LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer geeft blauw scherm

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Henri_Hoogeveen
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2006 20:48

Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door Henri_Hoogeveen »

mijn acer (aspire e 500) geeft steeds een memorydump! (blauw scherm met foutmelding)
Nu is de pc twee maal voor reparatie terug geweest en beide keren nog niet goed.(twee maal is de HDD verwisseld)
Nu heb ik een nieuwe pc opgeeist. Vreemd genoeg krijg je dit niet zo maar.
vrijdag wordt de pc opgehaald om te kijken of ik recht heb op een nieuwe pc..(dan duurt het volgens acer een week voordat ik wat hoor cq een andere krijg)

een scan programma (BurnInTest wees uit dat er niets met de hard of software is(deze heb ik bij de winkel laten doen waar ik hem gekocht heb), maar toch sluit de pc steeds af. soms duurt het een paar uur voor dat het gebeurd en soms direct bij opstarten al. En het heeft niks te maken met zware programma's want dit gebeurde mij ook bij opstarten van outlook express
(zie www.woltinge-media.nl en dan onder het kopje slechte service acer computers voor de volledige omschrijving van het probleem)

Wie heeft dit nog meer of heeft dit ook gehad, want volgens mij is dit een kwaal wat acer pc's hebben?

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door hharteman »

Ikzelf heb geen slechte ervaringen met de apparatuur van Acer.

De fout lijkt op een error in de memory.
Snap ook niet dat ze dit niet gelijk vervangen hebben met de HD om herhaling van de reparatie te voorkomen.
Je moet gewoon volhouden.
het zijn vage problemen maar als windows met een setup error komt en je krijgt dit soort meldingen veelvuldig in windows dan is het memory het eerste wat ik eruit zou gooien.

EdP
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 aug 2005 00:29

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door EdP »

Je gebruikt Windows ...
DUS krijg je geregeld BSOD. Wat is daar zo vreemd aan?
Mijn (ander merk) laptop met XP Pro SP2 crasht ook geregeld, ligt heus niet aan Acer hoor.

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Je gebruikt Windows ...
DUS krijg je geregeld BSOD. Wat is daar zo vreemd aan?
Mijn (ander merk) laptop met XP Pro SP2 crasht ook geregeld, ligt heus niet aan Acer hoor.
Pff wat een onzin kraam je uit zeg EdP. De klant heeft een duidelijk probleem en de fabrikant weet daar tot nog toe geen oplossing voor te vinden, slechte zaak dus. Dat voor jou het krijgen van een BSOD normaal is zegt misschien meer over de manier waarop jij met je systeem om gaat.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door Flipipo »

Inderdaad wat een onzin van edp... bij mij was het na bijna 3 jaar voor het eerst dat mijn laptop visionary van Lidl steeds op blauw scherm ging... bleek dat cpu stuk was!! Niks met windows te maken. na gratis reparatie9garantie van 3 jaar!!!!) werk hij weer als vanouds! ... misschien zou acer daar naar moeten kijken???

Henri_Hoogeveen
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2006 20:48

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door Henri_Hoogeveen »

nou ik weet niet hoe vaak jou pc crasht edp, die van mij om de paar uur en soms om de paar minuten! en als die van jou dat ook zo vaak doet zou ik hem maar na laten kijken

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door hharteman »

Je kunt die foutmeldingen ook uitzetten.
rechtse muistoets mijn computer dan eigenschappen dan geavanceerd dan fouten melden en deze uitschakelen.
Als je een blue screen krijgt tijdens de setup van windows dan is er meestal toch wel wat aan de hand en vaak is dat het memory.

Wat betreft de koude douche voor Acer vind ik dat je wat voorbarig bent.
het bedrijf is nog steeds genegen het vage probleem op te lossen en daar moet je ze ook de gelegenheid voor geven.
Ze staan niet onwelwillend tegenover je zo te horen.
Goede dingen komen langzaam.

