LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows Vista

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door Moppentappers »

je hebt het ergens verkeerd begrepen, het kan jullie wat boeien maar microsoft zal het een worst wezen wat jij op je PC doet

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door mr T. »

het kan jullie wat boeien maar microsoft zal het een worst wezen wat jij op je PC doet
Dat zal misschien Microsoft (een bedrijf dat al vaker heeft aangetoond weinig op te hebben met de privacy van de gebruiker) misschien niets boeien, maar er zijn wel meer geinteresseerden. zie bijvoorbeeld dit bericht: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/4713018.stm

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door Moppentappers »

nogmaals, er zijn zat analisten die hier naar kijken ik denk dat niemand die dit hiero bezoekt zich ermee hoeft te bemoeien omdat ze er simpelweg niets van weten
laat dit werk over aan analisten enz. die kunnen iets bewijzen/onderzoeken

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door mr T. »

nogmaals, er zijn zat analisten die hier naar kijken ik denk dat niemand die dit hiero bezoekt zich ermee hoeft te bemoeien omdat ze er simpelweg niets van weten
laat dit werk over aan analisten enz. die kunnen iets bewijzen/onderzoeken
Dit is een consumentenforum en er zijn wellicht consumenten die Vista straks willen aanschaffen. Wellicht is het daarom wel interessant om ook eens te kijken naar de mogelijk verborgen kanten van hun mogelijke aanschaf.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Nou je hoeft tegenwoordig niet moeilijk meer te doen. Voor 5,= haal ik wel een Vista. Dan is dat ook klaar. Ik werk nu met een illegale versie van de nieuwste Windows XP WPI. Mooi besturingssysteem. Werkt goed en het deugt en ik kan alles draaien. Zo was hij in het origineel niet, maar in deze illegale versie wel. Heel veel mensen hebben profijt aan deze versie.

Groet, Uranus.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Nou je hoeft tegenwoordig niet moeilijk meer te doen. Voor 5,= haal ik wel een Vista. Dan is dat ook klaar. Ik werk nu met een illegale versie van de nieuwste Windows XP WPI. Mooi besturingssysteem. Werkt goed en het deugt en ik kan alles draaien. Zo was hij in het origineel niet, maar in deze illegale versie wel. Heel veel mensen hebben profijt aan deze versie.

Groet, Uranus.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Ik heb eerst een normale kopie gemaakt van een origineel van Vista. Daarna ben ik de eigenaardigheden en de problemen van Vista eruit gaan halen en dat even op een nood PCtje geinstalleerd. Daarna heb ik de buggen eruit gehaald. Dat waren er nogal wat. Toen ben ik dit soort problemen gaan opsporen met speciale IT programmatuur en daarna zag ik dat die goed bleek. Kan ook wanneer het een installtie versie blijft. Ik heb daarna die Vista weer op een DVD gebrand en dit is een uitskende versie geworden. Geen code meer nodig en klaar voor het gebruik middels nog een aantal programma's erbij.

Zo doen we dat!! Kosten 7,50 per DVD.

Groet Uranus.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Ik heb eerst een normale kopie gemaakt van een origineel van Vista. Daarna ben ik de eigenaardigheden en de problemen van Vista eruit gaan halen en dat even op een nood PCtje geinstalleerd. Daarna heb ik de buggen eruit gehaald. Dat waren er nogal wat. Toen ben ik dit soort problemen gaan opsporen met speciale IT programmatuur en daarna zag ik dat die goed bleek. Kan ook wanneer het een installtie versie blijft. Ik heb daarna die Vista weer op een DVD gebrand en dit is een uitskende versie geworden. Geen code meer nodig en klaar voor het gebruik middels nog een aantal programma's erbij.

Zo doen we dat!! Kosten 7,50 per DVD.

Groet Uranus.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Ik heb eerst een normale kopie gemaakt van een origineel van Vista. Daarna ben ik de eigenaardigheden en de problemen van Vista eruit gaan halen en dat even op een nood PCtje geinstalleerd. Daarna heb ik de buggen eruit gehaald. Dat waren er nogal wat. Toen ben ik dit soort problemen gaan opsporen met speciale IT programmatuur en daarna zag ik dat die goed bleek. Kan ook wanneer het een installtie versie blijft. Ik heb daarna die Vista weer op een DVD gebrand en dit is een uitskende versie geworden. Geen code meer nodig en klaar voor het gebruik middels nog een aantal programma's erbij.

Zo doen we dat!! Kosten 7,50 per DVD.

