op. Omdat ik het apparaat gebruikte voor interviews, journalistiek werk en het schrijven van verhalen en songteksten, raakte ik telkens belangrijke stukken tekst kwijt. Voor de zoveelste keer wachtte ik een eeuwigheid aan de telefoon om de helpdesk te bereiken. Het apparaat werd weer ophehaald en ondertussen schreef ik Packard Bell een brief waarin ik aangaf dat ik de koop ongedaan wilde maken. Geld terug of een goed vervangend produkt. Er werd nauwelijks op gereageerd. De notebook kwam weer terug en tot mijn schrik was de buitenkant vreselijk beschadigd. Grote krassen over de deksel, vette vingers rondom en de muis-touchpad lag los in het apparaat. Er zaten bovendien nog koekkruimels ook tussen de toetsen. Natuurlijk was dit voor mij de druppel. Ik schakelde de afdeling consumentenbelangen van Dixons in maar die konden niets voor me doen. Weer eiste ik mijn geld terug en opnieuw gaf ik te kennen dat ik geen enkel vertrouwen meer in mijn notebook had. Ik stelde Packard Bell volledig in gebreketen aanzien van dit apparaat. Er werd vervolgrens heel lackoniek op gereageerd en wederom werd de notebook gerepareerd. Zelfs nu lukte het Packard Bell niet om iets knaps te maken van deze laptop. De muis-touchpad zit nog steeds los (valt eruit) Het toetsenbord klost hard op een harde ondergrond. (er is duidelijk een laagje isolatie o.i.d. vergeten terug te stoppen tijdens een van de vele reparaties) En tot mijn verbijstering viel laatst de komplete dvd/cd-rom drive uit de behuizing. Aan de sporen op een metalen lipje was te zien dat er ooit een schroefje in had gezeten. Ook vergeten vast te zetten tijdens de reparatie. Zelfs nu reageerde Packard Bell niet op mijn klacht en mijn wens de koop ongedaan te maken. Vervolgens zocht ik contact met een grote provinciale radiozender, RTV-NH. Hier was men (bij de klaaglijn) geinteresseerd in de klachten die ik aandroeg. Ik lichtte Dixons in en vervolgens belde ik de afdeling verkoop van Packard Bell om te vertellen dat zij iemand moesten aanwijzen die wilde/kon reageren tijdens de radiouitzending en zich verdedigen tegen mijn aangedragen bezwaren. Ik werd doorverbonden met de afdeling Marketing van Packard Bell. Hier deponeerde ik mijn verhaal. Ik zou teruggebeld worden werd gezegd. En inderdaad, zo'n twee uur later werd mij medegedeeld dat wat mij was overkomen nooit had mogen gebeuren en bla,bla,bla... Ik krijg mijn geld terug van de notebook en van de extra aangekochte garantie: PB Care Note.
Wat u wil denken van dit verhaal moet u zelf denken maar ik ben genezen van Packard Bell. Ik koop NOOIT meer iets van dit merk en raad het iedereen die ik spreek, sterk af. Toch is deze mail er het bewijs van dat de aanhouder wint. Ik koop nu een HP. Had ik eteen moeten doen. Die apparaten zijn niet alleen beter: de service ook.
Zo lang Packard Bell zich in een machtspositie waant maakt ze daar grif misbruik van. Maar als er negatieve publiciteit dreigt kiezen ze eieren voor hun geld. Dit getuigt van lafheid en van een volledig gebrek aan respect voor hun clienten. Packard Bell is inderdaad Packard Hell.

Iedereen die in hetzelfde schuitje zit: Heel veel succes en houd vol!

Groeten Quintes.
Laatst gewijzigd door Quintes op 15 okt 2013 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Packard Bell notebook, na 4 maanden stuk en geen garantie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat PB beweert dat dit niet onder de garantie valt is PURE BLUF. Als consument ben je wettelijk beschermd tegen dit soort wanpraktijken. Zie bijvoorbeeld www.staiksterk.nl

Wat je niet moet doen is: je laten afschepen en de notebook door een derde partij laten repareren. Als dat fout gaat dan ben je elke wettelijke aanspraak op garantie kwijt. Dat is dus ook in dit geval zo.

Je kan beter een aangetekende brief sturen waarin je nakoming van je wettelijk recht (lees: kostenloze reaparatie) eist. Als ze daar niet op ingaan kun je PB dagvaarden en een schadevergoeding eisen. De kantonrechter zal je casus toetsen aan de wet.

gsusnl
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2005 13:37

Re: Packard Bell notebook, na 4 maanden stuk en geen garantie

Ongelezen bericht door gsusnl »

Sowieso is PB niet al te goed spul, neem liever een Asus of Toshiba de volgende keer :) Geen Acer, want de behuizing is vaak slapjes.