Henri_Hoogeveen
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2006 20:48

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door Henri_Hoogeveen »

het lijkt me niet verstandig deze melding uit te zetten. Misschien ben ik er dan wel af, maar dadelijk is mijn pc helemaal kapot. Ik krijg die melding niet voor niks. en er staat duidelijk dat dit scherm komt om schade te voorkomen. http://www.woltinge-media.nl/scherm.JPG
Acer wil idd nog KIJKEN of ik recht heb op een nieuwe.. er is niet gezegd dat ik er één krijg.
De koude douche krijgen ze ook vanwege de eerste reparatie. De harde schijf was niet aangesloten en ook was de pc nog niet gebruiksklaar want windows moest geconfigureerd worden. Aan de telefoon zei die man van de helpdesk dat dit normaal het werk is van de reparatie service.
Ik had de melding <andere melding dan blauw scherm> die ik kreeg voorgelezen en deze man wist niet dat deze melding er op duid dat de hdd niet aangesloten is. Tot dat ik zelf de ingeving kreeg om te kijken naar de hdd. die man van de helpdesk vertelde me vrolijk dat ik nieuwe recovery cd's moest bestellen < in de eerste instantie zei ik ook aan de telefoon dat hij mijn recovery cd niet pakt, maar na het voorlezen van de melding had hij wel kunnen weten wat er wel was>

Punt
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2004 13:32

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door Punt »

Het wisselen van de HDD is een rare reactie. Doet vermoeden dat de monteur gemakshalve u de schuld geeft en dus maar gewoon al uw vermoedelijk desastreuse instellingen, virussen, spyware, etc. vernietigt.

Deze foutmelding is uiterst vaag en kan vele oorzaken hebben, de HDD staat echter heel laag in die lijst. Meestal (maar niet altijd) ligt het probleem bij:

1) RAM is defect of werkt om onverklaarbare reden niet goed met overige hard- of software. Gebruik memtest; www.memtest86.com om de RAM te checken, bij fouten RAM vervangen, bij voorkeur met een ander merk!!

2) oververhitting CPU, na foutmelding onmiddellijk herstarten en CPU temperatuur checken. Indien te hoog een nieuwe en betere koeler installeren.

3) BIOS, drivers of software gebruiken een foutief geheugen adres.
Veel moeilijker te vinden; schone windows installatie en alle overbodige hardware uitschakelen of verwijderen. (alleen videokaart, geheugen en processor laten zitten) als dat stabiel werkt dan 1 voor 1 hardware toevoegen tot het probleem terugkeert, voor dat apparatus nieuwe drivers/firmware/software zoeken.
Als het kale systeem de error geeft, eerst met andere RAM proberen, dan andere videokaart, andere CPU of zelfs moederbord (of BIOS flashen). Kortom kan heeeeel veel werk zijn en je hebt reserve onderdelen nodig.

Dit is absoluut geen Acer kwaal, kan altijd voorkomen (zou wel kunnen dat het vaak bij Acers gebeurt, geen idee) De 'reparatie' van Acer is echter wel zeer slecht. Mochten ze de PC nog een keer ophalen maak dan duidelijk dat u geen prijs stelt op nog een nieuwe HDD!

Als ze geen deugdelijke reparatie kunnen doen moet er een nieuwe PC worden geleverd of het aankoopbedrag terugbetaald. Door tweemaal de HDD kunstgreep te proberen geeft Acer eigenlijk al aan dat zij niet in staat zijn een fatsoenlijke reparatie uit te voeren.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
het lijkt me niet verstandig deze melding uit te zetten.
-------------------------------------------------------------
Staat op mijn 3 pc's standaard uit.
Deze meldinegen verschijnen voor elk flauwekulletje.
bvb Je start een filmpje in mediaplayer en je hebt de passende codec niet op je pc (NB: third party codecs divX, Xvid, Quicktime, Real codecs)

Zo zijn er nog legio andere dingen te noemen waardoor dit schermpje gegenereerd wordt.
Je kunt hem rustig uit zetten hoor.
Daar wordt geen schade door veroorzaakt.