Groet Uranus.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door Dirkie »

Daarna ben ik de eigenaardigheden en de problemen van Vista eruit gaan halen en dat even op een nood PCtje geinstalleerd. Daarna heb ik de buggen eruit gehaald. Dat waren er nogal wat. Toen ben ik dit soort problemen gaan opsporen met speciale IT programmatuur en daarna zag ik dat die goed bleek.
Toch wel goed van je, dat jij in je eentje Windows Vista zo goed kan maken. Waarom ga je niet bij Microsoft werken. Met jouw kennis willen ze je daar vast wel hebben :wink:
Heb je deze bijdrage soms met jouw verbeterde versie gestuurd? Want hij staat er nu een paar keer :D

DimaXXX
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2007 14:53

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door DimaXXX »

Ik ga verder runnen op XP

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door Moppentappers »

die uranus vertrouw ik niet
windows is CLOSED source en dus niet aan te passen
als je kloten wilt met je OS ga dan lekker naar linux

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door Anastasia »

Onder XP heb ik een CD gebrand zonder Internet Explorer, en Outlook Express, en wel andere browsers en zo dus dat kon wel.

deze illegale word veel gebruikt, maar je krijgt niet alle updates dus gevaarlijker, ook de virus scanner word dan als een pakket gedaan, dus net als HP en Packard Bell, die doen ook alles in een keer erop, dus ook de video en foto bewerking programma.

Vista is nog niet bewezen betrouwbaar, zowel Win 98 als ME als XP was bij introductie niet 100% en had vele problemen, ook XP had in het begin problemen, vaak moest je de Windows 2000 drivers gebruiken omdat er nog geen programma beschikbaar was, vele programma's moeten nog gemaakt worden, en of je ook eind maart al je belasting aangifte met Vista kun doen, ik betwijfel het.

Je hebt nog tenminste een jaar ondersteuning en die stoppen ze pas als er een betrouwbare Vista is, en niet eerder.

Je kunt XP altijd upgraden voor lage prijs, en over enkele maanden weet je welke versie voor jou persoonlijk genoeg is, dingen die je niet nodig hebt hoef je dan ook niet te betalen!

Geduld kan veel geld en problemen besparen, maar ik vermoed dat het minimale geheugen van 512 tekort is en dat 1024 voor prettig werken nodig zal zijn, dus eerst de pc extra geheugen geven, en dan pas Vista.

ikbenik

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Voor 5,= haal ik wel een Vista. Dan is dat ook klaar. Ik werk nu met een illegale versie van de nieuwste Windows XP WPI. Mooi besturingssysteem.
In een winkel kan je dit niet kopen.

Op dit moment kun je nergens een computer kopen waarop Windows Vista al opstaat.

Je bent dus zo'n persoon:
Wel de programma's gebruiken maar er niet voor betalen.

Juist, ja.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door queenfan »

@ ikbenik, of hij koopt een beta versie die je gratis kan proberen voor 5 euro.
Als dit het geval is, is hij lekker dom bezig :D

ikbenik

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb zelf ook sinds 2 dagen de beschikking over een beta 2 versie.
Voor 5,= haal ik wel een Vista.


Voor €5,- heb je géén Windows Vista!

jrgand
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 dec 2004 18:33

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door jrgand »

Iemand die Vista op de computer hoeft dit niet illegaal te doen

Ik draai zelf met Vista Ultimate 64 bit

In oktober 2006 kon iedereen deze beta versie downloden vanaf de microsoft website. Deze versie wordt ook gesteun door Microsoft met updates enz. Je moest je alleen aanmelden en dan kreeg je het serienummer.

Het programma is zeer stabiel. Je moet echter een snelle processor, videokaart en genoeg geheugen hebben.
Met het programma kunt je een score halen van 5 Ik zit met mijn computer op 4,8 dus een rappe computer met een rap programma
alles legaal.

diegene die schreef van illegaal is dus bevooroordeeld en wist waarschijlijk niet waar de klepel hing

ikbenik

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door ikbenik »

diegene die schreef van illegaal is dus bevooroordeeld en wist waarschijlijk niet waar de klepel hing
Ik zeg alleen dat je op dit moment geen computer in de winkel kan kopen waarop Windows Vista er al op voorgeïnstalleerd is.
Dan is het namelijk wel illegaal!

Want je mag geen computer verkopen met een betaversie van Vista!

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door Moppentappers »

uberhaubt voorinstalleren is beetje stom.. doe het beter zelf krijg je ondersteuning van microsoft en heb je alleen de dingen van microsoft en dus niet van waar je het product gekocht hebt

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Windows Vista

Ongelezen bericht door Inter »

Iemand die Vista op de computer hoeft dit niet illegaal te doen
Die beta werkt niet meer
Natuurlijk zijn er altijd wel handige jongens die dit weer kunnen omzeilen maar dit is niet zoals je zegt een legale manier.

Ik moet trouwens nooit die Beta rotzooi Daarin kunnen allerlei bugs in zitten waarmee een hoop ellende komt die je weer moet oplossen.
Het is verstandig om voor een nieuw besturingsysteem een dual boot te draaien.
Gaat het niet goed dan heb je altijd nog die andere (XP)

Voor de rest allerlei manieren om te voorkomen dat men illegale zooi instaleert zijn hopeloos.
In de begintijd van XP heb ik jaren met oem versie gedraaid die activatie vrij was .Wil hiermee zeggen dat voor alles een oplossing is.

Dell is trouwens weer lekker bezig .
Voor de NL XP prof klanten die na 28 oktober een PC hebben besteld geen gratis Vista Upgrade .

Gesloten