DrDeathhand
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 okt 2004 11:03

Re: Packard Bell notebook, na 4 maanden stuk en geen garantie

Ongelezen bericht door DrDeathhand »

Jeetje Fred,

Sorry hoor, jij zegt dat je verstand hebt van ICT enzo, maar als jij zegt en of dacht dat het toch niet zo erg zou kunnen zijn met packard bell, hahaha dan heb je niet echt veel ervaring. Waarschijnlijk heb je dan nooit een packard bell geinstalleerd voor iemand anders, of bij iemand thuis, want das altijd zo'n enorme lache klus vooral als zij hun origionele driver cd's enzo niet meer hebben, en je installeerd er dan ook nog eentje die 8 jaar oud is ahahaha.

Neej, ik ben al HEEL vroeg in mijn carriere achter gekomen dat je nooit ever een packard bell moet aanschaffen. NOOIT!!! Koop dan iets ala Asus, Dell, Acer of iets in die lijn of bouw je pc zelf. Owww ja Alienware wil ook nog wel wat betekenen.

Nou jah ik heb wel even moeten lache

matvkeulen
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jun 2005 07:31

Re: Packard Bell notebook, na 4 maanden stuk en geen garantie

Ongelezen bericht door matvkeulen »

Ik heb ook wat met PB beleefd.

Zo'n 2 jaar geleden kocht ik een laptop van dit merk. Ik laadde het ding op en deed hem aan. Hij werkte prima. Enige nadeel was dat mijn bureaublad vol stond met koppelingen naar reclamesoftware. Van die probeerversies dus. Onder andere internetproviders.
Daar wilde ik vanaf. Het neemt alleen maar ruimte in. Dus de hele zaak opnieuw installeren (vanwege registersleutels) via de meegeleverde diskette.

Na installatie bleek dat die troep er weer op stond. Het was namelijk onderdeel van het installatiepakket. Het was toen zo (nu nog?) dat windows xp op een verborgen partitie stond en daar vanaf op de c schijf geinstalleerd werd.

Via partition magic heb ik die partitie open gezet en gewist. Dat had ik nooit moeten doen bleek later. Mijn ingebouwde modem kapte er na een half jaar namelijk mee. Dit was duidelijk een hardwareprobleem.

Ik bellen tegen 10 cent per minuut. De medewerker vertelde mij dat de reparatie alleen onder de garantie valt als de laptop in orginele staat opgestuurd wordt. Dat was dus niet het geval omdat ik de verborgen partitie had leeg gemaakt vanwege die reclame. De ruimte op de schijf kan ik wel beter gebruiken.

Uiteindelijk werd mij de mogelijkheid aangereikt om bij PB cd-roms te bestellen voor 50 euro om zo die verborgen partitie weer terug te zetten inclusief de reclame.

Dit alles had ik van te voren kunnen weten, want het stond in de voorwaarden. Maar toch vind ik het erg vreemd. Blijkbaar is de consument verplicht om dus ook die reclamesoftware te installeren.

Overigens gebruik ik de laptop nu als tv en dit werkt als een trein.

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: Packard Bell notebook, na 4 maanden stuk en geen garantie

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

heb zelf een computer bedrijfje gehad,ik heb altijd voor packard bell gewaarschuwd!! ik wilde ze ook niet verkopen als er iemand perse de packard wilde hebben, stuurde ik ze naar de harense smid!

ieder merk kan wel wat problemen veroorzaken,ook hp,acer ,asus tulip noem maar op,maar omdat ik laptops altijd liet repareren door getronics,wist ik van de td dat packard bell echt packard hell is!

dus mijn advies koop alles ,maar nooit geen packard hell,sorry bell.

gr

wiewatwaar vh fa bracom

TheoRoozendaal
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2004 20:40

Re: Packard Bell notebook, na 4 maanden stuk en geen garantie

Ongelezen bericht door TheoRoozendaal »

Het is niet allen PB maar ook HP de een laptop niet op een normale manier kan service. heb op 7- 2005 een HP laptop gekocht bleek de DVD speler kapot
na terug gegaan naar BCC kreeg ik een telefoon nummer van HP.
Na dit en na dat en van alles te moeten doe van die helpdesk reparatiebon over het internet gekregen maar je bent wel een uur verder a 10 cent per minuut. Laptop na 3 dagen terug en een DVD hij loopt. Tweede DVD er in en krak krak geluiden uit de laptop en de DVD was dus weer kapot. Boos weer een uur aan de telefoon gehangen en ik weigerde gewoon om weer al die stomme testen te doen terwijl een leek kon horen dat het geluid uit de laptop niet goed was. Na een uur aan de telefoon gehangen te hebben diverse keren door verbonden en wachten en wachten heb ik wel verteld dat ik het zielig vond voor HP dat ze op deze manier hun geld moeten verdienen 10 cent per minuut. Ik heb op een gegeven moment gewoon op gehangen en wilde niet langer meer wachten. De laptop terug gebtracht bij BCC die nog steeds moeilijk deden en ik wilde gewoon me geld terug. Na veel 5en en 6en zouden zij hem bij HP laten repareren. Dat is dan eindelijk toch nog gelukt.
maar ik was wel een halve dag kwijt met dit gezeur.

Gesloten