Henri_Hoogeveen
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2006 20:48

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door Henri_Hoogeveen »

Deze meldinegen verschijnen voor elk flauwekulletje.
bvb Je start een filmpje in mediaplayer en je hebt de passende codec niet op je pc (NB: third party codecs divX, Xvid, Quicktime, Real codecs)
dat heb ik op mijn vorige pc nooit gehad. Dan kwam er gewoon geluid, maar speelde hij geen beeld af (dit was ook een acer)

vandaag wordt de pc weer opgehaald en gaan ze kijken of ik recht heb op een andere of dat ze hem weer proberen te maken.

ik internet via een pci-card deze heb ik er gisterenavond uitgehaald en de pc heeft tot nu toe niet vast gelopen
MAAR! ik heb hem in een andere pc gezet en deze geeft geen foutmeldingen.
Ik denk ook niet dat het hier aan kan liggen (aan de card zelf) want bij de reparaties zat deze kaart er wel in. ik neem aan dat ze hier ook hard en software testen en dan was er toen wel uitgekomen dat het hier aan lag.
bovendien kreeg ik dat blauwe scherm ook toen de pci-card nog niet eens geinstalleerd was (toen de pc terug kwam van de tweede reparatie)
.

Henri_Hoogeveen
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2006 20:48

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door Henri_Hoogeveen »

vandaag op mijn vrije dag er vroeg uit want ik verwachtte bezoek van UPS om de pc op te halen
Zoals je kan zien zijn ze dus niet geweest anders had ik dit bericht niet kunnen plaatsen.
Ik vond het al vreemd dat ik geen vrachtbrief nodig zou zijn (dit werd mij dinsdag verteld door de telefoon)
let wel ik heb vandaag zelfs nog met acer gebeld om bovenstaande te vertellen, misschien dat dit zinvolle info was. En werd me verteld dat het goed zou komen en niet dat de pc niet eens op de lijst voor reparatie oid stond!

nou het is maar goed dat ik toevallig vrij was en er geen vrije dag voor heb genomen!!!!!
ik denk dat ik volgende week maar eens naar den bosch ga!

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door gsm-it »

Niet zelden wordt het verschijnen van een blauw scherm veroorzaakt door een slecht stuurprogramma van een apparaat dat via een USB kabel is aangesloten, zoals bijvoorbeeld een printer. Opnieuw en volgens de instructies installeren van de nieuwste driver (ophalen via internet bij de fabrikant van het apparaat) kan een oplossing zijn.

Een oorzaak zou ook nog kunnen zijn dat het bestandssysteem niet helemaal in orde is. Via de eigenschappen van de schijf (C:\) is een schijfcontrole (chkdsk) te starten. Gebruik de optie om eventuele fouten te repareren. De schijfcontrole wordt in dat geval pas uitgevoerd nadat het systeem opnieuw gestart wordt.

Henri_Hoogeveen
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2006 20:48

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door Henri_Hoogeveen »

bij mij zit niets op de usb

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door gsm-it »

Het kan meestal geen kwaad (soms helaas echter wel) om alle stuurprogramma's eens bij te werken met de nieuwste versies, waarbij zoeken naar stuurprogramma's op het internet moet worden toegestaan.
Klik hiervoor in Apparaatbeheer met de rechter muisknop op een apparaat en klik op Bijwerken.

Zet ook eens de systeemgeluiden uit. Die kunnen dan geen crash meer veroorzaken via het stuurprogramma van de geluidskaart.
Ga in het Configuratiescherm naar Geluiden en audioapparaten, tabblad Geluiden. Kies in het Geluidsschema "Geen geluiden".

Groet,
GSM

Henri_Hoogeveen
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2006 20:48

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door Henri_Hoogeveen »

dit is een splinternieuwe pc..zal dat daar niet op staan dan.?

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door gsm-it »

Bij iedere PC is de kans groot dat er al weer nieuwe software is, tenzij de PC door de winkelier zelf recent is ingericht. De software die anders op de PC zit is door de lengte van het logistieke kanaal nooit de allernieuwste.

Henri_Hoogeveen
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2006 20:48

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door Henri_Hoogeveen »

ik heb de netwerk pci card vervangen en nog kreeg ik blauwe schermen. Ik krijg ze nu lang zo vaak niet meer, vandaag dus weer contact gezocht met acer en ze halen woensdag mijn pc op en krijg een nieuwe toegestuurd!
eindelijk gaat het dan goed komen..tenminste als ze nu maar wel komen opdagen

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door opa »

De PC geeft toch melding op welk adrs of driver de dump veroorzaakt?
Bij XP is het inderdaad in 70% vh geval oorzaak door USB.

Henri_Hoogeveen
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2006 20:48

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door Henri_Hoogeveen »

maar ik heb niks op de usb. de pci card is een die er ingezet is. deze gaat niet via usb

Gesloten